Όταν οι κομμουνιστές απέχουν, οι αστοί αλωνίζουν

9 Μάι.

Ο ελληνικός λαός με τη ψήφο του έχει ήδη καταφέρει να αναβάλει τουλάχιστον το πάρσιμο νέων μισθολογικών μειώσεων και άλλων μέτρων τον Ιούνιο.

Συνεχίζονται οι πολύ κρίσιμες εξελίξεις που από ότι φαίνεται θα μας οδηγήσουν σε νέες εκλογές. Κάθε κίνηση στην πολιτική σκακιέρα από κάθε παίκτη έχει ιδιαίτερη σημασία και ήδη βλέπουνε να διαφαίνονται οι αδρές γραμμές των τακτικών, χωρίς να σημαίνει αυτό ότι δε μπορεί να αλλάξουν.

Η ΝΔ φαίνεται να επενδύει στην επανασυγκέντρωση όλων των φιλελεύθερων κομματιδίων και του Καμμένου σε ένα »κεντροδεξιό» μπλοκ (με ρατσιστικές θέσεις για το μεταναστευτικό)

Το ΠΑΣΟΚ οχυρώνεται πίσω από το Ευρώ. Ενώ μέχρι χθες η ψήφος στο ΣΥΡΙΖΑ ήταν γι’αυτό κάτι σαν τρομοκρατική πράξη, σήμερα εκλαμβάνεται ως μήνυμα υπέρ τους Ευρώ και της ΕΕ. Η θέση »να μείνουμε πάσει θυσία στο Ευρώ» λανσάρεται εν γνώσει ότι καταγγελία του μνημονίου εντός του Ευρώ δε γίνεται όπως διαμηνύουν και οι Βρυξέλλες και άρα αν προτεραιότητα είναι να μείνουμε στο Ευρώ μάλλον θα πρέπει να βάλουμε νερό στο κρασί μας με τα μνημόνια.

Για πρώτη φορά η ΕΚΤ δια στόματος Άσμουσεν επισήμως απείλησε με αποβολή από το Ευρώ εάν δε τηρηθούν τα μνημόνια:

Η Ελλάδα πρέπει να ξέρει ότι δεν υπάρχει εναλλακτική στο συμφωνημένο πρόγραμμα μεταρρύθμισης, εάν επιθυμεί να παραμείνει μέλος της Ευρωζώνης

Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε πέντες άξονες διαλόγου. Αυτοί έχουν πλατιά απεύθυνση όπως όφειλαν αλλά με τον τρόπο που είναι διατυπωμένοι απευθύνονται κυρίως στην υπόλοιπη αριστερά. Ως κυβερνητικά μέτρα θα ήταν εξαιρετικά ανεπαρκή για να δώσουν φιλολαϊκή διέξοδο από την κρίση και προοπτική ανατροπής.  Αυτά τα δύο στην ουσία πάνε μαζί.  Γι’αυτό και η κομμουνιστική αριστερά θα πρέπει να υποδείξει και να εξηγήσει ακριβώς που εντοπίζονται αυτές οι ανεπάρκειες ωστέ να πείσει το λαό για ένα πραγματικά ριζοσπαστικό πρόγραμμα μπροστά και στις επερχόμενες εκλογές.

Ας δούμε τα πέντε σημεία του ΣΥΡΙΖΑ και πώς απάντησε το ΚΚΕ σ’αυτά:

1. Η αναγνώριση της ανάγκης ακύρωσης των μέτρων του μνημονίου και των επαίσχυντων νόμων που περικόπτουν περαιτέρω τους μισθούς και τις συντάξεις.

ΚΚΕ: Με τις προτάσεις του Αλ. Τσίπρα δεν καταργούνται το μνημόνιο και η δανειακή σύμβαση.

Αυτό είναι σωστό. Η άλλη πλευρά όμως θε έπρεπε να αντιτείνει: άμεση καταγγελία των μνημονίων – σύμφωνα με τις προεκλογικές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ –  και προετοιμασία για την αντιμετώπιση κάθε συνέπειας της πράξης αυτής συμπεριλαμβανομένης της εξόδου από το ενιαίο νόμισμα. Από την απάντηση του ΚΚΕ στο σημείο αυτό όχι απλά λείπει το συμπλήρωμα αυτό αλλά η συνέχεια είναι ασυνάρτητη:

Παρόλα αυτά παρουσίασε ως φιλολαϊκή διέξοδο ορισμένες [προτάσεις] που συγκαλύπτουν τη γενικευμένη αντιλαϊκή επίθεση των μονοπωλίων και των κομμάτων τους, τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, όπως είναι η «Στρατηγική ΕΕ 2020», πολιτικές που είναι ενσωματωμένες και στο μνημόνιο και στη δανειακή σύμβαση.

Ποιες είναι αυτές οι προτάσεις που »συγκαλύπτουν»; Δε μας το λέει. H επίκληση της »Στρατηγικής ΕΕ 2020» δείχνει ότι η ηγεσία του ΚΚΕ ψάχνει δόγματα να κρατηθεί. Η »Στρατηγική 2020» είναι δύο χρόνια πίσω και δεν αντιπροσωπεύει το ντοκουμέντο που εκφράζει την τακτική της αστικής τάξης και τις δεσμεύσεις των κρατών πιο καθαρά στην παρούσα συγκυρία. Αυτά είναι σήμερα το »Σύμφωνο για το Ευρώ», τα δύο νομοθετικά πακέτα για την Οικονομική Διακυβέρνηση και η Δημοσιονομική Συνθήκη. Η καταγγελία όλων αυτών θα μπορούσαν να μπουν σαν προϋποθέσεις. Το’να μπαίνει όμως μόνο η στρατηγική 2020 είναι άλλα λόγια ν’αγαπιόμαστε. Δε χρειάζεται η άμεση καταγγελία της Στρατηγικής 2020 για να παρθούν πίσω η νόμοι απορρύθμισης της αγοράς εργασίας της τελευταίας τριετίας και σε κάθε περίπτωση η καταγγελία του μνημονίου είναι απείρως πιο σημαντική από την απειθαρχεία στη Στρατηγική 2020.

Επομένως η συζήτηση αυτή είναι λογοκοπία. Η επιμονή στην άμεση καταγγελία των δανειακών συμβάσεων και των μνημονίων με κάθε τρόπο είναι το καθήκον των κομμουνιστών. Όλες οι παραπάνω Συνθήκες εφαρμόζονται στην Ελλάδα μέσω του μνημονίου επομένως η κατάργησή του σημαίνει ότι δεν υπάρχει πλέον μηχανισμός για την εφαρμογή τους. Η καταγγελία του μνημονίου  θα φέρει και το ερώτημα της νομισματικής κυριαρχίας. Οι κομμουνιστές έχουν καθαρή θέση να βγούμε και το μπαλάκι είναι στο ΣΥΡΙΖΑ να επιλέξει μνημόνιο και ευρώ ή μη μνημόνιο και μη ευρώ.

2. Η κατάργηση νόμων που καταλύουν στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, όπως ο νόμος που ορίζει ότι λήγει η μετενέργεια στις 15 Μαΐου και καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις.

ΚΚΕ: αυτές οι προτάσεις αφήνουν […] λυμένα τα χέρια των καπιταλιστών να επιβάλουν νέα αντεργατικά μέτρα (μισθούς των 400 ευρώ, ελαστικές σχέσεις εργασίας κ.α.).

Aυτό δεν είναι αλήθεια. Εάν καταργηθούν οι νόμοι της 12ης Φλεβάρη και μόνο θα ισχύει η ΕΓΣΣΕ που δεν επιτρέπει μισθούς 400 ευρώ. Αντί να απαντήσει με αυτό τον τρόπο, το ΚΚΕ θα μπορούσε να έχει προτείνει ποιοι νόμοι συγκεκριμένα θα πρέπει να καταργηθούν ή/και να προτείνει ένα νομοσχέδιο για την ενίσχυσης των συλλογικών συμβάσεων, του ελάχιστου μισθού, την καθιέρωση τιμαριθμικής προσαρμογής,  την ενίσχυσης της δύναμης των σωματείων στο χώρο εργασίας κλπ.

3. Η προώθηση αλλαγών στο πολιτικό σύστημα για εμβάθυνση της δημοκρατίας, όπως η αλλαγή του εκλογικού νόμου και η καθιέρωση της απλής αναλογικής, καθώς και η κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών.

Το ΚΚΕ αφήνει ασχολίαστο το αίτημα της αναλογικής που αποτελεί πάγιο αίτημα του. Θαρρώ πώς και η κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών είναι σωστή.

4. Να τεθεί σε δημόσιο έλεγχο το τραπεζικό σύστημα και να δοθεί στη δημοσιότητα η έκθεση της Black Rock.

ΚΚΕ Οι εξαγγελίες του για δημόσιο έλεγχο των τραπεζών προς όφελος των μικρομεσαίων αποτελούν συνειδητή προσπάθεια εξαπάτησης, καθώς τους καταδικάζουν σε νέα δάνεια, μέσα σε συνθήκες ασφυκτικής τους περικύκλωσης από τα μονοπώλια.

Αυτό θα συμβεί μόνο αν στα πλαίσια του εθνικοποιημένου τραπεζικού συστήματος ακολουθηθούν συγκεκριμένες πολιτικές. Ο ΣΥΝ δεν ανέφερε συγκεκριμένες πολιτικές. Το ΚΚΕ θα έπρεπε να δηλώσει την καταρχάς συμφωνία του στην εθνικοποίηση των τραπεζών κι έπειτα να πει ποιες πολιτικές δεν πρέπει να ακολουθηθούν και ποιες πρέπει.

5. Να δημιουργηθεί μια διεθνής επιτροπή που θα ελέγξει το επαχθές δημόσιο χρέους και να τεθεί ένα μορατόριουμ στην αποπληρωμή του.

ΚΚΕ Οι προτάσεις του Αλ. Τσίπρα λένε σαφώς ότι οι εργαζόμενοι θα κληθούν και πάλι να πληρώσουν ένα μεγάλο μέρος του χρέους για το οποίο δεν ευθύνονται, ενώ ο λαός έχει ανάγκη από τη διαγραφή του χρέους.

Μορατόριουμ και στάση πληρωμών είναι το ίδιο με τη διαφορά ότι στο πρώτο υπονοείς ότι ίσως ξανακινήσεις κάποια στιγμή να πληρώνεις. Το βασικό είναι να σταματήσουμε να πληρώνουμε τώρα. Αν οι δυνάμεις του λαού φτάνουν μόνο για να επιβάλει στάση πληρωμών τώρα ας κάνει αυτό κι ας διατηρήσει ως παραπέρα στόχο την ολική διαγραφή. Αλλιώς κινδυνεύουμε να ζητάμε εις μάτην τη διαγραφή του και να συνεχίζουμε να υπομένουμε τα δεσμά του.

Το ΚΚΕ έπρεπε να απαντήσει σε ένα ένα τα σημεία του ΣΥΡΙΖΑ με προσοχή και όχι με την προχειρότητα που το έκανε.

Θα μπορούσε να προσθέσει τα υπόλοιπα ζητήματα που βάζει σε προϋποθέσεις πέραν των πέντε σημείων:

  1. Ακύρωση όλων των σχεδιασμένων ιδιωτικοποιήσεων και πρόσθεση κλάδων προς εθνικοποίηση
  2. Αναστήλωση δημόσιου χαρακτήρα και αυξημένων κονδυλίων σε παιδεία, υγεία, πρόνοια.
  3. Καταγγελία Κοινής Αγροτικής Πολιτικής
  4. Έξοδος απο το ΝΑΤΟ

Θα μπορούσε να κάνει και μια υπόμνηση ότι όλα αυτά τα μέτρα προϋποθέτουν την απειθαρχεία στο θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ. Και καθώς δεν έχει νόημα να κάθεται κανείς σε έναν ογανισμό για να απειθαρχεί με όλες τις αποφάσεις του, η λύση είναι να φύγει ωστέ να μην υπομένει και απειλές ποινών (προστίμων κα.)

Δε μπορεί βέβαια να λέγεται ότι »μία κυβέρνηση δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο τέσσερα – πέντε ζητήματα, αλλά τα πάντα, τα οποία ο Αλ. Τσίπρας προσπέρασε σαν να μην υπάρχουν». Γιατί προφανώς όταν συζητάμε μια κυβερνητική εντολή μέσα σε τρεις μέρες δε μπορούμε να καλύψουμε τα πάντα, αλλά πρέπει να καλύψουμε τα πιο στρατηγικά ερωτήματα.

Θα μπορούσε επίσης να πει (σε δεύτερη φάση αν όχι σε πρώτη) ότι επειδή »δεν υπάρχει αρκετή συμφωνία για να κάνουμε μαζί κυβέρνηση θα στηρίξω όμως να ψηφίσει η βουλή τα σημεία στα οποία συμφωνώ και στη συνέχεια να πάμε σε νέες εκλογές». Θα μπορούσαν να τεθούν προς ψήφιση στην τωρινή βουλή (και να όχι το κρίμα στο λαιμό αυτών που διαφωνούν):

1. Καταγγελία – κατάργηση μνημονίων έστω κι αν σημαίνει έξοδο από το Ευρώ

2. Κατάργηση εργασιακών νόμων από χχχχ, έγκριση νέου εργασιακού  νομοσχεδίου με τους άξονες που αναφέρονται παραπάνω

3. Απλή αναλογική

4. Στάση πληρωμών

5. Εθνικοποίηση τραπεζών με εγγύηση των μικροκαταθετών

Αυτή θα πρέπει να είναι η στάση τόσο του ΚΚΕ όσο και της Ανταρσύας για να αναγκάσουν το ΣΥΡΙΖΑ να πάρει καθαρές θέσεις μπροστά στο λαό. Και τα μισά από αυτά να περνάγαμε τώρα θα πηγαίναμε στις εκλογές με ψηλά το κεφάλι και θ’αυξάναμε τα ποσοστά μας.

Επειδή όμως όντως δεν υπάρχει μάλλον η ικανή κοινοβουλέυτική στήριξη,  και να  γίνει μόνο αυτή η δημόσια συζήτηση θα δώσουμε περιθώριο και στις κομμουνιστικές δυνάμεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ (που είναι σημαντικές) να δώσουν τη μάχη τους και αν δεν εισακουστούν να κάνουν τις επιλογές τους.

Αν δε γίνει αυτή η συζήτηση στρέφουμε το ΣΥΡΙΖΑ προς τη ΔΗΜΑΡ, τους Οικολόγους και την Κατσέλη. Είναι σίγουρο ότι υπάρχουν δυνάμεις μέσα στο ΣΥΡΙΖΑ που άλλο που δε θέλουν (βλέπε Παπαδημούλης), αλλά δε μπορούμε να χαρίσουμε σ’αυτούς την ανάταση του ελληνικού λαού και τις ελπίδες του για άλλη μια φορά. Το ’81 είχε μόλις απελευθερωθεί το διεθνές σύστημα δανεισμού και οι κάνουλες των χρημάτων ήταν ορθάνοιχτες για κάθε είδους εγχείρημα. Σήμερα η ευκαιρία μας δεν είναι μόνο πολιτική όπως ήταν το τέλος της χούντας ή και το τέλος του Β’ΠΠ.  Είναι και οικονομική καθώς είμαστε εν μέσω της σημαντικότερης κρίσης στην ιστορία του καπιταλισμού. Το σύστημα δεν έχει λύσεις και πρεπει να αξιοποιήσουμε κάθε ευκαιρία για να επιβάλουμε τις δικιές μας.

Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ σχηματίσει τελικά μέτωπο τις παραπάνω δυνάμεις και με βάση και το αυξημένο ποσοστό που α λά ΠΑΣΟΚ τέλη ’70 θα πάρει στις επόμενες εκλογές θα εμπλακεί σε μια »αναδιαπραγμάτευση» που δε θα καταφέρει να μας βγάλει από το τέλμα.

Θα είναι ιδιαίτερα άτιμο να βγούμε τότε για άλλη μια φορά και να πούμε στο δόλιο κόσμο »εμείς σας τα λέγαμε». Γιατί θα φέρουμε ευθύνη ότι το δικό του αγώνα και τον τρόπο που προσπάθησε να εκφράσει τη θέληση του για αλλαγή εμείς τη φτύσαμε γιατί δεν ήταν του γούστου μας. Τη χαρίσαμε στην οπορτουνιστική και μικροαστική ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ γιατί δεν είχαμε το κουράγιο να επιτελέσουμε ένα βασικό καθήκον μας: τη διεξαγωγή πολιτικών ελιγμών για την υπεράσπιση των ταξικών συμφερόντων της εργασίας και τη σαφή και αποτελεσματική επεξήγηση των συνθηκών, των διακυβευμάτων και των προοπτικών.

Ο κόσμος που καταφέρνουμε να φτάνουμε στους χώρους εργασίας είναι λίγος σε σχέση με τον κόσμο που μπορούμε να αγγίξουμε μέσω εμπνευστικών θέσεων από το κεντρικό πολιτικό επίπεδο αυτή τη στιγμή. Κι αυτό θα υποβοηθούσε και την οργάνωση στους χώρους δουλειάς.

ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ!

107 Σχόλια to “Όταν οι κομμουνιστές απέχουν, οι αστοί αλωνίζουν”

  1. salot sor 9 Μαΐου, 2012 στις 6:21 μμ #

    Δηλαδη ρε Υ προτεινεις να μπει το κκε στα πολιτικαντικα παιχνιδια του τσιπρα, πλακα μας κανεις; Διαβαζωντας τα σχολια σου κατα καιρους ενγενει συμφωνεις με τις θεσεις του κκε αλλα σε επιασε μικροαστικος πυρετος με το ποσοστο του αλεξη και ονειρευεσαι αστικοδημοκρατικες επαναστασεις ενω οι ψηφοφοροι του συν ειναι καναπεδακηδες και ψηφοφοροι της στιγμης. Οσοι ονειρευονται την πτωση του κκε και εχουν αρχισει και το μοιρολόι υποφερουν απο μικροαστικη ανυπομονησια τουλαχιστον.

    • Y 9 Μαΐου, 2012 στις 6:40 μμ #

      »οι ψηφοφοροι του συν ειναι καναπεδακηδες και ψηφοφοροι της στιγμης»

      Εγώ ξέρω πολλούς που είναι κομμουνιστές στη ζωή τους και στη δράση τους.
      Και πολλούς που αγωνίστηκαν σκληρά τα δύο τελευταία χρόνια κατά των μέτρων και ρούφηξαν το χημικό με το κανταρι.
      Θα έπρεπε να τους σέβεσαι περισσότερο.

      αυτά που αναλύω εδώ είναι λενινιστική τακτική και όχι »πολιτικάντικα παιχνίδια». αν θεωρείς πολιτική το να μας λες από το πρωί μέχρι το βράδυ ότι μόνο εσύ είσαι σωστός τότε τα’χεις καταλάβει λάθος.

      • salot sor 9 Μαΐου, 2012 στις 7:20 μμ #

        «Κομμουνιστες στη δραση και τη ζωη τους» αλλα μαλλον το ξεχναν στην καλπη και πανε με τη σοσιαλδημοκρατια. Μηπως ηταν και με τους αγανακτισμενους που λεγαν εξω τα κομματα ή και στις συγκεντρωσεις του παναγοπουλου «για να μη τους καπελωσει το ΠΑΜΕ»; – τον τσιπρα ψηφισαν κατα βαση αυτοι που πιστευουν οτι μπορει να πιαστουν απο τα μαλλια τους και ανθρωποι που δεν εχουν ιδεα απο οικονομια και δε θελουν να μαθουν κιολα, δυστυχως για αυτους και οχι μονο το ψεμα των «ανανεωτων» εχει πολυ κοντα ποδαρια.
        Για ολα τα παραπανω οι στιχοι του τζαβελα «κρατα καλα στη δυσκολη την ωρα, κρατα καλα στου φασισμου την μπορα σε χει ο λαος οδηγητη» ταιριαζουν γαντι.
        Πιο δυνατα και πιο αποφασισμενα στις επομενες εκλογες για τις οποιες κρατα και μια πισινη αν θα γινουν συντομα

      • Y 9 Μαΐου, 2012 στις 7:31 μμ #

        ο Τζαβέλλας? Αυτός ο οππορτουνιστής του ΚΚΕ Εσωτερικού? Απαπά!

  2. Kώστας Μίχος 9 Μαΐου, 2012 στις 7:45 μμ #

    Ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τη συνάντηση με ΣΥΡΙΖΑ

    http://antarsya.gr/node/354

    • λαθραναγνώστης 9 Μαΐου, 2012 στις 7:53 μμ #

      Αν κατάλαβα καλά, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ είπε και αυτή όχι.

    • RedPersonality 9 Μαΐου, 2012 στις 7:58 μμ #

      Καλές οι προτάσεις για να δούμε την απάντηση…

      • RedPersonality 9 Μαΐου, 2012 στις 8:02 μμ #

        Αν και μάλλον δεν είναι το θέμα οι προτάσεις αλλά η στατηγική-τακτική που ακολουθεί ο καθένας.

  3. salot sor 9 Μαΐου, 2012 στις 7:46 μμ #

    Και ο σεφερης ηταν υπουργος του μεταξα αρα να μη χρησιμοποιουμε τους στιχους του.! Τρομερη απαντηση. . .

  4. compasso 9 Μαΐου, 2012 στις 8:24 μμ #

    οι προτάσεις καλές απλά; ταυτόσημες είναι οι θέσεις. τι έγινε στη συνάντηση ακόμα δε μάθαμε. Το αποκρύψανε τελείως τα μέσα.

  5. Αναυδος 9 Μαΐου, 2012 στις 9:35 μμ #

    Υ
    ξεχασες το κορυφαιο του συριζα περι μη περαιτερω μειωσεις σε μισθους και συνταξεις με αλλα λογια οτι χασατε χασατε τωρα σκασμος και ανοιξτε τα βιβλια μηπως και βρειτε το επαχθες μερος του χρεους. Η black rock το νεο μανεφεστο

    θα προτεινα παντως να αλλαξεις το ονομα του μπλογκ και να μη μαγαριζεις τα συμβολα της επαναστασης οταν παρακαλας για συνθηκολογηση με το κεφαλαιο

  6. Αναυδος 9 Μαΐου, 2012 στις 9:51 μμ #

    Οταν οι ‘αριστεροι’ μετατρεπουν το επιθετο σε ονειδος και απεργαζονται τη διαλυση του ΚΚΕ

    Μετεκλογικά έωλα
    Στην Ελλάδα, επιτυχία τής ριζοσπαστικής Αριστεράς, θεσμικό αδιέξοδο

    Le camarade Staline peut reposer tranquillement dans sa tombe, le Parti communiste (PC) grec veille, bien décidé à poursuivre sa mission éternelle : servir la révolution ouvrière, guetter son arrivée, préparer les troupes, et surtout ne pas permettre aux sirènes de faire entendre le chant d’une victoire de la gauche. Pendant la courte campagne électorale, en Grèce, tous les invités communistes des plateaux de télévision insistaient sur une chose : nous sommes le PC, pas la gauche … Cette fois, [Alexis] va aller plus loin, proposer des congrès communs, tendre la main aux écologistes (qui n’ont pas pu franchir le seuil de 3 %), aux maoïstes, aux léninistes, aux trotskistes, aux dissidents du PC, à toute la galaxie des partis de la gauche. But inavoué et vœu cher à tous les grecs de gauche, faire imploser le PC pour le reformer sur de nouvelles bases et donner à la gauche grecque sa juste position dans la société.

    Ο σύντροφος Στάλιν μπορεί να αναπαύεται ήσυχα στον τάφο του, το ΚΚΕ επαγρυπνεί, αποφασισμένο να εκπληρώσει την αιώνια αποστολή του: να υπηρετήσει την εργατική επανάσταση, να σταθεί φρουρός τής άφιξής της[1],
    να προετοιμάσει τα στρατεύματα και πάνω από άλλα να μην αφήσει να ακουστεί το τραγούδι των σειρήνων που υπόσχονται νίκη τής αριστεράς. Κατά τη διάρκεια τής σύντομης προεκλογικής εκστρατείας στην Ελλάδα, όλοι οι κομουνιστές που προσκλήθηκαν να εμφανιστούν στα τηλεοπτικά πλατό επέμεναν σε ένα σημείο: είμαστε το Κομουνιστικό Κόμμα, και όχι «αριστερά». […] Τώρα όμως, [ο Αλέξης] επιχειρεί ένα βήμα παραπάνω [το πρώτο ήταν η «έκκληση» ενότητας], προτείνοντας σύγκληση κοινών σωμάτων [;[2]], τείνοντας το χέρι στους οικολόγους (που δεν μπόρεσαν να υπερβούν το εκλογικό κατώφλι τού 3%), στους μαοϊστές, τους λενινιστές, τους τροτσκιστές, τους διαφωνούντες τού ΚΚΕ [!!!!!], σε όλο τον «γαλαξία» των κομμάτων τής αριστεράς. Ανομολόγητος σκοπός και διακαής επιθυμία όλων των ελλήνων τής αριστεράς είναι η κατάρρευση τού ΚΚΕ με σκοπό τον μετασχηματισμό του σε νέες βάσεις, ούτως ώστε η ελληνική αριστερά να λάβει τη θέση που της αρμόζει στην ελληνική κοινωνία.
    [1] [οι οπορτούνες έχουν πρόβλημα με τις μεταφορές, δεν φταίει ο μεταφραστής]
    [2] [Κάλεσε ο κ. σε κοινή κάθοδο στις επόμενες εκλογές;]

    Αναρτήθηκε από TRASH

    • Y 10 Μαΐου, 2012 στις 9:12 πμ #

      To άρθρο αυτό είναι απαράδεκτο. Μας τραβάει σε μια κόντρα και μεταξύ δογματικών μέσα στο χώρο του ΚΚΕ και δογματικών από το χώρο του ΣΥΝ.

      • λαθραναγνώστης 10 Μαΐου, 2012 στις 9:28 πμ #

        Χαίρομαι που δέχεσαι ότι το άρθρο είναι απαράδεκτο.
        Δεν είναι μεμονωμένη περίπτωση. Είναι απόλυτα ενδεικτικό της νοοτροπίας των συριζαίων (και των εσωτερικάκηδων παλαιότερα) απέναντι στο ΚΚΕ.

  7. Γρηγόρης 9 Μαΐου, 2012 στις 10:14 μμ #

    O συσχετισμός δύναμης σε βουλή,κοινωνία,ψηφοφόρους του συριζα,εντός του συριζα είναι συντριπτικά υπέρ της παραμονής σε ευρώ και εε.Άρα λοιπόν όποιες προτάσεις και αν κάνει το κκε αλλά και η ανταρσύα είναι πρακτικά ανεφάρμοστες.Οι κομμουνιστικές δυνάμεις που υπάρχουν εντός του συριζα έχουν κάνει εδώ και καιρό τις επιλογές τους και είναι απίθανο να τις αλλάξουν τώρα
    Το πρόβλημα με το κκε είναι ότι για άλλη μια φορά βγαίνει χαμένο σε επικοινωνιακό επίπεδο με την άρνηση της παπαρηγα να συναντηθεί με τον τσίπρα.Πήγαινε στη συνάντηση,θέσε τους όρους σου και προσπάθησε να δείξεις ότι η άλλη πλευρά δεν εννοεί την πρόταση που κάνει.Δε λέω ότι θα πειστούν πολλοί αλλά δε γίνεται να είμαστε συνεχώς στη γωνία και να ακούμε ότι κκε και ναζί είναι οι μόνοι που δε συζητούν με κανέναν
    Και μια απορία στο αρχικό κείμενο:η τωρινή βουλή μπορεί να ψηφίσει νόμους χωρις να έχει προηγηθεί σχηματισμός κυβέρνησης;

    • Y 10 Μαΐου, 2012 στις 9:14 πμ #

      @Γρηγόρη, μπορεί σύντομα να γίνουν εφαρμόσιμες καθώς η ΕΕ λέει διαλέχτε καταγγελία μνημονίου ή ευρώ.
      Για το δεύτερο, μάλλον πρέπει να γίνει κυβέρνηση έχει δίκιο. Ξέρει κανείς σίγουρα?

  8. Kώστας Μίχος 9 Μαΐου, 2012 στις 10:20 μμ #

    Αντιπροσωπία της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αποτελούμενη από τους Άγγελο Χάγιο, Σπύρο Δρίτσα, Δημήτρη Σαραφιανό και Γιάννη Σηφακάκη συναντήθηκε σήμερα στις 8.30 μμ με αντιπροσωπία του ΣΥΡΙΖΑ. Η τοποθέτηση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, όπως παρουσιάστηκε στη συνάντηση, είναι το συνημμένο κείμενο.

    Βγαίνοντας από τη συνάντηση, ο Άγγελος Χάγιος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
    «Συναντηθήκαμε σήμερα με αντιπροσωπία του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον Αλέξη Τσίπρα. Ως ΑΝΤΑΡΣΥΑ θα επικοινωνήσουμε και με τις άλλες αριστερές δυνάμεις της χώρας μας, τόσο το ΚΚΕ όσο και άλλες δυνάμεις.
    Αυτό που λέμε εμείς είναι ότι ο λαός κ’έρδισε μια πρώτη επιτυχία, δίνοντας ένα ράπισμα στις δυνάμεις του Μνημο νίου και του μαύρου μετώπου.
    Μπορεί να κάνει μια δεύτερη επιτυχία αν κάνει το βήμα να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, με ένα ένα κοινωνικό, εργατικό και πολιτικό κίνημα που θα διεκδικήσει και θα επιβάλει την κατάργηση όλων των μνημονίων, των δανειακών συμβάσεων και των νόμων που τους συνοδεύουν, θα επιβάλλει την έξοδο από το ευρώ και την ΕΕ τη διαγραφή του χρέους και θα επαναφέρει τους μισθούς και τις συντάξεις, τις δαπάνες για υγεία, παιδεία, ασφάλιση. Σε αυτή τη συστράτευση καλούμε ενωτικά όλες τις δυνάμεις της Αριστεράς.»

    • λαθραναγνώστης 9 Μαΐου, 2012 στις 10:28 μμ #

      Θαυμάσιο κείμενο, με περιεχόμενο υψηλής καθοδηγητικής αξίας για το λαό.
      Σήμερα η ΑΝΤΑΡΣΥΑ παρέδωσε μαθήματα λενινιστικής ταχτικής!
      Τ ακούτε σεις εκεί στον Περισσό ρεεεεεε?

  9. Omadeon 9 Μαΐου, 2012 στις 10:28 μμ #

    Το κείμενο είναι καλό, ίσως και πολύ καλό.

    ΠΟΣΟΙ οπαδοί και μέλη του ΚΚΕ αξιολογούν σωστά τέτοια σοβαρά κείμενα?
    Ειλικρινά δεν το ξέρω και δεν θα μάθω.
    Ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός εξασφαλίζει το ΔΕΔΟΜΕΝΟ ότι δεν θα μάθουμε ποτέ.

    Θα είχα πολλά να πω, κάτω από φυσιολογικές συνθήκες, αλλά…
    οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συζητάμε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ φυσιολογικές.

    αλλά… σχολιάζω για άλλο λόγο. Οχι γιατί έχω αηδιάσει από τη στάση του ΚΚΕ,
    πράμα που παραδέχομαι. Σχολιάζω για να κάνω την εξής ερώτηση.

    Αν αντί για τον Τσίπρα είχατε απέναντί σας έναν Κίρχνερ, ή έναν Κορρέα,
    ΤΙ θα λέγατε?

    • λαθραναγνώστης 9 Μαΐου, 2012 στις 10:37 μμ #

      «Αν αντί για τον Τσίπρα είχατε απέναντί σας έναν Κίρχνερ, ή έναν Κορρέα,
      ΤΙ θα λέγατε?»

      Αχ καλέ, ρίγησα από το δέος!

  10. compasso 9 Μαΐου, 2012 στις 10:33 μμ #

    αι στο διάλο ρε ανθρωπάκο που θα μας πεις και τι σύμβολα θα χρησιμοποιούμε. βλάκα μικροαστέ.

    • Αναυδος 9 Μαΐου, 2012 στις 10:59 μμ #

      παντως ο Καστρο δε σαλπαρε με το Γκραμνα για να βρει το επαχθες χρεος της Κουβας. Μπορεις εναλλακτικά να βαφτισεις το μπλογκ Μανταλενα

      • Y 10 Μαΐου, 2012 στις 12:44 πμ #

        Ti λε μαλάκα. Φαντάζεσαι να σκαγε ένα δικηγόρος γιος γαιοκτήμονα που δεν άνηκε ούτε σε ΚΚ ούτε σε τίποτα και να μίλαγε γενικά και αόριστα για επανάσταση και κατά της κατεπίεσης όπως ο Φιντέλ στην αρχή? Αν υπήρχαν μπλογκς θα του χες σούρει όλο το σεχταριστικό υβρεολόγιo: μικροαστός, που πάει, το κόμμα τον καταδίκασε κλπ.

  11. compasso 9 Μαΐου, 2012 στις 11:03 μμ #

    εγώ λέω να το ονομάσω καφενείο της γειτονιάς αν συνεχίσεις να σχολιάζεις εδώ μέσα, αργόσχολε ξερόλα γέρο

  12. compasso 9 Μαΐου, 2012 στις 11:04 μμ #

    o τσίπρας πρότεινε μεταβατική κυβέρνηση που θα παγώσει το μνημόνιο στο μπένυ. οι κωλοτούμπες αρχίσανε γρήγορα

    • λαθραναγνώστης 9 Μαΐου, 2012 στις 11:10 μμ #

      Και με τον Τσίπρα αρχηγό
      Και όλοι ενωμένοι
      Και με μια πέτρα στο λαιμό
      Και για τη Βουλιαγμένη
      (παραδοσιακό παιδικό τραγουδάκι)

  13. Μικροαστός 9 Μαΐου, 2012 στις 11:13 μμ #

    Παιδιά σκεφτείτε το ξανά.
    Η καπιταλιστική κρίση απαντηση στην οποια υποτίθεται ειναι το μνημόνιο εξακολουθεί να υπάρχει και βαθαίνει.
    Η απάντηση που δινει ο Συριζα δεν αποτελεί παρα πρόταση διαχείρισης εναλλακτικής της πρότασης του μνημονίου, αλλά το ίδιο αδιέξοδη, για τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων.
    Ακόμα και να εφαρμοζόταν όλες οι προτάσεις τους απο μια κυβέρνηση συνεργασίας, με την οικονομική και κρατική εξουσία στα χέρια των αστών η ζωη των εργαζομενων δεν θα βελτιωνόταν. Εκτος και εαν υιοθετείτε τη γραμμή οτι το μνημόνιο φταίει αποκλειστικά για την οικονομική κατάσταση, την ανεργία, την έλλειψη ανάπτυξης κλπ παραβλέποντας την πηγη του προβλήματος την καπιταλιστική ιδιοκτησία και σχέσεις παραγωγής.
    Στο όνομα του εφικτού και της ρεαλιστικότητας καλείτε το ΚΚΕ να συρθεί πισω απο την πρόταση διαχείρησής που προβάλει ο συριζα.
    Αυτο θα αποτελούσε την μεγαλύτερη προδοσία της υπόθεσης αυτη τη στιγμή.

  14. Κακό Γατί 10 Μαΐου, 2012 στις 12:01 πμ #

    Πόσο σωστά τα λες! Κουραγιο, κρατατε καλα. Μην αφησετε να εκπνευσει αυτη η (εστω αδυναμη) ανασα ελευθεριας που φανηκε να πνεει με τις εκλογες αυτες. Η ελληνικη Αριστερα ειναι ενωπιον ιστορικων ευθυνων. Και αν, με διαφορα προσχηματα, αποτυχει να δωσει αυτη τη μαχη για το καλο του κοσμου που υποφερει, δεν νομιζω να της δοθει αλλη ευκαιρια. Ειτε γινουν, ειτε οχι επαναληπτικες εκλογες. Καποιοι πρεπει να αναλογιστουν πως δεν υπαρχουν «ιδιοκτητες» επαναστασης. Η επανασταση ανηκει σε ολους μας, ανηκει στο λαό, όχι σε καποιο κομμα που εμφανιζεται ως ο «γνησιωτερος» υπερασπιστης της.

    • compasso 10 Μαΐου, 2012 στις 9:07 πμ #

      ελπίδα δίνει η προοπτική. Και υπό αυτή την έννοια αυτή υπάρχει στις προτάσεις του ΚΚΕ και της Ανταρσύα. Η καπιταλιστική ανάπτυξη, οι επενδύσεις και τα λοιπό όμορφα, δεν είναι προπτική για το λαό. Άσχετα αν κατά την άποψη μου, οι προτάσεις του συριζα θα μπορούσαν να εφαρμοστούν τώρα και να οδηγήσουν σε πρώτες νίκες που θα βαθαίνανε τη κρίση και θα άυξανε τη ταξική πάλη. Ποιος είναι αριστερός λοιπόν θα φαινόταν τότε.

  15. λαθραναγνώστης 10 Μαΐου, 2012 στις 7:59 πμ #

    «Σενάριο για οικουμενική με “πάγωμα” του Μνημονίου και αλλαγή του εκλογικού νόμου»
    (……..)
    «Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση αυτή θα περιλαμβάνει τη σύνταξη κειμένου στο οποίο θα επιχειρηθεί η κοινή συνισταμένη των προτάσεων που ήδη έχουν κάνει μέχρι σήμερα Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜ.ΑΡ. και Ανεξάρτητοι Ελληνες στη βάση του μηνύματος των εκλογών της 6ης Μαΐου ότι ο ελληνικός λαός στη μεγάλη του πλειοψηφία έδειξε ότι επιθυμεί την παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ, αλλά όχι το Μνημόνιο. »
    (…..)

    http://www.antinews.gr/2012/05/10/160451/

    • Y 10 Μαΐου, 2012 στις 11:00 πμ #

      Δεξιές αυταπάτες. Αν θέλει ν’αυτοκτονήσει πολιτικά ο ΣΥΝ θα το κάνει αυτό. Αλλά δε νομίζω οτί θέλει.

  16. RedPersonality 10 Μαΐου, 2012 στις 9:24 πμ #

    Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου – ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΩΡΑ!

    Στην κοροϊδία των διερευνητικών εντολών, όπου ο ένας προσπαθεί να ρίξει στον άλλο την ευθύνη για τη μη συγκρότηση κυβέρνησης συνεργασίας, εκλογές, για να παρέμβει ο λαός.

  17. Y 10 Μαΐου, 2012 στις 10:44 πμ #

    Πώς να παρέμβει ο λαός με τις εκλογές? Για εξηγήστε μας?

    Πολύ συγκεκριμένος ως προς αυτό ο Χάγιος

    http://antarsya.gr/node/355

    • RedPersonality 10 Μαΐου, 2012 στις 10:54 πμ #

      Μάλλον για να βγάλει ο λαός κυβέρνηση.
      Άρα με λίγα λόγια και ο Χάγιος όχι είπε.
      Δλδ. δεν θα υπάρξει ούτε προεκλογική αλλά ούτε μετεκλογική συνεργασία με το ΣΥΡΙΖΑ???

      • Y 10 Μαΐου, 2012 στις 11:10 πμ #

        H Aνταρσύα πήγε και συνάντησε τον ΣΥΡΙΖΑ. Όχι σα το ΚΚΕ που του απάντησε με ασυνάρτητα »ραβασάκια». Αυτό είναι ήδη μια τεράστια διαφορά.

        Μετά είπε ξεκάθαρα ότι η ΑΝΤΑΡΣΥΑ θα βάλει πλάτη για την καταγγγελία του μνημονίου (και όχι για την αναδιαπραγμάτευσή του).

        Να ενισχύσουμε την ΑΝΤΑΡΣΥΑ για να υπάρχει μια δυνατή αριστερή εργατική αντιΕΕ φωνή που να χρησιμοποιηθεί όμως πρακτικά σπρώχνοντας για τη ριζοσπαστικοποίηση των αιτημάτων.

    • λαθραναγνώστης 10 Μαΐου, 2012 στις 11:23 πμ #


      «Πώς να παρέμβει ο λαός με τις εκλογές?»
      Κάνοντας ο ίδιος την επιλογή μέ την ψήφο του. (η απάντηση στην απορία σου ήταν προφανής)
      Από την άλλη, ενω μετά τη συγκεκριμένη συνάντηση ΑΝΤΡΣΥΑ-ΣΥΡΙΖΑ στα πλαίσια της διερευνησης, θα περίμενε κανείς να ακούσει κυρίως ένα «ναι» ή ένα «όχι» και μετά όση επιπλέον σάλτσα ήθελε να βάλει ο ομιλητής, ο Χάγιος προτίμησε να σερβίρει μόνο τη σάλτσα χωρίς το ψητό.

      • RedPersonality 10 Μαΐου, 2012 στις 11:35 πμ #

        Τόσα επικοινωνιακά παιχνίδια απο όλους έλος δλδ.
        Ούτε μάνατζερς να ήταν.. :):)

      • λαθραναγνώστης 10 Μαΐου, 2012 στις 12:03 μμ #

        Και μια και μιλάμε για το σόου των διερευνητικών εντολών, μια αμερικάνικη παροιμία.
        No matter how you stir the pot, when shit comes in, shit comes out!

  18. Y 10 Μαΐου, 2012 στις 10:58 πμ #

    Πανικός στα αστικά επιτελεία. Σε Ελλάδα http://kanali.wordpress.com/2012/05/10/poytanakagkelo/ και εξωτερικό: η δόση (στις τράπεζες για να μη ξεχνιόμαστε) δίνεται παρά τις απειλές ότι δε θα δινόταν αν δεν ψηφίζαμε ΠΑΣΟΚ – ΝΔ και παρά το ότι διάφοροι στη Γερμανία ζητάνε με μανία να παγώσει.

  19. separon 10 Μαΐου, 2012 στις 11:39 πμ #

    Η τακτική του ΚΚΕ μου θυμίζει το 1989 όταν ο Χαρίλαος Φλωράκης πήρε την διερευνητική εντολή γιά να σχηματίσει κυβέρνηση και την επέστρεψε αυθημερόν. Όχι ότι θα μπορούσε να κάνει και πολλά αλλά θα μπορούσε να περάσει θέσεις και τακτική (τότε που το ΠΑΣΟΚ ήταν ιδιαίτερα ευάλωτο), και να κατακτήσει έστω την απλή αναλογική (την ζητούσε και το ΠΑΣΟΚ τότε με δημαγωγία βέβαια) με κυβέρνηση ειδικού σκοπού.
    Βέβαια, άλλες οι εποχές τότε, άλλα τα θέματα άλλες οι συνθήκες.
    Αλλά οι συνειρμοί, αναπόφευκτοι.

  20. νικήτας 10 Μαΐου, 2012 στις 11:41 πμ #

    Μιας και συζητάμε λενινιστικά θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
    Πρώτον, οι αντικειμενικές συνθήκες -δηλαδή συνθήκες που υπερβαίνουν τη βούληση ενός ηγέτη- δεν επιτρέπουν παρά την όξυνση της επιθετικότητας του κεφαλαίου. Που σημαίνει ότι ακόμη και η Παπαρήγα να διοριζόταν τώρα πρωθυπουργός με λευκή επιταγή να κάνει ό,τι γουστάρει, δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτε άλλο παρά να ενισχύσει τα μέτρα λεηλασίας απέναντι στην εργατική τάξη. Διότι η κρίση δεν συνεχίζεται απλώς, αλλά έχω την αίσθηση ότι επιπλέον βαθαίνει.
    Δεύτερον, μέτρα ελάφρυνσης της εργατικής τάξης στο πλαίσιο του καπιταλισμού μπορούν να παρθούν, ή πιο σωστά να αποσπαστούν, μόνο αν η εργατική τάξη δεν εναποθέτει τη διακυβέρνηση της κοινωνίας σε μία κοινοβουλευτική κυβέρνηση, αλλά βρίσκεται σε κίνηση συγκρότησης δικών της οργάνων παραγωγής και άσκησης πολιτικής. Μόνο αν, δηλαδή, το κεφάλαιο νιώθει την απειλή της ανατροπής του. Και φυσικά με πολύ σκληρούς, οργανωμένους και δυστυχώς αιματηρούς αγώνες στους δρόμους.
    Με βάση τα παραπάνω, πρώτιστο καθήκον των κομμουνιστών είναι να συγκρούονται με τις αυταπάτες της εργατικής τάξης ότι μπορεί να εναποθέσουν τις ελπίδες τους σε μια δομή εξουσίας και μία κυβέρνηση που δεν ελέγχεται άμεσα από τους ίδιους.
    Οι όποιοι ελιγμοί θα μπορούσαν να ενταχτούν μόνο στο πλαίσιο μιας τακτικής αποκάλυψης αυτών των αυταπατών. Οποιαδήποτε καλλιέργεια ελπίδας ότι μία αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έχει τη δύναμη να βελτιώσει τις συνθήκες ζωής της εργατικής τάξης βοηθά μόνο στην ενίσχυση των αυταπατών και όχι στη διάλυσή τους.
    Ενδεχόμενη κριτική στήριξη μιας κυβέρνησης Τσίπρα με σκοπό τη διάλυση των αυταπατών της εργατικής τάξης θα μπορούσε να γίνει υπό πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις και πάλι κα΄τι τέτοιο θέλει πολλή συζήτηση. Σε επίπεδο προγράμματος θα πρέπει να τίθεται σαφώς το ζήτημα της εξόδου από ΕΕ και ευρώ, με όλα τα μέτρα που χρειάζονται (εθνικοποιήσεις κ.λπ.) ώστε να μην δοθεί στην αστική τάξη η δυνατότητα τιμωρίας του ελ. λαού με οικονομικό στραγγαλισμό. Το «κόλπο» ότι η καταγγελία των μνημονίων θα θέσει αυτόματα ζήτημα εξόδου από την ΕΕ και ως εκ τούτου, σε πρώτη φάση μπορούμε να το αφήσουμε στην άκρη είναι λάθος. Για τον απλό λόγο ότι η πολιτική του μνημονίου μπορεί να εφαρμοστεί και χωρίς μνημόνιο. Χώρια που από την πλευρά των κομμουνιστών δεν είναι εποχές για εκπτώσεις, αλλά για καθαρές κουβέντες.
    Δεύτερη προϋπόθεση είναι η κομμουνιστική αριστερά να έχει τέτοια κοινοβουλευτική δύναμη που να μπορεί να αντρέψει την αριστερή κυβέρνηση κοινοβουλευτικά ανά πάσα στιγμή, σε περίπτωση που αυτή δεν υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να διατηρεί την μαχητική αντιπολιτευτική της στάση στο κίνημα.
    Τρίτη προϋπόθεση είναι η κομμουνιστική αριστερά να μη συμμετέχει σε τέτοια κυβέρνηση, ούτε να έχει την υποχρέωση να ψηφίζει τα νομοσχέδια που προτείνει. Απλώς να παρέχει ψήφο εμπιστοσύνης ή ανοχής και να έχει ρόλο αντιπολίτευσης.
    Τέταρτη προϋπόθεση είναι η στήριξη να μη σημαίνει προγραμματική συμμαχία, αλλά η κομμουνιστική αριστερά να μπορεί να εκφράζει όλη της τη γραμμή ελεύθερα.
    Παρόλα αυτά, και μιας και πάντοτε μιλάμε λενινιστικά, ακόμη και με αυτές τις προϋποθέσεις δεν πρέπει να ξεχνάμε τη σύνδεση της αστικής τάξης με το κοινοβούλιο και τις επακόλουθες πιέσεις που θα δέχονται οι κομμουνιστές προκειμένου να ρίχνουν νερό στο κρασί τους κάθε φορά που θα πρέπει να καταγγέλλουν την αριστερή κυβέρνηση όταν αυτή με τη σειρά της θα ρίχνει νερό στο κρασί της. Με άλλα λόγια, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι εργατική πολιτική δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί μέσα από την αστική δημοκρατία – ιδιαίτερα σήμερα αυτό ισχύει πολύ περισσότερο από ό,τι στην εποχή του Λένιν. Ο αρθρογράφος υποτιμάει αυτό το πολύ βασικό ζήτημα. Συνεπώς οποιαδήποτε κριτική στήριξη μιας αριστερής αστικής κυβέρνησης, ακόμη και με όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις, είναι παιχνίδι με τη φωτιά και δεν ενδείκνυται, ιδίως στους σημερινούς συσχετισμούς.
    Τέλος, αντί να ασχολούμαστε με το παιχνίδι εξουσίας του Τσίπρα, θα έπρεπε να πούμε στο λαό ότι και ο Ανδρέας έλεγε πολύ αριστερά πράγματα, πιο αριστερά από τον Τσίπρα, αλλά δεν εφάρμοσε τίποτε από αυτά. Ακόμη και ο ΓΑΠ έλεγε προεκλογικά πολύ αριστερά πράγματα, αλλά υλοποίησε τα εντελώς αντίθετα. Πιο μακριά, ο Ομπαμα υποσχέθηκε πολύ αριστερά πράγματα που ποτέ δεν υλοποίησε. Γιατί ο Τσίπρας να αποτελεσει εξαίρεση; Και ο Τσίπρας, όσο αριστερά πράγματα και να λέει, όταν κληθεί να διαχειριστεί την καπιταλιστική κρίση, θα κάνει αυτά που επιβάλλει η καπιταλιστική. Και αν οι κομμουνιστές τον στηρίξουν και δεν πουν αυτή την απλή αλήθεια στο λαό, δεν θα καεί μόνο το χαρτί της σοσιαλδημοκρατίας, αλλά και η επαναστατική αριστερά και προοπτική για πολλές δεκαετίες.
    Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι η συζήτηση πρέπει να φύγει από τον κυβερνηστισμό και το άγχος να έχει η αριστερά πρόταση εξουσίας (εννοώντας αστική εξουσία) και να στραφεί στην πρόταση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για αγωνιστικό μέτωπο ρήξης και ανατροπής από τα κάτω, με πρόγραμμα ανατροπής της επίθεσης των μνημονίων και εξόδου από ΕΕ, και υποκείμενο επιβολής ενός τέτοιου προγράμματος τα όργανα εργατικής πολιτικής τους εργατικού κινήματος. Το κενό του ΚΚΕ είναι ακριβώς σε αυτό το σημείο. Η στάση του απέναντι στην αριστερή κυβέρνηση είναι γενικά σωστή, κατά τη γνώμη μου, από άποψη αρχής.

    • Y 10 Μαΐου, 2012 στις 12:12 μμ #

      Nικήτα συμφωνώ ότι η συμμετοχή σε κυβέρνηση τώρα δεν ενδείκνυται.
      Αλλά θεωρώ ότι η συγκυρία μπορέι να αξιοποιηθεί με στήριξη κάποιων μέτρων (με ψήφο ανοχής). Αν η άλλη πλευρά δε θέλει ξεμπροστιάζεται, σε κάθε περίπτωση όμως χρειάζεται πολύ ενεργητική πολιτική σε όλα τα επίπεδα.

      Γενικά, θα προσπαθήσω να σου απαντήσω αναλυτικότερα το βράδυ γιατί τώρα πρέπει να κάνω μια δουλειά.

  21. βουρνούκιος 10 Μαΐου, 2012 στις 12:15 μμ #

    Παίδες, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ ΔΕΝ είπε όχι.

    Εβαλε 5 ζητήματα με βάση τα οποία ζητούμε κεντρικά κοινή δράση στο μαζικό κίνημα και από το ΣΥΡΙΖΑ και από το ΚΚΕ και απο την υπολοιπη Αριστερά.

    Οσον αφορά την αριστερή κυβέρνηση, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ απάντησε σαφώς και προσεκτικά: Δεν στηρίζουμε μια οποιαδήποτε αντιμνημονιακή κυβέρνηση (πχ με στήριξη Καμμένου) διότι αντικειμενικά δεσμέυεται στο άρμα της τροϊκα.

    Αντιθέτως η ΑΝΤΑΡΣΥΑ (έχει πανελλαδικό σώμα αυτό το Σ-Κ και εκεί θα ξεκαθαρίσει την στάση της απέναντι σε μια ΑΡΙΣΤΕΡΗ αντιμνημονιακή κυβέρνηση), αφηνει ανοιχτό το ζήτημα στήριξης ή έστω ανοχής απέναντι σε μια αριστερή κυβέρνηση, η οποία θα ενισχύεται στην πάλη της κατά των μνημονιών και της ίδιας της ΕΕ, ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΙΈΤΑΙ όταν κάνει υποχωρήσεις.

    Αυτή είναι κα ιη γνώμη μου ευθύς εξαρχής άλλωστε.

    • λαθραναγνώστης 10 Μαΐου, 2012 στις 12:26 μμ #

      Εν τάξει παιδιά. Όταν αποφασίσετε ομόφωνα, όλες οι τάσεις και οι φράξιες, αν είπατε ναι ή όχι στον Τσίπρα, μας το λέτε κι εμάς.
      Just for the records.

      • Y 10 Μαΐου, 2012 στις 12:36 μμ #

        Από ότι βλέπει ο προβληματισμός μας χτυπάει σε συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ενώ εσάς η γραμμή σας χτυπάει το κεφάλι σας στον τοίχο.

      • λαθραναγνώστης 10 Μαΐου, 2012 στις 12:53 μμ #

        Μπα, μην το λες!

      • compasso 10 Μαΐου, 2012 στις 1:37 μμ #

        λάθρα πολύ Fair το σχόλιο απένταντι στην Ανταρσύα. του πρέπει μια απάντηση για το σταλινισμό του κκε για να κάνουμε κουβέντα ουσίας.

  22. dropdown 10 Μαΐου, 2012 στις 12:28 μμ #

    Συγνωμη ρε παιδια αλλα γιατι τσακωνεστε αν ειπε οχι η ναι η ανταρσυα, δηλαδη αν πριν απο τη δηλωση αυτη ελεγε ναι η οχι τι θα αλλαζε?? Μην ξεχναμε οτι μιλαμε για ενα εκλογικο μετωπο που ολοι μαζι βγαζουν 1 % και δεν εχει προφανως βουλευτες… Δεν το λεω κακοπροαιρετα απλα για να μην χαλατε τις καρδιες σας με βαθυστοχαστες αναλυσεις για το αν ειπε οχι η ναι…

  23. Y 10 Μαΐου, 2012 στις 12:34 μμ #

    Την είπε η Παπαρήγα στη συνέντυξη τύπου στην ΝΕΤ τώρα στην Ανταρσύα ότι »δεν μπορεί να μιλάει για ταξική ενότητα στο λαό και να συζητάει με κόμματα που θέλουν κυβέρνηση»???
    Πείτε μου ότι είναι ψέμα!

    • salot sor 10 Μαΐου, 2012 στις 12:53 μμ #

      Ναι ρε Υ καπως ετσι το ειπε η Παπαρηγα, οταν πας και μιλας με τον Τσιπρα που ραβει κουστουμια υπουργικα για να μας παρει τα μετρα για την κασα δινεις «κινηματικο» αλλοθι στους τυχοδιωκτες αριβιστες του Συριζα

  24. βουρνούκιος 10 Μαΐου, 2012 στις 1:09 μμ #

    Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ είπε σαφώς πως «οποιαδήποτε συγκρότηση μνημονιακης αντιδραστικής κυβέρνησης, πρέπει να εμποδιστεί από το λαό με παλλαϊκό ξεσηκωμό»!

    Εάν το ΚΚΕ έιπε αυτά τα λόγια για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, κρίμα για το ΚΚΕ.

    Πριν 20 χρόνια το ΚΚΕ επέλεξε τον μέγιστο δεξιό οπορτουνισμό: Να συμπράξει σε μια αστική κυβέρνηση με ένα παπατζίδικο αστικό πρόταγμα: την …κάθαρση!!!

    20 χρόνια μετά, το ΚΚΕ πραγματοποιεί νέο τερατώδες λάθος από την ανάποδη: Αριστερίστικη αντίληψη στο έπακρο! Αρνείται ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ κυβερνητική σύμπραξη με τον ΣΥΡΙΖΑ (ή/και με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ εάν αυτή εξέλεγε βουλευτές).

    Εκρεμμές η λογική του ΚΚΕ στα κρίσιμα ζητήματα των τελευταίων δεκαετιών: πότε στο ένα άκρο του ταξικού συμβιβασμού, πότε στο άλλο άκρο της αριστερίστικης βερμπαλιστικής απομόνωσης (πάλι καμμιά υπηρεσία θετική για το λαό)

    • RedPersonality 10 Μαΐου, 2012 στις 1:12 μμ #

      αχαχαχα ευτυχώς επιβεβαιώνεις την Αλέκα…..

  25. compasso 10 Μαΐου, 2012 στις 1:35 μμ #

    το κείμενο της ανταρσύας είναι σχεδόν ταυτόσημο με τις θέσεις του ΚΚΕ. μόνο εγώ το βλέπω ή ψάψνουμε όλοι για εχθρούς με το ζόρι;

    • RedPersonality 10 Μαΐου, 2012 στις 1:40 μμ #

      Η Αλέκα πάντως δεν απάντησε επίσημα στη συνέντευξη.
      Είπε θα της επεξεργαστούμε και θα απαντήσουμε.

  26. compasso 10 Μαΐου, 2012 στις 1:43 μμ #

    θα συζητήσει με τις συνιστώσες και αυτή που θα έλεγε ο λάθρα. Η ουσία είναι ότι μέσα στην Ανταρσύα, υπάρχουν διεργασίες και το ΚΚΕ με το ρόλο του πρέπει να βοηθήσει ώστε να πάρουν τη σωστή κατεύθυνση.

  27. compasso 10 Μαΐου, 2012 στις 2:05 μμ #

    ώρες ώρες αναρωτιέμαι αν η Παπαρήγα το κάνει επίτηδες ή είναι απλά χαζή. Αυτό με τη διόρθωση της ψήφου, δεν ήξερε πως θα το ξεχειλώσουν τα μέσα; αμάν πια μ αυτή τη γυναίκα.

    • .@ψηρίς 10 Μαΐου, 2012 στις 3:36 μμ #

      To στενάχωρο δεν είναι οι κοινοβουλευτικές, αστικές, κυβερνητικές, σοσιαλδημοκρατικές αυταπάτες.
      Δεν είναι ότι επανέρχεται η πίστη στον 3ο δρόμο προς το σοσιαλισμό (σιγά, σιγά με μεταρρυθμισούλες).
      Δεν είναι ότι παλιότερα ο ΣΥΝ πάλευε να φέρει αριστερότερα το ΠΑΣΟΚ
      και ότι πλέον κάποιοι που δηλώνουν και κομμουνιστές παλεύουν να φέρουν αριστερότερα τον Σύριζα.
      Είναι ότι όλοι οι παραπάνω, όταν αποκαλυφθούν, όταν ξεσκεπαστούν, όταν πάλι οι απόψεις τους χρεωκοπήσουν,
      θα χουν τόσο δεθεί με την δήθεν παμπόνηρη τακτική τους, θα χουν τόσο δεθεί σφιχτά με τον μικροαστισμό τους,
      θα χουν τόσο συναισθηματικά και πολιτικά συγκρουστεί με το ΚΚΕ,
      θα χουν τόση μας τόση ανάγκη να ΜΗΝ αποδεχτούν την ήττα και χρεωκοπία της επιλογής τους,
      που δύσκολα θα δουν καθαρά την απάτη και τη συμβολή τους σε αυτή,
      και άρα ακόμα δυσκολότερα θα τραβήξουν προς τον σωστό, ταξικό, επαναστατικό δρόμο,
      παρά δυστυχώς πιθανότερα, θα συρθούν όλο και βαθύτερα σε τυχοδιωκτικές, συμβιβαστικές, διαχειριστικές αυταπάτες σε έναν δρόμο που δεν έχει (κομμουνιστικό) γυρισμό

      συντροφικά.

      @ψηρίς.

    • λαθραναγνώστης 10 Μαΐου, 2012 στις 4:25 μμ #

      Δεν λέγονται τέτοια πράγματα προς το λαό.
      Λογικά, ήταν μια ατυχής έκφραση. Με την ευκαιρία πάντως, θεωρώ ότι και το κόμμα πρέπει να βοηθήσει σε αυτή τη διόρθωση, διορθώνοντας το ίδιο την επικοινωνία του με τον λαό και εξηγώντας (πολύ) καλύτερα τις θέσεις του .

  28. tsechos 10 Μαΐου, 2012 στις 3:26 μμ #

    Πώς σας φαίνεται η κίνηση του ΚΚΕ να βγει και να πει εκλογές τώρα χωρίς να θέσει κανένα πρόταγμα;

  29. Left G700 10 Μαΐου, 2012 στις 3:53 μμ #

    […] θα προτεινα παντως να αλλαξεις το ονομα του μπλογκ και να μη μαγαριζεις τα συμβολα της επαναστασης […]

    Μένω …Άναυδος![***]

    [***] Εντάξει, σχεδόν Άναυδος! 😉

  30. RedPersonality 10 Μαΐου, 2012 στις 5:03 μμ #

    Η επιστολή Τσίπρα σε ευρωπαίους.

    http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=138954&catid=9

    Αοριστίες!

    αλλά αυτό

    «Συνεπώς οφείλουμε να επανεξετάσουμε ολόκληρο το πλαίσιο της υπάρχουσας στρατηγικής, δεδομένου ότι δεν απειλεί μόνο την κοινωνική συνοχή και τη σταθερότητα στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί και πηγή αστάθειας για την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωζώνη»

    τη σημαίνει να επαναξετάσουμε άραγε???

    • λαθραναγνώστης 10 Μαΐου, 2012 στις 5:52 μμ #

      Σημαίνει, «είμαι δικός σας άνθρωπος!»

  31. Y 10 Μαΐου, 2012 στις 6:30 μμ #

    Σύντροφοι σηκώνω άσπρη σημαία κυανοκρανού του ΟΗΕ:
    Παύσατε πυρ αλλήλους!

    ο Κουβέλης ετοιμάζεται να μας φορτώσει πάλι την Τρόικα στενό κορσέ!
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231195310

    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231195309

  32. dropdown 10 Μαΐου, 2012 στις 6:49 μμ #

    Για να γινει αυτο ο Κουβελης θελει οικουμενικη με τον Συριζα μεσα οπωσδηποτε, αρα αν γινει αυτο δεν θα φταει μονο ο Κουνελης, ολοι μαζι θα μας την φορτωσουνε

  33. RedPersonality 10 Μαΐου, 2012 στις 7:51 μμ #

    Τέλειο!

  34. compasso 10 Μαΐου, 2012 στις 8:11 μμ #

    νίκη θα είναι να κάνουν με το κουβέλη. 1ον δε θα αντέξει 2ον θα τον ξεσκεπάσει

  35. Ο ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΗΣ ΝΑΥΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΤΣΑΚΟΝΙ 10 Μαΐου, 2012 στις 9:27 μμ #

    Οταν αποστεωνουν ταριχευμενο το πνευμα του Λενιν σε μαυσωλειο τα ορφανα του Σταλιν επιβαλλουν σε πολυ μεγαλο μερος του κινηματος αυτοανοσο σεχταρισμο.Απο τον πολεμο των χωρικων,την Γαλλικη επανασταση,την Οκτωμβριανη επανασταση μεχρι και την Κουβα εαν η ακροαριστερα δεν εκανε τακτικους ελιγμους αναλογα με το προτσες των εξελιξεων δεν θα ειχαμε κανενα υπαρκτο παραδειγμα προσπαθειας υλοποιησης του προταγματος να ερθουν οι πληβειοι στην εξουσια για να μελετιεται και να δινει χρησιμα συμπερασματα.

    • Y 11 Μαΐου, 2012 στις 12:00 πμ #

      ακροαριστερά είσαι και φαίνεσαι.

  36. λαθραναγνώστης 11 Μαΐου, 2012 στις 7:56 πμ #

    Ανιέλι
    Ο μακαρίτης ο Ανιέλι, ο μεγιστάνας της «Φίατ», ως γνήσιος εκπρόσωπος της τάξης του, πανηγυρίζοντας με το δικό του τρόπο για την άνοδο των «αριστερών» Ντ’ Αλέμα και Πρόντι στην κυβερνητική εξουσία στην Ιταλία, είχε πει το 1997:
    «Για δες που η Αριστερά κάνει μερικές φορές τη δουλειά καλύτερα και από τη Δεξιά»!
    Είπαμε να το υπενθυμίσουμε. Ετσι, για παν ενδεχόμενο…

    (Από τη σελίδα του Μπογιό στον σημερινό «Ριζοσπάστη»)

  37. xamogelo 11 Μαΐου, 2012 στις 10:47 μμ #

    Σχολιασα αλλά κάποια μλκια έγινε και δεν δημοσιεύτικε…
    Η περίληψη του μυνηματος μου είναι ότι το ΚΚΕ τα έχει κανει σκατά…
    Κάνει ότι μπορεί και χειρίζεται τελείως λάθος το κάθε θέμα… μάλιστα βγάζει απο αλαζονεια μεχρι επιθετικότητα προς τον κοσμο που το ρωτάνε γιατί δεν συνεργάζεται με τον συριζα…
    Δείτε παπαρήγα στον ενικό ή την κανέλη (στην νετ αν θυμάμαι καλά)
    Ακομα και αν δεν ήθελε να συνεργαστεί… ας εθετε σαν βάση της συζητης με τον σύριζα την έξοδο απο την εε και το ευρώ. Το να λες στον κοσμο που καίγεται….(και δεν ειναι και κομμουνιστές) περι ιστορικής εμπειρίας ή οτι αν είναι κυβέρνηση θα ενσωματωθεί ή δεν θα μπορεί να καλεί τον κοσμο στον δρόμο είναι μλκιες… Δεν τον νοιάζει καθολου τον άλλο αυτό… αν τον έννοιαζε εξάλλου θα ψήφιζε ΚΚΕ… να ανακουφιστεί τον νοιάζει και γιαυτό ελπιζει σε μια αριστερή κυβέρνηση.
    Έλεος δηλαδή… και σε θέματα που συμφωνώ με το ΚΚΕ διαφωνώ με τις απαντήσεις που δίνει και πως το χειριζεται…
    Όχι τπτ άλλο… αλλά βλέπω το κκε έτσι όπως πάει σε έναν μήνα να μπαίνει οριακά στην βουλή…
    στο 5.3% έπεσε…
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231195520

    Εγώ πραγματικά παιδιά ψήφισα ΚΚΕ αλλά αναρωτιέμαι με αυτά που βλέπω γιατί το ψήφισα… σκέφτομαι μήπως έχω καταντήσει κολημένος σαν όλους αυτους που ψήφιζαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ τοσο καιρό… και απλώς ψηφίζω άλλο κόμμα…

    Νομιζω πάντως ότι ίσως ειναι σωστότερη γραμμή για μέτωπο… με βάση Εξοδος απο ΕΕ και ευρώ και λαική εξουσία… (δεν περιλαμβάνει τον ΣΥΡΙΖΑ μέσα προφανώς κάτι τέτοιο…)
    Θα έπρεπε να το είχε κάνει ίσως πριν απο τον συριζα και ας τον χτυπούσε έτσι…
    Στην τελική αναδεικνύεται και σαν θέμα η διαφορά.

    υγ.Ήταν νομοτελειακό με βάση τον μέσο ψηφοφόρο να εχει ο ΣΥΡΙΖΑ τέτοια άνοδο… Ψευδαισθήσεις της ΕΕ και του ευρώ (που ειναι πλειοψηφικό ρευμα στην κοινωνια) χωρίς μνημονιο…(που πονάει πολύ κόσμο) Τι περιμένετε δηλαδή;;; Ο περισσότερος κοσμος έφυγε απο το ΠΑΣΟΚ και την ΝΔ… Πως νομιζεται ότι σκέφτεται κάποιος ψηφοφόρος τους;;;

    υγ2.Ο ΣΥΡΙΖΑ θα τα κάνει μια απο τα ίδια(με πασοκ νδ)… δεν νομιζω οι άνθρωποι να είναι διατεθειμένοι να βγουν απο το ευρώ… και να ακολουθήσουν μια πορεία π.χ. τσάβες. Το θέμα είναι ότι δεν βλέπω γιατί στο καλό ο κόσμος όταν φεύγει ο τσίπρας με ελικόπτερο απο την βουλή…(ποιο πιθανό το θεωρώ να φύγει αυτός παρά οι άλλοι) να στραφεί στο ΚΚΕ;;;

    • Αναυδος 12 Μαΐου, 2012 στις 8:40 πμ #

      Αν καταλαβα καλα η διαφωνια σου με το ΚΚΕ δεν είναι αυτά που λεει αλλα πως τα λεει.
      Φανταζομαι ότι συμφωνεις ότι μια ‘αριστερη’ κυβερνηση εκ των πραγματων αδυναμη (αν κρινεις απ΄πο το γεγονος ότι τα συνδικατα είναι κατω από την επιρροη των εργοδοτικών) θα οδηγησει σε μια νεα Βαρκιζα και όχι σε ένα νέο Οκτωβρη. Ακομη και αν αφήσω κατά μερος το προγραμμα της μεσα στους ιμπεριαλιστικους οργανισμους διαπραγματευση με τους λυκους απειραχτο το κεφαλαιο και ο κρατικος μηχανισμός που από μονα τους είναι ο σιγουρος δρομος για την ηττα
      Ο κοσμος (γενικά) που θελει μια πολιτκή λυση είναι ακριβως ο ιδιος που υπογραφει στη δουλια του τη μειωση του μισθού του (η υποταγη αυτή είναι αποτελεσμα πολλων παραγοντων και ελαχιστα μονο ατομικη ευθυνη) Αν δεν αλλαξει το δευτερο δεν υπαρχει πολιτικη λυση στο προβλημα. Αυτό λεει το ΚΚΕ και γι αυτό παλευει. Το 8,5% σιγουρα δε δινει δυναμη αλλα δεν πρεπει να εχουμε ψευδαισθησεις ότι αφου με τις εκλογες δεν αλλαζει τιποτε μπορει να θριαμβευσουμε μεσω των εκλογων.

      • xamogelo 12 Μαΐου, 2012 στις 10:18 πμ #

        @Αναυδος Δεν είμαι πεπεισμένος για την ορθότητα της γραμμής του ΚΚΕ. Παρόλα αυτά το στήριξα και μάλλον θα το στηρίξω στις επόμενες εκλογές.Γιατί; Γιατί το θεωρώ την ποιο συνεπή πολιτική δύναμη και ας έχω διαφωνίες μαζί της. Το μέτωπο είναι ένα θέμα αλλά αν μου πει κάποιος να κάνεις μἔτωπο με ποιους;;; με το 2% της ΑΝΤΑΡΣΥΑΣ κτλ δεν θα έχει όντως μεγάλη διαφορά. (Ασε που μάλλον ούτε οι ίδιοι δεν θέλουν)
        Επίσης το ΚΚΕ θα ήθελα να είχε κάνει πολλές περισσότερες πράξεις να αναπτύξει ένα δίκτυο αλληλεγγύης που να καλύπτει ένα μέρος των αναγκών της εργατικής τάξης.
        Οπως λέει και το τραγούδι «το εαμ μας έσωσε απο την πείνα»
        Δεν μου άρεσει και ο τρόπος που αποκόπτεται απο άλλους. Π.χ. Σαν την μεγαλύτερη οργανωμένη δύναμη θα μπορούσε να παίξει διαφορετικό ρόλο σε αγανακτισμένους κτλ. (Ισως στην αθήνα όχι αλλά στην επαρχία σίγουρα) και να βοηθήσει τον κόσμο να φτάσει σε συμπεράσματα και να μην τον αφήσει έρμαιο του κάθε μλκα. (Φαντάσου ότι σε συγκένρωση των αγανακτισμένων του ηρακλείου ο ποιο σοβαρός λόγος που είχα ακούσει όταν ψηφιζόταν το μνημονιο 2 ήταν του αναρχικού χώρου.)
        Επίσης στις ξεχωριστές πορείες του ΠΑΜΕ θα μπορούσε να το χειριστεί διαφορετικά ακόμα και αν ήθελε να κάνει διαφορετικ´ς πορείες κτλ.Να θέσει δηλήματα στον κόσμο και να προχωρήσει την συνείδηση του.
        Για σύριζα ανταρσύα θα μπορούσε να τις «χτυπήσει» πολύ καλύτερα με διαφορετική τακτική. Θα μπορούσε π.χ. όπως είπα παραπάνω να αντιστρέφει στα επιχειρήματα του ΣΥΡΙΖΑ περι ενώτητας κτλ. Ο ΣΥΡΙΖΑ προφανώς ήξερε οτι δεν θα μπορούσε να συνεργαστεί μιας και δεν υπάρχει βάση.
        Το ΚΚΕ έχει επικεντρωθεί πολύ στο συνδικαλιστικό κομμάτι και μου φαίνεται όχι αφήσει την ανάγκη για ένα γενικότερο λαικο μέτωπο που θα καλύπτει περισσότερες πλευρές του λαού.

        Στο επικοινωνιακό κομμάτι είναι απλώς για κλάματα…. εγώ έχω αρχίσει να αναρωτιέμαι γιατί το ψηφίζω εγώ ο ίδιος…

  38. xamogelo 12 Μαΐου, 2012 στις 10:39 πμ #

    «Φανταζομαι ότι συμφωνεις ότι μια ‘αριστερη’ κυβερνηση εκ των πραγματων αδυναμη (αν κρινεις απ΄πο το γεγονος ότι τα συνδικατα είναι κατω από την επιρροη των εργοδοτικών) θα οδηγησει σε μια νεα Βαρκιζα και όχι σε ένα νέο Οκτωβρη.»

    Δεν συμφωνώ σε μια «αριστερή» κυβέρνηση.
    Δεν έχω εμπιστοσύνη στον ΣΥΡΙΖΑ Παρολο που δεν συμφωνώ θεωρώ ότι ακόμα και αυτό το ερώτημα έχει νοημα και πρέπει να συζητηθεί αν θεωρούμε ότι μια συμμετοχή σε αυτό μπορεί να προωθήσει την συνείδηση του κόσμου. Το ερώτημα είναι με τον ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση τι θεωρείς ότι θα γίνει;
    Θα ακολουθήσει πιστά το μνημονιο;;; Κάνονταις τον κόσμο να αισθανθεί οτι τον ξεπούλησε;;; ή θα καταφέρει να το ακολουθήσει το μνημονιο κάνοντας τον κοσμο να τον εμπιστευτει;;
    Θα κάνει κάποιες μικρές υποχωρήσεις;;; Ο Κόσμος θα αισθανθει προδομένος ή θα τον εμπιστευτει περισσότερο;
    Θα ακολουθήσει μια τακτική Τσάβες;;;; Έξοδο απο το ευρώ και ανάπτυξη στα πλαισια του καπιταλισμού;;;;

    Εγω θεωρώ οτι το ποιο πιθανό ενδεχόμενο ειναι να ακολουθήσει στην τελική το μνημόνιο και την ΕΕ. Ισως γινουν καποιες μικρές υποχωρήσεις που προσωρινά θα κάνει τον κοσμο να τους εμπιστευτει… μακροχρόνια και με δεδομένη την κρίση δεν πιστευω ότι θα μπορέσει να συμβιβάσει την πολιτική της ΕΕ με τις διαθέσεις του κόσμου.
    Το ερώτημα λοιπόν είναι με δεδομένο αυτό σαν πιθανο σενάριο απο ποια θέση συμφέρει να δώσεις την μάχη;;;
    Οταν αισθανθεί έτσι ο κόσμος που σε συμφέρεις να βρίσκεσαι;;; Να έχεις δώσει ψήφο ανοχής και να λες σας πρόδωσε ή να βρίσκεσαι απέξω; Σε ποια κατάσταση θεωρείς ότι θα κερδίσεις;
    Θέλω να πω ότι ακόμα και σε αυτά τα ερωτήματα οι απαντήσεις δίνονται περισσότερο απο το πόσο βοηθάνε στον στρατηγικό στοχο και πόσο δρούνε καταλυτικά στην συνείδηση του κόσμου.

    • xamogelo 12 Μαΐου, 2012 στις 10:47 πμ #

      υγ. Για να απαντήσω και στο ερώτημα σου μάλλον η γραμμή του ΚΚΕ για μη συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ είναι σωστή. Πριν φτάσουμε σε αυτή την κατάσταση θα ήταν μάλλον καλύτερα να θέτει το ΚΚΕ μέτωπο έξοδο απο την εε ευρώ και λαική εξουσία. Την έχασε την ευκαιρία.

      Τώρα έτσι όπως είναι η κατάσταση δεν ειμαι πολύ σιγουρος για την σταση του ΚΚΕ. ίσως 70% να μην συνεργαστεί με τον ΣΥΡΙΖΑ 30% να συνεργαστεί.

      Παρολαυτά την απάντηση πρέπει να την δώσει το ΚΚΕ κατα την άποψη μου στην βάση αυτής της λογικής που είπα. Η απάντηση: είναι θέμα αρχών δεν με καλύπτει προσωπικά…

  39. xamogelo 12 Μαΐου, 2012 στις 10:52 πμ #

    «Ο κοσμος (γενικά) που θελει μια πολιτκή λυση είναι ακριβως ο ιδιος που υπογραφει στη δουλια του τη μειωση του μισθού του (η υποταγη αυτή είναι αποτελεσμα πολλων παραγοντων και ελαχιστα μονο ατομικη ευθυνη) Αν δεν αλλαξει το δευτερο δεν υπαρχει πολιτικη λυση στο προβλημα. Αυτό λεει το ΚΚΕ και γι αυτό παλευει»

    Επίσης να τονισω ο μοναδικός τρόπος για πολιτικοποίηση της ελληνικής κοινωνίας…. είναι μέσω της συμεμτοχής πλατών λαικών στρωμάτων σε αγώνες σε σταθερή βάση. Αυτό 2 χρόνια τώρα δεν το έχουμε καταφέρει. Ή τουλάχιστον ακομα κια όταν κατέβαινε είχε έναν παθητικό ρόλο στα πλαίσια μιας πορείας και διαδήλωσης που δεν έχει τόσο μεγάλη επίδραση.

  40. Αναυδος 13 Μαΐου, 2012 στις 4:16 μμ #

    @XAMOGELO
    Στα περισσοτερα που γραφεις δε διαφωνω ωστοσο
    – προσωπικα δεν εχω καμια αμφιβολια για το τι θα κανει μια κυβερνηση Συριζα (η το πιο πιθανο με Συριζα). Η σιγουρια μου πηγαζει από το ποια κοινωνικά στρωματα εκφραζει ο Συριζα και η εχθρικη σχεση των στρωματων αυτών με την υποθεση του σοσιαλισμού. Είδικα το 4% που εγινε 17% περιλαμβανει μεγα μερος κοινωνικων στρωματων που ειχαν συναινεσει ενεργητικα στις νεοφιλελευθερες επιλογές της αστικής ταξης στην Ελλαδα με ανταλλαγμα καποια ψιχουλα από το φαγοποτι της υπεραξίας. Ολοι αυτοι επιθυμουν απλως μια επιστροφή στην προ κριση πραγματικοτητα πραγμα ουτοπικό αλλά και αντιδραστικό
    Βεβαια με δεδομενο ότι η καπιταλιστικη κριση ακομη σοβει σε παγκοσμια κλιμακα δεν αποκλειεται ουτε η χρεοκοπια της χωρας (αρα και η μη αποπληρωμη του χρεους) ουτε η αποπομπη από την ευρωζωνη ή και την ΕΕ. Ωστοσο με τα αφεντικά στο τιμονι αυτό θα σημαινει μια τραγωδια για τους εργαζομενους της Ελλαδας

    – Η πρόταση του ΚΚΕ μετουσιώθηκε σε σύνθημα περίπου 2 μηνες πριν τις εκλογες διαγραφη του χρεους αποδεσμευση από την ΕΕ με λαικη εξουσια ωστοσο ήταν η ιδια ήδη από το 2009 και το ξεσπασμα της κρισης. Ορθα το ΚΚΕ απευθυνει την προταση του στους εργατες και τα αλλα κοινωνικα στρωματα και όχι σε σχηματισμούς εχθρικους στην υποθεση του σοσιαλισμού. Αν το ΚΚΕ εθετε την προταση σου στον Συριζα το πιο πιθανο είναι ο Συριζα να ελεγε ναι (!) μια απλη μπλοφα που θα εβαζε το ΚΚΕ σε πολύ χειροτερη θεση

    – τελος οι πλατειες οπου γενικα μαζευτηκε ο λαος αποδειχτηκε προσφορος χωρος ΚΑΙ για τη χρυση αυγη.

    Δες και μια αναλυση από ένα μπλογκ που δεν εχει σχεση με το ΚΚΕ

    http://wwwpraxisred.blogspot.com/2012/05/blog-post_8237.html

  41. Kώστας Μίχος 13 Μαΐου, 2012 στις 8:57 μμ #

    «Είδικα το 4% που εγινε 17% περιλαμβανει μεγα μερος κοινωνικων στρωματων που ειχαν συναινεσει ενεργητικα στις νεοφιλελευθερες επιλογές της αστικής ταξης στην Ελλαδα με ανταλλαγμα καποια ψιχουλα από το φαγοποτι της υπεραξίας»
    Μεγάλη παπαρα άναυδε. Δυστυχώς για το ΚΚΕ και το λέω ειλικρινά, ο κόσμος που ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην μεγάλη του πλειοψηφία κόσμος του ιδιωτικού τομέα της νεολαίας των ανέργων σε ποσοστά που ξεπερνούν το 25 %. Φυσικά πήρε και από την δημοσιοϋπαλληλια που πλήττεται με αυτά τα χαρακτηριστικά που λες αλλά τα χαρακτηριστικά που κυριαρχούν είναι αυτά που περιέγραψα όπως τουλάχιστον αποτυπώνονται στις αναλύσεις του Νικολακοπουλου. Αυτά μάλιστα τα ποσοστά τα παίρνει στις πιο παραγωγικές ηλικίες δηλαδή των 20- 35. Ειδικά στην β Αθήνας το ΚΚΕ παθαίνει πανωλεθρία αφού χάνει μεγάλα κοματια εργαζομένων που το ψηφίσαν στις περασμένες εκλογές.

    • λαθραναγνώστης 13 Μαΐου, 2012 στις 9:31 μμ #

      Και ποιός σου είπε ότι δεν αναφέρεται και στον ιδιωτικό τομέα.
      Οι διάφοροι χαμηλόβαθμοι υπάλληλοι γραφείων που ονειρεύονταν ότι στη ιδιωτική πρωτοβουλία θα γίνουν μάνατζερς και που ήταν πιο αντιδραστικοί κι απ τ αφεντικά τους, είναι ανάμεσα σε αυτούς που παράτησαν το ΠΑΣΟΚ των «ευκαιριών» και ψάχνουν σαστισμένοι να το αντικαταστήσουν.
      Δυστυχώς, οι παραγωγικές ηλικίες των 30-40 χρονών, είναι αυτές που ανατράφηκαν με τα πρότυπα της Ελλάδας της λαμογιάς και της κομπίνας του Σημίτη.

      • Kώστας Μίχος 13 Μαΐου, 2012 στις 10:10 μμ #

        Μα τι λες ρε λαθρα. Ειλικρινά διερωτώμαι αν έχετε έστω κάποια στοιχειώδη επαφή με εργαζόμενους. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό των απλών υπάλληλων, ονειρεύονται να γίνουν διευθυντές? Κατανοητή η αμηχανία και ο πανικός άλλα δείτε λίγο πιο ψύχραιμα την κατάσταση. Εργάζομαι σε μεγάλο χώρο του ιδιωτικού τομέα και σε πληροφορώ ότι σε αυτές τις ηλικίες που αναφέρεσαι δεν υπάρχουν αυτά τα πρότυπα κάνεις λάθος. Κυριαρχεί η ανασφάλεια αν θα έχει αύριο δουλειά, ο αυτοπεριορισμός αναγκών και δικαιωμάτων και καμία ελπιδα. Ενώ ένα μεγάλο κομμάτι σκέπτεται την μετανάστευση και δεν μιλώ για τίποτα πτυχιούχους, λαντζέρης στο εστιατόριο του θειου που ξέμεινε στην Αμερική. Μας τέλειωσε η γενιά του «Κλικ» και του «ΝΙΤΡΟ» λαθρα αυτές είναι αναλύσεις τις περασμένης δεκαετίας. Ξεκολλάτε.

      • Ο ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΗΣ ΝΑΥΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΤΣΑΚΟΝΙ 13 Μαΐου, 2012 στις 10:41 μμ #

        Πολυ σοβαρες οι αναλυσεις του Λαθραναγνωστη και του Αναυδου.
        Συμπερασματικα καταληγω πως εαν αυτος ο κοσμος ψηφιζε ΚΚΕ θα τον αγιαζατε απο πανω ως κατω για το ποσο λαικος ειναι.
        Γιατι ειναι ταρτουφισμος τετοια συμπερασματα εαν δεν παραδεχεσαι πρωτα πως και εσυ εχεις επιρροη σε καποια τμηματα ανερχομενων οικονομικα μεριδων της κοινωνιας.
        Π.Χ.? Η πλειοψηφια των κατασκευαστων στον κλαδο των κατασκευαστων ειναι ΚΚΕ.
        Η πρωτια σε ψηφους στην β’πειραιως του ΣΥΡΙΖΑ δειχνει ανερχομενα οικονομικα στρωματα χτυπημενα απο τον νεοφιλελευθερισμο?
        Ειστε σκετος τραγελαφος.Για την ανοδο της ακροδεξιας φταινε ολοι οι αλλοι εκτος απο εσας που συμπτωματικα ειστε οι μονιμοι αποντες απο το αντιρατσιστικο-αντιφαστικο κινημα.Σε ιστορικο πεδιο ο πρωτος στοχος ειναι να αποδειξει η ε.τ. οτι μπορει πετυχει την εφοδο στον ουρανο πραγμα που οπως αποδεικνυεται απο την εμπειρια των τελευταιων ημερων προυποθετει την συντριβη καθε σταλινικης νοοτροπιας.

      • λαθραναγνώστης 13 Μαΐου, 2012 στις 10:48 μμ #

        Εγώ δεν μίλησα για ΚΛΙΚ και ΝΙΤΡΟ. Μίλησα για ανθρώπους που ανατράφηκαν την εποχή της «ισχυρής Ελλάδας» του Σημίτη και δέχτηκαν τις επιρροές του τότε ΠΑΣΟΚ.

  42. kraftwerkvs 13 Μαΐου, 2012 στις 10:21 μμ #

    Ακούω ξαφνικά, μπάμ μπούμ,
    …….. ακούω φωνές(επτά και μία είναι πολλές;)
    βγαίνω στο μπαλκόνι ……ακούω ουρλιαχτά……βεγγαλικά σε διάφορες συνοικίες φωτίζουν τον ουρανό………κόρνες απο παντού …
    …..λέω…………άρχισε…….να που ο λαός ξεσηκώνεται και δεν έχω πάρει και χαμπάρι…..
    μέσα στα ουρλιαχτά ακούω συνθήματα ωχ….λέω τώρα θα έχουμε και ανεξέλεγκτες οργισμένες λαικές αντιδράσεις……….σε ποιό υπόγειο θα κρύβεται τώρα ο Μπένι……..και εκεί που άκουγα και ήμουν έτοιμος να πάρω το πλαστικό μου τόμιγκαν και να ξεχυθώ στους δρόμους ακούω …….

    ΘΡΥΛΟΣ ΘΡΥΛΟΣ!!!!

    ……. 🙂

  43. hard leftist 13 Μαΐου, 2012 στις 11:10 μμ #

    Αλέκα:

    «Οποία κυβέρνηση κι αν προκύψει πριν η μετά τις εκλογές δεν πρόκειται να καταργήσει δανειακή σύμβαση ούτε το μνημόνιο πολύ περισσότερο τις συνέπειες τους. Πνέει κάποιος νέος αέρας στην Ευρώπη, αλλά αρκετά κοπανιστός. Εμείς στη Βουλή θα φέρουμε ν/σ που θα βάζει πολύ συγκεκριμένα την κατάργηση του μνημονίου και ας τοποθετηθούν τα κόμματα. Θα είναι νόμος της ελληνικής Βουλής θα είναι πολύ συγκεκριμένος (…)».

    http://www.skai.gr/news/politics/article/202915/a-papariga-tha-feroume-nomo-gia-tin-anatropi-tou-mnimoniou/

    Για να δούμε τώρα ποιοι είναι μάγκες και «αριστεροί».

    • λαθραναγνώστης 13 Μαΐου, 2012 στις 11:12 μμ #

      Ωχ!!
      Θα κάνουμε κρας τεστ?

      • Y 14 Μαΐου, 2012 στις 12:52 πμ #

        Καλά μιλάμε είστε πανούργοι. Να δούμε τι θα λέτε άμα οι άλλοι αριστεροί το ψηφίσουν.
        Λαθρά, το να »αποδεικνύεις» ότι όλοι είναι »εχθροί» είναι εύκολο.
        Το να βαυκαλίζεσαι ότι »αντέχεις» απέναντι στους πολυαριθμούς »εχθρούς» κι αυτό.
        Το να βρίσκεις συμμάχους και να φτάχνεις κίνημα είναι το δύσκολο.

        «Οποία κυβέρνηση κι αν προκύψει πριν η μετά τις εκλογές δεν πρόκειται….

        δεν πρόκεται, δεν πρόκειται…

        δεν πρόκειται.

        Τα μέτρα του ιούνη έχουν ήδη αναβληθεί κι εσείς δε συμβάλατε καθόλου σε αυτό.

      • λαθραναγνώστης 14 Μαΐου, 2012 στις 7:01 πμ #

        «Να δούμε τι θα λέτε άμα οι άλλοι αριστεροί το ψηφίσουν.»
        Ας το ψηφίσουν και βλέπουμε.

        «Τα μέτρα του ιούνη έχουν ήδη αναβληθεί κι εσείς δε συμβάλατε καθόλου σε αυτό.»
        Ο στόχος δεν είναι η αναβολή για ενα δυο μήνες κάποιων μέτρων.
        Τέτοιους στόχους βάζουν αυτοί που προσπαθούν σωνει και καλά να επιδείξουν έργο κι ας είναι και φούσκα.

      • Y 14 Μαΐου, 2012 στις 9:03 πμ #

        Δεν είπα ότι είναι στόχος, φίλε μου. Είναι όμως μια νίκη. Δε μπορείς να κάνεις πόλεμο αν δε καταλαβαίνεις τις νίκες και τις ήττες.

        Κανά νέο από τη χαλυβουργία έχουμε??

      • λαθραναγνώστης 14 Μαΐου, 2012 στις 10:28 πμ #

        Από τη Χαλυβουργία τα νέα είναι ότι οι απεργοσπάστες δεν τα κατάφεραν να μπουν, ΜΑΤ, εισαγγελέας, ΠΑΜΕ (όλο το σκηνικό) και ο Μάνεσης τελικά δέχτηκε να κατσει να συζη΄τησει με τους απεργούς.
        Δεδομένου του ότι μέχρι τώρα δεν δεχόταν καμία συζήτηση, νομίζω ότι είναι μια νίκη σαν αυτή που αναφέρεις παραπάνω

      • Y 14 Μαΐου, 2012 στις 10:31 πμ #

        Mπράβο σε όσους συνέβαλαν.

  44. Αναυδος 14 Μαΐου, 2012 στις 7:43 πμ #

    μιχο
    συναινεση προσεφεραν στρωματα με υλικα ανταλαγματα και σημερα εξεγειρονται και ψηφιζουν συριζα πολιτικη συναινεση εδωσαν και τμηματα της εργατικης ταξης στις δυτ συνοικιες που ψηφιζαν πασοκ και τωρα διορθωνουν το αρχικο λαθος με ενα αλλο τοσο απλο. δηλ οσοι ψηφιζαν πασοκ το 2009 στις δυτ συνοικιες ειχαν δικιο !!!

  45. kakoproairetos 14 Μαΐου, 2012 στις 12:15 μμ #

    «Τα μέτρα του ιούνη έχουν ήδη αναβληθεί κι εσείς δε συμβάλατε καθόλου σε αυτό.»

    Ε, ναι. Συνέβαλε αποκλειστικά ο Τσίπρας και ο υπόλοιπος θίασος που δε βγάλανε κυβέρνηση. Θανατερή ταχτική και περίλαμπρος θρίαμβος
    Τώρα που το λες ας συνεχίσουν τα κομπρεμί αιώνια, τα μέτρα δε θα περάσουν στον αιώνα τον άπαντα. Ξέρεις στο μεσαίωνα κατ’αυτό τον τρόπο φρενάραν την εκλογή του Πάπα.

    • Y 14 Μαΐου, 2012 στις 12:25 μμ #

      εκφράστηκα λίγο άτσαλα.
      το ταξικό κίνημα και μόνο που υπάρχει συμβάλει.
      αλλά η ηγεσία του ΚΚΕ που μας τσαμπούναγε ότι ότι και να γίνει θα έχουμε κυβένρηση τον Ιούνη διαψεύδεται τώρα. Και ως γνωστόν όποιος δεν αναγνωρίζει τα λάθη του είναι απλώς ανόητος.

  46. Y 14 Μαΐου, 2012 στις 1:18 μμ #

    »O λαός «δεν διορθώνεται». Ο λαός διορθώνει με την ψήφο του την κοινοβουλευτική ανισορροπία ανάμεσα στη Βουλή, τις κυβερνήσεις της και τη θέλησή του. Και κρίνει τα προγράμματα των κομμάτων, των ρευμάτων και των πολιτικών δυνάμεων, ακόμη και τις δικές μας μικρές αυταπάτες. Επιβεβαίωσε τη δήλωση Σόιμπλε, «ο λαός σας δεν θέλει και οι πολιτικοί σας δεν μπορούν». Το εκλογικό αποτέλεσμα διευκολύνει και δεν δυσκολεύει την εξωκοινοβουλευτική πάλη. Γεννά όμως νέες απαιτήσεις, νέους κινδύνους και προκλήσεις.

    Είναι πολύ φυσιολογικό οι εργαζόμενοι, στην πρώτη φάση της κρίσης και της νέας επίθεσης του κεφαλαίου και με βάση τις εμπειρίες τους, να επιδιώκουν μια ριζική αλλαγή αυτής της πολιτικής με ειρηνικά μέσα, με τα συνηθισμένα μέσα, μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο κοινοβουλευτικό σύστημα. Το δέντρο θέλει την ησυχία του, ο άνεμος δεν το αφήνει, είπε ο Μάο. Και σήμερα είναι η εποχή της θύελλας, της κρίσης, των μεγάλων κοινωνικών αναμετρήσεων. Σε μια εποχή όπου λόγω της άμεσης και ιστορικής κρίσης του ολοκληρωτικού καπιταλισμού, το κεφάλαιο δεν μπορεί να δώσει και ο λαός δεν μπορεί να επιβιώσει, εάν δεν αποσπάσει από το κεφάλαιο.»
    Του Κώστα Μάρκου, συνέχεια http://aristerovima.gr/details.php?id=3408

    • Γρηγόρης 14 Μαΐου, 2012 στις 1:56 μμ #

      Kείμενο στελέγχους του ΝΑΡ χωρίς αναφορά στον επάρατο υπαρκτό και στο 89 είναι μάλλον αδύνατο να υπάρξει.Ποια είναι η επιρροή του ΕΕΚ,της Ανασύνταξης ή του Αλαβάνου στους εργαζόμενους ώστε τυχόν συμπόρευση όλων να οδηγούσε στην ισχυροποίηση του λαϊκού κινήματος;Ποιες είναι οι δυνάμεις και οι τάσεις του ΚΚΕ που αποσπώνται;

  47. Y 14 Μαΐου, 2012 στις 4:00 μμ #

    H τοπικη κυβέρνηση της Φραγκφούρτης (Χριστανοδημοκράτες – Πράσινοι) απαγόρευσε τη διαδήλωση του »ακίνδυνου» για κάποιους κινήματος Occupy
    http://www.criticallegalthinking.com/2012/05/12/frankfurt-blockupy-ban-used-to-clear-occupy-camp/
    Ιδού η περιοχή οπού απαγορεύονται οι διαδηλώσεις
    http://notroika.linksnavigator.de/artikel/aufenthaltsverbot-fuer-m31-betroffene-fuer-blockupy
    Το κίνημα καλεί σε »παθητική αντίσταση».

    Να θυμήσουμε ότι μια ελπίδα έχει αρχίσει να φαίνεται στο γερμανικό εργατικό κίνημα με τη Verdi των δημοσίων υπαλλήλων να αποσπά αυξήσεις 6,5% και το συνδικάτο μετάλου IG Metal να δραστηριοποιείται για ανάλογες αυξήσεις.

    • лфлщзкщфшкуещы 14 Μαΐου, 2012 στις 7:00 μμ #

      ναι βρε Υ εντάξει. Κι ο Μπουτάρης απαγορεύει τη συγκέντρωση των Ποντίων για τη γενοκτονία..

      (έλα τώρα δηλαδή..)

      • Y 14 Μαΐου, 2012 στις 7:15 μμ #

        τώρα άμα σε πω μαλάκα, θα μου λένε κάποιοι ότι είμαι πολιτικός κρετίνος γιατί βρίζω όποιον διαφωνεί μαζί μου. το σχόλιο σου δεν έχει απλά καμία επαφή με την πραγματικότητα.

  48. Kώστας Μίχος 14 Μαΐου, 2012 στις 9:34 μμ #

    ΚΚΕ: Ακίνητο όταν όλα τριγύρω αλλάζουν

    «Σε καίρια ζητήματα της θεωρίας και πολιτικής του ΚΚΕ παρατηρείται χρόνια στασιμότητα. Αυτό το φαινόμενο παρατηρείται και στην επίδοσή του στις πρόσφατες εκλογές αλλά και στην εκτίμηση της Κεντρικής Επιτροπής του γι’ αυτές (Ριζοσπάστης 8/5/12).»

    http://www.prin.gr/2012/05/kke_13.html#more

    • λαθραναγνώστης 15 Μαΐου, 2012 στις 9:58 πμ #

      Να πει κάτι…κι ότι να ‘ναι.
      Αναφέρει το κατηγορητήριο:
      «Αλλά, όπως πάγια συμβαίνει, στο απυρόβλητο μένουν οι επιλογές της καθοδήγησης και η πολιτική γραμμή του.»
      Σε δύο σημεία, η ΚΑΤ ΑΡΧΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ, γράφει ότι η καθοδήγηση αναμένει την κριτική της βάσης.

      «Το ΚΚΕ σημείωσε μικρή άνοδο στην εκλογική αναμέτρηση. Ωστόσο η τελική εκτίμηση της ποιότητας της παρέμβασης και δράσης του Κόμματος σε συνάρτηση με το εκλογικό αποτέλεσμα θα ολοκληρωθεί με τη συγκέντρωση των γνωμών και των στοιχείων κατά περιοχή και οπωσδήποτε με τη συλλογική γνώμη των ΚΟ.»

      και παρακάτω:
      «……………………………………..Η ΚΕ, συνοψίζοντας τις εκτιμήσεις και τα συμπεράσματα των Κομματικών Οργανώσεων, θα δει καλύτερα αδυναμίες που πρέπει να ξεπεραστούν πριν απ’ όλα στη δράση μας στην εργατική τάξη και τους συμμάχους της και θα εκτιμήσει και πιο ειδικά την προεκλογική περίοδο.»

  49. kraftwerkvs 14 Μαΐου, 2012 στις 10:14 μμ #

    Συνέντευξη του Δημήτρη Καλτσώνη

    http://www.epohi.gr/portal/politiki/11880-2012-05-13-16-13-07

Trackbacks/Pingbacks

  1. Όταν οι κομμουνιστές απέχουν… « contramee - 10 Μαΐου, 2012

    […] Πηγή:  GRANMA… […]

  2. τώρα είναι η στιγμή « Кроткая - 11 Μαΐου, 2012

    […] τη στάση των αριστερών κομμάτων, αυτά ειπώθηκαν αλλού, πολύ καλύτερα. Η ουσία για μένα είναι πως […]

  3. O Tσίπρας παραβιάζει τις δεσμεύσεις του « Γκράνμα - 15 Μαΐου, 2012

    […] […]

  4. O Tσίπρας αθετεί τις δεσμεύσεις του « Γκράνμα - 15 Μαΐου, 2012

    […] […]

Αφήστε απάντηση στον/στην salot sor Ακύρωση απάντησης