Σ’ανάμνηση ενός παλιού βασιλιά…

5 Οκτ.

Ο γιος του πατέρα του, κι εγγονος του παππού του ανέβηκε στο βήμα της νίκης. Το στόμα του ανοιγόκλεισε. Η φωνή του αντήχησε από τα μεγάφωνα, αλλά κανείς δε θυμάται τι είπε. Κανεις πραγματικά δε κατάλαβε τι είπε εκείνη την ίδια στιγμή. Και πραγματικά δεν είχε πει τίποτα.

‘Ανδρέα ζεις, εσύ μας οδηγείς’ κραύγασε το πλήθος. Ξέρει κατά βάθος ότι τίποτα δεν έχει να περιμένει από το μέλλον. Απλά αδράτει της ευκαιρίας να φαντασιωθεί ένα ένδοξο παρελθόν, τότε που τουλάχιστον υπήρχε ελπίδα.

Ένας λαός, όπως όλοι οι λαοί της Ευρώπης που κοιτά προς τα πίσω αναζητώντας χαμένους παραδείσους. Γιατί δεν έχει το θάρρος να κοιτάξει μπροστά. Να δει ότι ο τρόπος ύπαρξης του έχει ξοφλήσει. Και ότι η μόνη λύση είναι να οικοδομήσει έναν εναλλακτικό με μια προσπάθεια που απαιτεί θυσίες, πόνο και αίμα.

Κάποιες από τις εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπων που ψήφισαν το ΚΚΕ, την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και το ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουν ακόμα (και κάποιοι ίσως κρυφά ελπίζουν) στην οικοδόμηση του σοσιαλισμού και την κομμουνιστική προοπτική. Πιστεύουν ότι μπορεί να υπάρξει κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση και με ελεύθερη ανάπτυξη της δημιουργικότητας των κοινωνικών ατόμων.

Αυτοί όμως που έχουν αναλάβει να τους εκπροσωπήσουν αποδεικνύονται τραγικά κατώτεροι των περιστάσεων. Γι’αυτό κι αυτοί που τους ψηφίζουν συχνά το κάνουν με βαριά καρδιά.

Το στόμα της Αλέκας κι αυτό ανοιγόκλεισε για κάποια λεπτά, χωρίς στην ουσία να λέει τίποτα. Χωρίς καμία διάθεση επανεξέτασης πασιφανών λαθών.

Ο καθένας από εμάς που μοιράζεται τα παραπάνω οράματα έχει όμως τη δική του ευθύνη.

Ας τις αναλογιστούμε κι ας μη το βάλουμε κάτω.

Μας χρειάζεται ένα κίνημα χωρίς αυτόματους αποκλεισμούς, με ανοιχτά αυτιά και με δημιουργική αξιοποίηση της παραμικρής επί μέρους ή μη συμφωνίας μας με άτομα, ομάδες και στρώματα στην κοινωνία. Χωρίς τον ηλίθιο ανταγωνισμό για το ποιος είναι πιο συνεπής επαναστάτης. Ν’αλλάξουμε τον κόσμο, αλλάζοντας τους εαυτούς μας.

Μας χρειάζεται μέτωπο στο δογματικό και μηχανιστικό τρόπο σκέψης. Το ίδιο ισχυρό όπως και το μέτωπο στον καιροσκοπισμό (=οπορτουνισμό). Για την ολόπλευρη εξέλιξη της πιο συνεκτικής και προχωρημένης επιστημονικής μεθοδολογίας που έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα, της μαρξιστικής. Για την εξέλιξη της επαναστατικής σκέψης γενικότερα.

Καλλιέργεια της ενότητας ανάμεσα στην παραδοσιακή εργατική τάξη και τα νέα εργατικά στρώματα. Ως δύο στρώματα της ίδιας τάξης που είναι το επαναστατικό υποκείμενο της εποχής μας. Βάρος στην οργάνωση της διασκορπισμένης και εσκεμμένως διαστρωματομμένης νέας εργατικής τάξης. Οργάνωση και διεκδίκηση από τους ντελιβεράδες, τους ερευνητές, τους πληροφορικάριους, τους τεχνικούς.

Ούτε μια μέρα ανοχή στους αστούς του ΠΑΣΟΚ.

Ψηλά την κόκκινη σημαία σύντροφοι στους αγώνες.

81 Σχόλια to “Σ’ανάμνηση ενός παλιού βασιλιά…”

  1. plagal 5 Οκτωβρίου, 2009 στις 2:27 πμ #

    Ψηλά την κόκκινη σημαία σύντροφοι στους αγώνες.

  2. Amadea 5 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:17 πμ #

    1. Κριτική στο Σύριζα δε βλέπω….. Αν και τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί στην πιο τυχοδιωκτική, μεταμοντέρνα έκφραση της Νέας Τάξης στη Χώρα μας, μαζί με τους Ο.-Π., και την «δοκιμασμένη» (σ΄αυτά) ηγεσία του Πασόκ. Τα στοιχεία είναι απτά και συγκεκριμένα, δε χρειάζεται να επανέρχεται συνεχώς κανείς.
    2. Στην Ανταρσύα ναι, υπάρχουν τέτοια στοιχεία, όπως αυτά που επισημαίνει το άρθρο.
    3. Η άθροιση πορτοκαλιών, λεμονιών και μεταλλαγμένων καρπουζιών δεν μας δίνει ούτε σύνολο εσπεριδοειδών, ούτε φρούτων.

  3. gatouleas 5 Οκτωβρίου, 2009 στις 10:42 πμ #

    Ζούμε σε μια εποχή όπου κλασσικοί θα την περιεγραφαν ως «κρίση επαναστατικής ηγεσίας».
    Προκαλεί απίστευτη θλίψη όταν ο κόσμος αναζητά με μαζικούς όρους μια διαφορετική πολιτική και στέλνει το παραδοσιακό δεξιό μπλοκ κάτω από 40%, η ηγεσία της Αριστεράς να πανηγυρίζει που δεν συντρίβεται.
    Για αλλά μια φορά η ανατροπή μεταφέρεται στις καλένδες και σε «μεσομακροπόθεσμα» πλάνα..

  4. Y 5 Οκτωβρίου, 2009 στις 11:14 πμ #

    @Amadea
    Για την κριτική μου στο ΣΥΡΙΖΑ σε παραπέμπω στην ηχογραφημένη συζήτησή μας που ανεβάσαμε το Σάββατο και στο ποστ μου της πρώτης Οκτωβρίου.
    Δε συναρθροίζω τίποτα. Απλά λέω ότι και στο ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν κομμουνιστές. Καμία σύγκρισή με το ποσοστό που τους βρίσκουμε στο ΚΚΕ και λιγότεροι ποσοστιαία απ’ότι στο ΑΝΤΑΡΣΥΑ αλλά υπάρχουν.

  5. Amadea 5 Οκτωβρίου, 2009 στις 12:23 μμ #

    Μπορεί να υπάρχουν. Καθόλου δεν το αποκλείω. Αλλά δεν δίνουν αυτοί τον «τόνο». Την δίνει η αλλοπρόσαλλη (κατά τη γνώμη) μου ηγεσία Τσίπρα και κάποια ιστολόγια (προσκείμενα στην ηγεσία αυτή) που δεν δίστασαν να «επιστρατεύσουν» ακόμα και τα γνωστά «κονσερβοκούτια» (κυριολεκτώ) στο εμφυλιοπολεμικό τους παραλήρημα. Μπορεί να υπάρχουν, λοιπόν. Αλλά πού είναι, δεν τους βλέπω. Πώς ανέχονται αυτές τις πρωτοφανείς καταστάσεις; Πάντως δεν σας κακίζω που προβληματίζεστε. Πολύ καλά κάνετε. Μόνο που δεν είμαι αισιόδοξη. Μακάρι να κάνω λάθος!

  6. Amadea 5 Οκτωβρίου, 2009 στις 12:43 μμ #

    ΥΓ. Εννοώ «Τον δίνει [τον «τόνο»]….κλπ.] Λέω «η ηγεσία Τσίπρα» γιατί αυτό είχε γίνει ολοφάνερο και πριν από τις εκλογές….
    Δυστυχώς και οι δικό μας καμιά φορά χάνουν την ψυχραιμία τους και απαντούν στις προκλήσεις με ανάλογο ύφος. Αυτό είναι ολέθριο σφλάμα. γιατί μετά ο «διάλογος» παίρνει τόσο «κατινίστικη» τροπή, ώστε δεν έχει πια σημασία ποιος «ήρξατο χειρών αδίκων».

  7. kraftwerkvs 5 Οκτωβρίου, 2009 στις 10:40 μμ #

    Η μικροαστική μου ανυπομονησία

    Φταίει η μικροαστική μου ανυπομονησία, που βλέπω την αντεπίθεση (παλαιότερο εκλογικό σύνθημα του ΚΚΕ ) γίνεται ένα άδειο κοστούμι, φταίει η μικροαστική μου ανυπομονησία που η μόνη τιμωρία (το τωρινό σύνθημα) σε αυτές τις εκλογές ήταν στην Αριστερά και ο μόνος που τιμωρηθηκε ήταν το ΚΚΕ και ο ίδιος ο λαός με την επιλογή που κάνει , να ψηφίζει τους δήμιους του και όσο και αν αληθεύει το γεγονός ότι πράγματι όπως λέει το ΚΚΕ ο λαός δεν αποφάσισε για άλλη μια φορά να στρέψει την πλάτη του σε αυτούς τους δήμιους, είναι όμως απορίας άξιο το γιατί. Κατά την γνώμη μου η λύση δεν βρίσκεται σε αναζητήσεις μέσα σε διάφορα σχήματα τύπου ΑΝΤΑΡΣΥΑ, εν τούτοις πρέπει να κρατήσει κανείς την προσπάθεια που γίνεται σε τέτοιους χώρους να ανοίξουν μια σειρά απο θέματα όσο αφορά την σοσιαλιστική οικοδόμηση, δυστυχώς η μικροαστική φύση αυτών των σχημάτων ( η φύση μου δηλαδή) τα οδήγησε πάντα σε αναζητήσης που -κατά την γνώμη μου- ήταν και είναι αδιέξοδες, η σημέρινη κατάσταση και το σχήμα της ΑΝΤΑΡΣΥΑΣ δείνχει κατά την γνώμη μου αυτό ακρι΄βως το αδιέξοδο.

    Πολλές φορές ένιωσα άβολα μέσα στο Γκράνμα σχολιάζοντας και κάνοντας κριτική στο ΚΚΕ σκεφτόμουνα και σκέφτομαι «ρε μήπως και σύ έχεις πέσει στην παγίδα και έχεις γίνει εχθρός του Κόμματος και του παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος? » ,» μπάς ρε μικροαστέ δεν βλέπεις την προσπάθεια που γίνεται να συσπειρωθούν γύρω απο την συνεπέστερη πολιτική δύναμη όλες οι εργατικές δυνάμεις και τα σύμμαχα στρώματα της για να αρχίσει η λαική αντεπίθεση» και όλο αυτολογοκρίνομαι, έλα όμως που το μυαλό δεν απαντάει και δεν αυτολογοκρίνεται.

    Ως πότε λοιπόν θα (πέρασαν 35 χρόνια απο την μεταπολίτευση και 19 απο την μεγάλη κατάρρευση-ανατροπή) και πρέπει σε κάθε εκλογική αποτυχία να λέω » υπομονή υπομονή , για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολύ» τελικά όμως μήπως αυτό καταντάει μια πολύ ωραία δικαιολογία για να ΕΞΗΓΕΙ η ηγεσία του ΚΚΕ την στάση της , μήπως δηλαδή το συναίσθημα του αει σιχτήρ που ένιωσα σήμερα διαβάζοντας την φράση » με πιο πολύ πείσμα» στο Ριζοσπάστη δεν είναι μόνο γιατί είμαι ένας μικροαστούλης αλλά γιατί θέλω ΕΝΑΝ ΚΕΡΑΤΑ να μου πει πως γίνεται το Κομμουνιστικό Κόμμα να μην θέλει να μας πει τελικά , ποιές είναι αυτές οι αδυναμίες, τις οποίες αναφέρει σε κάθε αυτοκριτική που κάνει, να μας πει γιατί το ΚΚΕ κάθε χρόνο που περνάει μοιάζει όλο και πιο μακρίνο απο ένα κόμμα ζωντανό που μπορεί να εμπνεύσει τον εργάτη για μια άλλη κοινωνία σοσιαλιστική, απαλλαγμένη απο την καπιταλιστική φυλακή που ζούμε, γιατί ναι χρειάζεται να είσαι απελπισμένος για να αναζητάς κάτι καινούργιο , χρειάζεται να σου μπαίνει το αγγούρι στον κόλο καθημερινά για να λές «όχι άλλο κάρβουνο» , πρέπει να είσαι απελπισμένος για να λές ότι τα ρισκάρω όλα για κάτι καινούργιο, πρέπει να μην έχεις να χάσεις τίποτε άλλο εκτός απο τις αλυσίδες σου.

    Θα μου πείς , καλά ρε μεγάλε ρομαντικέ επαναστάτη μόνο σε σένα μπαίνει το αγγούρι; τα μέλη του ΚΚΕ που ζούνε; στις καμπάνες του Περισσού?
    Όχι βέβαια και αν και μιλάω για την ηγεσία δεν εννόω ούτε για αυτήν κάτι τέτοιο, μοιάζει όμως όλο και περισσότερο με ένα επαγγελματικό σώμα στελεχών, όλο και πιο δυσκίνητο να κάνει ειλικρινή αυτοκριτική , αυτοκριτική αγωνίας και άγχους για το ότι μας πηδάνε και δεν κουνιέται φύλο, ΟΧΙ αγαπητοί σύντροφοι δεν τους μπαίνει το αγγούρι στον κώλο και όχι για οικονομικούς λόγους αλλά γιατί 35 χρόνια αστικής δημοκρατιας έχουν κάνει όλο αυτόν τον επαγγελματικό μηχανισμό να είναι βαρύς σαν τον αστροναύτη που πατάει το πόδι του στην Γη μετά απο έναν χρόνο παραμονής στο φεγγάρι.

  8. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 1:34 μμ #

    Σχόλιο με μια ματιά http://www.tvxs.gr/v22588
    Έχω την εντύπωση ότι το ποσοστό του ΚΚΕ στους νέους είναι μειωμένο. Όποιος μπορεί να βρει συγκρίσιμό στοιχείο θα μας βοηθούσε πολύ. Μαζική η ψήφος στους Οικολόγους! Μήπως τη νεολαία την απασχολούν τα περιβαλλοντικά και οι κομμουνιστές δε πείθουμε ότι τα βλέπουμε με σοβαρότητα?
    Μαζικά ψηφίσαν και το ΠΑΣΟΚ. Αυτό είναι θέμα ότι δε συζητήθηκαν αρκετά μάλλον…

  9. Кроткая 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 1:43 μμ #

    Το κείμενο με καλύπτει προσωπικά, όσο και το σχόλιο του kraftwerkvs.

    Για την τελευταία σου παρατήρηση Υ (σχόλιο 11), νομίζω πως όταν μια τάξη χάσκει και δεν καταλαβαίνει, δε φταίνε απαραίτητα τα παιδιά που είναι ηλίθια, μπορεί να φταίει και ο δάσκαλος που δεν τα κάνει τάληρα.

    Όσοι χαίρονται για τον μόλις 1 χαμένο βουλευτή ή για τις 2 χιλιάδες επιπλέον ψήφους σε σχέση με τις ευρωεκλογές, σήμερα, ίσως και να χρειαζόταν να ρίξουν μια ματιά στον καθρέφτη, μπας και δουν το λάθος.

  10. Amadea 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 2:12 μμ #

    Έχει αλλάξει και η σύνθεση και η ποιότητα της «τάξης». Νέο παιδί, 30 χρονών, πωλητής, οργώνει την Ελλάδα με το αυτοκίνητο, αλλά μένει στο σπίτι της μαμάς. Χθες μόλις κατάλαβα ότι το παιδί δεν έχει ιδέα από τίποτα, δεν μαθαίνει βασικές ειδήσεις, παίρνει κυριακάτικη εφημερίδα για την ταινία, είναι εντελώς στον κόσμο του, όπως οι περισσότεροι (;) της ηλικίας του. Αλλά παραπονιέται ότι τον έχουν κάνει Τιραμόλα οι εργοδότες του, ότι καταπιέζεται, ότι τον εκμεταλλεύονται. Δεν πήγε να ψηφίσει γιατί ο Πάγκαλος είπε στις Ευρωεκλογές να μην πάνε να ψηφίσουν στις Βουλευτικές οι άχρηστοι που δεν πήγαν στις προηγούμενες. Θύμωσε και δεν πήγε. Το παιδί δεν είναι ηλίθιο, καθόλου βέβαια. Αλλά δύσκολα προσεγγίζεται. Θα ένιωθε ενοχικά αν ψήφιζε ΚΚΕ. Δεν ξέρει ποιος έχει φωλιάσει αυτές τις ενοχές μέσα του. Ποιος είναι ο δάσακαλος;

  11. Amadea 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 2:20 μμ #

    Και για να μην κάνω ρητορικές ερωτήσεις –Να ΄τος ο δάσκαλος, με πλήρη εφαρμογή και σε εμάς (μόνο μετάφραση θέλει)….
    10 January, 2009, 13:30
    “On January 8th Joseph wrote: We in England have the best method ,the rich control the media ,and they get their adoring servants to fill the masses heads with garbagge all their lives, now that is the clever way to indoctrinate the masses. My Reply: Joseph, you can’t hog all the credit for the U.K.! The American «free press» deserves some credit, too!! All the mainstream newspapers, magazines, television stations, and radio stations are owned and controlled by the rich. The news is presented to support the class interests of the wealthy. This means ommissions, twisting facts, and outright lies are normal for the news media in their brainwashing of the American public. Mikhail”

  12. Αντώνης 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 2:28 μμ #

    Καταρχήν να λέμε τα πράγματα ως έχουν. Το ΚΚΕ ανέκτησε από τις ευρωεκλογές περί τις 88.000 ψήφους. πήρε 517.000. 60.000 περίπου λιγότερες από το 2007. Σίγουρα θα πρέπει να εξετάσει τα αίτια που έκαναν αυτούς τους ανθρώπους να μην το στηρίξουν στις εκλογές , αλλά και άλλων που θα μπορούσαν να το στηρίξουν. Πάντα με ταξικό πρίσμα. Το ΚΚΕ έχει όργανα , θα συνεδριάσουν αφού κουβεντιάσουν με τον κόσμο αυτό και θα βγάλει στο τέλος την τελική εκτίμηση. Πάντως σαν μια πρώτη διαπίστωση, ναι μεν το κόμμα έχασε κάποιους ψήφους σε μια συγκυρία (οικονομική κρίση) που θα έπρεπε να κερδίζει, αλλά αν κάποιος αναλογιστεί τη σαρωτική νίκη του ΠΑΣΟΚ που δεν την περίμενε και κανείς τόσο ευρεία, άντεξε την πίεση και συγκράτησε το 90% των δυνάμεών του. Αυτά για αρχή και εδώ είμαστε να το (ξανα)συζητήσουμε…

  13. compassocap 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 3:33 μμ #

    χωρίς να θέλω να επέμβω στα εσωτερικά του ΚΚΕ, μήπως όλα αυτά θα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει? Και μήπως είναι η ώρα για λίγη αυτοκριτική, η οποία δεν φαίνεται να γίνεται, στις εκτιμήσεις της κεντρικής επιτροπής σε αντίθεση με αυτό το ηττοπαθές και αδόκιμο για κομμουνιστικό κόμμα «αντέξαμε»?

  14. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 3:50 μμ #

    Σύμφωνα με μια άλλη ανάγνωση δεν είναι το κόμμα αλλά ο κόσμος που άντεξε, να το ψηφίζει παρά τις πατάτες που κάνει ελλείψει άλλης επιλογής.

  15. aristeros 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 4:37 μμ #

    H monh lysh einai h yparxh MONO MIAS organwshs kai ayth einai to KKE. osoi den polemoun mesa apo tis grammes tou antikeimenika einai sextaristes. Oi agwnes kai oi ari8moi ayto deixnoun.

  16. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 4:59 μμ #

    Ακούτε όσοι ψηφίσατε ΚΚΕ και δεν είστε μέλη του? Είστε κι εσείς σεχταριστές!

    Όσοι δε δέχεστε μια δομή που δε προάγει τον εσωκομματικό διάλογο.

    Όσοι δυσαρεστείστε από το συνεχές ευλόγημα των μουστακιών του Στάλιν.

    Όσοι τσαντίστηκατε από τα ξεχωριστά πλαίσια και τις χωριστές πορείες συνοδευόμενες από απειρο βρισίδι για τους έξω από τις γραμμές του ΚΚΕ το ΜαϊΙούνη και το Δεκέμβρη.

    Όσοι δεν αρκείστε στη λέξη ‘σοσιαλισμός’ για να περιγράψει το όραμα του αύριο.

    Είστε όλοι σεχταριστές! Μόνο οι ορισμένες δεκάδες χιλιάδες μέλη του ΚΚΕ είναι συνεπείς αγωνιστές. Οι υπόλοιποι είμαστε σεχταριστές.

  17. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:18 μμ #

    σωπα ρε υψιλον…
    μπηκε καποιος εγραψε κατι πισω απο μια οθονη και αμεσως το χρεωσες σε ενα ολοκληρο κομμα?
    δεν αρχιζεις παλι μια ακρως εποικοδομητικη συζητηση για το αν θα σπασουμε η οχι τζαμι στην επανασταση?και επειδη παρα το ανουσιο του θεματος, μιας και το χιουμορ ειναι αναγκαιο συστατικο στη ζωη μας, γουσταρω να διαβαζω τετοιες αναλυσεις βαρυγδουπες παρε και τη δικη μου αποψη επι του θεματος:

    ΘΑ ΚΑΝΩ ΥΠΕΡΒΑΣΗ!
    «μπορει» και να σπασει τζαμι.
    και ξερεις πως?
    αν κανενας μισοστραβος συντροφος αντι να πυροβολησει τους υπερασπιστες της αστικης εξουσιας αστοχησει και πετυχει κανα τζαμι. τοτε ισως εχουμε και το πρωτο αθωο θυμα της λαικης εξουσιας (καποιον πισω απο το τζαμι)

    αλλα αφου ειμαστε οπαδοι των μουστακιων του σταλιν θα μας καταλαβεις φανταζομαι…

  18. xamogelo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:19 μμ #

    @Y ποιο πιθανό είναι ο Aristeros να είναι κάποιος από άλλο κόμμα παρά από το ΚΚΕ. Είπαμε τέτοια βλακεία να κάνεις τέτοια σχόλια δεν νομίζω να υπάρχει… Ας μην τα πέρνουμε στα σοβαρά…

  19. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:21 μμ #

    επισης αν καποιος ειναι πισω απο τζαμι και τοτε θα πυροβολησουμε

  20. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:21 μμ #

    O Σοφιανός πάντως είναι πολύ καλός εδώ και η Τρέμη και ο Δημαράς είναι πραγματικά ξεφτιλισμένοι:

    Ευχαριστώ τον Μέλιτον που μου το στειλε.

  21. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:25 μμ #

    Στον Αριστερό τα έχωσα παιδιά ρητορικά, αλλά οποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται.

    @Eleos
    Εσύ μου φαίνεται πυροβολάς πιο γρήγορα κι από τον ίσιο σου. Στους 100 υπερασπιστές της αστικής εξουσία θα πάρεις και μπόνους και θα περάσεις πίστα.

  22. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:29 μμ #

    παντως δε θα περασω στο επομενο σταδιο.
    τα χει ξεκαθαρισει αυτα το κομμα

  23. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:30 μμ #

    Δεν είσαι σεχταριστής, αφελής είσαι που νομίζεις ότι θα προοδεύσουμε αν γίνουμε όλοι δημόσιοι υπάλληλοι. Είσαι και εσύ μέρος του προβλήματος της Ελλάδος.

  24. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:31 μμ #

    θα πας καταυθείαν στο μεγάλο αρχηγό? 😀 😀 😀

  25. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:32 μμ #

    οποιος εχει τη σφιγγα τι παθαινει ???
    (επισης ρητωρικο το χωσιμο)

  26. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:35 μμ #

    «Δεν είσαι σεχταριστής, αφελής είσαι που νομίζεις ότι θα προοδεύσουμε αν γίνουμε όλοι δημόσιοι υπάλληλοι. Είσαι και εσύ μέρος του προβλήματος της Ελλάδος.»

    καντο λιγο αν μπορεις πιο λιανά?

  27. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 5:53 μμ #

    Μια οικονομια δημοσίων υπαλλήλων είναι καταδικασμένη στην υποπαραγωγικότητα και την οικονομικη καταρρευση.

  28. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 6:14 μμ #

    Δε παλεύουμε για μια οικονομία δημοσίων υπαλλήλων αλλά για μια κοινωνία δημοσίων λειτουργών με κοινωνική συνείδηση σε πρώτη φάση και τελικός σκοπός μας είναι η ελεύθερη συνένωση των ολόπλευρα ανεπτυγμένων κοινωνικών ατόμων.

    Ο καπιταλισμός είναι καταδικασμένος στην εκμετάλλευση και το μόνο που κάνει είναι να καταστρέφει τον πλανήτη και τις παραγωγικές δυνάμεις τουλάχιστον από το 1973 και μετά και χωρίς επιστροφή.

  29. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 6:14 μμ #

    ξερεις θα μπορουσαμε να πουμε χιλιαδες πραγματα πανω σ αυτο που λες αλλα επειδη δε μπορουμε να τα πουμε αλλα πρεπει να τα γραψουμε …
    συζητα καλυτερα με καποιον απο το κκε αυτη σου την παρατηρηση
    ή
    μπες στο site http://www.kke.gr και ψαξε λιγο τις θεσεις μας.

    γενικα παντως να ξες δεν υποστηριζουμε αυτο οπως τουλαχιστον φαινεται να το εκφραζεις.
    Παλευουμε για την ανατροπη του κρατους αυτου μεσα απο την καταληψη της εξουσιας απο τη συμμαχια που προτεινουμε (με πρωτοπορια την εργ. ταξη) και την οικοδομηση μιας λαικης οικονομιας που για μας θα ειναι ο σοσιαλισμος που θα βασιζεται στα βασικα και συγκεντρωμενα μεσα παραγωγης.
    μια διαδικασια που στο επικεντρο θα ειναι η ολοενα και μεγαλυτερη ικανοποιηση των συνεχως διευρυνομενων αναγκων του ανθρωπου.οχι το κερδος μιας χουφτας μονοπωλητων (κερδος που το υπηρετουν και οι δημ. υπαλληλοι κατι που εξηγει πολλα πραγματα)
    κι ολο αυτο μεσα απο την ολοενα μεγαλυτερη καλλιεργεια της σοσιαλιστικης συνειδησης και στασης απεναντι στην εργασια και στο προιον της.
    και φυσικα μεσα απο τη σχεδιασμενη λειτουργια της οικονομιας που θα υλοποιειται απο την επαναστατικη εξουσια της εργ. ταξης και των συμμαχων της (δες προγραμμα κκε)με βαση τη σοσιαλιστικη νομιμοτητα.
    ειναι μεγαλη κουβεντα αλλα το κκε την εχει ανοιξει και αυτο ειναι σημαντικο.
    αρκει να αντιμετωπιζουμε και να κριτικαρουμε αν θες το κομμα αυτο οπως και καθε κομμα με βαση τις θεσεις και τις πραξεις του.
    και οχι αυτα που εχουμε στο κεφαλι μας για αυτο.
    (μ αρεσει που δε θα λεγα πολλα)

  30. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 6:18 μμ #

    Μπορείς να μου αναφέρεις μία κοινωνία που έστω να πλησίασε αυτό που εσύ ονομάζεις «κοινωνία δημόσιων λειτουργών με κοινωνική συνείδηση»?

  31. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 6:28 μμ #

    κούβα ακομα και σημερα
    σοβιετική ενωση μεχρι ενος σημειου

    απλα παρε υποψη σου τη διαλεκτικη εξελιξη των πραγματων και τις δυνατοτητες (τοπικες ή βασει διεθνους συσχετισμου) καθε κοινωνικου σχηματισμου.

    π.χ. αυτο που λες για την οικονομια στο σχολιο 30 δε συναδει με τα στοιχεια οικονομικης αναπτυξης των παραπανω χωρων κατα περιοδους.
    Στη Κουβα π.χ. ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης από το 1994 και μέχρι το 2000 είναι 4,5% του ΑΕΠ.
    Κι αυτό παρά το γεγονός οτι από το 1989-1993 υπάρχει μείωση του ΑΕΠ κατά 35% λόγω των εξελίξεων στην ΕΣΣΔ και το μονόπλευρο προσανατολισμό των οικονομικών και εμπορικών σχέσεων με το σοσιαλιστικό στρατόπεδο.

  32. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 6:32 μμ #

    Στην ΕΣΣΔ υπήρχε δημόσιος λειτουργός με κοινωνική συνείδηση? Σε αυτά τα καθεστώτα η διαφθορά ήταν τεράστια, ακόμα και για το παραμικρό έπρεπε να δωροδοκήσεις! Σε αυτά τα καθεστώτα δεν υπήρχε η παραμικρή αίσθηση κοινωνικής συνείδησης, όποιος είχε άκρες στο κόμμα και κάποιο πόστο που μπορούσε να βγάλει χρήματα απο λάδωμα επιβίωνε!

  33. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 6:34 μμ #

    Κατά τη γνώμη μου – που ξέρω εκ των προτέρων ότι θα γιουχαϊσεις – η κοινωνία που έκανε τη σοβαρότερη προσπάθεια να πλησιάσει κάτι τέτοιο ήταν η Ένωση Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών από το 1917 μέχρι το 1991.

    Στην πράξη ήταν περισσότερο αυτό που ονομάζεις ‘κοινωνία δημοσίων υπαλλήλων’ αλλά εκεί υπήρχε πολύ μεγαλύτερη ισότητα από κάθε άλλη χώρα στον κόσμο και κατακτήθηκαν πολλά αγαθά όπως η καθολική στέγαση, αλφαβητισμός, εργασία, υγεία.

    Δε μπορούμε να τη συγκρίνουμε με το δυτικό κόσμο έτσι ξερά αλλά λαμβάνοντας υπόψης μας το διαφορετικό τους επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης που δε διαμορφώθηκε στα χρόνια ύπαρξης της ΕΣΣΔ (στα οποία η απόσταση μειώθηκε) αλλά τους τρεις με τέσσερις τελευταίους αιώνες.

    Η ΕΣΣΔ ασκούσε θετική πίεση στον υπόλοιπο κόσμο σε ζητήματα ισότητας και χωρίς την ύπαρξη δε θα είχαμε δει την εντυπωσιακή ανάπτυξη του κοινωνικού κράτους στις σκανδιναβικές χώρες. Αυτό είναι σήμερα καταδικασμένο να υποχωρήσει.

    Ανάλογες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση με αντίθετη αναδιανομή εισοδήματος από αυτή που έχουμε συνηθίσει τις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες (από την εργασία στο κεφάλαιο)συναντάμε σήμερα στη Βενεζουέλα, τη Βολιβία και το Εκουαδόρ, ενώ κινήσεις στην ίδια κατεύθυνση είχαν αναληφθεί και σε πολλές άλλες χώρες στο παρελθόν (Ισπανία, Χιλή, Νικαράγουα κ.α.) αλλά ανακόπηκαν από φασιστικές επεμβάσεις.

  34. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 6:45 μμ #

    Στην πράξη ήταν περισσότερο αυτό που ονομάζεις ‘κοινωνία δημοσίων υπαλλήλων’ αλλά εκεί υπήρχε πολύ μεγαλύτερη ισότητα από κάθε άλλη χώρα στον κόσμο και κατακτήθηκαν πολλά αγαθά όπως η καθολική στέγαση, αλφαβητισμός, εργασία, υγεία.

    Πρόσβαση είχαν όλοι θεωρητικά. Το να περιμένεις 5-6 χρόνια για ένα διαμέρισμα κακής ποιότητας, δεν είναι και καμμια φοβερή κατάκτηση. Και στην Ψαροκώσταινα το %80 του πληθυσμού έχει ιδιόκτητο σπίτι. Η υγεία είναι ένας άλλος μεγάλος μύθος. Οι ελλείψεις ήταν μεγάλες και τα φάρμακα (αντιγραφές δυτικών φαρμάκων) κακής ποιότητας. Το ζήτημα όμως δεν είναι οι κατακτήσεις αλλα το sustainability του συστήματος. Ο σοσιαλισμός κατέρρευσε οικονομικά και εξηγηση δεν έχει δοθεί απο τους θιασώτες του.

  35. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 6:54 μμ #

    τεσπα theo το θεμα ειναι να μιλαμε με στοιχεια και χωρις εμπαθεια.
    αλλιως η κουβεντα δεν εχει νοημα. αν εισαι βαζελος αδυνατον να σε πεισω να γινεις γαυρος.
    αλλα δε μιλαμε για ποδοσφαιρο εδω.
    μιλαμε για προοπτικες και αντικειμενικες δυνατοτητες εξοδου απο ενα συστημα που μας πνιγει.
    εγω πιστευω οτι ο σοσιαλισμος ειναι η προοπτικη παρα τις αρνητικες εξελιξεις που εκλεισαν τον 20ο αιωνα.
    Κι αν σκεφτονταν σαν και σενα οι αστοι (αντιδιαλεκτικο αυτο που λεω, η διαμορφωση της συνειδησης δεν ειναι πανω απο ταξεις και σχεσεις παραγωγης, κοινως δεν ειναι εξω απο την παλη των ταξεων), μετα την αστικη επανασταση στην αγγλια με επικεφαλης τον ολιβερ κρομγουελ (οπου επικρατησαν στις 30/1/1649 καρατομωντας εναν απο τους Καρολους της Αγγλιας), που τελικα ανατραπηκε μετα τον θανατο του κρομγουελ, ακομα φεουδαρχια θα ειχαμε.
    η ιστορια δεν τελειωνει στο καπιταλισμο.
    αυτο ειναι το βασικο διδαγμα του 20ου αιωνα και μαζι επιβεβαιωση των μαρξ-λενιν-ενγκελς.
    διαφωνεις?

  36. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 7:07 μμ #

    δεν κατερρευσε ο σοσιαλισμος. ανατραπηκαν οι σοσιαλιστικες σχεσεις παραγωγης και μαλιστα βιαια/ριζικα (δηλαδη με παρεμβαση εξουσιας πανω τους μεσω νομοθετικης/διαταγματικης παρεμβασης)και καθιερωθηκαν/παλινορθωθηκαν οι καπιταλιστικες σχεσεις παραγωγης (καθε λεξη δεν τοποθετειται τυχαια).
    αυτο δε συνιστα καταρρευση. συνιστα αντεπανασταση μεσω ανατροπης.
    η ευκαιριακη/καιροσκοπικη και αναθεωρητικη μεταλλαξη του κ.κ.σ.ε. στην διαλεκτικη της εξελιξη που δεν διακοπηκε οδηγησε το κομμα σταδιακα στην αρνηση των επαναστατικων χαρακτηριστικων που ειχε (φαινεται απο τα επιτευγματα που πετυχε η ΕΣΣΔ μεχρι και το 1970-80, που χωρις τη συμμετοχη του λαου δε θα μπορουσαν να επιτευχθουν)και στην εξελιξη του στο αντιθετο του.Στο κομμα δηλαδη που η ηγεσια του δεν προδωσε απλα την επανασταση αλλα απο αυτην προηλθε η νεα ταξη που βρεθηκε στην εξουσια.
    Μια διαδικασια που ηταν βιαιοτατη και στο εσωτερικο αυτης της ταξης αλλα που ειχε κυριως εξαιρετικα βιαια αποτελεσματα στη ζωη των (πρωην) σοβιετικων πολιτων.
    Φτανει να σημειωθει οτι το μεσο προσδοκιμο ζωης εχει πεσει απο το 1991 συμφωνα με στοιχεια κατα 5 χρονια περιπου.

    Αλλο ενα βασικο συμπερασμα του Κ.Κ.Ε. που το κανει αν το θες και πιο αδιαλλακτο απεναντι στον οππορτουνισμο ειναι τα παραπανω συμπερασματα για το πως μπορει ο αναθεωρητισμος να αλληλεπιδρασει ενα κομμα μ-λ και τελικα να το κανει το καλυτερο στηριγμα για την αστικη ταξη, ακομα ακομα οταν μιλαμε για σοσιαλιστικες κοινωνιες ΚΟΜΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ.

  37. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 7:09 μμ #

    Ο συγκεκριμένος σοσιαλισμός με τις συγκεκριμένες αδυναμίες κατέρρευσε κάτω όμως και από τα φασιστικά της αστικής τάξης.

    Ο καπιταλισμός όμως όχι απλά διαιωνίζει την εκμετάλλευση αλλά πραγματικά καταστρέφει την ανθρωπότητα όλο και περισσότερο.

    Άρα δεν έχουμε άλλη εναλλακτική από το να ψάξουμε πώς θα κινηθούμε προς την κατεύθυνση ενός νέου σοσιαλισμού, μια κοινωνία δημοσίων λειτουργών με στόχο την αταξική κοινωνία. Είναι ή αυτό ή η καπιταλιστική / φασιστική βαρβαρότητα.

    Και σε μια τέτοια προσπάθεια δε μπορούμε παρά να μελετήσουμε το τι έγινε στην ΕΣΣΔ και να το αποτιμήσουμε ψύχραιμα και κριτικά. Νομίζω ότι υποτιμάς πολύ τις εκεί κατακτήσεις γιατί δε λαμβάνεις υπόψη σου το σημείο αφετηρίας.

  38. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 7:11 μμ #

    @Υ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ
    «Ο συγκεκριμένος σοσιαλισμός με τις συγκεκριμένες αδυναμίες κατέρρευσε κάτω όμως και από τα φασιστικά της αστικής τάξης.»?

  39. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 7:28 μμ #

    Ο συγκεκριμένος σοσιαλισμός με τις συγκεκριμένες αδυναμίες κατέρρευσε κάτω όμως και από τα φασιστικά της αστικής τάξης.

    Oι κομμουνιστές ισχυρίζονται πως στον κομμουνισμό υπάρχει πραγματική δημοκρατία. Όλοι δηλαδή μπορούν να πάρουν μέρος στη λήψη των αποφάσεων μέσω τοπικών συμβουλίων. Aναρωτιέται λοιπόν κανείς πως είναι δυνατόν ένα καθεστώς που «στηρίζεται» απο το λαό να κινδυνεύει απο τη CIA και τα «φασιστικά της αστικής τάξης». Πόσο μάλλον όταν δεν υπήρχε καν αστική τάξη στην ΕΣΣΔ και η οποιαδήποτε δράση ξένων παραγόντων ήταν αρκετά δύσκολη λόγω της εκτεταμένης αστυνομοκρατίας.

  40. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 7:37 μμ #

    δε λεμε οτι ανατραπηκε το «καθεστως» (λαθος διατυπωση, ορθοτερο ειναι κοινωνικο συστημα) απο τη cia.
    δες ξανα το 39 αρθρο και αν πραγματικα ενδιαφερεσαι δες και εδω
    http://www1.rizospastis.gr/page.do?publDate=22/3/2009&id=10846&pageNo=2&direction=1
    AΠOΦAΣH TOY 18ου ΣYNEΔPIOY TOY KKE
    Eκτιμήσεις και συμπεράσματα από τη σοσιαλιστική οικοδόμηση στον 20ό αιώνα με επίκεντρο την ΕΣΣΔ. Η αντίληψη του ΚΚΕ για το σοσιαλισμό.

    Aθήνα, 18 – 22 Φλεβάρη 2009

  41. λαθραναγνώστης 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 8:07 μμ #

    Η Σοβιετική Ένωση, απο την αρχή της δημιουργίας της, ήταν υπο διαρκή πολιορκία απο τη δύση. Στην αρχή η εισβολή της αντάντ, ο ΒΠΠ και η εμπορική και οικονομική απομόνωσή της.
    Η μέθοδος της διαρκούς πολιορκίας, ήταν ήδη δοκιμασμένη απο την Αγγλική και Γαλλική επανάσταση και οδήγησε στην κατάρευσή τους.
    Σκοπός της διαρκούς πολιορκίας, είναι αφ ενός μεν να προκαλέσει οικονομικό στραγγαλισμό και αφ ετέρου να δημιουργήσει μέσα στο στρατόπεδο του πολιορκημένου κλίμα καταπιεστικό λόγω του υπερενισχυμένου κράτους, απαραίτητου για την αντιμετώπιση του εξωτερικού εχθρού και των κατασκόπων του στο εσωτερικό.

  42. λαθραναγνώστης 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 8:12 μμ #

    Συγνώμη, συνεχίζω:
    Αν δεν δούμε την πορεία της Σοβιετικής Ένωσης, μέσα σε αυτό το πλαίσιο (context),τότε τα όποια συμπεράσματα που θα βγάλουμε για την οικοδόμηση του σοσιαλισμού, θα είναι λανθασμένα.

  43. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 8:15 μμ #

    Το οτι «παλινορθώθικαν οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής» στην ΕΣΣΔ συνέβη γιατί οι Σοβιετικοί έβλεπαν τα αδιέξοδα του συστήματος και έψαχναν τρόπους να κάνουν την οικονομία τους πιο αποδοτική. Η αλλαγή κατεύθυνσης σε καπιταλιστικούς τρόπους παραγωγής ήταν αποτέλεσμα ανάγκης, αλλιώς η ΕΣΣΔ θα είχε καταρρεύσει νωρίτερα.

  44. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 8:20 μμ #

    Η ΕΣΣΔ είχε το 98% των παγκόσμιων μεταλλευμάτων. Ηταν πλούσια δε σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο. Ηταν δηλαδή ΑΥΤΑΡΚΗΣ. Η αστυνομοκρατία δεν ήταν αποτέλεσμα του φόβου των ξένων, ήταν ενδημικό φαινόμενο του συστήματος.

  45. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 8:24 μμ #

    Ντάξει Τεό. Οι Σοβιετικοί ήταν τέρατα.
    Οπότε ο καπιταλισμός είναι αιώνιος?
    Το μέλλον της ανθρωπότητας είναι ο καπιταλισμός?

  46. λαθραναγνώστης 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 8:26 μμ #

    @Theo,
    Το να είχε η ΕΣΣΔ το «98% των παγκοσμίων μεταλλευμάτων», μου φαίνεται λίγο απίθανο.

  47. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 8:28 μμ #

    «οικονομία τους πιο αποδοτική»
    για ποιον?για το λαο?συ δηλαδη βλεπεις οτι σημερα ο ρωσος εργατης ζει καλυτερα?
    η πιτα ειναι συγκεκριμενη φιλε μου.
    ναι συμφωνω η οικονομια της ΕΣΣΔ ηταν προβληματικη το 1980, αυτο ομως δεν οφειλονταν σε αδιεξοδα του συστηματος αλλα στη στρεβλωση του.χρειαζονταν αλλαγες, αλλα οχι ανατροπη.Η «αλλαγη» ηταν αποτελεσμα αναγκης για την νεοαστικη ταξη οχι για την προοδο της σοσιαλιστικης οικονομιας.
    ανατροπη της ΕΣΣΔ=ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΙΣΟΓΥΡΙΣΜΑ για Ολους μας.

  48. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 8:35 μμ #

    Εγω δεν είπα ότι ήταν τέρατα. Έχω πολλούς φίλους που μεγάλωσαν εκεί και είναι όλοι πολύ καλα παιδιά. Το καθεστώς όμως αν και ξεκίνησε με καλές προθέσεις και βελτίωσε την ζωή των ανθρώπων τα πρώτα χρόνια, κατάντησε ένα γραφειοκρατικό τέρας που καταδίκασε τους λαούς στην ανέχεια και τη φτώχεια. Ο σοσιαλισμός είναι καταδικασμένος στην χρεωκοπία γιατί δεν παράγονται προιόντα αποδοτικά. Το αν το μέλλον είναι ο καπιταλισμός δεν το ξέρω. Όμως ο καπιταλισμός μου δίνει τη δυνατότητα να ζώ άνετα, να ταξιδεύω, να έχω ένα καλό βιοτικό επίπεδο και να σκοτώνω χρόνο σχολιάζοντας σε μπλόγκ, αν και προέρχομαι απο εργατική οικογένεια.

    @λαθραναγνώστης
    Θα ψάξω να βρω μια πηγη να την ποστάρω.

  49. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 8:39 μμ #

    @ελεοςφτανειπια

    Οι λαοί των σοσιαλιστικών χωρών ζουν στην ανέχεια επειδη επι 50 χρόνια οι οικονομίες τους ήταν μη παραγωγικές. Επιπλέον ο κρατισμός διαμόρφωσε μια κουλτούρα διαφθοράς, μαύρης αγοράς και συναλλαγής που θέλει πολλες δεκαετίες για να αλλάξει.

  50. Y 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 8:59 μμ #

    Κι όμως οι άνθρωποι που έζησαν σε σοσιαλιστικά συστήματα εντυπωσιάζονται από τα επίπεδα διαφθορας στον καπιταλισμό. Εσύ δε τα βλέπεις? Νομίζεις ότι στον καπιταλισμό γίνονται καλύτεροι?

    Την όποια άνεση σου την έχεις όχι γιατί στην παρέχει απλόχερα ο καπιταλισμός και οι καπιταλιστές αλλά επειδή οι χώρες του ΟΟΣΑ εκμεταλλευόμαστε οικτρά τον τρίτο κόσμο. Τον ξεζουμίζουμε, τον ματώνουμε, τον δολοφονούμε κάθε μέρα. Κι ο μόνος τρόπος να σταματήσουμε να το κάνουμε για να ζήσουμε όλοι μαζί καλύτερα είναι να φύγουμε από τον καπιταλισμό.

  51. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:02 μμ #

    απλη απορια…
    στις 1/1/1959 επικρατει στην Κουβα η εθνικοαπελευθερωτικη-αντιιμπεριαλιστικη επανασταση υπο την ηγεσια του Φιδελ Καστρο.
    Κατα την εξελιξη της αντικειμενικα οπως προεβλεψαν οι κλασικοι εξελιχθηκε γρηγορα σε σοσιαλιστικη υπερνικωντας την δεξια της πτερυγα. Οπως χαρακτηριστικα ελεγε ο Τσε «καθε φορα που αντιδρουσαν οι ΗΠΑ (…) παιρνοντας καποια μετρα εναντια στη Κουβα, εμεις επρεπε να παρουμε τα αναγκαια αντιμετρα και ετσι ΒΑΘΑΙΝΕ η επανασταση.»
    Υπαρχει κανεις που πιστευει οτι αυτη η διαδικασια βαθεματος – σταθεροποιησης – ισχυροποιησης της Κουβανικης Επαναστασης κατω απο τη μυτη του ιμπεριαλισμου θα ηταν τοσο γρηγορη (1953 πρωτη επιθεση στο φρουριο Μονκαδα-1965 ιδρυση ΚΚΚουβας)και νικηφορα χωρις την υπαρξη του σοσιαλιστικου στρατοπεδου?
    Ξερετε ποσες αυταπατες ξεπεραστηκαν στη διαρκεια της χαρη στην εμπειρια των ιδιων των μαχητων της αλλα και στο παραδειγμα τοτε της ΕΣΣΔ?στην ανιδιοτελη εκφραση αλληλεγγυης προς την Κουβα οταν επεβαλλε η κυβερνηση των ΗΠΑ το 1961 τις γνωστες κυρωσεις?στο ρολο της ΕΣΣΔ στη γνωστη πυραυλικη κριση που εξασφαλισε την εδαφικη ακεραιοτητα της Κουβας (1962) ενω ειχε προηγηθει λιγους μηνες πριν η επεμβαση των επιθετιστων στον Κολπο των Χοιρων?
    στην οικονομικη βοηθεια της ΕΣΣΔ προς την Κουβα που το μεγεθός της δυστυχώς φανηκε μετα την ανατροπη της πρωτης?

    λοιπον αφου αναλογιστειτε ολα αυτα σκεφτειτε την αντιστοιχη σημερα διαδικασια εθνικοαπελευθερωτικων διαδικασιων που εξελισσονται στην Λ. Αμερικη… Θα δειτε πραγματικα πολλες ομοιοτητες με τις αντιφασεις της κουβανικης εμπειριας.
    Λειπει ομως η απτη-ζωντανη-υλικη αποδειξη μπροστα στους λαους και ακομα και στους ηγετες τους (βλεπε Τσαβες Μοραλες Ορτεγκα κλπ) για το ποιον δρομο θα ακολουθησουν. ο αντιπαλος παντως τον δρομο τον ξερει.
    ο φαρος συντροφοι βασικα σημερα δεν υπαρχει πια ζωντανος.
    το χρεος ομως παραμενει να κρατησουμε ζωντανο το παραδειγμα
    μελετωντας βεβαια τι πηγε στραβα (αυτονοητο)
    χωρις ομως να καταδικαζουμε την πρωτη αποπειρα απελευθερωσης της ανθρωποτητας απο τα δεσμα της ταξικης εκμεταλλευσης (επισης αυτονοητο)
    τοτε ισχυει απλα οτι αθελα μας (ισως) δινουμε επιχειρηματα για το αδυνατο αυτης.

  52. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:17 μμ #

    Οι άνθρωποι που έζησαν σε σοσιαλιστικά συστήματα εντυπωσιάζονται που δεν χρειάζεται να δωροδοκήσουν τον μπακάλη για καλύτερο κρέας. Εχω ζησει Ελλάδα, Ευρώπη (Βέλγιο) και ΗΠΑ. Τη μικρότερη διαθθορα την έχω ζήσει στις ΗΠΑ. Εχω δει καθηγητη να τρωει 15 χρόνια για κατάχρηση δημοσίου χρήματος. Την μεγαλύτερη διαφθορά την έχω ζήσει στη κρατικίστικη Ελλάδα. Οι αριστεροί ψάχνετε να βρείτε παραδείγματα (που πάντα υπάρχουν σε οποιαδήποτε κοινωνία) για να τα μεγενθύνετε. Όμως οι δείκτες διαφθοράς λένε ένα και μονάδικό πράγμα, λιγότερο κράτος συνεπάγεται λιγότερη διαφθορα.

    Την άνεση της η Δύση την έχει γιατί μετα τον διαφωτισμό δημιούργησε μια κοινωνία παραγωγής γνώσης, νόμων και θεσμών. Η εκμετάλλευση τρίτων χωρών υπάρχει αλλα είναι αφελές να πιστεύουμε ότι η ευημερία μας οφείλετε στη «εκμετάλλευση» τους.

  53. Andreas 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:33 μμ #

    Η σύγκριση σοσιαλισμού – καπιταλισμού πάνω στο βιοτικό επίπεδο των πολιτών των πρώην σοσιαλιστικών χωρών δεν χωρά αμφιβολία ότι είναι συντριπτικά υπερ του πρώτου και ότι και να πεις αγαπητέ Theo το μόνο που καταφέρνεις είναι να χαρακτηριστείς γραφικός.

  54. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:38 μμ #

    το να παραγονται προιοντα ποιοτικα σε μεγαλη κλιμακα δεν αντιφασκει με τις αρχες του σοσιαλισμου.
    αυτο που σταματησε τη πορεια της ΕΣΣΔ σε γενικες γραμμες ηταν η εισαγωγη κριτηριων και αρχων του καπιταλισμου σε μια περιοδο (αρχες 1960 περιπου) που απαιτουνταν εισοδος και αναπτυξη της νεας τεχνολογιας για την αμεση αξιοποιηση της στην παραγωγη με στοχο την ποσοτικη/ποιοτικη αναβαθμιση της παραγωγης σε συνδυασμο με ιδεολογικη εκ νεου επιθεση στον καπιταλισμο με κινητοποιηση του κομματικου δυναμικου για να συνειδητοποιηθει και βαθυνει παραπερα η σοσιαλιστικη σταση απεναντι στην εργασια και το αποτελεσμα της.
    αντι για εισαγωγη κριτηριων παραγωγικοτητας και αντιστοιχων πριμ απαιτουνταν παλη εναντια στην αναθεωρητικη σταση που κυριαρχουσε και βαθεμα του κεντρικου σχεδιασμου με καθιερωση καλυτερων συστηματων ελεγχου και σχεδιοποιησης της παραγωγης.
    αντι για χρηματικα πριμ και προνομια απαιτουνταν ηθικη επιβραβευση, αμιλλες και παλη εναντια στη γραφειοκρατια (με εξαπλωση του μαρξισμου λενινισμου στις μαζες, με το να δινεται ο τιτλος του μελους του κκ στον καλυτερο εργατη σε καθε χωρο δουλιας και οχι σε οσους μιλουσαν ωραια τη θεωρια) οπως εκαναν την ιδια περιοδο με αποφασεις τοτε και του Γκεβαρα (που σημειωτεον ειχε αποκηρυξει το ειρηνικο περασμα στο σοσιαλισμο ως πιθανοτητα για χωρες της Λ. Αμερικης λόγω της πολωσης που επεφερε η κουβανική εμπειρια) στη Κουβα.

    για οσους ενδιαφερονται χωρις να το εχω ακομα ολοκληρωσει προτεινω την αναλυση του Τσε στο αρθρο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ (02/1964) απο το βιβλιο της Σ.Εποχης ΕΡΝΕΣΤΟ ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ «κειμενα» σελ 125-158 ειδικά στη συγκριση αναμεσα στους σοβιετικους (εγχειριδιο πολιτικης οικονομιας) και στην κουβα που κανει αναφορικα με το νομο της αξιας(σελ 144 επ.).

  55. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:41 μμ #

    ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    theo λυπαμαι αλλα μαλλον με χρειαζεσαι οφθαλμιατρο.

    WATERGATE,IRANGATE,ENRON τι να πω…
    εδω τον Μπους υπαρχει συγκεκριμενη κατηγορια οτι εξελεγη με νοθεια…
    εδω για τους διδυμους πυργους υπαρχουν στοιχεια οτι τα αεροπλανα «αφεθηκαν» να πεσουν εκει…
    εδω
    εδω
    εδω
    και η λιστα δεν εχει τελος

  56. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:44 μμ #

    Μου έφερες 3 παραδείγματα απο σκάνδαλα των τελευταίων 40 χρόνων. Σκάνδαλα τα οποία διερευνηθηκαν απο την δικαιοσύνη, άνθρωποι πηγαν ισόβια και πρόεδροι των ΗΠΑ παραιτήθηκαν. Σε ποια σοσιαλιστική χώρα άραγε παραιτήθηκε μελος της ΚΕ για διαφθορα?

  57. λαθραναγνώστης 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:44 μμ #

    @Theo,
    Ε αφού τη μικρότερη διαφθορά την έχεις ζήσει στις ΗΠΑ…..

  58. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:47 μμ #

    Φυσικά την έχω ζήσει στις ΗΠΑ και την ίδια άποψη έχουν η συντριπτική πλειοξηφία ανθρώπων που έχουν ζήσει σε μίζερες κρατικίστικες χώρες όπως η Ελλάδα.

  59. λαθραναγνώστης 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:50 μμ #

    Too american to be an american!

  60. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:51 μμ #

    Α για αυτο ειπες λοιπον να βγαλεις και ελληνοαμερικανο πρωθυπουργο ε?

  61. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:59 μμ #

    ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
    http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=5230843&publDate=30/8/2009

    ΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ που το παραθετω αυτουσιο ζητωντας απο το μπλογκ να με καταλαβει (δε μπορει να ακουγονται τετοια πραγματα!)
    Στοιχεία που σοκάρουν

    * Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η μόνη ανεπτυγμένη βιομηχανική χώρα που δεν έχει καθολικό ιατροφαρμακευτικό σύστημα περίθαλψης. (Institute of Medicine of the National Academy of Sciences).
    * Το 2006, βάσει των τελευταίων στατιστικών στοιχείων του Γραφείου Απογραφής του Πληθυσμού – Census Bureau – περίπου 47 εκατομμύρια Αμερικανοί (το 15,8% του πληθυσμού) ήταν ανασφάλιστοι, παρά το γεγονός ότι οι δαπάνες για την υγεία εκτιμώνται ότι ανέρχονται στο 17% του αμερικανικού AEΠ για το 2008, σε σχέση με 10,9% στην Eλβετία, 10,7% στη Γερμανία, 9,7% στον Kαναδά, 9,5% στη Γαλλία.
    * Στα τέλη του 2007 η οργάνωση Families USA εκτιμούσε ότι 89,6 εκατομμύρια Αμερικανοί ηλικίας κάτω των 65 ετών, δηλαδή το 34,7% του πληθυσμού, ήταν ανασφάλιστοι τουλάχιστον για κάποιους μήνες στο διάστημα 2006-2007. Σχεδόν τα δύο τρίτα των ανθρώπων που δεν είχαν ασφάλεια υγείας έμειναν ακάλυπτοι τουλάχιστον για έξι μήνες και οι μισοί έμειναν ανασφάλιστοι για εννέα μήνες ή περισσότερους. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανασφάλιστων πολιτών εντοπίζεται στο Τέξας (45,7%).
    * Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη μελέτη του Kaiser Family Foundation, από το σύνολο των περίπου 47 εκατομμυρίων ανασφάλιστων το 79% είναι Αμερικανοί πολίτες και το 21% είναι μετανάστες, νόμιμοι ή χωρίς χαρτιά.
    * Περισσότερο από το ένα τρίτο των οικογενειών (36%) που ζουν κάτω από το επίσημο όριο της φτώχειας είναι ανασφάλιστοι. Οι Ισπανόφωνοι (ένας στους τρεις ή 34%) έχουν διπλάσιες πιθανότητες να είναι ανασφάλιστοι από τους λευκούς Αμερικανούς, ενώ το 20% των Αφροαμερικανών δεν έχουν καμία ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
    * Περισσότερα από 9 εκατομμύρια παιδιά είναι ανασφάλιστα. Το ποσοστό των παιδιών δίχως καμία ασφάλιση αυξήθηκε από 10,9% το 2005 στο 11,7% το 2006, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υγείας. Το ποσοστό ανασφάλιστων παιδιών αυξήθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μετά τη συνεχή μείωση που παρουσίαζε ύστερα από την εφαρμογή του Ομοσπονδιακού Προγράμματος Ασφάλισης των Παιδιών (SCHIP) το 1998.
    * Ο αριθμός των ανασφάλιστων νέων, μεταξύ 18 έως 24 ετών, το 2006 ήταν 29,3%, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων και σχεδόν διπλάσιο από το γενικό ποσοστό (15,8%).
    * Κάθε πολίτης δαπανά 7.421 δολάρια για την ιατροφαρμακευτική του περίθαλψη, ποσό μεγαλύτερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα.
    * Το 50% των πτωχεύσεων πολιτών προέρχονται συνήθως από ιατρικά έξοδα. Το 75% αυτών των πτωχεύσεων είναι από πολίτες που έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. (Illness and Injury as Contributors to Bankruptcy, Himmelstein et al, Health Affairs, February 2, 2005). Οι δαπάνες για την υγεία μιας οικογένειας αυξήθηκαν κατά 78% από το 2001, ενώ οι αποδοχές αυξήθηκαν μόλις κατά 19% και ο πληθωρισμός κατά 17% (Kaiser Family Foundation).
    * Πάνω από 18.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε ετήσια βάση γιατί είναι ανασφάλιστοι (Insuring America’s Health: Principles and Recommendations, Institute of Medicine).
    * Σύμφωνα με το CNN, οι ανασφάλιστοι ασθενείς που πάσχουν από καρκίνο έχουν σχεδόν δύο φορές μεγαλύτερες πιθανότητες να πεθάνουν μέσα σε πέντε έτη, σε σύγκριση με εκείνους που έχουν ασφαλιστική κάλυψη. Επίσης, σύμφωνα με το Kaiser Family Foundation, περισσότεροι από ένας στους τέσσερις ανασφάλιστους καρκινοπαθείς καθυστέρησαν τη θεραπεία – ή αποφάσισαν να μην κάνουν θεραπεία – λόγω του κόστους.
    * Τα ποσοστά παιδικής θνησιμότητας στις ΗΠΑ είναι υψηλότερα από τις περισσότερες ανεπτυγμένες βιομηχανικά χώρες. Ενα παιδί που γεννιέται στο Ελ Σαλβαδόρ έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να επιζήσει από ό,τι ένα παιδί που θα γεννηθεί στο Ντιτρόιτ, καθώς τα αντίστοιχα ποσοστά θνησιμότητας είναι 9,7% έναντι 15,5% (The Impact of Health Insurance Coverage on Health Disparities in the United States, Human Development Report, UNDP, 2005).
    * Οι δαπάνες γα την υγεία στις ΗΠΑ έφτασαν τα 2,4% τρισ. δολάρια, ποσό που αναμένεται να αυξηθεί στα 3,1 τρισ. έως το 2012 και τα 4,3 τρισ. έως το 2016. Από το ποσό αυτό εκτιμάται ότι 822 εκατομμύρια θα καταβληθούν στις φαρμακοβιομηχανίες και τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, σύμφωνα με το Congressional Budget Office.
    * Τα μέλη των λόμπι του τομέα υγείας είναι 4 φορές περισσότερα από τα μέλη του Κογκρέσου. Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας (προεδρικές και ενδιάμεσες εκλογές για τη Γερουσία και τη Βουλή των Αντιπροσώπων) το 2008 ο «τομέας υγείας» χρηματοδότησε με 90,7 εκατομμύρια δολάρια (54% του συνόλου) τους Δημοκρατικούς υποψήφιους έναντι των 76,6 εκατομμυρίων προς τους Ρεπουμπλικάνους. Ο πρόεδρος Ομπάμα που είχε κάνει σημαία της προεκλογικής εκστρατείας τη μεταρρύθμιση του συστήματος υγείας ήταν ο υποψήφιος που είχε τη μερίδα του λέοντος στη συγκέντρωση χρημάτων με 18,8 εκατομμύρια (Opensecrets.org).

  62. λαθραναγνώστης 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 10:29 μμ #

    Έλεος βρε Έλεος,
    Τι κάθησες και αράδειασες αυτό το σεντόνι.
    Ο Αμερικανός φίλος μας, όταν δει Ριζοσπάστη, θα λειτουργήσουν τα επίκτητα αντανακλαστικά του και θα ρίξει όλα τα ρελέ ιδεολογικής προστασίας του, απομονώνοντας το μύασμα.
    Οι υπόλοιποι, λίγο πολύ τα ξέρουμε.

  63. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 10:39 μμ #

    να πω οτι δεν εχεις δικιο
    θα εχω αδικο

    pare my friend theo sto afierwnw.

  64. Theo 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 10:41 μμ #

    Η κουβέντα για το σύστημα υγείας της ΗΠΑ (της χώρας όπου παράγονται η πλειοψηφία των πρωτοπόρων φαρμακων και όλοι οι γιατροί ονειρεύονται να έρθουν για ειδικότητα) είναι μεγάλη. Και σας μιλάει κάποιος που εχει αρρωστήσει χωρίς ασφαλιση στις ΗΠΑ. Για να μιλήσουμε όμως για ένα τόσο πολύπλοκο ζήτημα θέλει να υπάρχουν και ικανοί συνομιλητές. Με κνίτες επιπέδου «τα αεροπλάνα στους πύργους ήταν κατευθυνόμενα» δεν πρόκειται να αφιερώσω το υπόλοιπο της ημέρας μου.

  65. ελεοςφτανειπια 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 10:46 μμ #

    mporeis na katatageis file mou.
    etsi mono 8a ksefygeis apo knites tou epipedou mas.

  66. a8lios 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 11:39 μμ #

    @Theo
    «Σε ποια σοσιαλιστική χώρα άραγε παραιτήθηκε μελος της ΚΕ για διαφθορα?»
    http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=3430032

    Όχι ότι δε θα βρεις πάλι να πεις τη μαλακία σου…

    @Έλεος
    Ο Theo πρέπει να ξέρεις είναι τόσο νεοφιλελεύθερος, που το FDP (οι νεοφιλελεύθεροι στη Γερμανία που πιέζουν αυτό το καιρό πιέζουν τη Μέρκελ να τα σαρώσει όλα) το βλέπει σαν …κομμουνιστική απειλή…

  67. eleosftaneipia 6 Οκτωβρίου, 2009 στις 11:50 μμ #

    δε πειραζει
    για αυτο υπαρχει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. για να μας ενωσει ολους τους Ελληνες.
    Για την αναδιανομη του Πλουτο.

    YΣ. Η Δαμανακη παλι δεν εγινε υπουργος!
    Οι αγωνες ποτε θα δικαιωθουν?

  68. talibremal 7 Οκτωβρίου, 2009 στις 12:20 πμ #

    Μιας και το έκαψα και είδα τα βιντεάκια για δες και αυτό το αντίστοιχο της ουκρανίας που αν μη τι άλλο έχει γέλιο και γούστο χαχαα είναι 8εοι οι σύντροφοι (πρώην πολύ πρώην)

    Τώρα στον 8εο ένταξει είπε πάπαρα για τους πύργους….ισοδύναμο δε,(παπάρα εννοώ) είναι να πλέκεις το εγκώμιο φαρμακευτικών,μονοποωλίων, κολοσσών που πειραματίζονται σε αφρικανάκια και μετά τα πουλάνε πανάκριβα στους πολίτες της δύσης. το ότι ο τομέας της ιατρικής είναι προχωρημένος στις ΗΠΑ δεν λέει μεγάλα πράματα όσον αφορά το κοινωνικό αντίκτυπο των πρόοδων αυτών, δηλαδή η έρευνα δεν είναι προσανατολισμένη στην κοινωνία αλλά στο πως 8α αποφέρει μεγαλύτερα κέρδη ή 8α κατασκευάσει νέα βιολογικοχημικα όπλα που μετά 8α τα ρ’ιξουμε στους απελευ8ερωμένους ιρακινούς και αφγανούς που υποφέρουν υπό δικτατορικά κα8εστώτα ώστε να γίνουν πιο δημοκρατικοί.
    πάντως είναι δε σημεία των καιρών μας ότι τα χρόνια τα οποία εξελίσσεται η βα8ύτερη κρίση του καπιταλισμού εδώ και τουλαχιστον 80 χρόνια πρέπει να παλεύουμε με νύχια και με δόντια έστω και για το ελάχιστο κοινής λογικής.
    Για της πρώην σοσι;λιστικές χώρες κοίτα δείξε σεβασμό τουλάχιστον. εδώ οι αμερικανοί πάνε και σπουδάζουν κούβα και η κούβα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής σε γιατρούς σε προγραμμάτα του ΟΗΕ. με δεκαετίες εμπάργκο έτσι;
    όσο για τις άλλες χώρες για πες ρε ψηλέ γιατί πάνε οι έλληνες και σπουδάζουν ρουμανία τσεχία και βουλγαρία ιατρική; επειδή έχει ωραίες γκόμενες και είναι φ8ηνά ε; κούνια που σε κούναγε…
    αλλά τι να πεις… όταν στην ελλάδα οι δημοκράτες φίλοι σου στέλναν κόσμο εξορία και τουφεκίζαν εκεί πάνε και το τελευταίο χωριό ειχε αποκτήσει ρεύμα και κοινοτικό γιατρό.
    πόσο μάλλον στις πόλεις.
    Η γραφειοκρατία υπαρκτή, δυστυχώς, και για αυτό γύρω από αυτήν διεξάγεται μεγάλο μέρος της συζήτησης….αλλά αντι8έτως από αυτό που πιστεύεις δεν φταίει ότι είχαν ένα σύστημα που ονομάζαν σοσιαλισμό μήτε μόνο ένα πρόσωπο βλ στάλι).
    όσο για τον τελευταίο ένα άτομο που στο μεγαλύτερο μέρος είμαι σε συμφωνία με τον τρότσκυ στη πλειονότητα των αναλύσεων του, τόσο για τη φύση της εσσδ όσο και για τα γενικότερα ζητήματα στρατηγικής της εργατικής τάξης.

  69. Theo 7 Οκτωβρίου, 2009 στις 1:06 πμ #

    Ρε παπάρα άθλιε, αν συνδυάσω το άρθρο σου με την κνίτικη λογική προκύπτει ότι η Κούβα είναι διαφθαρμένη.. Η μεγαλύτερη διαφθορά που έχει αντίκτυπο στη ζωή του πολίτη είναι η καθημερινή με τις δημόσιες υπηρεσίες. Στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες έπρεπε να λαδώσεις και για το ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ. Στις ΗΠΑ αυτο ειναι σπάνιο. Αυτά για όσους έχουν ζήσει εκεί και όχι για τους αγράμματους του κκε.

    @talibremal

    στη βουλγαρία και στη ρουμανία πάνε κάποιοι μικροαστοί για να εκπληρώσουν το όνειρο να δουν το (συνήθως περιορισμένων δυνατοτήτων) παιδί τους γιατρό. Δεν πάνε εκει επειδή έχουν καλές σχολές αλλα επειδη θα αποφοιτήσουν δίνοντας μια σακούλα ντομάτες και καμμιά ρετσίνα.

    Βόμβες στους αφγανούς έριχνε και η πατρίδα των κκεδων η ΕΣΣΔ. Επισης έδινε δάνεια και οπλα στον Σαντάμ και αυτός έκαιγε με χημικα χωριά Κούρδων. Μην μιλάς πολύ για Αφγανιστάν και Ιρακ δε σε παίρνει.

  70. Y 7 Οκτωβρίου, 2009 στις 1:24 πμ #

    @Theo
    Είπες: ‘Η εκμετάλλευση τρίτων χωρών υπάρχει αλλα είναι αφελές να πιστεύουμε ότι η ευημερία μας οφείλετε στη “εκμετάλλευση” τους.’

    Αναρωτιέμαι αν έχεις υποψιαστεί σε ποιον κόσμο ζεις.

    Το πετρέλαιο που βάζεις στο αμάξι σου από που βγαίνει? Το καουστούκ που χρησιμοποιείς σε ένα εκατομύριο πράγματα? Οι μπανάνες τσικίτα? Τα ρούχα που φοράς που έχουν κατασκευαστεί? τα εξαρτήματα του υπολογιστή σου?

    Όλα αυτά φτάνουν σε σενα και σε μένα καθημερινά βουτηγμένα στο αίμα του τρίτου κόσμου. Με σφαγές ινδιάνων η φιλοαμερικάνικη κυβέρνηση του Περού προσπάθησε να κάνει χώρο για πετρελαιοπηγές. Η μισθοφόροι της Shell ερήμωσαν χωριά ολόκληρα στο Δέλτα του Νίγηρα. Μιλάμε για μια μόνιμη σφαγή που διεξάγεται στον τρίτο κόσμο. Και πάντα από πίσω κρύβονται πολυεθνικές, στις δομικές στις χρονίζουσες σφαγές.

    Και να σου πω? Θα υπήρχε ο συγχρονος καπιταλισμός χωρίς την αποικιοκρατία? Θα ήταν οι πουτάνες οι ΗΠΑ υπερδύναμη αν τα στρετεύματα τους δεν επιτηρούσαν και ΣΦΑΖΑΝΕ όλο τον πλανήτη?

    Η αμερικάνικη οικονομία είναι η πιο χρεωμένη του πλανήτη δανείζεται από την Κίνα και άλλες χώρες για να εξυπηρετήσει τον άκρατο καταναλωτισμό της. Δεν παράγει τίποτα σε σχέση με αυτά που καταναλώνει. Θα κάνω και ειδικό ποστ για το παρακάτω άρθρο αλλά άμα έχεις άντερα κάτσε διάβασε το από τώρα:
    http://libcom.org/library/the-biggest-october-surprise-all-a-world-capitalist-crash-loren-goldner

    —-

    Κοίταξε τώρα να δεις πώς μας έκανες κουλουβάχατα μια συζήτηση για το εκλογικό αποτέλεσμα και την εξέτρεψες τελείως. Φταίμε βέβαια και μεις που τσιμπάμε.

    Άλλη φορά όταν κάνεις κόμεντ θα παραπέμπουμε τη διαμάχη μαζί σου σε άλλο ποστ, μπας και μπορέσουμε οι υπόλοιποι και συζητήσουμε αυτά που θέλουμε.

    Να σε ρωτήσω τώρα κάτι ειλικρινά? Τι προσπαθείς να βγάλεις από αυτές συζητήσεις? Αφού βλέπεις ότι να μας αλλάξεις τα μυαλά έστω και λίγο αποτυγχάνεις παταγωδώς. Το μόνο που κάνεις είναι να μας πορώνεις… Και από ότι φαίνεται δεν είσαι και ιδιαίτερα ανοιχτός σε νέες ιδέες. Τα ίδια και τα ίδια μας τσαμπουνάς. Ειλικρινά δε το καταλαβαίνω το βίτσιο σου.

  71. Μέλιτον Καντάρια 7 Οκτωβρίου, 2009 στις 1:35 πμ #

    Θες να σου αντιστειλω ενα e-mail που πριν λιγο καιρο ειχα παρει απο΄σενα???

    Ενας θεος εδω και δυο μερες μυρισε ψητο και βγηκε απο την τρυπα του, φασιστακο αρκετα με τις χοντραδες σου. Εισαι υπεραρκετος για αρκουδακι σε χειμερια ναρκη.

  72. Theo 7 Οκτωβρίου, 2009 στις 1:38 πμ #

    Όλοι έχουμε τα βίτσια μας σε αυτή τη ζωή. ΑΛΛΑ, μεγαλύτερο βίτσιο απο το να πέρνει η γκρούπα σου 0.35%, να κονταροκτυπιέται με τον κατμαν και τον Λεβέντη και εσύ να ονειρέυεσαι επανάσταση, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

  73. xamogelo 7 Οκτωβρίου, 2009 στις 1:49 πμ #

    @theo
    Δεν ξέρω σε ποια γκρούπα αναφέρεσαι και σε ποιο 0.35%. Το ότι το θέτεις σαν επιχείρημα όμως δείχνει απίστευτη βλακεία. Οι πλειοψηφείες δεν αποτελούν επιχείρημα ορθότητας. Ούτε και κανένας νοήμον άνθρωπος μπορεί να το υποθέσει.
    Πάντως το ότι κάθεσε και σχολιάζεις σε ένα μπλογκ με αριστερή κατεύθυνση όχι προσπαθώντας να κάνεις συζήτηση αλλά τρολάροντας 1-2 μέρες τώρα δείχνει πόσο μίζερος είσαι… θα σου έλεγα να βρεις τπτ ποιο ενδιαφέρον να κάνεις στην ζωή σου μιας και ο χρόνος είναι πάντα πεπερασμένος. Μεγαλύτερη αυτογελοιοποίηση λοιπόν από το να προσπαθείς να μας την πεις δεν νομίζω να υπάρχει.
    και προφανώς αν και ομολογώ ότι θα διαβάσω το σχόλιο σου δεν έχω όρεξη να συνεχίσω αυτή την συζήτηση…

  74. Υ 7 Οκτωβρίου, 2009 στις 1:49 πμ #

    @theo
    ντάξει ρε εν χριστώ αδερφέ. Εδώ όμως έχω βρει κι άλλους που έχουν παρόμοια βίτσια με τα δικά μου και τα συζητάμε κι εμείς καταλαβαινόμαστε. Το δικό σου το βίτσιο που κολλάει εδώ μέσα?

    @Μέλιτον
    αστα ρε συ. και τα λεγα και σ’ένα αλλο σύντροφο σήμερα. καμία αυτοσυγκράτησις.

  75. talibermal 7 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:21 πμ #

    re theo aide kai kane lovotomi na poume
    mas ta zalises….retsina leei o karagkiozis kai pairneis ptyxio
    trava re na doulepseis stin france telecom bas kai pidikseis apo kana ktirio
    k ego symfono:telos oi sizitiseis epi ton thematon

Trackbacks/Pingbacks

  1. Redblogs.gr » Σ’ανάμνηση ενός παλιού βασιλιά… - 5 Οκτωβρίου, 2009

    […] ‘Ανδρέα ζεις, εσύ μας οδηγείς’ αντήχησε το πλήθος. Ξέρει κατά βάθος ότι τίποτα δεν έχει να περιμένει από το μέλλον. Απλά αδράτει της ευκαιρίας να φαντασιωθεί ένα ένδοξο παρελθόν, τότε που… [Διαβάστε το υπόλοιπο του άρθρου στο blog του (422 λέξεις)] […]

  2. Michalis Famelis (plagal) 's status on Monday, 05-Oct-09 00:03:34 UTC - Identi.ca - 5 Οκτωβρίου, 2009

    […] […]

  3. 6 Μάη: Με πάθος και μανία ψηφίζουμε Ανταρσύα « Γκράνμα - 1 Μαΐου, 2012

    […] ‘Ένας λαός, όπως όλοι οι λαοί της Ευρώπης που κοιτά προς …’ […]

  4. Κείμενο αποχώρησης από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ | Γκράνμα - 9 Σεπτεμβρίου, 2015

    […] σε αυτήν : 1) 5/9/2009 “ Σ’ανάμνηση ενός παλιού βασιλιά…” https://mygranma.wordpress.com/2009/10/05/anamnisi_vasilia/ , 2) 1/5/2012 “6 Μάη: Με πάθος και μανία ψηφίζουμε Ανταρσύα” […]

  5. ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΣΣΑΛΟΣ: Κείμενο αποχώρησης από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ – ???????? - 3 Μαρτίου, 2016

    […] αυτήν : 1) 5/9/2009 “ Σ’ανάμνηση ενός παλιού βασιλιά…” https://mygranma.wordpress.com/2009/10/05/anamnisi_vasilia/ , 2) 1/5/2012 “6 Μάη: Με πάθος και μανία ψηφίζουμε […]

Αφήστε απάντηση στον/στην λαθραναγνώστης Ακύρωση απάντησης