O σοσιαλισμός του Τσίπρα

14 Σεπτ.

Η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ συχνά αναφέρεται στο σοσιαλισμό ως στόχο της.  Ιδού μια ανάγλυφη περιγραφή του πώς φαντάζεται το σοσιαλισμό αυτό: με τους κεφαλαιοκράτες να συνεχίσουν να κατέχουν τα πάντα.

Φαίνεται ξεκάθαρα στο παρακάτω απόσπασμα από τη συνέντευξή του Αλέξη Τσίπρα στο unfollow:

EP:Αυτοί που λέτε έχουν ονόματα. Είναι, λόγου χάρη, ο Μπόμπολας, ο Βαρδινογιάννης, ο Ψυχάρης, ο Αλαφούζος… Θα τους βρείτε μπροστά σας, εκεί είναι αυτοί, δεν έχουν φύγει…

ΑΠ: Εντάξει. Αλλά αποδυναμώνονται όσο περνάει ο χρόνος. Αποδυναμώνονται απέναντι στην κοινή γνώμη.

EP: Εσείς έχετε συναντηθεί με αυτούς;

AΠ: Όχι. Γιατί να συναντηθώ;

EP: Επειδή οι κυβερνήσεις αλλάζουν κι αυτοί είναι πάντα εκεί. Μιλάμε για τα πολιτικά τζάκια αλλά κι αυτοί τζάκια είναι…

AΠ: Κοιτάξτε, για να μην παρεξηγηθώ ότι έχω κάποιου είδους ρεβανσισμό, εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα να είναι στη θέση τους. Αρκεί το παιχνίδι να παίζεται έντιμα και με κανόνες. Είσαι επιχειρηματίας; Βεβαίως. Εμείς δεν θέλουμε να καταργήσουμε την επιχειρηματικότητα. Θα φορολογείσαι, όμως ρε φίλε. Δεν μπορεί να μη φορολογείσαι εσύ και να μπαίνει φυλακή κάποιος που δεν έχει να πληρώσει το χαράτσι. Θες να φτιάξεις κανάλια; Μάλιστα. Θα βγάλεις άδεια. Σε ποια χώρα της Ευρώπης υπάρχουν κανάλια που δεν έχουν βγάλει άδεια τόσα χρόνια; Εκεί είναι η διαφορά: εμείς θέλουμε να βάλουμε κάποιους κανόνες εξορθολογισμού, διαφάνειας, δημοκρατίας.”

Οι γραμμές αυτές δείχνουν ότι τίποτα δεν έχει καταλάβει ο κύριος αυτός για το φύση της κρίσης στην οποία βρισκόμαστε.

Δεν έχει καταλάβει ότι είναι μια κρίση του καπιταλιστικού συστήματος που μόνο τρόπο αναπαραγωγής του έχει πλέον την ολοκληρωτική λεηλασία των δύο μοναδικών πηγών πλούτου και ευημερίας: των εργαζομένων και της φύσης.

Δεν έχει καταλάβει ότι μία διέξοδος υπάρχει από την κρίση αν θέλουμε να αποφύγουμε τη βαρβαρότητα του πολέμου και του φασισμού: η απαλοτρίωση των καπιταλιστών που έχουν πλήρως μετατραπεί σε βαμπίρ και η οργάνωση της παραγωγής και της ζωής με βάση τη συλλογική ιδιοκτησία και δημοκρατική διαχείριση των μέσων παραγωγής.

Η λύση αυτή περνάει σήμερα από την ανάγκη άμεσων εθνικοποιήσεων σειράς τομέων που λειτουργούν σήμερα μόνο πίνοντας το αίμα του εργαζόμενου λαού: των τραπεζών, της ενέργειας κα. και την επιβολή εργατικού ελέγχου που θα γενικεύεται μέχρι να φτάσουμε στη σοσιαλιστική δημοκρατία.

Αυτά είναι ψιλά γράμματα και »θεωρίες» για τον μαρξιστικά αγράμματο μεγάλο ηγέτη της αριστεράς που μας λέει ξεκάθαρα ότι δεν έχει πρόβλημα να μείνουν οι Αλαφουζαίοι και οι Λατσαίοι στη θέση τους. Απλά νομίζει ότι επειδή αυτός είναι έξυπνος θα τους βάλει κανόνες.

Δεν υποψιάζεται (?) ότι άμα αυτοί μείνουν στη θέση τους και αυτός πάρει την κυβέρνηση το μόνο που θα αλλάξει είναι το ποιος θα τα παίρνει από αυτούς (θα γίνει δηλαδή ο Τσίπρας, Σαμαροκουβέλης στη θέση των Σαμαροκουβέληδων).

Οι σύντροφοι από το Αριστερό Ρεύμα θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά τι θα κάνουν απο δω κι εμπρός.
Ο Συντονισμός Πρωτοβάθμιων μπήκε δυναμικά στη νέα χρονιά. Ας διαλέξουν που εναποθέτουν τις ελπίδες τους: στον ταξικό συντονισμό / μέτωπο ή στο  »παιχνίδι (των κεφαλαιοκρατών που θ)α παίζεται έντιμα και με κανόνες» ?

Advertisements

14 Σχόλια to “O σοσιαλισμός του Τσίπρα”

  1. Ονειρμός Σεπτεμβρίου 14, 2012 στις 9:12 μμ #

    AΠ: Κοιτάξτε, για να μην παρεξηγηθώ ότι έχω κάποιου είδους ρεβανσισμό, εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα να είναι στη θέση τους. Αρκεί το παιχνίδι να παίζεται έντιμα και με κανόνες. Είσαι επιχειρηματίας; Βεβαίως. Εμείς δεν θέλουμε να καταργήσουμε την επιχειρηματικότητα. Θα φορολογείσαι, όμως ΡΕ ΦΙΛΕ».

    Όχι ΡΕ ΦΙΛΕ!!!!! Οι αστοί τρομάξανε. Είμαι ρεβανσιστής.

    • Ονειρμός Σεπτεμβρίου 14, 2012 στις 9:19 μμ #

      »Σε ποια χώρα της Ευρώπης υπάρχουν κανάλια που δεν έχουν βγάλει άδεια τόσα χρόνια; Εκεί είναι η διαφορά: εμείς θέλουμε να βάλουμε κάποιους κανόνες εξορθολογισμού, διαφάνειας, δημοκρατίας».

      »Eξορθολογισμός», »διαφάνεια», »δημοκρατία». Μου θυμίζει τη Γερμανία σε περιγραφή ενοχοποιημένου (από το »μαζί τα φάγαμε») Ελληναρά, που αισθάνεται ότι η καπιταλιστική κρίση είναι »ελληνική ιδιαιτερότητα» όπως ο Ήλιος, η διαφθορά και το ξενύχτι, θαυμάζοντας τους »Ευρωπαίους» για τους καθαρούς τους δρόμους και τα ωραία τους, καλοδιατηρημένα κτίρια.

      Αιτούμαι άδεια αναδημοσίευσης των Λόγων Του.

  2. ΨΕΥΔΟΑΡΙΣΤΕΡΟΣ Σεπτεμβρίου 15, 2012 στις 11:24 πμ #

    ο Τσιπρας παιζει πολυ ωραια μπαλα…ξερει τι ακριβως ζηταει ο λαος κ του ο δινει το πιατο.αναπαραγει τον μυθο του κ μπαζει το λαο ακομα πιο μεσα στον καπιταλισμο,στην αποδοχη του και στα παρακαλια για ρετουσαρισμα……αναπαραγει τις αυταπατες του λαου αν κ ο ιδιος ξερει οτι ατυτα που λεει ειναι ψεματα στη χειροτερη κ ανεδαφικα στην καλυτερη.
    το Αριστερό Ρεύμα Υ ειναι στο συνασπισμο τοσα χρονια τωρα….δεν ειδα να εχει δυσσαρεστηθει απο το Μααστριχτ,την ΕΕ,την ενταξη στο Ευρω(που τωρα κατηγορει)
    απο το 65ωρο απο τις ελαστικες σχεσεις εγασιας τιςσυνεργασιες σε δημους κ νομαρχιες κ τον εργοδοτικο κ κυβερνητικο συνδικλισμο της ΑΠ.
    πιστευω οτι η ΑΝΤΑΡΣΥΑ θα κρατησει αυτη τη σταση που κρατας εσυ τωρα.δηλαδη θα αναδεικνυει κ καλα τις αντιφασεις κ θα βρισκει φιλολαικα σημεια στο ΣΥΡΙΖΑ προκειμενου οταν αποσπαστει ενα κομματι διαμαρτυρομενων(αν γινει αυτο)να συνενωθει μαζι τους κ να γινουν ο παλιος συνασπισμος.το νεο οπορτουνιστικο μορφωμα που θα αποτελειτι πο αριστερο ρευμα,ανταρσυα μετ.αλ.α. κ αρχηγοι θα ειναι 3!κ ο Λαφαζανης(αλλιως δε μπανει βουλη ντε….),ο Αλαβανος κ ο Χαγιος
    το προβλεπω κ Ας πεσω εξω…..
    απλα η ΑΝΤΑΡΣΥΑ κ ο Υ,με αυτη τους τη σταση αποδεικνυουν ποσο βαθεια σοσιαλδημοκρατια κ ρεφορμισμο ειναι καθως σε καιρο καπιταλιστικης κρισης προτεινουν ενα πολιτικο προγραμμα που χτυπαει κυριως τις τραπεζες κ προβλεπει εθνικοποιησεις αμεσα.δηλαδη προτασει τη διαχειριση απο την επαναστατικη ανατροπη με την αιτιολογηση της ανωριμοτητας του λαου.

    ρε σεις ειδατε συνεισφορα στο συστημα οι ΠΡΩΗΝ κομμουνιστες του ΝΑΡ κ του ΣΥΝ?

  3. λαθραναγνώστης Σεπτεμβρίου 15, 2012 στις 12:24 μμ #

    «Η λύση αυτή περνάει σήμερα από την ανάγκη άμεσω εθνικοποιήσεων σειρά τομέων που λειτουργούν σήμερα μόνο πίνοντας το αίμα του εργαζόμενου λαού: των τραπεζών, της ενέργειας κα. και την επιβολή εργατικού ελέγχου που θα γενικεύεται μέχρι να φτάσουμε στη σοσιαλιστική δημοκρατία.»
    Το θέμα δεν είναι αν θα εθνικοποιηθούν ή όχι αυτοί οι τομείς.
    Το θέμα είναι το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας τους.
    Θα είναι καπιταλιστικό ή σοσιαλιστικό?
    Αν εθνικοποιηθούν από ένα καπιταλιστικό κράτος, το μόνο που θα επιτευχθεί θα είναι κάτι σαν αυτό που έκανε ο Καραμανλής (ο σοσιαλμανής) και το ΠΑΣΟΚ του Αντρέα:
    Θύλακες πραιτοριανών διαφθοράς και ρεμούλας. Και μάλιστα, οι εθνκοποιημένοι τομείς θα παραμείνουν διαθέσιμοι για μια μελλοντική επιστροφή τους στους καπιταλιστές.
    Τι θα πει «εργατικός έλεγχος»? Για να ελέγχεις κάτι πρέπει να το κατέχεις. Αν προσπαθήσεις να ελέγξεις κάτι, χωρίς να κυριαρχείς πάνω του, τότε θα σε ελέγξει τελικά εκείνο. Κι εδώ επαναλαμβάνεται το ερώτημα. Σε ποιανού την κατοχή θα βρίσκονται τα μέσα παραγωγής?
    Στην κατοχή ενός καπιταλιστικού κράτους ή στην κατοχή ενός εργατικού, με νέους κανόνες και νόμους λειτουργίας? Αυτά τα πράγματα είναι μαύρο ή άσπρο ή μάλλον μαύρο ή κόκκινο!
    Για να τσιτάρω κι εγώ λιγάκι, στο κομμουνιστικό μανιφέστο, οι Μάρξ /Ένγκελς συμπυκνώνοντας την μέχρι τότε πείρα της κοινωνίας, αναφέρουν ότι ένα νέο κοινωνικο-οικονομικό σύστημα, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει για λογαριασμό του τους μηχανισμούς του παλιού συστήματος. Αν το κάνει, θα καταστραφεί. Πρέπει να καταστρέψει τους παλιούς μηχανισμούς και στη θέση τους να βάλει νέους που θα υπηρετούν το καινούργιο. Κι αυτό το δόγμα δεν έχει διαψευστεί ποτέ από τότε.
    Κι αν νομίζει κάποιος ότι αυτά θα γίνουν στη δευτέρα παρουσία,……ε, τότε καιρός να βάλουμε πλώρη για τη δευτέρα παρουσία!

    Τι να σκεφτούν οι σύντροφοι από το «Αριστερό ρεύμα» βρε Υ.
    Ρεφόρμες είναι κι αυτοί με πιο αριστερή φρασεολογία.
    Ακόμα και στην απίθανη περίπτωση όπου ο Λαφαζάνης, ή όποιος άλλος, κάνει καμιά κίνηση να διαχωρήσει τη θέση του από τον υπόλοιπο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε οι μισοί του αριστερού ρεύματος δεν θα τον ακολουθήσουν. Έχουν βολευτεί μια χαρά στον ΣΥΡΙΖΑ.
    Αριστερή γκλαμουριά μέσα σε συστεμικά πλαίσια!

  4. Y Σεπτεμβρίου 16, 2012 στις 1:56 μμ #

    Να πούμε πρώτον ότι οι σημερινοί μεγιστάνες στην Ελλάδα και με τους τωρινούς νόμους και κανόνες θα μπορούσαν (ή θα έπρεπε) να είναι στη φυλακή.
    Ακόμα κι ένας ρεφορμισμός που σέβεται τον εαυτό του δε θα έλεγε ότι οι συγκεκριμένοι κύριοι αυτοί θα μείνουν στη θέση τους, αλλά τουλάχιστον ότι θα αλλάξουμε ελίτ.
    Ο κόσμος βράζει από κάτω, είναι οργισμένος με την εξουσία κι έχει δίκιο. Δε χρησιμεύει λοιπόν σε τίποτα να του λέει κάποιος ότι αυτοί θα μείνουν στη θέση τους.
    Αυτό για να δείξουμε ότι ο Τσίπρας δεν είναι καν αξιοπρεπής ρεφορμιστής.

    Στην πραγματικότητα, όμως τίποτα δε θα άλλαζε ακόμα κι αν αλλάζαμε ελίτ γιατί το πρόβλημα είναι η ίδια η φύση του καπιταλιστικού συστήματος που σαπίζει. Και η λύση είναι η αντικαταστασή του από ένα σοσιαλισμό στον οποίο η εξουσία θα ελέγχέται πραγματικά από τη βάση και η δημοκρατία θα διευρύνεται με κατεύθυνση την αταξική και ακρατική κοινωνία.

    Το μεταβατικό πρόγραμμα είναι ο πιο συνεκτικός και συγκεκριμένος δρόμος που προτείνεται σήμερα για το τσάκισμα του καπιταλισμού.

    Το μεταβατικό πρόγραμμα (και όχι στάδιο) είναι δρόμος για την επαναστατική ανατροπή, Ψευδοαριστερέ, και όχι εναλλακτική στην επαναστατική ανατροπή.

    Για »ανωριμότητα του λαού» δε κάνει συνεχώς λόγο η ΑΝΤΑΡΣΥΑ αλλά το ΚΚΕ. Μετά τις εκλογές τόσο στα επίσημα κείμενα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ όσο και στο δημόσιο διάλογο που έγινε ανάμεσα στα μέλη της, υπάρχει πολύ συγκεκριμένη αυτοκριτική για το ποια είναι τα δικά μας λάθη στην προσέγγιση του κόσμου και το διάλογο μαζί του και γιατί (και) εμείς δεν έχουμε καταφέρει μέχρι τώρα να επενδυθεί η οργή του σε διέξοδο. Στα κείμενα του ΚΚΕ αντιθέτως υπάρχει αυτό το ότι εμείς κάνουμε ότι πρέπει αλλά ο κόσμος δεν είναι έτοιμος. Μη μας χρεώνεις λοιπόν εμάς αυτή τη νοοτροπία.

    Εμείς προσπαθούμε να του προτείνουμε δρόμο για την ανατροπή του κόσμού εσείς περιμένετε να έρθει να πέσεις στην αγκαλιά της »πειθαρχίας» σας.

    Τα περί… νέου οπορτουνιστικού μορφώματος που θα αντικαταστήσει το παλιό κλπ. δείχουν πόσο μηχανιστική έχει γίνει η σκέψη σας. Η κρίση αλλάζει άρδην το πολιτικό σκηνικό πρώτα στην Ελλάδα και ακολουθεί όλη η Ευρώπη κι εσείς προσπαθείτε να τα βάλετε όλα στα καλούπια αυτών που ξέραμε μέχρι τώρα.

    (Το να μας λες πρώην κομμουνιστές που συνεισφέρουν το σύστημα είναι πρώτης τάξεως βρισιά και προσβολή και δείχνει για άλλη μια φορά ότι εσείς που είστε που αντικαθαστάτε το διάλογο με την ανταλλαγή προσβολών)

    Σε καμία περίπτωη Λαθρά δε μιλάμε για εθνικοποιήσεις α λα Καραμανλή. Δε μιλάμε για αγορά του πλειοψηφικού πακέτου από το κράτος αλλά για ολική εθνικοποίηση. Δε μιλάμε για εταιρείες με στόχο το κέρδος, εισηγμένες στο χρηματιστήριο κλπ. αλλά για εταιρείες που θα κάνουν κατασταστικά δημοσίων υπηρεσιών με αυξημένο δημόσιο έλεγχο, πολιτική συζήτηση για τη λειτουργία τους, και αυξημένα δικαιώματα ελέγχου από τους εργαζόμενους πάνω σε όλες τις πλευρές λειτουργίας τους.

    Αυτό φυσικά δε λύνει το ζήτημα της κατοχής των μέσω παραγωγής. Μιλάω εδώ για μέτρα που μπορούν να παρθούν όταν ένα Μέτωπο πάρει την κυβέρνηση αλλά δεν έχει πάρει ακόμα την εξουσία. Είναι πράγματα όμως που μπορεί να επιβάλει και που θέτουν επί τάπητος το ζήτημα της κατοχής και της εξουσίας. Πριν και μετά τα μέτρα αυτά, το εργατικό κίνημα θα πρέπει να στήσει τις δομές στη βάση που θα τους επιτρέψουν να απαντήσει πολύ πρακτικά στο ερώτημα σε ποιου την κατοχή και εξουσία.

    Μια τέτοια εθνικοποίηση όπως την έβαλα παραπάνω θα θέτει μεγάλα προβλήματα στην καπιταλιστική κερδοφορία και λειτουργία του καπιταλιστικού συστήματος. Κάποιοι λοιπόν – μάλλον κι απ’το εσωτερικό του μετώπου – θα προσπαθούν οι δημόσιες εταιρείες να δουλέψουν α λα Καραμανλή με αναμφίβολο τελικό αποτέλεσμα την επανα-ιδιωτικοποίηση τους. Εκεί οι επαναστατικές δυνάμεις θα δώσουν τη μάχη για να δωθεί λύση με το πέρασμα τους στις νέες λαϊκές δομές και τη διάλυση της αστικής κρατικής μηχανής (χρηματιστηρίου, παλιού κοινοβουλίου, αστυνομίας κλπ.). Τον αποφασιστικό ρόλο θα τον παίξει τότε το πιο θα είναι το επίπεδο ανάπτυξης των λαϊκών δομών και γι’αυτό πρέπει να αρχίσουμε να τις φτιάχνουμε από τώρα. Τα έμβρυα υπάρχουν από τώρα στα σωματεία, στις επιτροπές / συνελεύσεις γειτονειάς και σε άλλα.

    Ιδού πώς φτάνουμε μέσα από διαλεκτικές αντιφάσεις και την υπέρβασή τους στην επαναστατική ανατροπή και όχι με »δευτέρα παρουσία» ευχολόγια και συκοφαντίες στις άλλες επαναστατικές δυνάμεις, Λαθραναγνώστη.

    Το μέτωπο δε μπορεί παρά να έχει και ρεφορμιστές – σα τους Λαφαζανικούς – αλλά όχι ότι να’ναι ρεφορμιστές αλλά που να συμφωνούμε στη βασική κατεύθυνση. Γιατί άμα δεν έχει ρεφορμιστές, δεν είναι μέτωπο αλλά επαναστατικό κόμμα και άμα έχει τύπους που δε συμφωνούμε σε τίποτα (κι εδώ έρχονται τα θέματα των εθνικοποιήσεων, του ευρώ, του εργατικού ελέγχου) δεν χρησιμεύει σε τίποτα το μέτωπο.

  5. ΨΕΥΔΟΑΡΙΣΤΕΡΟΣ Σεπτεμβρίου 16, 2012 στις 2:52 μμ #

    1.»Ο κόσμος βράζει από κάτω, είναι οργισμένος με την εξουσία κι έχει δίκιο. »

    εδώ δεν κανεις μια λαθος διατυπωση.δειχνεις ποσο αποσπασμενη εχεις την οικονομια απο την πολιτικη,γιατι πολυ απλα Υ ο κοσμος δεν αισθανεται αγανακτισμενος με την εξουσια αλλα με το πολιικο της προσωπικο κ μονο.κ ειναι λογικο σε ενα βαθμο γτ ολα τα σφυρια βαρανε στο οτι ο καπιταλιστικος δρομος αναπτυξης ειναι δεδομενος κ αρα αυτο πυ λειεπει ικανοι πολιτικοι που θα σεβονται την πατριδα.

    2.»Το μεταβατικό πρόγραμμα είναι ο πιο συνεκτικός και συγκεκριμένος δρόμος που προτείνεται σήμερα για το τσάκισμα του καπιταλισμού.
    Το μεταβατικό πρόγραμμα (και όχι στάδιο) είναι δρόμος για την επαναστατική ανατροπή, Ψευδοαριστερέ, και όχι εναλλακτική στην επαναστατική ανατροπή.»

    κοιταξε Υ ειμασταν σε προεπαναστατικη περιοδο θα σου ελεγα οτι πραγματι για να συνδεσουμε την πολιτικη απειρια των μαζων απο την αποψη μιας αλλης κοινωνιας με τη θεληση τους για επαναστατικη ανατροπη,τοτε ναι μπορουμε να βαλουμε 5 σημεια κ 100007 σημεια που θα κρινουμε οτι πανε τη συνειδηση τους μπρος κ βοηθουν την υποθεση των εργατων.κ τοτε να εισαι σιγουρος οτι στον καιρο της επαναστατικης καταστασης κανεις δε θα ιλουσε για αλλη μορφη καπιταλισμου αφου ο ενοπλος αποφασισμενος επαναστατικος λαος θα ειχε στο νου του πως οτι κ να γινει πρεπει να θεσει υπο τον εργατικο λαικο ελεγχο τα βασικα και συγεντρρωμενα μεσα παραγωγης
    για να ειναι κυριαρχος.
    απο τη στιγμη ομως που δεν ειμαστε σε αυτη τη φαση αναπτυξης της ταξικης παλης κ ειμαστε σε μια πολυ κατωτερη οπου προσπαθουμε να προετοιμασουμε τις μαζες για ανωτερες μορφες παλης κ ανωτερου τυπου κοινωνια,δεν μπορει μια ενας τοσο μικρος(πολιτικα κ ιδεολογικα κ οχι εκλογικα-αριθμιτικα) να θετει επι ταπητος μηχανιστικα κ να προκρινει ποιος ειναι ο δρομος για την επαναστατικη.ενια ωραια κ φωνακλαδικα αυτα ομως ειναι μια προταση καπιταλιστικης διεξοδου σοσιαλδημοκρατικης υφης απο την κριση.ποσο μαλλο που οταν αυτος ο χωρος περναει συχνα πυκνα ιδεολογικες κρισεις κ διασπασεις κ δεν εχει την οργανωτικοτητα κ την επαναστατικη επιτελεικοτητα που δεν ει τις πραξεις των μαζων με την επαναστατικη θεωρεια.εινια ζητηματα προς λυση αυτα.
    το αητημα Υ με λιγα λογια δεν εγγειται στις προθεσεις.οταν λες εθνικοποιησεις με εγατικο ελεγχο και δεν ειναι Σοσιαλισμος δεν μπορει αρα να ειναι σοσιαλδημοκρατικο καπιταλιστικο μοντελο που θα καταληξει στις εποχες του Καραμανλη.

    • ΨΕΥΔΟΑΡΙΣΤΕΡΟΣ Σεπτεμβρίου 17, 2012 στις 10:50 πμ #

      3.»Το μέτωπο δε μπορεί παρά να έχει και ρεφορμιστές – σα τους Λαφαζανικούς – αλλά όχι ότι να’ναι ρεφορμιστές αλλά που να συμφωνούμε στη βασική κατεύθυνση. Γιατί άμα δεν έχει ρεφορμιστές, δεν είναι μέτωπο αλλά επαναστατικό κόμμα και άμα έχει τύπους που δε συμφωνούμε σε τίποτα (κι εδώ έρχονται τα θέματα των εθνικοποιήσεων, του ευρώ, του εργατικού ελέγχου) δεν χρησιμεύει σε τίποτα το μέτωπο.»

      καταρχας το μετωπο ειναι ενα εγργαλειο συγκεντρωσης δυναμεων,οπως και να χει.
      το ζητημα ειναι τι μετωπο θα στησεις για να τραβηξει την επαναστατικη υποθεση προς τα μπρος για να γινει λοιπον ενα τετοιο μετωπο δεν μπορει να κανεις μια ενωση πολιτικων συνδικαλιστικων δυναμεων απλα για να αθροιζεις ανθρωπους οι οποιοι θ αναθετουν σε καποιους παραταξιαρχες τη δουλια.δηλαδη ενα μετωπο που θα το ακολουθει ο λαος ως σωτηρια.
      βασικα τετοιο ειναι ο ΣΥΡΙΖΑ κ αυτης της αντιληψης ειναι η ΑΝΤΑΡΣΥΑ. κ γενικα ο οπορτουνιστικος χωρος απο την εποχη του Λενιν εχει τη αντιληψη αυτη για το μετωπο με το παμπαλαιο επιχειρημα της ενοτητας στο προβλημα ΓΙΑ να τραβηξεις κοσμο.
      το ζητημα ειναι επιπονα κ επιμονα να ζυμωσεις στους ανθρωπους των λαικων ταξεων ενα κοινωνικο μετωπο απο τη σκοπια της εργατικης ταξης το οποιο θα συνδεει τη σημερινη παλη με την πολιτικη παλη,την παλη κατα των μονοπωλιων με την παλη για την εξουσια.ενα μετωπο το οποιο θα το χτισει πρωτα κ κυρια η εργατικη ταξη απο τη σκοπια της κ με καθοδηγητη το Κομμα της.αυτο το μετωπο πρεπει να απανταει στις συγχρονες συνθηκες κ να ασχολειται με ολες τις υποθεσεις,με κεντρο τους χωρους δουλιας,τις γειτονιες και να στηνει δομες απο κατω προ τα πανω.
      χωρουν πολιτικες δυναμεις σε αυτο το μετωπο?αυτο εξαρταται απο τις συνθηκες,σημερα ναι αυριο οχι,αυριο ναι σημερα οχι.παντως δεν μπορει να ξεκιναει ως δεδομενο οτι αν δεν εχει πολλες πολιτιες δυναμεις κ πολυχρωμια κ αλλα τετοια ευφανταστα δεν θα πετυχει.λαθος σκεψη.
      ρεφορμιστες σαν ανθρωπους Υ μπορει να εχει.και ποιος ειναι αυτος που νομιμοποιειται να ζητησει πολιτικη κ κομματικη ταυτοτητα.σαν πολιτικες δυναμεις οσον αφορα τα αμεσα ζητημτα μεχρι καποιο σημειο μπορει κ να χει ρεφορμιστες αλλα οχι κ για τη καταληψη της εξουσιας.

      «και όχι με ”δευτέρα παρουσία” ευχολόγια και συκοφαντίες στις άλλες επαναστατικές δυνάμεις, »

      αυτα τα λεει χρονια ο ΣΥΝ καλε μου Υ.αν σας αρεσει που σιγα σιγα γινεστε ιδοιοι κ στις φρασεις τι να πω.

      οσο για τους Λαφαζανικους αγαπημενε Υ τι να σ πω.κανε μετωπο με ενα ρευμα ανθρωπων που ειναι υπερ της ΕΕ και τασσονται με ενα τμημα τη αστικης ταξης που θελει τη δραχμη.τετοιο μετωπο με επαγγελματιες διασπαστες στο χαριζω.

  6. λαθραναγνώστης Σεπτεμβρίου 16, 2012 στις 3:48 μμ #

    Δεν είναι έτσι όπως τα φαντάζεσαι Υ.
    Προσπαθώντας να κάνεις εθνικοποιήσει σαν αυτές που περιγράφεις, το σύστημα θα σε πολεμήσει αναγκάζοντάς σε να κάνεις διορθωτικές κινήσεις άμυνας που θα είναι παράνομες μέσα στα πλαίσια του καπιταλισμού και θα σε εκθέτουν. Και μετά θα πρέπει εσύ να έρχεσαι εκ των υστέρων να νομιμοποιείς αυτές τις κινήσεις ή να υποχωρείς αν δεν τα καταφέρνεις. Και κάθε υποχώρηση θα είναι κι από ένα βήμα ενσωμάτωσης.
    Κι εδώ τίθεται το ερώτημα. Γιατί τις κινήσεις σου να τις κάνεις υπό μορφή διορθώσεων και άμυνας και να μην τις κάνεις απ ευθείας, επιθετικά.
    Αν δεν εξηγήσεις από την αρχή και δεν πείσεις το λαό ότι απαιτείται ριζική, συστεμική αλλαγή, και προσπαθήσεις να τον σύρεις σε επαναστατική αλλαγή με τη μέθοδο της δημιουργία τετελεσμένων γεγονότων, κοινώς, βάζοντάς τον στο λούκι, τότε το πιο πιθανόν είναι να σε εγκαταλείψει στη μέση του δρόμου. Ο λαός πρέπει να δεχτεί εξ αρχής την αναγκαιότητα της επανάστασης για να συμμετάσχει, να υποστηρίξει, ή ακόμα και να κρατήσει παθητική στάση.
    Ο λαός, όπως λες, βράζει από θυμό, γιατί βλέπει ότι και αυτός ο ακριβοπληρωμένος «εργολάβος» στον οποίο ανέθεσε να του κάνει τη δουλειά, βγήκε σκάρτος και απατεώνας. Δεν βράζει ακόμα από θυμό επειδή κατάλαβε ότι τζάμπα μέχρι τώρα «την πάταγε» και ανέθετε σε εργολάβους μια δουλειά που θα έπρεπε να την κάνει ο ίδιος.
    Αυτό προσπαθεί να του πει το ΚΚΕ, αντιμετωπίζοντας την αντιπάθεια μεγάλου μέρους του λαού, επειδή χαλάει τις όμορφες αυταπάτες.

    • Τριαντάφυλλος Σεπτεμβρίου 17, 2012 στις 9:43 μμ #

      «Αν δεν εξηγήσεις από την αρχή και δεν πείσεις το λαό ότι απαιτείται ριζική, συστεμική αλλαγή, και προσπαθήσεις να τον σύρεις σε επαναστατική αλλαγή με τη μέθοδο της δημιουργία τετελεσμένων γεγονότων, κοινώς, βάζοντάς τον στο λούκι, τότε το πιο πιθανόν είναι να σε εγκαταλείψει στη μέση του δρόμου».

      Αυτό είναι το κεντρικό στρατηγικό ζήτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσει κάθε κόμμα που προωθεί την κοινωνική αλλαγή και έχεις δίκιο που το θέτεις. Πιστεύω ότι έχεις δίκιο, δεν θεωρώ όμως ότι οι αναλύσεις του ΚΚΕ το έχουν αντιμετωπίσει ικανοποιητικά.

      • λαθραναγνώστης Σεπτεμβρίου 18, 2012 στις 8:59 πμ #

        Τριαντάφυλλε,
        Και το ίδιο το ΚΚΕ δέχεται ότι χρειάζεται βελτίωση, τόσο στις αναλύσεις του, όσο και στην σύνθεση – στην δράση του κόμματος.
        Επιμένω όμως ότι πρέπει και ο λαός να αρχίσει να ανταποκρίνεται.

  7. λαθραναγνώστης Σεπτεμβρίου 18, 2012 στις 9:48 πμ #

    «Οι θέσεις Τσίπρα στη ΔΕΘ αποτελούν αποσπάσματα από αντίστοιχες ομιλίες των Γ. Παπανδρέου πριν το 2009 και του Αντ. Σαμαρά την περίοδο που παρίστανε τον αντιμνημονιακό, διανθισμένες με κούφιες αριστερές και πατριωτικές κορόνες.»
    (…..)
    Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ
    http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=7040984

  8. ΤΑΞΙΚΗ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ Σεπτεμβρίου 26, 2012 στις 6:00 μμ #

    Όταν ο Κύρτσος θαυμάζει τον Τσίπρα
    http://taxikiantepithesi.blogspot.gr/2012/09/blog-post_6047.html

  9. Y Σεπτεμβρίου 28, 2012 στις 10:58 πμ #

    Δείτε τον Τσίπρα εδώ να λέει και πάλι ελεεινά ψέμματα σε σχέση με το χαρακτήρα του Ευρώ. »Η Ευρωζώνη έχει 17 ισότιμα μέλη» (19:11) σε ποιο ακριβώς ονειρό του? Σε ποια βρωμερή προπαγάνδα των τραπεζιτών και των καπιταλιστών? Ζητά επίσης »αλλαγή της δομής του προγράμματος σωτηρίας». Μετά λέει κάτι ασυναρτησίες ότι πιο εύκολα θα βγει η Γερμανία από το ευρώ από την Ελλάδα.
    Στο 14:00 υποστήριζει έμμεσα το βαθιά αντιδημοκρατικό σχέδιο της Τραπεζικής Ένωσης παραπονούμενος που η Ελλάδα δεν συμπεριλαμβάνεται σ’αυτό.

    • λαθραναγνώστης Σεπτεμβρίου 28, 2012 στις 12:11 μμ #

      Τέτοια θα λέει από δω και μπρός.
      Αρλούμπες, φράσεις κλισέ, όλα, μυνήματα προς το σύστημα ότι είναι δικός τους.
      Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι και απροσχημάτιστα πλέον, ένα κόμμα του συστήματος.
      Ο μοναδικός εφιάλτης τους είναι ότι ο πολιτικός χρόνος είναι πια απίστευτα συμπιεσμένος και τα ψέματά τους θα αποκαλύπτονται μέσα σε μήνες τη στιγμή που παλιά χρειάζονταν χρόνια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: