66 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ

9 Μάι.

του Λαθραναγνώστη.

Σήμερα όλος ο προοδευτικός κόσμος και ιδιαίτερα οι κομμουνιστές, γιορτάζουμε τα  66 χρόνια από το τέλος του ΒΠΠ.

Χάρη στην συμμετοχή, την απελευθερωτική επέλαση και την νίκη της Σοβιετικής Ένωσης στην Ευρώπη, το τέλος του αιματηρότερου πολέμου που γνώρισε η ανθρωπότητα, αποτέλεσε την απαρχή μιάς μοναδικής σε διάρκεια περιόδου ειρήνης και ευημερίας της ανθρωπότητας.

Από το 1945 και μέχρι την ανατροπή του σοσιαλισμού το 1990, δηλαδή 45 χρόνια,  το σοσιαλιστικό στρατόπεδο, αποτέλεσε το «αντίπαλο δέος» του καπιταλισμού, υποχρεώνοντάς τον σε πολυάριθμες υποχωρήσεις προς όφελος της εργατικής τάξης και της ειρήνης.           .

Ας δούμε όμως λίγο τα πράγματα από πιο πριν, από τότε που η αστική τάξη, έχοντας ήδη μια φορά αποτύχει να ανατρέψει με εισβολή το νέο σοβιετικό καθεστώς, είχε αναδιπλωθεί και περίμενε την κατάλληλη ευκαιρία για την επόμενη απόπειρα, ενώ  εν τω μεταξύ, το πολιόρκησε και το σαμποτάρισε, με τρόπο που μόνο με την πολιορκία της Γαλλίας μετά τη Γαλλική επανάσταση μπορεί να συγκριθεί. Ταυτόχρονα δε με την προσπάθεια κατάλυσης του σοβιετικού καθεστώτος , η αστική τάξη αντιμετώπιζε και το ενθαρρυμένο και  ολοένα διογκούμενο εργατικό κίνημα στη δυτική Ευρώπη, άλλοτε με παροχές και άλλοτε με στυγνή βία.

Δικτατορία του Φράνκο στην Ισπανία, του Σαλαζάρ στην Πορτογαλία του Μεταξά στην Ελλάδα, κατάπνιξη του κινήματος του Σπάρτακου στη Γερμανία με δολοφονία των Κ. Λιμπκνεχτ Ρ. Λούξεμπουργκ, άνοδος του Χίτλερ στη Γερμανία και του Μουσολίνι στην Ιταλία.

Η αναμενόμενη ευκαιρία δυναμικής επίθεσης παρουσιάστηκε με την εμφάνιση του Χίτλερ στη Γερμανία, ο οποίος αναδείχτηκε μεν από τον εξαθλιωμένο, γερμανικό λαό, αλλά  υποστηρίχτηκε στη συνέχεια από σύσσωμη την αστική τάξη, τόσο της Γερμανίας, όσο και τη διεθνή, όταν αυτή κατάλαβε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτόν και τη Γερμανία ενάντια στη Σ.Ε.

Όταν ανέβαινε ο Χίτλερ στην εξουσία, η Γερμανία ήταν κράτος κυριολεκτικά υπό κατοχή, με τα συμμαχικά κατοχικά στρατεύματα να στρατοπεδεύουν στην περιοχή του Ρουρ. Ήταν  πανεύκολο συνεπώς να τον συντρίψουν. Αντίθετα όμως, όλες οι δυνάμεις του κεφαλαίου και όχι μόνο, έσπευσαν να τον υποστηρίξουν θερμά. Ο Ερυθρός Σταυρός, ο οποίος διαβεβαίωνε ότι τα στρατόπεδα συγκέντρωσης ήταν όντως «χώροι υγειινισμού», όπως υποστήριζαν οι ναζί. Ο πάπας Πίος ΙΒ, ο πολύς βαρόνος ντε Κουπερτέν, ό Εδουάρδος της Αγγλίας, παραλίγο βασιλιάς και άλλοι επώνυμοι και ανώνυμοι.

Κοινώς, ο ναζισμός και ο φασισμός αβαντάρονταν τόσο πολύ, που είχαν αρχίσει να γίνονται μόδα, κυρίως στην ηπειρωτική Ευρώπη.

Οι χιτλερικοί έγιναν η ελπίδα του κεφαλαίου για την απαλλαγή από τον κομμουνιστικό κίνδυνο που υλοποιούνταν στο πρόσωπο της Σοβ. Ένωσης και η πολιτική τους απέναντι στη Γερμανία, τώρα που έγινε ναζιστική,  μεταβλήθηκε. Ο οικονομικός και στρατιωτικός στραγγαλισμός μετατράπηκε σε οικονομική και στρατιωτική ενίσχυση και ανοχή. Κατ αυτόν τον τρόπο ο Χίτλερ, κέρδισε και την  υποστήριξη του Γερμανικού λαού ο οποίος είχε εξαθλιωθεί οικονομικά απο τις υπέρογκες πολεμικές αποζημιώσεις που κατέβαλε για τον ΑΠΠ και είχε ταπεινωθεί εθνικά, κυρίως από τους Γάλλους. Ο γερμανικός λαός, είδε στο πρόσωπό του Χίτλερ έναν σωτήρα που θα αποκαθιστούσε την καταρρακωμένη αξιοπρέπειά του και θα τον έβγαζε από την οικονομική αθλιότητα. Πράγματι το ναζιστικό καθεστώς είχε αξιοθαύμαστη κοινωνική πολιτική και τεράστια οικονομική άνθιση, κυρίως λόγω πολεμικών προετοιμασιών.

Το κεφάλαιο,  με μια σειρά ενεργειών  που οι δυτικοί ιστορικοί θρασύτατα ονόμασαν «πολιτική κατευνασμού» (appeasement), υλοποίησαν την προσπάθεια της αστικής τάξης να στρέψει τον Χίτλερ ενάντια στη Σοβιετική. Ένωση.

Οι χαρακτηριστικότερες ενέργειες των δυτικών κυβερνήσεων, στα πλαίσια της πολιτικής του κατευνασμού, ήταν οι εξής.

-Ανοχή στην προσάρτησης της Αυστρίας απο τη Γερμανία- το λεγόμενο «άνσλους»,

παρά το ότι η συνθήκη των Βερσαλλιών από τον ΑΠΠ, το απαγόρευε ρητά.

-Ανοχή της προσάρτησης του νότιου μέρους της Τσεχοσλοβακίας, της Σουδητίας απο την       Γερμανία . Η συμφωνία για την προσάρτηση της Σουδητίας έγινε στα πλαίσια της περίφημης συμφωνίας του Μονάχου.

– Συμφωνία του Μονάχου 29 Σεπτεμβρίου 1938.

Προτάθηκε από τον Μουσολίνι

Πήραν μέρος. Αγγλία με τον Νέβιλ Τσάμπερλαιν (πρωθυπουργός, συντηρητικός), Γαλλία με τον Εδουάρδο Νταλαντιέ (σοσιαλιστής, πρωθυπουργός στα πλαίσια του «λαϊκού μετώπου» που τότε ήταν κυβέρνηση στη Γαλλία. Οι κομμουνιστές δεν συμμετείχαν αλλά το υποστήριζαν-“soutien sans participation ”)

Ιταλία με τον Μουσολίνι

Γερμανία με τον Χίτλερ.

Με την απώλεια της Σουδητίας, η Τσεχοσλοβακία ουσιαστικά καταστράφηκε.

Για να καταλάβουμε τη σημασία της συμφωνίας του Μονάχου, πρέπει να πούμε ότι οι εγγυήτριες δυνάμεις της Τσεχοσλοβακίας, ήταν η Αγγλία, ή Γαλλία και η Σοβ. Ένωση. Με το ξεπούλημα της Τσεχοσλοβακίας από την Αγγλία και τη Γαλλία, μοναδικός εγγυητής παρέμενε η Σοβ. Ένωση, η οποία θα έπρεπε πλέον να αντιδράσει και να εμπλακεί σε πόλεμο με την Γερμανία και η οποία (Σ.Ε) έμαθε για τη συμφωνία του Μονάχου, αφ ότου έγινε. Η συμφωνία του Μονάχου, ήταν το κορυφαίο γεγονός της «πολιτικής του κατευνασμού», που κατέστησε σαφές και πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι δεν επρόκειτο περί κατευνασμού, αλλά περί ελιγμών δρομολόγησης του Χίτλερ ενάντια στη Σοβ. Ένωση.

Ο στόχος των δυτικών ήταν να εμπλακεί σε πόλεμο ο Χίτλερ με την Σ.Ε την οποία θα κατέβαλε εύκολα και μετά οι δυτικοί, είτε  θα τα έβρισκαν με τον Χίτλερ, είτε θα τον νικούσαν, καθώς θα ήταν ήδη αδυνατισμένος  από τον πόλεμο με την Σ.Ε.

Μ ένα σμπάρο δυό τρυγόνια.

Η συμφωνία του Μονάχου έγινε δεχτή, στην Αγγλία κυρίως, με πανηγυρισμούς.

Ο κόσμος πανηγύριζε γιατί κατευνάσανε τον Χίτλερ και δεν θα γίνει πόλεμος, οι δε αστοί τρίβανε τα χέρια τους ότι επί τέλους θα εμπλέκανε σε πόλεμο  την Σ.Ε με την Γερμανία.

Έκαναν όμως τον λογαριασμό, χωρίς τον ξενοδόχο.

Η Σοβιετική Ένωση κατάλαβε ότι πλέον ο Χίτλερ θα στρεφόταν εναντίον της και θα παρέμενε εντελώς αβοήθητη από τους άσπονδους συμμάχους της, όπως άλλωστε και έγινε αργότερα. Η απάντηση του Στάλιν, ήταν το σύμφωνο Ρίμπεντροπ-Μόλοτωφ

Υπογράφτηκε στη Μόσχα 23 Αυγούστου 1939 και όριζε ότι καθεμία από τις δύο χώρες (Σ.Ε και Γερμανία) θα παρέμενε ουδέτερη, σε περίπτωση που η άλλη δεχόταν επίθεση από τρίτους. Με την υπογραφή αυτού του συμφώνου και μέχρι την κατάλυσή του από την Γερμανία τον Ιούνιο του 1941, ουσιαστικά η Σ.Ε έστρεφε ξανά τον Χίτλερ προς τη δύση κερδίζοντας χρόνο στησίματος  της πολεμικής της βιομηχανίας και μεταφοράς της πέρα από τα Ουράλια.

Από τον Ιούνιο του 41, που ο Χίτλερ επιτέθηκε ενάντια στη Σ.Ε και μέχρι τη νίκη των σοβιετικών στο Στάλινγκραντ τον Φεβρουάριο το 1943 και την έναρξη επέλασή τους προς δυσμάς, οι συμμαχικές δυνάμεις, άφησαν ουσιαστικά μόνη της τη Σ.Ε να αντιμετωπίσει τους ναζί, ελπίζοντας μέχρι την τελευταία στιγμή ότι οι ναζί θα νικούσαν. Το άνοιγμα του περίφημου δεύτερου μετώπου, που τόσο πολύ αποζητούσε η Σ.Ε, έγινε από τους δυτικούς με την απόβαση στη Νορμανδία μόλις το 1944, μόνο όταν κατάλαβαν ότι όχι μόνο δεν υπήρχε καμία πλέον περίπτωση να ηττηθεί ο κόκκινος στρατός, αλλά αντίθετα μπορούσε να καταλάβει ολόκληρη την Ευρώπη.

Την Πρωτομαγιά του 1945, ο κόκκινος στρατός κατέλαβε το Βερολίνο και ύψωσε  την κόκκινη σημαία στο Ράϊχσταγκ.

Στις 9 Μαΐου, έγινε η τελετή υπογραφής παράδοσης στο Βερολίνο.

Ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος είχε τελειώσει και μαζί μ αυτόν και οι ελπίδες της αστικής τάξης για κατάλυση της Σοβιετικής Ένωσης και επιβολής καπιταλιστικού μεσαίωνα..

Advertisements

52 Σχόλια to “66 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ”

  1. brezniefikoapolithoma Μαΐου 9, 2011 στις 12:56 μμ #

    http://bookcapacitor.blogspot.com/2011/05/blog-post_08.html

  2. brezniefikoapolithoma Μαΐου 9, 2011 στις 12:57 μμ #

    http://erodotos.wordpress.com/2011/05/09/αντιφασιστική-νίκη/

  3. Αναυδος Μαΐου 9, 2011 στις 2:25 μμ #

    Μεγάλη επέτειος πράγματι σήμερα αλλά έχω την υποψία ότι από τους σημερινούς πολιτκούς σχηματισμούς της »Αριστεράς» μόνο το ΚΚΕ τιμά ανεπιφύλακτα αυτή τη μέρα.

    Είμαι περίεργος να δω κατά πόσο συριζα και ανταρσυα εξακολουθούν να βλέπουν με τον ίδιο τρόπο τον κόκκινο στρατό και την ΕΣΣΔ

  4. βουρνούκιος Μαΐου 9, 2011 στις 3:42 μμ #

    Ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος τελέιωσε με τη συντριβή του φασισμού, στην οποία έπαιξαν τεράστιο ρόλο αφενός οι λαοί με την αντίσταση και τα αντάρτικά κινήματα και αφετέρου η ΕΣΣΔ κα ιο κόκκινος στρατός.

    Εννοείται άναυδε μ’ πως το ΝΑΡ, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ο ΣΥΡΙΖΑ, τιμούν ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ την μεγάλη αντιφασιστική νίκη.

    Άλλο αυτό και άλλο η πάγια θέση του ΝΑΡ για την ταξική/εκμεταλλευτική φύση της ΕΣΣΔ και των λοιπών λαϊκών δημοκρατιών, η οποία εννοείται πως δεν είχε σχεση με σοσιαλισμό/κομμουνισμό!!

  5. Αναυδος Μαΐου 9, 2011 στις 4:13 μμ #

    Βουρνούκιε με αφήνεις άναυδο

    Δηλ. ο Β’ ΠΠ ήταν πόλεμος μεταξύ δυο εκμεταλλευτικών συστημάτων ?. Δηλ. ήταν ένας ατόφιος ιμπεριαλιστικός πόλεμος ? Σε τι διέφερε τότε από τον Α’ΠΠ ? Γιατί τότε οι κομμουνιστές διάλεξαν ιμπεριαλιστή ?

  6. Red Label Μαΐου 9, 2011 στις 4:17 μμ #

    «Άλλο αυτό και άλλο η πάγια θέση του ΝΑΡ για την ταξική/εκμεταλλευτική φύση της ΕΣΣΔ και των λοιπών λαϊκών δημοκρατιών, η οποία εννοείται πως δεν είχε σχεση με σοσιαλισμό/κομμουνισμό!!»

    κλασικός οπορτουνισμός!απόσπαση των οικονομικών δεδομένων από τα πολιτικά!

    λοιπόν!φυσικά κ δεν θα έπρεπε να περιμένουμε από δυνάμεις που ταυτίζουν τον Στάλιν κ τον Χίτλερ κ μιλάνε για κόκκινο φασισμό επί της ουσίας κ συγκεκαλυμμένα να τιμήσουν τη μεγάλη λαϊκή νίκη!τα παιδιά βρήκαν τον νέο επαναστατικό υποκείμενο στο πρεκαριάτο της εξέγερσης του Δεκέμβρη του 2008!κ ακόμα έχουν ονειρώξεις με τα τότε γεγονότα!ο ΣΥΡΙΖΑ είναι βουτηγμένος μέχρι το μεδούλι στην αντικομμουνιστική ΕΕ κ η ΑΝΤΑΡΣΥΑ
    ονομάζει τα καθεστώτα του σοσιαλισμού εκμεταλλευτικά κ καταπιεστικά κ θέλει να πει φασιστικά αλλά δεν το λέει!τον ίδιο ρόλο εξυπηρετούν όλοι αυτοί που αγκαλίτσα με τους αστούς κ τους φασίστες μιλάνε για «κατάρρευση!».μπορεί να έχουν άλλη πολιτική αφετηρία αλλά κάπου όλοι συναντιόνται!

    ο μεγάλος κ αδούλωτος λαός της ΕΣΣΔ νίκησε το φασισμό γιατί είχε ψυχή,ήταν αληθινά πατριώτης γιατί υπερασπιζόταν τη σοσιαλιστική πατρίδα κ γιατί μόνο ο Σοσιαλισμός μπορεί να βάλει το ΕΓΩ κ τω από το ΕΜΕΙΣ κ την ιδιοτέλεια πάνω από την ιδιοτέλεια κ τον ατομισμό!είχε βέβαια αναδείξει κ ικανότατους καθοδηγητές κ στρατάρχες που μπόρεσαν να κατατροπώσουν το ναζισμό όχι μόνο στρατιωτικά,αλλά κ ιδεολογικά-ηθικά!η λύσσα της ΕΕ να ταυτίσει τον φασισμό με τον κομμουνισμό αποδεικνύει τα παραπάνω!φυσικά με ηγέτη το ΚΚΕ κ τον Νίκο Ζαχαριάδη κ ο δικός μας λαός έβαλε το δικό του λιθαράκι στον αντιφασιστικό αγώνα κ νίκησε τους Ναζί κ απελευθέρωσε την Ελλάδα!τα εκατομμύρια ήρωες του ΚΚΕ κ του εαμοελασίτικου αγώνα αναδείχτηκαν από ανθρώπους της διπλανής πόρτας σε ήρωες της ταξικής πάλης που με τα θετικά κ τα αρνητικά τους έβαλαν τη σφραγίδα στις εξελίξεις κ απέδειξαν πως όταν ο λαός το αποφασίσει μπορεί να αλλάξει ρώτα κ να γίνει αφέντης στη χώρα του,να καρπωθεί τον πλούτο που παράγει!

  7. βουρνούκιος Μαΐου 9, 2011 στις 4:33 μμ #

    ρεντ δεν έχεις ιδέα από μαρξισμό μωρέ γαμώτο!

    Ποια «απόσπαση των οικονομικών δεδομένων από τα πολιτικά» αραδιάζεις;;

    Λέμε πως η αντιφασιστική νίκη οφείλεται στα αντιστασιακά κινήματα των λαών από τη μια και την ΕΣΣΔ και τον κόκκινο στρατό από την άλλη. Χωρίς βέβαια να σημαίνει πως η ΕΣΣΔ ήταν σοσιαλιστική. Τι πιο απλό και κατανοητό;

    Παρακάτω τσαμπουνάς κάτι περί ταύτισης Χιτλερ με Στάλιν και πως αυτή την ταύτιση την κάνει το ΝΑΡ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

    1. Είσαι άσχετος με τα του ΝΑΡ κα ιτης ΑΝΤΑΡΥΑ. Δεν διαβάζεις ΠΟΤΕ και ΤΙΠΟΤΑ πό τις θέσεις τους.

    2. Λες πάντα παπαρες σχετικά με τις θέσεις του ΝΑΡ. Λέμε πως τα αντιλαϊκά καθεστώτα της ΕΣΣΔ και των λοιπών ΛΔ ΔΕΝ ήτο σοσιαλιστικά. Τώρα αυτά τα περί «φασισμού που ντρεπό μαστε να πούμε» βρίσκονται στο μυαλό σου.

    3. Η ανυπαρξία του σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ παρά το σφυροδρέπανο και το κυβερνητικό ΚΚ (σφυροδρέπανο έχουν και στην Κίνα, στη Β.Κορέα και στο Βιετνάμ και ΔΕΝ έχουν σοσιαλισμό παρά -ειδικά στην Κίνα και το Βιετνάμ- άγριο καπιταλισμό) δεν μπήκε εμπόδιο στην υπεράσπιση της πατρίδας του από τον ρώσικο λαό και τους λαούς των δημοκρατιών της ΕΣΣΔ.

  8. erodotos Μαΐου 9, 2011 στις 4:46 μμ #

    Εντάξει, μπορούμε και να διαφωνούμε…

    …εμείς μπορούμε να πιστεύουμε ότι η νίκη της ΕΣΣΔ και του Κόκκινου Στρατού (όπου ένας στους τρεις μαχητές ήταν μέλος του ΚΚ ή της Κομσομόλ) επί του φασισμού ήταν νίκη ενός συστήματος (σοσιαλιστικού, που οικοδομήθηκε εκεί με την Επανάσταση του 1917), καθώς και των αντιστασιακών κινημάτων, των οποίων κύριος αιμοδότης και πυρήνας ήταν τα αντίστοιχα ΚΚ (δεν πιάνουμε εδώ τον ρόλο των υπολοίπων που συνέβαλαν στην ανιφασιστική νίκη, μιας και δεν είναι αυτό το θέμα μας, χωρίς να σημαίνει ότι τους αγνοούμε)
    …εσείς μπορείτε να πιστεύετε ότι άλλο θέλετε, αν και κατά τη γνώμη μου η προσέγγισή σας είναι τουλάχιστον αδύναμη

    http://www.erodotos.wordpress.com

  9. βουρνούκιος Μαΐου 9, 2011 στις 4:52 μμ #

    Ο βππ ήρθε ως αποτέλεσμα των άλυτων αντιφάσεων του α ππ. Οι αστικές τάξεις δεν μπόρεσαν να βρούν ένα σημείο ισορροπίας σε παγκόσμια κλίμακα το οποίο θα επέτρεπε την «ειρηνική» διευθέτηση των διαφορών τους. Υπήρχε και το αγκάθι που λέγονταν «ΕΣΣΔ» από την άλλη. Χωρίς να είναι σοσιαλιστική χώρα, το ρήγμα που άνοιξε η οκτωβριανή επανασταση, οι προσπάθειες που γίνονταν μέσα στην ΕΣΣΔ (οι οποίες ήδη έιχαν εκφυλιστεί/γραφειοκρατικοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό) θα μπορούσαν να γίνουν φωτεινό παραδειγμα και σε άλλους λαούς -ειδικά της ανεπτυγμένης Δυτικής Ευρώπης- να ακολουθήσουν με τις δικές τους επαναστάσεις. Αυτό φοβονταν οι αστοί. Κάτι τέτιο δυστυχώς δεν έγινε, ΚΑΙ γιατί η ΕΣΣΔ ήδη έχανε την ελκτική της δυναμη ειδικά μετα τις δίκες της Μόσχας και την εξόντωση των 2/3 των παλιών μπολσεβίκων από την σταλινική φράξια του ΚΚΣΕ.

    Τα λαϊκά μέτωπα σαν τακτική υπήρξαν ακρως πετυχημένα όσον αφορά την μαζικοποίησή τους! Ο περιορισμός όμως στα αντιφασιστικά πλαίσια και η άρνηση του να «πανε παραπέρα» με μεγάλη ευθύνη της Κομιντέρν), συνεβαλλε τα μεγιστα, στο να αποκτήσουν μαζικότητα τα ΚΚ, ΠΑΝΩ ΟΜΩΣ ΣΕ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ/ΕΘΝΙΚΗ βάση χωρίς να θέλουν να θέσουν πρόγραμμα σοσιαλιστικής μετάβασης στις χώρες τους (Γαλλία, τις μεγάλες καταλήψεις εργοστασίων το ’36 τις έκλεισε ΚΑΙ το ΓΚΚ).

    Οι λαοί της ΕΣΣΔ έδωσαν πολύ μεγάλο μερίδιο στις θυσιες των λαών συνολικά για να απαλλαγούν από τη χιτλερική πανουκλα. Αυτή θα είναι η αιώνια δόξα και τιμή τους.

  10. Red Label Μαΐου 9, 2011 στις 5:00 μμ #

    @7

    αφήνω σε σένα να είσαι ο φωτεινός παντογνώστης του μαρξισμού!δεν δρέπω δάφνες!άλλωστε το ΝΑΡ είναι γεμάτο Ρούσιδες,επαναστάτες του βιβλίου,της περιγραφής κ κυρίως του καναπέ!

    λοιπόν!για να ξέρεις διαβάζω Πριν κάθε Κυριακή!το ότι κάνω αντιπαράθεση δεν σημαίνει ότι δεν ξέρω τις θέσεις σας!ο Β’ΠΠ ήταν πόλεμος ιμπεριαλιστικός κ έπαιξε η σοσιαλιστική ΕΣΣΔ κυρίαρχο ρόλο στην ήττα του φασισμού!στην ΕΣΣΔ είχαν ΣΟΣΙΣΛΙΣΜΟ από το 1917 μέχρι το 1991 που ΑΝΑΤΡΑΠΗΚΑΝ ΟΙ ΣΧΈΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΉΣ από τα μέσα κ τα πάνω!είτε αρέσει στον Μπιτσάκη το Ρούση κ τους ομοτράπεζους τους είτε όχι!δεν έχει σημασία τι εκτιμάει το γραφείο της ΠΕ του ΝΑΡ που είναι ένα μικρό όργανο γραφειοκρατών καθοδηγητών που δεν έχουν ιδέα από μαρξισμό-λενινισμό κ έχουν βολευτεί πολιτικά(όχι οικονομικά βεβαίως)στις καρέκλες τους κ αναπαράγουν τον εαυτό τους!πραγματικά δεν έχει καμία σημασία!άκου που στο λέω!είναι τιμή σου να πετάς όταν ο άνεμος είναι κόντρα!κ σεις πετάτε όπως πάει ο άνεμος!κ γενικά αλλά κ ειδικά στο ζήτημα του Σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ!το δυστύχημα είναι ότι τις κατακτήσεις που δόθηκαν χάρη στην ύπαρξη του αντίπαλου δέους της Σοσιαλιστικής ΕΣΣΔ τις γεύτηκαν κ κάποιοι προσκυνημένοι που τώρα είναι στο ΝΑΡ!κ το ακόμα μεγαλύτερο δυστύχημα είναι πως με λεφτά των κομμουνιστών σπούδασαν στις κομματικές σχολές της ΕΣΣΔ!οπότε άσε τις αφ’υψυλού θεωρήσεις!

  11. brezniefikoapolithoma Μαΐου 9, 2011 στις 5:54 μμ #

    Έχουμε και λέμε.
    Η σοβιετική ένωση ήταν ρήγμα στην ιμπεριαλιστική αλυσίδα, αλλά δεν ήταν σοσιαλιστική. Τι ήταν; Εδώ ο παύλος μας πήγε κατευθείαν στο κλασικό τροτσκιστικό σχήμα με τον γραφειορατικό εκφυλισμό (αλλά το εργατικό κράτος, το έφαγε) και δεν πήγε στη γνωστή ιδιότυπη ανάλυση περί ιδιότυπου κοινωνικού σχηματισμού.

    Και τότε γιατί οι επιχειρήσεις στο δυτικό μέτωπο δεν έφταναν ούτε στο ένα δέκατο της κλίμακας των επιχειρήσεων στο ανατολικό μέτωπο; Γιατί μόνο στη μάχη του στάλινγκραντ, οι νεκροί ήταν περισσότεροι απ’ ό,τι σε όλο το δυτικό μέτωπο;
    Ίσως γιατί ο αστικός κόσμος -κομμάτι του οποίου ήταν οι ναζί- είχε καταλάβει αυτό που εξήντα τόσα χρόνια μετά δεν είναι καθαρό στην ανάλυση του παύλου. Την ταξική, κοινωνική φύση της εσσδ και το λόγο που την πολέμησαν τόσο λυσσαλέα. Με τα όπλα, από τον πρώτο χρόνο ύπαρξής της, και όταν δεν τα κατάφεραν, με κάθε δυνατό μέσο.

    Αλλιώς ο β’ ππ, η έκταση, η ένταση, η εύκολη ήττα της γαλλίας που στην ουσία ούτε καν πολέμησε, παραμένουν άλυτο αίνιγμα για όποιον πάει να τα ερμηνεύσει με τα εφόδια του βουρνούκιου. Και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να το γυρίσουμε στην πλάκα. Στο μόναχο το 38 πχ θα έλεγαν οι δυτικοί στον χίτλερ. Ρε αδόλφε, πάρε και την τσεχοσλοβακία, και πήγαινε μία βόλτα προς ανατολάς -ντραγκ ναχ όστεν- να δεις τι διάολο είναι αυτό το σύστημα εκεί πέρα, γιατί δε βγάζουμε άκρη.

    Υγ: ρε παύλο, καλά όλα αυτά, αλλά κράτα τα τουλάχιστον για άλλη μέρα, να είναι και πιο πειστικά. Να τιμάς την αντιφασιστική νίκη, χωρίς να τιμάς αυτούς που νίκησαν, είναι εκτός κάθε λογικής.

  12. TALIBAN Μαΐου 9, 2011 στις 6:28 μμ #

    ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ !
    Στους χιλιάδες μαχητές που έπεσαν στον αγώνα κατά του ναζισμού,
    στο γενναίο Λαό της Σοβιετικής Ένωσης και στην ηγεσία του σ. Ι.Β.Στάλιν

  13. Αναυδος Μαΐου 9, 2011 στις 6:31 μμ #

    Εγώ θα πάω πιο μακριά τη βαλίτσα.
    Αν η ΕΣΣΔ δεν ήταν σοσιαλιστική τότε ο Β’ΠΠ ήταν ένας ιμπεριαλιστικός πόλεμος ακριβώς όπως και ο Α’ΠΠ. Οι όποιοι κομμουνιστές (αντισοβιετικοί, αντισταλινικοί βεβαίως βεβαίως) δεν είχαν κανένα λόγο να συρθούν πίσω από το άρμα του Σταλιν, Τσωρτσιλ Ρουσβελτ δηλ. πίσω από το ένα από τα 2 ιμπεριαλιστικά στρατόπεδα. Αρα το ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ θα πρέπει να θεωρηθούν από την ανταρσύα ναρ κλπ σαν εθνικιστικά αστικά αντιλαικά μορφώματα.

    Βέβαια μπορούν να επιλέξουν τη θέση του Καουτσκυ και της σοσιαλδημοκρατίας στον Α’ΠΠ που συντάχθηκε ανοικτά με το εθνικό κεφάλαιο.

    Η πολύ παρέα και συναγελασμός με συνασπισμένους και τροτσκιστές οδηγεί το ΝΑΡ στο ν’αρνηθεί την εθνική αντίσταση και τον ΔΣΕ. Επεται συνέχεια

  14. λαθραναγνώστης Μαΐου 9, 2011 στις 7:18 μμ #

    Βουρνούκιε @ 7,
    «Λέμε πως η αντιφασιστική νίκη οφείλεται στα αντιστασιακά κινήματα των λαών από τη μια και την ΕΣΣΔ και τον κόκκινο στρατό από την άλλη.»
    Δηλαδή η ΕΣΣΔ και ο κόκκινος στρατός, δεν ήταν αντιστασιακό κίνημα των λαών? Τι ήταν? Tων αρχόντων?

    Για την αντιμετώπιση της ΕΕΣΔ, συμφιλιώθηκαν οι προαιώνιοι εχθροί, αυτοί που ο ανταγωνισμός τους αιματοκυλούσε τον κόσμο, οι αστικές τάξεις Γαλλίας Αγγλίας και Γερμανίας, παραμερίζοντας «προαιώνιες» διαφορές τους. Αυτό έγινε τόσο κατα την προετοιμασία, όσο και κατά τη διάρκεια του ΒΠΠ, αλλά και μετά, κατά τον ψυχρό πόλεμο, τόσο στα πλαίσια της ΕΟΚ όσο και στα πλαίσια του ΝΑΤΟ.
    Αν αυτό δεν δείχνει ότι στο πρόσωπο της ΕΣΣΔ η αστική τάξη αντιλήφθηκε έναν πρωτόγνωρο γι αυτή κίνδυνο, μια συστεμική απειλή, πέρα από εθνικά όρια, τότε τι άλλο θα μπορούσε να το δείξει πιο ξεκάθαρα?

  15. ΚΩΣΤΑΣ ΜΙΧΟΣ Μαΐου 9, 2011 στις 7:26 μμ #

    αφήστε προς στιγμή τα όπλα παραποδα και ελάτε να δούμε από την σκοπιά της τέχνης τον απόηχο της μεγάλης αντιφασιστικής νίκης. ένας σύντροφος μου έστειλε πολλές τετοιες αναφορές που της μοιράζομαι μαζί σας αγαπητοί γκρανμιστες όλων των τάσεων υποτάσεων και υποδιαιρέσεων. Αναζητήσετε τα είναι πραγματικά αξιόλογα.

    «9 Μαΐου. Ημέρα αντιφασιστικής νίκης. Ημέρα μνήμης και ημέρα τιμής για τα εκατομμύριο νεκρούς της ΕΣΣΔ, της Γιουγκοσλαβίας και της Ελλάδας καθώς και όσων αντιστάθηκαν στην ναζιστική λαίλαπα όχι για να προασπίσουν την αυτοκρατορία τους, τα κέρδη τους, τα μερίδια στις αγορές, ή κάποια εθνικιστική τους ονείρωξη όπως οι θλιβεροί δικτατορίσκοι της Πολωνίας του 1939. 9 Μαΐου. Ημέρα μνήμης και τιμής στους νεκρούς του Κόκκινου στρατού, των Παρτιζάνων του Τίτο και του ΕΛΑΣ του Άρη και του πάλε ποτέ ΚΚΕ, ημέρα μνήμης της Γαλλικής αντίστασης των Μακί και της Γαλλικής εργατικής τάξης, καθώς και των πολιτοφυλακών των βρετανικών συνδικάτων και των στρατιών – εθελοντών τους. Όλοι αυτοί πολέμησαν και θυσιαστήκαν για να γλιτώσουν τον κόσμο από την σκλαβιά που σκόπευαν να τους επιβάλουν οι Ναζί και οι διάφοροι σύμμαχοι τους Πάπες, έλληνες πλούσιους και πάει λέγοντας.

    Αφιερωμένο σε αυτούς τους ήρωες του αντιφασιστικού αγώνα το τραγούδι «Farewell Slavianka» ή “Slavic woman’s farewell” με το οποίο ξεπροβόδισαν τους άνδρες και τις γυναίκες που έφευγαν για το μέτωπο στην ΕΣΣΔ και στην Γιουγκοσλαβία.

    [Tο «Farewell of Slavianka» http://www.youtube.com/watch?v=-VuIgHKSj3M&feature=related από μια σκηνη της πολύ όμορφης ταινίας του Mikhail Kalatozov «The Cranes are Flying»(1957). [http://www.imdb.com/title/tt0050634/]

    Και η κανονική εκδοχή του τραγουδιού http://www.youtube.com/watch?v=lumCv1JIO64 ]

    Και μια επισήμανση: το κείμενο του γερμανού πολιτικού επιστήμονα Otto Kirchheimer, «Ο μαγικός κόσμος του κράτους δικαίου της Δυτικής Γερμανίας» [The Rechtsstaat as Magic Wall στο William E Scheuerman (ed)“The Rule of Law Under Siege: Selected Essays of Franz L. Neumann and Otto Kirchheimer”, University of California Press (30 July 1996)] στο όποιο ο Kirchaimer στηλιτεύει την μη δίωξη κανενός εγκληματία πολέμου στην Δυτική Γερμάνια από την γερμανική «δικαιοσύνη» τα κρίσιμα χρόνια μετά τον πόλεμο καθώς στην Δυτική Γερμανία μέχρι και οι άνθρωποι που σχεδίασαν το Ολοκαύτωμα παρέμειναν στις θέσεις τους και συνταξιοδοτήθηκαν με «τιμές και δόξα» από το κράτος της Δυτικής Γερμανίας.

    Αξίζει να διαβάσει κανείς στα αγγλικά τα πρόσφατα έργα της Heather Pringel “The Master Plan: Himmler’s Scholars and the Holocaust”, Harper Perennial (6 Nov 2006), καθώς και για το ολοκαύτωμα που είχαν αρχίσει να υλοποιούν και το οποίο σκόπευαν να εφαρμόσουν ενάντια όλων των σλαβικών λαών στην ανατολική Ευρώπη και τα εδάφη της πάλε ποτέ ΕΣΣΔ του Adam Tooze, “The Wages of Destruction: The Making and Breaking of the Nazi Economy”, Penguin (2 Aug 2007).

    Όσον αφορά τον ελληνικό λαό, ήταν και αυτοί στο πρόγραμμα «μείωσης του πληθυσμού», καθώς ως γνωστών για τους Ναζί οι Έλληνες δεν ήταν έλληνες καθώς είχαν και αυτοί σλαβικό αίμα και οπότε υπάγοντα στο προαναφερόμενο πρόγραμμα. Εντωμεταξύ ανάμεσα στις γραφικότητες των ναζί ήταν συμπεριλαμβανόταν και η «κατηγοριοποίηση» των Τσέχων κατά τους ΝΑΖΙ επιτημονάδες στους μη – σλαβικούς πληθυσμούς και άλλες γραφικότητες των γερμανών αστών και νάζι.

    Kαι μια κινηματογραφική αναφορά στον Αντιφασιστικό αγώνα.

    Αξίζει να δει κανείς την ταινία του Grigory Chukhrai “Ballad Of A Soldier” [http://www.imdb.com/title/tt0052600/] η οποία χωρίς ωραιοποιήσεις περιγράφει τον ηρωικό αγώνα ενός – του κάθε – στρατιώτη του Κόκκινου Στρατού μέσα από την παρουσίαση της πορείας του από το μέτωπο προς τα μετόπισθεν κατά την διάρκεια μιας άδειας τριών ημερών που είχε λάβει. Κατά την διάρκεια αυτής της πορείας, και μέσω αυτής, ο ήρωας βλέπει, παρατηρεί και θα γεύεται φευγαλέα/ αμυδρά τις χαρές της ζωής που δεν θα προλάβει ποτέ του να τις ζήσει. καθώς θα βρει τον θάνατο στην μάχη του Βερολίνου, λίγο πριν την τελική νίκη απέναντι στον φασισμό.

    Η ταινία του Andrei Tarkovsky “Ivan’s Childhood” (1962), [http://www.imdb.com/title/tt0056111/], μια από τις πρώτες του ταινίες, με μη έντονο το μεταφυσικό και θρησκευτικό στοιχείο που διακρίνει τα μετέπειτα έργα του, παρουσιάσει με έντονα λυρικό τρόπο την αντίσταση των σοβιετικών παρτιζάνων μέσα από την ιστορία ενός παιδιού που ζει και κινείτε ανάμεσα στις γραμμές του μετώπου.

    Η ταινία του Elem Klimov “Come and See” (1985),http://www.imdb.com/title/tt0091251/%5D, παρουσιάζει με σκληρό ρεαλισμό ι τα έργα και τις ημέρες της γενοκτονίας που διέπρατταν οι Ναζί στην Λευκορωσία, μια περιοχή όπου είχαν θέσει σε εφαρμογή τα σχέδια τους της καθολικής γενοκτονίας των πληθυσμών

    Του Louis Malle “Lacombe Lucien” (1974) [http://www.imdb.com/title/tt0071733/],που περιγράφει έξοχα το φαινόμενο των γάλλων συνεργατών των ΝΑΖΙ, της δίωξης των εβραίων και της μοίρας που επιφύλασσε στους συνεργάτες των Ναζί η γαλλική αντίσταση των κομμουνιστών – Μακί.

    Αξίζει να δει κανείς και την πρόσφατη ταινία του Robert Guédiguian, “The Army of Crime” (2009) [http://www.imdb.com/title/tt1258120/], που περιγράφει τον αντιφασιστικό αγώνα των κομμουνιστών – προσφύγων από όλη την Ευρώπη (Γάλλοι, Αρμένιοι, Ισπανοί, Ούγγροι, Εβραίοι) ενάντια στον Ναζιστικό γερμανικό στρατό και στην γαλλική αστυνομία στους δρόμους του Παρισιού.

    Τέλος η ταινία του Roberto Rossellini “Germany Year Zero” (1948) [http://www.imdb.com/title/tt0039417/] παρουσιάζει την φυσική εξέλιξη της ιδεολογίας των Ναζί στα πλαίσια των διλλημάτων που βιώνει μια γερμανική οικογένεια η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με τις δυσκολίες της ζωής που επικρατεί στην Γερμανία αμέσως μετά την λήξη του πολέμου.

    Οι ταινίες του Σοβιετικού κινηματογράφου, του Ιταλικού νεορεαλισμού καθώς και οι Παρτιζάνικες ταινίες της Γιουγκοσλαβίας και της Αλβανίας αποτελούν πολύ σημαντικές «αφηγήσεις» του αντιφασιστικού αγώνα των λαών ενός αγώνα ο οποίος συνεχίζεται, καθώς είμαστε Πάντα Αντιφασίστες, γιατί είμαστε Αντικαπιταλιστές Πάντα.

    Toujours Anti fascistes (Πάντα Αντιφασίστες)

    Anti capitalistes Toujours (Αντικαπιταλιστές Πάντα)

  16. sentic Μαΐου 9, 2011 στις 7:36 μμ #

    8 βουρνουκιε

    «Υπήρχε και το αγκάθι που λέγονταν “ΕΣΣΔ” από την άλλη. Χωρίς να είναι σοσιαλιστική χώρα, το ρήγμα που άνοιξε η οκτωβριανή επανασταση, οι προσπάθειες που γίνονταν μέσα στην ΕΣΣΔ (οι οποίες ήδη έιχαν εκφυλιστεί/γραφειοκρατικοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό) θα μπορούσαν να γίνουν φωτεινό παραδειγμα και σε άλλους λαούς -ειδικά της ανεπτυγμένης Δυτικής Ευρώπης- να ακολουθήσουν με τις δικές τους επαναστάσεις. Αυτό φοβονταν οι αστοί. Κάτι τέτιο δυστυχώς δεν έγινε, ΚΑΙ γιατί η ΕΣΣΔ ήδη έχανε την ελκτική της δυναμη ειδικά μετα τις δίκες της Μόσχας και την εξόντωση των 2/3 των παλιών μπολσεβίκων από την σταλινική φράξια του ΚΚΣΕ.»

    Ωραία λοιπόν,η ΕΣΣΔ ήταν αγκάθι από την μία αλλά δεν ήταν Σοσιαλιστική χώρα από την άλλη. Γιατι ήταν αγκάθι λοιπον??? για τα πεντε χρονια μεχρι το 23 κατά τα γραφόμενα σου????
    Για τα 17 μεχρι το 40,οι αστοι ήταν ήσυχοι.Έχουν εκφυλιστει λέγανε μεν, αλλά τα ζώα τα δικά μας, οι δικοι μας οι εργάτες δεν λένε να το καταλάβουν και φοβόνταν οι αστοι μηπως κανουν τα ιδια και εκφυλιστουν και αυτοι αφου είχαν σαν παράδειγμα τους εκφυλισμένους. Να τους προστατεύσουν ήθελαν μωρε!!!!!

    Η εκφυλισμένη και γραφειοκρατικοποιημένη ΕΣΣΔ θα μπορουσε όμως να γίνει φωτεινό παράδειγμα από την άλλη.
    Μα τι σκατα φωτεινο παράδειγμα θα γινονταν αφου ήταν εκφυλισμένη και γραφειοκρατικοποιημένη????
    Αυτο λοιπον φοβοταν οι αστοι της δύσης,μην μπερδευτουν οι εργατικες τάξεις των χωρών τους και δεν εφαρμόσουν σωστα τον κομμουνισμο αλλα τον εκφυλίσουν.Αν τον εφαρμοζαν σωστα δεν θα χαν προβλημα. Να προφυλάξουν την εργατικη τάξη τους μην κανει λάθη θελαν οι έρμοι.Επίσης τους ανυσηχουσαν τα πεντε χρονια μεχρι το 23 και όχι τα 17 της οικοδομησης μεχρι το 40’.

    «έχανε την ελκτική της δυναμη ειδικά μετα τις δίκες της Μόσχας και την εξόντωση των 2/3 των παλιών μπολσεβίκων από την σταλινική φράξια του ΚΚΣΕ.»
    Μα τοσο διχασμενες προσωπικοτητες αυτοι οι εργατες της δυσης ρε παιδί μου από την μια έχαναν την ελκτικη δυναμη που ασκουσε οι ΕΣΣΔ αλλα από την άλλη θελαν να γίνουν σαν κι αυτους πραγμα που εκανε τους αστους τους να φοβουνται.
    Τι πινετε και δεν μας δίνετε εκει μέσα?????

    Οι κομμουνιστές λοιπον κατ εσε τοτε για την συγκροτηση και συμμετοχη άλλων δυνάμεων στα απελευθερωτικά Μέτωπα έπρεπε να προτάξουν ως προιποθεση απαραιτητη τον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας και μετά την πάλη για τον απελευθερωτικό αγώνα κατά της κατοχής και του φασισμού.Το ΕΑΜ λοιπον κακως ονομαστηκε Εθνικο Απελευθερωτικο Μετωπο,θα πρεπε να πιεσει το ΚΚ να ονομαστει Σοσιαλιστικο Απελευθερωτικο Μετωπο.
    Θα σε ρωτήσω λοιπον κάτι.Με αυτήν την λογική γιατι κατηγορεις σήμερα το ΚΚΕ που όπως λες τοσο καιρο οποιος δεν συμφωνει με τον Σοσιαλισμο δεν συνεργάζεται μαζι του(που δεν είναι έτσι) αφου εσυ αυτό δηλώνεις ότι ήταν το λάθος παραπάνω στα Μέτωπα.Με την λογική σου, έπρεπε να σαι φανατικός οπαδός του σήμερα.

  17. B.C. Μαΐου 9, 2011 στις 7:47 μμ #



  18. sentic Μαΐου 9, 2011 στις 7:54 μμ #

    Λαθραναγνώστη

    Τι Αντιφασιστική Νικη και μαλακιες, εισαι πολυ πισω αγόρι μου,εχει ΕΣΣΔ το θεμα μεσα.Την επομενη κανε ενα αρθρο για τον Μαη του 68 να σε δει ο θεός.Αυτο ηταν η μονη βαρβάτη σύγκρουση ακηδεμονευτη και ανυποταχτη,να δεις ροδανι που θα παει η αναλυση και η γλώσσα ορισμένων εδω!!!

  19. Ηλίας από τον Μελιγαλά Μαΐου 9, 2011 στις 8:43 μμ #

    Λαθρά, δυνατά.
    Πόσοι αλήθεια ξέρουν, πως στο Ανατολικό Μέτωπο έφτασαν να πολεμούν 180 με ~200(;) μεραρχίες των Ναζί, ενώ στο Δυτικό …Κουκλοθέατρο (τηρουμένων των αναλογιών) γύρω στις 20;
    Το σύμφωνο Μολότωφ-Ρίμπεντροπ ήταν μια αριστοτεχνική κίνηση ταχτικής του Στάλιν για να πετύχει ο πόλεμος ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΣΗ, και πέτυχε. Ο Στάλιν ήξερε τι θέλαν οι ψυχούλες των κεφαλαιοκρατών και των πολιτικών ηγετών της Δύσης, αλλά ήξερε και τι παιχνίδι παίζαν με τους λαούς τους και εκμεταλλεύτηκε άριστα αυτό το «κρυφτούλι». Τους έσυρε σε μια συμμαχία, που δεν την ήθελαν, ιδιαίτερα οι αγγλογάλλοι. Την ήθελαν όμως οι λαοί τους.
    Πως όμως μπόρεσε ο Στάλιν να βρεθεί σε αυτή την θέση; Για δυό βασικούς λόγους:
    1. Είχε πλήρη ιδεολογική υπεροχή τότε το κομμουνιστικό κίνημα, και γιαυτό ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ, σμιλευμένη με σκληρή πολιτική πάλη και παράλληλη θεωρητική δουλειά. Επαληθεύτηκε πως ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΑΔΙΑΛΛΑΚΤΟΣ. Το κομμ. κίνημα της εποχής εκείνης ήξερε τι ήθελε και εκτιμούσε τι σημασία της ενότητας σε κρίσιμες εποχές. Ο Σοβιετικός Λαός στάθηκε βράχος.
    2. Η Σοβιετική Ενωση είχε κατακτήσει ένα ελάχιστο επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής, που της επέτρεψε να κάνει τα δεδομένα στρατηγικά της μειονεκτήματα (απουσία φυσικών συνόρων/γραμμών άμυνας) πλεονεκτήματα. Τον πόλεμο τον κέρδισαν στα πεδία των μαχών, εκτός από τους μαχητές και τα εργαλεία τους: Το Τ34, οι «κατιούσες», τα φορτηγά αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα. Δηλαδή τα βιομηχανικά μετόπισθεν, οι ατελείωτες στρατιές των σταχανοβιτών. Η Σ.Ε. ανταποκρίθηκε καλύτερα από τους Ναζί στις απαιτήσεις ενός μοντέρνου ολοκληρωτικού πολέμου, όπου τον κύριο λόγο έχει η συνολική ευρωστία της κοινωνίας, και μέσα κεί ιδιαίτερα η βαρειά βιομηχανία της οικονομίας της.

    Πως θα γίνονταν αυτά αν δεν είχαν προηγηθεί κολλεκτιβοποίηση, σχεδιασμένη εκβιομηχάνιση; Με τις γελάδες των κουλάκων μπορούσε να γίνει πόλεμος; Και ας θυμηθούμε την σκληρή πολιτική πάλη, που επέτρεψε να υλοποιηθούν αυτά και που ο απόηχός της (και όχι μόνο ο απόηχος…) φτάνει ως τις μέρες μας.

  20. radiocollectiva Μαΐου 9, 2011 στις 9:00 μμ #

  21. kokkinos-dromos Μαΐου 9, 2011 στις 10:35 μμ #

    Για όσουν θέλουν να δουν την φετινή στρατιωτική παρέλαση στην Κόκκινη Πλατεία. Μπορεί να έχει χάσει πια την παλιά της αίγλη, αλλά παραμένει συγκινιτική για μας τους αθεράπευτα σοβιετόφιλους.

    http://isohunt.com/torrent_details/297098405/?tab=summary

  22. βουρνούκιος Μαΐου 9, 2011 στις 10:38 μμ #

    Για να δουμε λοιπόν συντροφοι:

    1. Αναυδε λές: «…Αρα το ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ θα πρέπει να θεωρηθούν από την ανταρσύα ναρ κλπ σαν εθνικιστικά αστικά αντιλαικά μορφώματα…». Αυτο κατάλαβες από την γνώμη που κατέθεσα για τα λαϊκά/αντιφασιστικά μέτωπα; Είπα επί λέξει πως η συγκρότηση των λαϊκών μετώπων ως τακτική κίνηση είταν σωστή κα ιβοήθησε τα ΚΚ να μαζικοποιηθούν και να παίξουν μεγάλο ρόλο στα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα!! Συνεπώς ΚΑΤΑΡΧΗΝ η συγκρότηση αυτών των μετώπων ως αντιφασιστικά/εθνικοπαλευθερωτικά μέτωπα είταν σωστοτατη!!! Συνεπώς αυτα που χρεώνεις στο ΝΑΡ δεν ισχύουν. Μια χαρα είταν και το ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ!!!!

    Το θέμα δεν βρισκεται λοιπόν στην καταρχήν βάση συγκρότησης αυτών των μετώπων, αλλά στο ότι με το τέλος του πολέμου και ενώ τα ΚΚ εχουν ηγεμονευσει ηθικά και πολιτικά, εγκλωβισμένα καθώς είναι στην λογικη της εθνικής ενότητας, δεν ΠΗΓΑΝ ΒΗΜΑ ΠΑΡΑΠΕΡΑ!!!!!

    Στη Γαλλία παρέδωσαν την αρχηγία των επιτροπών αντίστασης στον Ντε Γκωλ, Στην Ιταλία στον Μπαντόλιο, στην Ελλάδα στο Αγγλο»συμμαχικό» στρατηγείο της Μεσης Ανατολής!!!! Οι ίδιοι οι αστοί δεν πίστευαν στα ματια τους με την ευκολία που τα ΚΚ τους παρέδιδαν τα κλειδιά της αυριανής εξουσίας!!!! Και όλα αυτά βάσει της γραμμμής της Κομιντέρν!! Οι μόνοι που ΔΕΝ ακολούθησαν τη γραμμή ΕΣΣΔ/ΚΟΜΙΝΤΕΡΝ και ανεξάρτητα από το τι καταφεραν τελικά, ήταν ο Χοτζα στην Αλβανία και ο Τιτο στη Γιουγκοσλαβία. Και -για τότε- κέρδισαν. Αντίθετα τα δικά μας μοσχαρια εδω πέρα, άσχετοι από πολιτική και πιστοί τυφλά στην ΕΣΣΔ την πάτησαν και παρέδωσαν την εξουσία στον Παπανδρέου….

    Αυτό λεω σεντικ και αναυδε λοιπόν: Μια ακρως επιτυχημένη τακτική που ήταν η συγκρότηση των λαϊκών/αντιφασιστικών και μετέπειτα εθνικοαπελευθερωτικών μετώπων, λόγω της υποταγής των ΚΚ στην «εθνική ενότητα» δεν μπόρεσε να μεταξελιχθεί σε μέτωπο για τον σοσιαλισμό (όπως κουτσα στραβά το έκαναν ο Τίτο με τον Χότζα ανεξαρτήτως βέβαια της πορείας που είχαν μετέπειτα).

    2. Βασίλη, η γνωμη μου είναι πως άλλο επαναστατημένη κοινωνία που προσπαθεί να πάει προς τον σοσιαλισμό και άλλο σοσιαλιστική κοινωνία. Συνεπως εννοείται πως και ο αγωνας των λαών της ΕΣΣΔ (οπότε λαθρά δεν παίζει αυτό που λές) εγινε και για την υπερασπιση των κατακτησεων τους που δεν αποδυκνύει κατανάγλη και τον σοσιαλιστικό χαρακτήρα της ΕΣΣΔ..

  23. kokkinos-dromos Μαΐου 9, 2011 στις 10:39 μμ #

    http://www.rutor.org/torrent/45421/parad-pobedy-24-ijunja-1945-goda-2005-dvdrip

    και ψάχνοντας βρήκα και την παρέλαση του 1945. Μεγαλεία

  24. Red Label Μαΐου 9, 2011 στις 11:00 μμ #

    «Αντίθετα τα δικά μας μοσχαρια εδω πέρα, άσχετοι από πολιτική και πιστοί τυφλά στην ΕΣΣΔ την πάτησαν και παρέδωσαν την εξουσία στον Παπανδρέου….»

    μήπως μιλάς πολύ βαριά για ανθρώπους που θυσιάστηκαν για να μη μιλάς Γερμανικά σήμερα?κ αν στις σημερινές συνθήκες εμείς δυσκολευόμαστε να μπούμε σε ένα εργοστάσιο εκείνοι ανέβηκαν στα βουνά!κ φάγαν κ εξορία όλοι ανεξαιρέτως!από την ΚΕ του ΚΚΕ μέχρι το μέλος του ΚΚΕ κ τον οπαδό!οπότε θεωρώ ασεβείς τους χαρακτηρισμούς σου!

    στα άλλα που λες συμφωνώ με τον Αναυδο κ τους άλλους πως είσαι γεμάτος αντιφάσεις!κ το ΝΑΡ αυτά πιστεύει!δυστυχώς η ευτυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα!

  25. pavlosk Μαΐου 9, 2011 στις 11:19 μμ #

    Και για να μην ξεχνιόμαστε, ο τύπος με τη σημαία είναι ο Μέλιτον Κανταρια(όχι ο δικός μας!).

    Στην «ταινιοθήκη» του Μίχου να προσθέσω την αντιπολεμική ταινία «Στάλινγκραντ», που δείχνει τη μάχη από την σκοπιά των Γερμανών (μιλάμε για τρελή ήττα…).

    Επίσης η δήλωση του Red Label «στην ΕΣΣΔ είχαν ΣΟΣΙΣΛΙΣΜΟ από το 1917 μέχρι το 1991 που ΑΝΑΤΡΑΠΗΚΑΝ ΟΙ ΣΧΈΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΉΣ από τα μέσα κ τα πάνω!» ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστική.

    Για τους υπόλοιπους σφους, παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον τη συζήτηση. Συνεχίστε χωρίς καφρίλες και με παράθεση στοιχείων και ιστορικών γεγονότων…

  26. Red Label Μαΐου 9, 2011 στις 11:27 μμ #

    χαίρομαι που διασκεδάζεις μαζί μου!τουλάχιστον έστω κ αν διαφωνείς κάνεις χιούμορ!

  27. κομμάντο καλοκαιρινής εντροπίας Μαΐου 9, 2011 στις 11:42 μμ #

    @Red Label

    ε, όχι και όλοι ανεξαιρέτως..

  28. Red Label Μαΐου 10, 2011 στις 6:25 πμ #

    ξέρεις κάποιον που να καλοπέρναγε σε αυτές τις συνθήκες?γιατί αν τον ξέρεις δειξ’τον μου!γιατί εγώ ξέρω πως ο Ζαχαριάδης ήταν στο Νταχάου,πολλά μέλη της ΚΕ ήταν φυλακή,εξορία κτλ κτλ,κ φυσικά οι 1000άδες των αγωνιστών!όλοι λοιπόν τραβήξανε κ από κάτι!δεν έχει σημασία αν είναι μικρό η μεγάλο γιατί δεν υπάρχει μέτρο!το ζήτημα είναι πως σε μια τόσο κρίσιμη φάση ο ίδιος ο λαός με μπροστάρη το ΚΚΕ κ το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων!

  29. Αναυδος Μαΐου 10, 2011 στις 7:43 πμ #

    Βουρνούκιε

    Τα λαικά μέτωπα είχαν και έχουν νόημα μόνο όταν υπερασπίζεσαι τη χώρα των σοβιετ. Αν η ΕΣΣΔ δεν ήταν σοσιαλιστική τότε τα λαικά μέτωπα είναι ταξική συνεργασία και στοίχηση της εργατικής τάξης πίσω από την αστική τάξη σε έναν ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Το καθήκον των κομμουνιστών είναι να μετατρέψουν τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο σε εμφύλιο. Στοιχειώδης λενινισμός.

    Αν πιστεύεις ότι η ΕΣΣΔ δεν ήταν σοσιαλιστική τότε βάζει το ΕΑΜ και τον ΕΛΑΣ στον σκουπιδοντενεκέ της ιστορίας.

  30. Αναυδος Μαΐου 10, 2011 στις 9:47 πμ #

    Να τραβήξω λίγο ακόμα το σκοινί

    Αν η ΕΣΣΔ και οι λαικές δημοκρατίες δεν ήταν σοσιαλιστικές τότε η βοήθεια που έδιναν στον ΔΣΕ τι ήταν ?. Μήπως με τη λογική αυτή θα δικαιώσεις την αστική τάξη που μίλαγε (και μιλάει) για εαμοβούλγαρους και πράκτορες της Μόσχας ?

  31. βουρνούκιος Μαΐου 10, 2011 στις 11:15 πμ #

    ΑΝΑΥΔΕ: Ρε συ απο΄τακτική δεν σκαμπάζεις γρυ….

    Το λαϊκό μέτωπο ως τακτική φτιάχτηκε για να υπερασπίσει την ΕΣΣΔ;;; Ημαρτον…

    Το λαϊκό μέτωπο φτιάχτηκε πρωτίστως για την απόκρουση της φασιστικής απειλής εντός της χ χώρας. Επονται πολύ μακριά όλα τα λοιπά…

    Από την άλλη, θαταν αποτυχημένος και χρεοκοπημένος ως πολιτικός, ο κομμουνιστής εκείνος που θα έφτιαχνε λαϊκό μέτωπο για την υπεράσπιση πρωτίστως της….ΕΣΣΔ….

    από την άλλη, ΤΙ σχεση έχει η όποια -ελάχιστη- βοήθεια της ΕΣΣΔ στον ΔΣΕ όσον αφορά τον πολιτικοκοινωνικό της χαρακτήρα…

    Η ΕΣΣΔ δεν ήθελε το ΕΑΜ/ΕΛΑΣ να καταλάβει την εξουσία στην Ελλάδα. εβαλε πάγο στο ΚΚΕ κα ιαυτό υποτάχθηκε… Λόγω της υπεράσπισης των κρατικών συμφερόντων της ΕΣΣΔ..

    Ο εκμεταλλευτικός χαρακτήρας του καθεστώτος που ήδη παγιώνονταν στην ΕΣΣΔ, έβαλε τα κρατικά του συμφέροντα, πάνω από τα συμφεροντα του ελληνικού κινήματος.

  32. Αναυδος Μαΐου 10, 2011 στις 1:54 μμ #

    Κάποιοι που επίσης θεωρούσαν (και θεωρούν) ότι η ΕΣΣΔ έβαζε πάνω απ΄ όλα τα κρατικά της συμφέροντα

    http://www.kyivpost.com/news/nation/detail/103942/

  33. erodotos Μαΐου 10, 2011 στις 2:05 μμ #

    Βουρβούκιε,

    Τα λαϊκά-αντιφασιστικά μέτωπα είχαν άμεση σχέση με την υπεράσπιση της ΕΣΣΔ (βλέπε 7ο Συνέδριο της Κομμουνιστικής Διεθνούς), ως το μόνο τότε σοσιαλιστικό κράτος και κύριο στόχο του φασισμού (βλέπε σύμφωνο αντικομιντέρν, κλπ)

    Τέλως πάντων

    http://www.erodotos.wordpress.com

  34. λαθραναγνώστης Μαΐου 10, 2011 στις 5:56 μμ #

    Βουρνούκιε @ 32,
    «Η ΕΣΣΔ δεν ήθελε το ΕΑΜ/ΕΛΑΣ να καταλάβει την εξουσία στην Ελλάδα. εβαλε πάγο στο ΚΚΕ κα ιαυτό υποτάχθηκε… Λόγω της υπεράσπισης των κρατικών συμφερόντων της ΕΣΣΔ.»
    Σε αυτό το συμπέρασμα έχετε καταλήξει εκεί στο ΝΑΡ?

  35. tsechos Μαΐου 10, 2011 στις 10:04 μμ #

    Δηλαδή στην αστική θεώρηση για το μοίρασμα του κόσμου στη Γιάλτα;Ο υπαρκτός σοσιαλισμός και οι επαναστάσεις του 20 αιώνα ήταν η πρώτη προσπάθεια μερίδας της ανθρωπότητας για το πέταγμα στον ουρανό. Όποιος το αμφισβητεί και το εκμηδενίζει χαρακτηρίζοντας το καπιταλιστική κοινωνία είναι λάθος. Ίσως το κάνει καλοπροαίρετα μη θέλοντας να απαντήσει στο επιχείρημα που του βάζουν »μα τι μας προτείνεις κομμουνισμό αφού αυτός κατάρρευσε.»

  36. Y Μαΐου 11, 2011 στις 12:34 πμ #

    Γαμηθήκαν να στέλνουν βοήθεια στην Ελλάδα οι Σοβιετικοί Άναυδε. Στείλανε μέχρι και πέντε αξιωματικούς.

    Ηλία γκάριξε λίγο ακόμα »ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΑΔΙΑΛΛΑΚΤΟΣ» μέχρι να λυσάξουμε από ιερή πόρωση.

    Τόσο αδιάλλακτοι ήταν που διατάξαν το Ιταλικό και το Γαλλικό ΚΚ να κάνουν κυβερνήσεις εθνικής ενότητας. Λες και είναι αλλού οι ρίζες του ευρωκομμουνισμού και όχι στην τακτική του Στάλιν σε αυτή την περίοδο.

  37. Μπρεζνιεφικό Απολίθωμα Μαΐου 11, 2011 στις 1:56 πμ #

    Y, για το βέλγιο, μάλλον η κρότκατγια τα στέλνει.

    Αλλά για στάσου ρε συ. Ο λένιν δηλ δεν ήταν ιδεολογικά αδιάλλακτος;
    Έχει βγάλει καμιά δεκαριά κατηγορίες ισμών, από όσους κατηγόρησε για οπορτουνισμό. Από οτζοφισμό μέχρι ό,τι τραβάει η ψυχή σου.

    Όταν σε αυτό το σχόλιο του ηλία, κολλάς με τα αντι-σταλινικά σου αντανακλαστικά, ψάξε να βρεις ποιος είναι ο γάιδαρος και ποιος ο ιδεολογικά αδιάλλακτος. Άμα κάνεις έτσι ποτέ πλατειά πολιτική σφύρα μου, να ‘ρθω κι εγώ.

    Υγ: έτσι εξηγείται η αγάπη που του είχαν του συντρόφου με το μουστάκι οι ευρωκομμουνιστές. Αφού κι ο ελενστάιν, ολόκληρο βιβλίο του αφιέρωσε..

  38. Αναυδος Μαΐου 11, 2011 στις 7:51 πμ #

    @Y
    Είσαι μακριά νυχτωμένος αναφορικά με τη βοήθεια που πήρε ο ΔΣΕ από τις λαικές δημοκρατίες σε όπλα και υλικό. Το να μπω στον κόπο να αναφέρω στοιχεία είναι μάταιο γιατί η προκατάληψη σου δεν πρόκειται να αλλάξει.

  39. Y Μαΐου 11, 2011 στις 12:27 μμ #

    ΟΚ, οι πέντε αξιωματικοί ήταν στο ΕΑΜ όχι στο ΔΣΕ, αλλά γεια πεσ’μας ρε μεγάλε Άναυδε για το τρομερό υλικό που έστειλε η ΕΣΣΔ στο ΔΣΕ να ξεστραβωθούμε!

    Μπρέζνιεφ, δεν είπα ότι δεν είναι καλό να είσαι ιδεολογικά αδιάλλακτος. Αλλά να είσαι στην ουσία, όχι στις γκαρίκλες. Ο ιδεολογικά αδιάλλακτος και μάχεται και διαπραγματεύεται και αλλάζει τακτικές κρατόντας σταθερό το στόχο του και προσπαθώντας με επιμονή να τον πετύχει.

    Αυτό που είπα είναι ότι η ηγεσία Στάλιν δεν ήταν και τόσο αδιάλλακτη τελικά όσο αφορά τον κομμουνισμό τελικά. Αφού αντί να πάει για Επανάσταση στη Ευρώπη τους έβαλε τους κομμουνιστές στο κέντρο να τα βρουν με τους αστούς και προτίμησε μια buffer ζωνούλα γύρω από τα σύνορα της (εστώ και αν καλώς έτσι οικοδομήθηκε ένας πρώιμος σοσιαλισμός σε κάποιες χώρες)

    Θα μου πεις και τότε ποιος ήταν ιδεολογικά αδιάλλακτος με την καλή έννοια? ΘΑ σου πω δε ξέρω. Μάλλον υπήρχαν πολλοί σε διάφορες τάσεις που ήταν αλλά δεν επικράτησαν, αυτό όμως δεν αποδεικνύει ότι δεν ήταν.

    Κατα τα άλλα, ζήτω η αντιφασιστική νίκη της ΕΣΣΔ, γαμώ τη μέρα της Ευρώπης και το Σούμαν το φασίστα και περιμένουμε οι ξενιτεμένοι νέα από την απεργία ενώ εμείς δουλεύουμε σα τρελοί.

  40. Y Μαΐου 11, 2011 στις 12:29 μμ #

    Κι επίσης Μπρέζνιεφ επειδή με παρεξηγείς συνέχεια, θα ήθελα να σου αφιερώσω το τραγούδι ‘δε με κατάλαβες ποτέ από συνήθειας έλεγες ναι’ (ή ‘όχι’)

  41. Αναυδος Μαΐου 11, 2011 στις 1:15 μμ #

    Για τον ανιστόρητο Υ

    http://erodotos.wordpress.com/2009/04/06/istoria-dse-26-diethnis-epafes-1947/

    Εννοείται ότι υπάρχουν αρκετές πηγές (κυρίως αστικές) που χρησιμοποιούν τα στοιχεία για την βοήθεια από τις λαικές δημοκρατίες σαν απόδειξη του ξενοκίνητου ΚΚΕ Λάβε υπόψη σου ότι μία από τις αιτίες της ήττας του ΔΣΕ ήταν η διακοπή της βοήθειας που ερχόταν μέσω Γιουγκοσλαβίας

    Η βοήθεια από τις λαικές δημοκρατίες είναι μία απόδειξη του σοσιαλιστικού τους χαρακτήρα. Αν τον αρνηθείς αυτό τότε οι αστοί έχουν δίκιο

  42. λαθραναγνώστης Μαΐου 11, 2011 στις 2:47 μμ #

    Το πρόβλημα εξοπλισμού του ΔΣΕ απο την Σοβ. Ένωση και τις άλλες σοσιαλιστικές δημοκρατίες, ήταν ότι τα όπλα και τα πυρομαχικά, ΔΕΝ έπρεπε να είναι σοβιετικής κατασκευής. Έπρεπε να είναι δυτικά και μάλιστα κατασκευασμένα κατα την διάρκεια του πολέμου.
    Ο λόγος είναι προφανής.

  43. Μπρεζνιεφικό Απολίθωμα Μαΐου 11, 2011 στις 3:05 μμ #

    Υπ’ όψιν ότι ο Υ έχει γενέθλια 23 αυγούστου, στην επέτειο του συμφώνου μολότοφ-ρίμπεντροπ, που η εε πάει να την κάνει μέρα κατά του ολοκληρωτισμού. Κι όσο να πεις έχει μια παραπάνω ευαισθησία στο θέμα.
    Ψευτικά τα δάκρυά σου, ψευτικά και τα φιλιά σου
    Ψευτικά τα σ’ αγαπώ σου, όλα ήταν ψεύτικα-ψεύτικα-ψεύτικα

  44. Αναυδος Μαΐου 11, 2011 στις 3:25 μμ #

    Γι’ αυτό το μικρό του όνομα είναι Ιωακειμ. Τώρα εξηγουνται όλα

  45. sentic Μαΐου 12, 2011 στις 4:02 πμ #

    Βουρονουκιε δεν μου λες τιποτα.

    Στο 8 σου λες πεντε πραγματακια τελειως αντιφατικα και αστηριχτα αν εχεις παρει χαμπαρι τι έχεις γράψει , σου βάζω καποια στο 16 και καποιες ερωτησουλες και ουσιαστικα δεν μου απαντας σε τιποτα .

    Πετάγεσαι και σου φταιει η γραμμή της κομιντερν.Οι Αλβανοι με τους Γιουγκοσλαβους όμως ηταν στην κομιντερν όπως και μια σειρά άλλα κόμματα που πήραν την εξουσία στις χώρες τους.

    Για τα υπόλοιπα σε παραπέμπω στα τελευταία λόγια της Αλέκας στην ομιλία της με έμφαση στις τελευταίες γραμμές.
    «Γι’ αυτό δεν μας χωνεύει το σύστημα. Γιατί πίστεψε το 1991 ότι θα διαλυθούμε. Μάλιστα, έλεγαν ότι το κεντρικό μαγαζί, το ΚΚΣΕ διαλύθηκε, άρα και το «παράρτημα», θα κλείσει. Κι αποδείχτηκε ότι το ΚΚΕ δεν ήταν παράρτημα κανενός. Η ύπαρξή του και η δράση του υπηρετούσε τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Και τους ενοχλεί ακριβώς, ότι μέσα σε αυτές τις συνθήκες, δεν μπόρεσαν να μας προσελκύσουν, όπως πέτυχαν σε άλλες χώρες, στη Γαλλία, στην Ιταλία και αλλού και παλιότερα στη Μεγάλη Βρετανία. Και αντέξαμε. Δεν είναι όμως μόνο ότι αντέξαμε. Διατηρούμε ως Κόμμα τη συνέχεια. Αυτό είναι το πιο σημαντικό. Αυτό είναι μεγάλη κατάκτηση. Γιατί θα μπορούσαμε να μην υπάρχουμε και να γεννηθεί ένα καινούργιο ΚΚ. Εχει πολύ μεγάλη σημασία ότι έχουμε συνέχεια, για μας και τα 92 χρόνια – με τις αδυναμίες, τις ελλείψεις, με τα λάθη μας – είναι μέρος της Ιστορίας μας. Κι αυτό είναι το μεγάλο όπλο μας. Είναι το όπλο της συνέχειας από ένα παρελθόν, που έχουμε την ευκαιρία και να το τιμάμε, αλλά και να διδασκόμαστε από αυτό».
    Το ΚΚΕ έχει ιστορία 92 χρόνων και μέσα σε αυτή την ιστορία έχει κάνει και λάθη, από λάθος εκτιμήσεις αντιλήψεις και αδυναμίες σε διάφορες φάσεις. Γιατι η ταξική πάλη έτσι είναι, έρχεται από μακριά και πάει μακριά και μεσα σε αυτά τα δυο μακρια έχει τις ένδοξες στιγμές της και τις αδυναμίες της.

    Εσυ λοιπον ο καθαροαιμος ο αλάθητος κομμουνιστής με την γκρουπα σου των 20 χρόνων ζωής , φρόντισες να χτίσεις την ιστοριούλα της ταξικής σου ορθότητας και ιστορικής καταγωγής παίρνοντας μόνο τις ένδοξες στιγμές του ΔΙΚΟΥ μας οικοδομήματος και αγώνα.(το ΕΑΜ,τον Αρη,τον Μπελογιάννη κλπ) Ποσο εύκολο είναι αλήθεια αυτό για να βγεις από πανω αλλα και πόσο θρασυδειλο συνάμα!!!-μια και εμεις κουβαλάμε στις πλάτες μας ολο το οικοδόμημα, και τις ένδοξες στιγμές αλλα και τις αδυναμιες 92 χρόνων από τις οποίες προσπαθούμε να διδαχθούμε.
    Από την μια επαινείς αυτούς που σε 1 χρόνο φτιάξανε το ΕΑΜ και το καρπώνεσαι μάλιστα και από την άλλη αυτούς τους ίδιους τους λες άσχετους από πολιτική λόγω αδυναμιών που όντως υπήρχαν ,στα 20 χρονακια βέβαια που εισαι μονος σου μακρια από τους άσχετους προσπαθείς ακόμα να φτιάξεις το αντικαπιταλιστικό Μέτωπο.Αυτο ξέρεις τι σημαίνει φιλε μου, δώρισες όλες τις αδυναμίες σε μας και δεν έχεις μπούσουλα κατι από οπου θα διδαχθεις γι αυτό και 20 χρόνια είσαι στην αναζήτηση και την τριγύρα .Υπάρχεις γιατι υπήρξε και θα υπάρχει το ΚΚΕ loco!!

  46. βουρνούκιος Μαΐου 12, 2011 στις 2:09 μμ #

    ΣΕΝΤΙΚ: Οι Λλβανοι και οι γιουγκοσλάβοι, ήταν όντως στην Κομιντέρν μέχρι το’43 που αυτή διαλύθηκε! Δεν αναρωτιέσαι όμως γιατί ήταν ΟΙ ΜΟΝΟΙ στην Ευρώπη που τα αντίστοιχα ΚΚ πήραν την εξουσία ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ του ΚΚΣΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΌΚΚΙΝΟΥ ΣΤΡΑΤΟΎ και ΟΙ ΜΟΝΟΙ που τά έσπασαν με το ΚΚΣΕ το οποίο τους κατήγγειλε για…πράκτορες της ΣΙΑ (τουλάχιστον το ΚΚΓ);;

    Κάτι λέει αυτό θαρρω!

    τώρα για τα λοιπά που λές και είσαι και γεμάτος εμπάθεια και ανακρίβειες,λίγα λόγια:

    Τα λαϊκά μέτωπα και τα μετέπειτα εθνικοαπελευθερωτικά, ήταν πολύ σωστά στην αρχική τους σύλληωη κα ιοδήγησαν στη μαζικοποίηση των αντίστοιχων ΚΚ. Όμως, τα ΚΚ στάθηκαν ΑΝΙΚΑΝΑ, υποταγμένα καθώς ήταν στη λογική της εθνικής ενότητας, να εφαρμόσουν ένα μεταβατικό πρόγραμμα προς τον σοσιαλισμό. Εμειναν στα μισά του δρόμου και ενσωματώθηκαν στον μεταπολεμικό καπιταλισμό (τα πιο πολλά). Και το δικό μας ΚΚ τακανε μούσκεμα και έδωσε την εξουσία στον γεροπαπανδρέου.

    Για τα υπόλοιπα που χρεώνεις στο ΝΑΡ, έχεις άδικο και δεν λέω τπτ!

  47. sentic Μαΐου 12, 2011 στις 5:25 μμ #

    Δεν εχει αξια νομιζω να συζηταμε χωρις απαντησεις!!!

  48. βουρνούκιος Μαΐου 12, 2011 στις 5:33 μμ #

    Οχι σεντικ, απλά, στην εμπάθειά σου και στις ανακρίβειες που λές, δεν έχει νόημα να απαντήσω, γιατί υποβιβάζεται η συζήτηση…

  49. sentic Μαΐου 12, 2011 στις 5:40 μμ #

    Συμφωνω απολυτα με το τελευταίο σχολιό σου,περι εμπάθειας και ανακριβειών μια και η κουβέντα μας ξεκίνησε απο το 8 σχόλιό σου!!!

  50. sentic Μαΐου 12, 2011 στις 5:41 μμ #

    απο το 9 μάλλον

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: