Επιστροφή στον ΟΣΕ: Τα νέα συμπυκνωμένα δρομολόγια

13 Ιολ.

Κείμενο φίλου που εργάζεται στον ΟΣΕ

metriki

Οι ακριβοπληρωμένοι γιάπιδες των Βορείων Προαστίων και των Κολλεγίων πήραν εντολή από τον επαρχιώτη Κοτζαμπάση που παριστάνει τον Υπουργό Μεταφορών-τον προστάτη των ταξιτζήδων), να εκπονήσουν σχέδια και δρομολόγια που θα σώσουν τον Όμιλο ΟΣΕ από τη «χρεοκοπία».

Η δουλειά είχε ξεκινήσει από τον προηγούμενο Υπουργό Μεταφορών, τον υπερ-προβεβλημένο Χατζηδάκη (μέχρι και δελφίνο τον έχρισαν κάποιες δωρεάν φυλλάδες, μάλλον κατ’ εντολήν), που από τη μια θέλει να επαναφέρει τους Γάλλους στον Προαστιακό (αυτούς που έδιωξε ο Μισέλ), να εδραιώσει τον Εθνικό Εργολάβο μέσω των ΣΔΙΤ για το Λαύριο, τη Ραφήνα και τα Εμπορευματικά Κέντρα (ήδη πήρε το Θριάσιο) και από την άλλη να δώσουν άλλο ένα δώρο στους «εξ απ’ ανέκαθεν» φίλους του Επίτιμου ΚΤΕΛτζήδες (όταν ήταν παντοδύναμος ελέω Κατσίκη, το μόνο μέτρο που έλαβε για τις υπεραστικές συγκοινωνίες ήταν η κατάργηση των λεωφορειακών γραμμών εσωτερικού του ΟΣΕ). Ως γνωστόν ο Χατζηδάκης είναι πνευματικό τέκνο του Επίτιμου και χαίρει ασυλίας, προστασίας και προβολής από την Αγία Οικογένεια. Και τα πρώτα μέτρα που πήρε ως Υπουργός Μεταφορών ήταν:

1. Η ακύρωση της προέκτασης του Προαστιακού προς Λαύριο με Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους και η προώθησή μέσω ΣΔΙΤ (ακόμα προωθείται…)

2. Η εγκατάλειψη του Δυτικού άξονα Πάτρας-Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων-Θεσσαλίας λέγοντας ότι ή Ελλάδα δεν χρειάζεται τόσο πολύ σιδηρόδρομο!!!!

Αμέσως μετά παρέτεινε το αποκλειστικό δικαίωμα οδικής συγκοινωνίας των (τάχα Α.Ε.) ΚΤΕΛ μέχρι το 2019 (λήγει μαζί με αυτό του ΟΣΕ στο τέλος του 2010) και έδωσε τα ίδια κίνητρα για αντικατάσταση λεωφορείου ΚΤΕΛ με αυτά που είχαν δοθεί εν όψει του Αγγελοπούλειου 2004, δηλαδή 60% επιδότηση και δάνειο, χωρίς ηλικιακό κριτήριο, με αποτέλεσμα εκατοντάδες λεωφορεία που αγοράστηκαν τότε από μετόχους προνομιούχων ΚΤΕΛ, να επιστρέφονται στις αντιπροσωπείες και να αγοράζονται άλλα καινούργια. Βέβαια τα ΚΤΕΛ των αγόνων Νομών και των Νησιών θα βολευτούν με τα αποφόρια των προνομιούχων ΚΤΕΛ, ως συνήθως (βλέπε 32 Φωκίδος).

Τώρα ο διάδοχός του, τους προσφέρει την πρωτοκαθεδρία στις επιβατικές χερσαίες μεταφορές σε όλη την κυρίως Ελλάδα, πέραν του άξονα Κιάτο-Αθήνα-Λάρισα-Θεσσαλονίκη. Και αυτό γίνεται με το σχέδιο «εξυγίανσης» του ΟΣΕ και τα δρομολόγια που υποτίθεται ότι μελέτησαν και πρότειναν οι προαναφερθέντες γιάπιδες της Πράις Γουώτερ Χάουζ, αφού παντελόνιασαν 200.000 €.

Τι προτείνουν τελικά; Κατάργηση όλων των περιφερειακών γραμμών με τη μέθοδο της απαξίωσης. Τις αφήνουν με έναν ελάχιστο αριθμό δρομολογίων, που δεν θα εξυπηρετούν καθημερινές ανάγκες μετάβασης και επιστροφής, καθιστώντας τες άχρηστες. Και είχαν το θράσος να τα ονομάσουν «συμπυκνωμένα» δρομολόγια, λες και είναι υγρό πιάτων. Οι επιβάτες αναγκαστικά θα πέσουν βορά στα χέρια των (τάχα μ’ Α.Ε.) ΚΤΕΛ. Συγκεκριμένα:

  • Αφήνουν σχεδόν χωρίς σιδηρόδρομο όλη την Πελοπόννησο πέραν Κιάτου και έως Καλαμάτα: Ένα ζεύγος αμαξοστοιχιών Κιάτο-Καλαμάτα, 3 ζεύγη Κιάτο-Πάτρα, ένα ζεύγος Κιάτο-Πύργος, ένα ζεύγος Κυπαρισσία-Καλαμάτα. Τρία ζεύγη στον Προαστιακό Καλαμάτας-ΤΕΙ και άλλα τρία ζεύγη στον Προαστιακό Καλαμάτας-Μεσσήνης. Κοντολογίς από τη πυρόπληκτη περιοχή της Ζαχάρως θα περνάνε όλα κι όλα ΔΥΟ ζεύγη αμαξοστοιχιών!!!
  • Καταργούν στην ουσία την διαπλατυνθείσα γραμμή της Δυτικής Θεσσαλίας, αφήνοντας τη με ένα ζεύγος απευθείας για Αθήνα και ένα για Θεσσαλονίκη και ίσως τρία ζεύγη «ανταποκρινόμενα» στον Παλαιοφάρσαλο (τα τελευταία δεν ήταν πρόταση της Πράις). Η γραμμή ως μετρική, με ανταπόκριση σε τραίνα του 1937, κουβαλούσε ετησίως 1,5 εκατομμύριο επιβάτες, μετά τη διαπλάτυνσή της απαξιώθηκε, προς δόξαν των (τάχα μ’ Α.Ε.) ΚΤΕΛ Καρδίτσης και Τρικάλων.
  • Ρημάζουν την υποτίθεται προαστιακή γραμμή Λάρισας-Βόλου αφήνοντάς τη με 6 ζεύγη αμαξοστοιχιών (ο προαστιακός Λάρισας-Βόλου ήταν κριτήριο για την ανάληψη μέρους των Μεσογειακών αγώνων του 2013 από τη Λάρισα).
  • Αφήνουν τη γραμμή Αμυνταίου-Κοζάνης, που πρόσφατα ανακαίνισαν, με ΕΝΑ ζεύγος αμαξοστοιχιών, αντί να εξετάσουν την πιθανότητα ύπαρξης επιβατικής κίνησης από Κοζάνη και Πτολεμαΐδα προς Φλώρινα και Έδεσσα. Προς Θεσσαλονίκη μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας η κίνηση έχει σχεδόν μηδενιστεί γιατί η σιδηροδρομική διαδρομή μέσω Έδεσσας δεν είναι χρονικά συμφέρουσα.
  • Αφήνουν με δύο απ’ ευθείας συνδέσεις με την Αθήνα την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη και με μια ακόμα που θα μπορεί να γίνεται με ανταπόκριση στη Θεσσαλονίκη, αν και κατά παγκόσμια πρωτοτυπία στον ΟΣΕ δεν ισχύουν ανταποκρίσεις, για να μην υπάρχουν απαιτήσεις των επιβατών στην περίπτωση που εξ υπαιτιότητας του ΟΣΕ χάσουν το ανταποκρινόμενο τραίνο κι ας είναι το τελευταίο κι ας είναι μαύρα μεσάνυχτα στο Πλατύ κι ας είναι να το χάσουν για 5-10 λεπτά. Καταργούν το νυχτερινό ζεύγος Intercity 74/75 (Αθήνα-Αλεξανδρούπολη σε 10:30 ώρες) και το τραίνο των φαντάρων 604/605, ενώ η επαναφορά του ζεύγους 602/603 (Αθήνα-Δίκαια με νυχτερινή διαδρομή στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη) δεν είναι πρόταση της Πράις.
  • Καταργούν όλα τα τοπικά δρομολόγια Θεσσαλονίκης-Σερρών και ας είναι ο σιδηρόδρομος η μόνη αξιόπιστη και απ’ ευθείας συγκοινωνία της περιοχής Κερκίνης (Κιλκίς – Δοϊράνη – Μουριές – Λιβαδειά Σερρών [Κερκίνη] – Ροδόπολη [Πορόϊα] – Βυρώνεια – Ν.Πετρίτσι – Σιδηρόκαστρο). Τι τους νοιάζει ο κάτοικος της Λιβαδειάς Σερρών, ας πάει να μείνει στο Ροζενχάιμ σαν τον Χριστοφοράκο.
  • Σαν αντιστάθμισμα σε αυτά, δρομολογούν… προαστιακά τραίνα Αλεξανδρούπολης-Κομοτηνής-Ξάνθης (τονίζοντας την απομόνωσή της ή την ιδιαιτερότητά της;). Η Εγνατία ελαχιστοποίησε το χρόνο οδικής μεταφοράς στον άξονα αυτό. Η Θράκη μόνο με την Αθήνα έχει μικρότερο χρόνο σιδηροδρομικής μεταφοράς.

Αφού επεξεργάστηκαν εν κρυπτώ και παραβύστω τις προτάσεις των νεογιάπιδων, οι ακριβολπηρωμένοι ανάλγητοι νεοδιευθυντίσκοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (των 5.500-7.500€, που διορίστηκαν εκεί αφού έβαλαν λουκέτο στις εταιρείες που δούλευαν πριν), τα έστειλαν στον ΟΣΕ για να τα εκπονήσει και έχουν σκοπό να τα εφαρμόσουν «αιφνιδιαστικά» την 1η Αυγούστου, για να πιάσουν τον κόσμο κάτω από την ομπρέλα θαλάσσης. Όμως κάποιοι τα ξεφούρνισαν. Οι εφημερίδες της Μεσσηνίας γράφουν ότι ανακοινώθηκαν από τη Διοίκηση του ΟΣΕ. Μάλλον για να καούν. Αλλά κι αν καούν, κάτι άλλο εξ ίσου καταστροφικό θα βγει στη μπερλίνα. Άλλωστε ποτέ τα δρομολόγια του ΟΣΕ δεν απετέλεσαν προϊόν έρευνας αγοράς, σε συνδυασμό με κοινωνικές και εθνικές ανάγκες.

Όλα τα’ άλλα που ανακοίνωσε ο Κοτζαμπάσης, αφού υποτίθεται τα συζήτησε η Διυπουργική που συγκάλεσε 2-3 φορές ο Χατζηδάκης και αφού ενημέρωσαν τον «Καταλληλότερο» της Ραφήνας, που μες τη βαρεμάρα του έδωσε το ΟΚ, είναι για να βρουν τρόπο ξεφορτωθούν νωρίτερα μερικούς σιδηροδρομικούς που έτσι κι αλλιώς θα έφευγαν τα επόμενα 3-4 χρόνια, αλλά με πολύ μικρότερη σύνταξη. Για να φύγουν τόσοι του θέλουν, φυσικό επόμενο είναι η κατάργηση τραίνων, η απαξίωση γραμμών, το κλείσιμο σταθμών. Στα τέτοια τους η περιφερειακή ανάπτυξη, οι τοπικές κοινωνίες, η προστασία του περιβάλλοντος, η ασφάλεια στους δρόμους. Γι αυτούς η Ελλάδα τελειώνει στον Άγιο Στέφανο. Μετά την ουσιαστική κατάργηση των εμπορευματικών μεταφορών που έκανε το αποπεμφθέν Γκόλντεν Μπόϋ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο περίεργος Μιχόπουλος, γέμισαν νταλίκες και σούπερ-ντούπερ πούλμαν των (τάχα μ’ Α.Ε.) ΚΤΕΛ οι «Εθνικές» Εργολαβικές Οδοί.

Η πολιτεία αρνούμενη να καλύψει τις υποχρεώσεις της από το 1970 που δημιούργησε τον ΟΣΕ, τον εξανάγκασε από την πρώτη κιόλας χρονιά σε δανεισμό. Οι τόκοι πλέον είναι περισσότεροι από το ετήσιο έλλειμμα λειτουργίας. Και στα έξοδα του ΟΣΕ συμπεριλαμβάνονταν και η κατασκευή και ή συντήρηση των γραμμών του. Σαν να πληρώνουν τα αυτοκίνητα όλο το ποσόν που αναλογεί στην κατασκευή και συντήρηση των δρόμων και τη λειτουργία της Τροχαίας. Χώρια που τα εισιτήρια κρατιούνταν εξωφρενικά χαμηλά για λόγους κοινωνικής πολιτικής, χωρίς ποτέ να επιδοτηθούν.

Με τα μέτρα και τα δρομολόγια που ανακοινώθηκαν ή διέρρευσαν, η ηγεσία του ΥΠΜΕ και ο θίασος σκιών που παριστάνει την Κυβέρνηση, καμώνονται πως κόπτονται για τα λεφτά των φορολογουμένων, ενώ τους έχουν προ πολλού γραμμένους στα μαλακά τους μόρια. Το μόνο που τους νοιάζει και τους ένοιαζε πάντα ήταν πώς να φάνε όσο το δυνατόν περισσότερα, χωρίς να τους πάρουν χαμπάρι, και όταν σπάει ο διάολος κάνα ποδάρι του και βγαίνουν τα άπλυτά τους στη φόρα, εξασφαλίζουν την ατιμωρησία κλείνοντας τη Βουλή, αποχωρώντας από ψηφοφορίες, βγάζοντας απαλλακτικά πορίσματα και άλλα γνωστά. Αφού έφαγαν τα λεφτά του κοσμάκη με το Χρηματιστήριο, έφαγαν τα αποθεματικά των Ταμείων με τα Ομόλογα, έφαγαν τα φιλέτα των δημοσίων εκτάσεων με τα Βατοπαίδια, χλαπάκιασαν τις μίζες της Siemens, ταράζουν τους φορολογούμενους με φόρους, έκτακτες εισφορές, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά νομοσχέδια και σχέδια εξυγίανσης. Και από κοντά τους έχουν τα παπαγαλάκια τους, σαν τον Τσίρκο και τη δωρεάν φυλλάδα του, να κλαίνε τα λεφτά των φορολογουμένων που δίνονται σε τεμπέληδες σιδηροδρομικούς (άει στο διάολο γλείφτη).

Παριστάνουν πως δεν έχουν αντιληφθεί τη φύση και προέλευση του περίφημου ελλείμματος των «2 εκατομμυρίων ευρώ την ημέρα». Αλήθεια έχει κανείς τολμήσει να ξεστομίσει ότι «το οδικό πρόγραμμα του Υπουργείου Μπετόν και Καταστροφής Περιβάλλοντος κοστίζει 4,5 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα»; (κωδικός 880 προϋπολογισμού 2009-χωρίς μάλιστα την καταβολή των τοκοχρεολυσίων για τα προηγούμενα έτη). Αλλά βλέπεις ο Κουφός και οι Εθνικοί Μπετατζήδες (ανάμεσά τους και ο «φίλος» Γ. Τρομπούκης) είναι στο απυρόβλητο. Όταν συνδικαλιστές του ΟΣΕ (άλλη αμαρτία κι αυτοί) πήγαν σε ΜΕΓΑλο κανάλι για να πουν τον πόνο τους, τους απαγορεύτηκε να αναφέρουν τις λέξεις «Προαστιακός» και «Εργολάβος» και σε ότι είπαν έπεσε γενναίο πετσόκομα.

Επιχειρούν φαινομενικά εύκολες και απλοϊκές λύσεις μπας και πείσουν το πόπολο: Αντί να περιορίσουν το μοναδιαίο κόστος παραγωγής του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δηλαδή το κόστος για την κυκλοφορία κάθε ενός τραίνου), για να μη δυσαρεστήσουν δικούς τους συνδικαλισταράδες που ποτέ τους δεν δούλεψαν, περιορίζουν τις όποιες υπηρεσίες προς το κοινό.

Αντί να υποστούν το όποιο πολιτικό κόστος που συνεπάγεται η αναδιάρθρωση του τρόπου παραγωγής εντός του ομίλου ΟΣΕ, που θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα του σιδηροδρόμου, είναι διατεθειμένοι να συγκρουστούν με ολόκληρη την ελληνική περιφέρεια.

Γιατί; Για να ευχαριστήσουν για άλλη μια φορά τους φίλους τους αυτοκινητιστές; Για να αντισταθμίσουν τις απώλειες που έχουν ή θα έχουν σύντομα, από την ανάπτυξη του άξονα Πάτρας-Κιάτου-Αθήνας-Λαυρίου-Ραφήνας-Θεσσαλονίκης, τον οποίο βέβαια θα χαρίσουν στους φιλαράκους τους.

Παριστάνουν ότι δεν τους νοιάζει το πολιτικό κόστος, γιατί εκτός από τους αυτοκινητιστές, ψηφίζουν και οι επιβάτες και οι σιδηροδρομικοί. Ξέρουν ότι τελειώνουν και εξοφλούν γραμμάτια;

Τελικά φαίνεται πως μας θεωρούν μαντρωμένα πρόβατα, αποβλακωμένους και ανάξιους αναφοράς και όσους δεν συμφωνούμε με τις απόψεις τους, μας θεωρούν απλά τρομοκράτες. Όσο για την αποχή, στα τέτοια τους. Η αποχή δεν μετράει πουθενά και οι λευκές ψήφοι δεν αντιστοιχούν σε άδειες έδρες στη Βουλή. Η αντιπροσωπευτική μας Δικτατορία μπορεί να συνεχίσει το δρόμο της προς την ολοκληρωτική καταστροφή του τόπου με την παράδοσή του σε ότι πιο μαύρο υπάρχει σ’ αυτή, Κουμπάρους, Εργολάβους, Εκδότες, Καναλάρχες, Προμηθευτές, Μεσάζοντες, Συμβούλους, Παπάδες, Νταβατζήδες, Βαρώνους, Μαφιόζους, Νονούς κλπ κλπ

35 Σχόλια to “Επιστροφή στον ΟΣΕ: Τα νέα συμπυκνωμένα δρομολόγια”

  1. kritias 13 Ιουλίου, 2009 στις 3:10 πμ #

    Για το 2ο, να σημειώσω πως στην Ήπειρο δεν είχαμε ποτέ τρένο. Για σειρά ετών, τρένα έβλεπα μόνο στην τηλεόραση. Μέχρι που βγήκα στο εξωτερικό και μπήκα και σε τρένο. Στην Ελλάδα δεν έχω μπει ακόμα…

  2. παρτιζανα 13 Ιουλίου, 2009 στις 11:29 πμ #

    αλά μας τα λέει, βέβαια όλη αυτη η πολιτική απαξίωσης και ιδιωτικοποιησης του ΟΣΕ δεν γινεται απο το καπριτσιο ενός υπουργου, αλλά είναι μια δέσμευση που πήραν όλοι όσοι προσκυνουν την ΕΕ και τη λογική της ανταγωνιστικότητας- πωλάω στον ιδίωτη και σεις κόψτε το κεφάλι σας. Δεν είναι ότι κόβουν τα δρομολόγια μόνο είναι ότι θα μετατρέψουν τον ΟΣΕ σε πανάκριβο μέσο μεταφοράς, ήδη ανακοίνωσαν αυξήσεις! Μας τα έχουν πρήξει με το περιβάλλον και τις παπαριές αλλά αντί να ενισχύσουν τ αμέσα σταθερής τροχιάς, φτιάχνουν σουπερ ντουπερ δρομους, με τρελά διόδια, δρόμους δίπλα στις πόλεις, να πνηγούμε δηλαδή κι αλλο από τα αυτοκίνητα κτλ. Κατα τα άλλα η Τζένεραλ Μότορς πτώχευσε!Βρε ουστ!

  3. Μέλιτον Καντάρια 13 Ιουλίου, 2009 στις 5:40 μμ #

    Να θυμισουμε στον φιλο που εργαζεται στον ΟΣΕ ενα αρθρο που γραφτηκε 18/02/1998 επι ΠΑΣΟΚ στον Ριζοσπαστη. Φυσικα υπαρχουν απειρα ακομα για την ιδιωτικοποιηση των συγκοινωνιων και των σιδηροδρομων που γινονται επι της τωρινης αλλα και της προγενεστερης κυβερνησης, ετσι για να μην τα φορτωνουμε ολα στα golden boys ή στον κακο υπουργο), γιατι αν ανακαλυπτουμε απο την αρχη την πυρητιδα ειναι ενα προβλημα.

    «Ξεπούλημα εν κρυπτώ

    Η διοίκηση του ΟΣΕ αρνείται να ενημερώσει ακόμα και τα μέλη της Αντιπροσωπευτικής Συνέλευσης Κοινωνικού Ελέγχου για το μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων

    Η άρνηση της διοίκησης του ΟΣΕ να ενημερώσει τα μέλη της Αντιπροσωπευτικής Συνέλευσης Κοινωνικού Ελέγχου (ΑΣΚΕ) για τα κρίσιμα θέματα που αφορούν στο μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων και των χιλιάδων σιδηροδρομικών, καυτηριάστηκε στη χτεσινή συνεδρίαση του οργάνου.

    Παράλληλα, επισημάνθηκε ότι είναι απαράδεκτο να καλείται η ΑΣΚΕ να γνωμοδοτεί επί «ειλημμένων αποφάσεων» της διοίκησης ή, ακόμα χειρότερα, να καλείται στην ουσία να επικυρώσει πεπραγμένα παρελθόντων ετών, όπως είναι οι ισολογισμοί του ΟΣΕ 1995 – 1996 ή την οικονομική συμφωνία δημοσίου – ΟΣΕ, κ.ά.! Τα θέματα αυτά έφερε εκτός ημερήσιας διάταξης το προεδρείο της ΑΣΚΕ, αλλά ούτε καν συζητήθηκαν. Τα μέλη της ΑΣΚΕ επικέντρωσαν το ενδιαφέρον τους στο «επιχειρηματικό σχέδιο» του ΟΣΕ, που εκπόνησε κατ’ εντολήν της διοίκησης η ιδιωτική κοινοπραξία εταιριών ΠΛΑΝΟΣΕ. Το σχέδιο αυτό, μεταξύ άλλων, προβλέπει τη δραστική μείωση του προσωπικού κατά 3.277 άτομα τα επόμενα πέντε χρόνια και το κλείσιμο, σε πρώτη φάση, τουλάχιστον εννιά σιδηροδρομικών γραμμών, που παρουσιάζουν μειωμένη επιβατική κίνηση! Ειδική αναφορά γίνεται στο προσωπικό υποδομής, με πρόβλεψη μείωσης κατά 1.500 άτομα (από 4.157 σήμερα, σε 2.646 το 2002).

    Για τα δρομολόγια του ΟΣΕ, προτείνεται να κλείσουν οι γραμμές: Κόρινθος – Ναύπλιο, Διακοφτό – Καλάβρυτα, Λιανοκλάδι – Στυλίδα, Παλαιοφάρσαλα – Βόλος, Αργος – Καλαμάτα, Αλφειός – Κυπαρισσία, Καλό Νερό – Ζευγολατιό, Πύργος – Κατάκωλο και Καβάσιλα – Κυλλήνη. Τα δρομολόγια Πλατύ – Φλώρινα – Κοζάνη, Αθήνα – Πάτρα, Οινόη – Χαλκίδα και Λάρισα – Βόλος, χαρακτηρίζονται «αμφισβητήσιμα, αλλά ενδιαφέροντα», ενώ για το δίκτυο της Πελοποννήσου, αναφέρεται ότι μπορεί να λειτουργήσει με άλλα μέσα από τα παρόντα (παραχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης, με κοινές επιχειρήσεις αν τα δρομολόγια λειτουργούν σιδηροδρομικά ή αλλιώς με λεωφορεία).

    Σημειώνεται ότι το προεδρείο της ΑΣΚΕ είχε ζητήσει από τη διοίκηση του ΟΣΕ επίσημη ενημέρωση για το «επιχειρηματικό σχέδιο», αλλά με πρόσχημα ότι «βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της μελέτης», αρνήθηκε κάθε ενημέρωση! Επί του «επιχειρηματικού σχεδίου» θα τοποθετηθούν τα μέλη της ΑΣΚΕ, σε επόμενη έκτακτη συνεδρίαση του οργάνου.

    Ο εκπρόσωπος της ΔΕΔΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), Γ. Πάτρας,τόνισε ότι το σχέδιο της κυβέρνησης είναι η συρρίκνωση και η διάλυση του ΟΣΕ και επισήμανε ότι αυτό δεν προκύπτει μόνο από το σχέδιο της ΠΛΑΝΟΣΕ, αλλά και από τις περικοπές στα κονδύλια για τη συντήρηση της γραμμής τον τελευταίο καιρό, κάτι που έχει άμεση σχέση με την ασφάλεια των σιδηροδρομικών δρομολογίων.»

    και συνεχιζουμε 10 χρονια μετα (επι ΝΔ) παλι στον Ριζοσπαστη
    «Με το σχέδιο της διαφημιζόμενης «ανασυγκρότησης» του ΟΣΕ, που παρουσίασε την περασμένη Τρίτη η κυβέρνηση της ΝΔ, βαθαίνει ακόμα περισσότερο η διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων, ως στρατηγική πολιτική της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων, στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων για την ακόμα μεγαλύτερη κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Μια πολιτική που ξεκίνησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, ενώ η ΝΔ μεθοδεύει την ολοκλήρωση του εγκληματικού σχεδίου σαρώνοντας λαϊκές καταχτήσεις και επιφέροντας σημαντικά πλήγματα σε όλους τους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα.

    Το σχέδιο της αντιδραστικής ανασυγκρότησης αποβλέπει στη λειτουργία του ΟΣΕ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών, που προωθεί η ΕΕ. Ηδη έχουν απελευθερωθεί οι εμπορευματικές μεταφορές και μέχρι το 2010 θα απελευθερωθούν και οι επιβατικές μετακινήσεις. Δηλαδή, ιδιωτικές επιχειρήσεις θα μπορούν να μπουν και στον τομέα αυτό, προκειμένου, εκμεταλλευόμενες ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις αντίστοιχες υποδομές που δημιουργήθηκαν με χρήματα των εργαζομένων, να εξασφαλίσουν ακόμα έναν τομέα για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Βέβαια, όπως δήλωσε και ο υπουργός Μεταφορών, Κ. Χατζηδάκης, «δεν μπορούμε να μιλάμε για ιδιωτικοποίηση γιατί με τη σημερινή κατάσταση του ΟΣΕ οποιοσδήποτε ιδιώτης ενδιαφερόταν γι’ αυτό θα ήταν τρελός». Αυτό ακριβώς το πρόβλημα έρχεται να λύσει η …ανασυγκρότηση του ΟΣΕ. Να δημιουργήσει εκείνες τις προϋποθέσεις ώστε ο ΟΣΕ να γίνει κερδοφόρος και επομένως ελκυστικός για το κεφάλαιο.

    Αυτό πρακτικά σημαίνει εκσυγχρονισμό των υποδομών ώστε να μειωθεί η χρονική διάρκεια των δρομολογίων, περικοπή των δρομολογίων που δεν παράγουν κέρδος, δραστική αύξηση των εισιτηρίων, ανατροπή των εργασιακών σχέσεων που θα επιτρέψει την είσοδο και γενίκευση των ελαστικών μορφών εργασίας. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα σχέδιο που πάει κόντρα στις λαϊκές ανάγκες, ωστόσο εξυπηρετεί στο ακέραιο τις ανάγκες του κεφαλαίου.

    Το σχέδιο
    Το σχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση για τον ΟΣΕ προβλέπει:

    Αύξηση της τιμής των εισιτηρίων με βάση εμπορικά κριτήρια.
    Συρρίκνωση και περικοπή δρομολογίων που δεν αποφέρουν κέρδος, ακόμα και αν αυτά είναι αναγκαία για την εξυπηρέτηση του λαού.
    Χαράτσωμα του λαού προκειμένου να λειτουργούν τα μη κερδοφόρα δρομολόγια. Θα επιτευχθεί μέσω της χρηματοδότησης αυτών των δρομολογίων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, το κόστος της οποίας θα μετακυλιστεί στο λαό.
    Μείωση του προσωπικού – τη στιγμή που οι κενές οργανικές θέσεις φθάνουν τις 2.500 – που θα οδηγήσει στην εντατικοποίηση της εργασίας για το εναπομείναν προσωπικό και θα επιβαρύνει παραπέρα τα ασφαλιστικά ταμεία. Η μείωση θα γίνει μέσω της μη αντικατάστασης του προσωπικού που συνταξιοδοτείται κανονικά αλλά και μέσω προγράμματος «πρόωρης εθελούσιας συνταξιοδότησης» μέχρι και 3.000 εργαζομένων!
    Ανατροπή των εργασιακών σχέσεων μέσω της αλλαγής του γενικού κανονισμού προσωπικού, της πρόσληψης νέων εργαζομένων με συνθήκες ιδιωτικού τομέα, της εφαρμογής των ευέλικτων σχέσεων εργασίας, κ.ά. Στην κατεύθυνση αυτή βρίσκεται και η πρόβλεψη του σχεδίου για πρόσληψη διευθυντών από την αγορά εργασίας (σήμερα προσλαμβάνονταν μόνο γενικοί διευθυντές).
    Ταυτόχρονα, ο ΟΣΕ οδηγείται στην πλήρη διάσπαση με την αποκοπή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα έχει την εμπορική εκμετάλλευση των υποδομών, λειτουργώντας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

    Η ΕΡΓΟΣΕ αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την κατασκευή και τη συντήρηση, που θα τις αναθέτει σε ιδιώτες εργολάβους. Ακόμα, θα αναλάβει την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας μέσω συμπράξεων με ιδιώτες. Προκειμένου οι συμπράξεις αυτές να είναι κερδοφόρες προβλέπεται η παράκαμψη των ισχυουσών διαδικασιών για την κατοχύρωση όρων δόμησης και χρήσεων γης. Ολα στο πιάτο για το μεγάλο κεφάλαιο…

    Πολυετής στόχος του κεφαλαίου
    Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ δεν είναι κάτι που προέκυψε χτες. Είναι μια διαδικασία, την οποία είχε δρομολογήσει από την προηγούμενη δεκαετία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

    Η κοινοτική οδηγία 91/440, που τέθηκε σε εφαρμογή από την 1η του Γενάρη 1993, προδιέγραψε το μέλλον του σημερινού ΟΣΕ. Η οδηγία αυτή, μαζί με μία ακόμα συμπληρωματική, ορίζει το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση ώστε να «ελευθερωθεί» η χρήση των σιδηροδρομικών γραμμών για να μπορεί ο κάθε ιδιώτης να δρομολογεί δικά του τρένα.

    Στην κατεύθυνση αυτή το 1995 ιδρύθηκε η πρώτη θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ, η «ΕΡΓΟΣΕ», στην οποία ανατίθενται η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ, η κατασκευή έργων. Στο καταστατικό της προβλέπεται ότι θα μπορεί να ανήκει και σε ιδιώτες μέχρι 49%, αλλά και να διοικείται πάλι από ιδιώτες, μόνο με μια απλή απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου!

    Το 2001 ιδρύθηκε η θυγατρική «ΓΑΙΑΟΣΕ», με σκοπό την …«αξιοποίηση» της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Μιας περιουσίας, που η λογιστική της και μόνο αξία είναι τεραστίων διαστάσεων. Το Μάρτη του 2003 προσλήφθηκαν οι πρώτοι «σύμβουλοι» για την καταγραφή και εκτίμηση του συνόλου της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, ώστε στη συνέχεια να αρχίσει η «αξιοποίηση», δηλαδή η εκποίηση της περιουσίας.

    Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στα μέσα της δεκαετίας του ’90 επιχείρησε, ανεπιτυχώς, να εφαρμόσει ένα πενταετές «επιχειρηματικό» σχέδιο ανασυγκρότησης, ανάλογο με το σημερινό της ΝΔ. Το σχέδιο του ΠΑΣΟΚ αυτό βασιζόταν, με τη σειρά του, σε παλαιότερο σχέδιο της ΝΔ!»

    Σαν εν’κατακλειδι, για να βγαζουμε συμπερασματα πως τελικα δεν μας φταινε μονο τα ανωτερα διευθυντικα στελεχη του κρατικου μηχανισμου που απο τους δικους μας φορους θρεφονται υπαρχει και κατι πιο βασικο. Αυτο λεγεται καπιταλιστικες αναδιαρθρωσεις, πολιτικη ιδιωτικοποιησεων των δημοσιων συγκοινωνιων με ακριβα εισητηρια στο ονομα της ανταγωνιστικοτητας …

  4. Μέλιτον Καντάρια 13 Ιουλίου, 2009 στις 5:44 μμ #

    Μια προσθεση στο «..και συνεχιζουμε 10 χρονια μετα (επι ΝΔ) παλι στον Ριζοσπαστη..» + αρθρο με ημερομηνια 17/08/2008

  5. Y 13 Ιουλίου, 2009 στις 5:49 μμ #

    Ρε παιδιά έλεος. Δε τα ριξε όλα στον κακό υπουργό. Ο άνθρωπος βάζει ξεκάθαρα στο σκαμνί όλο το σύστημα μιλώντας για ‘αντιπροσωπευτική δικτατορία’ και πολλά άλλα. Υπάρχει και ο κακός υπουργός όμως. Τι να κάκουμε τώρα? Να μιλάμε μόνο γενικά και ποτέ ειδικά? Μη πάτε στο άλλο άκρο ρε σεις!

  6. Μέλιτον Καντάρια 13 Ιουλίου, 2009 στις 6:10 μμ #

    Αληθεια για πες μου εναν καλο υπουργο που να εμπαινε στο υπουργειο και να μας εσωζε απο τις ιδιωτικοποιησεις;;;;;;;
    Αλλα για να σε διευκολυνω για να μην βρεθεις προ αδιεξοδων με τετοιες εν μερει διαχειριστικες λογικες ΠΑΣΟΚικης αποχρωσης, να σου πω πως το συστημα που ζει ο φιλος σου και ολοι μας, δεν λεγεται αντιπροσωπευτικη δικτατορια αλλα επειδη αλλεργικα φοβομενος δεν το λεει θα στο πουν κατι μουσοφοροι παππουληδες.ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ. Τωρα αν το ζητημα του φιλου εργαζομενου ειναι ο καζινο-καπιταλισμος και τα τσουτσεκια του κρατικου μηχανισμου, τοτε συγγνωμη αλλα θα του προτεινα να παει να διαβασει κατι σε Θερβαντες.
    Ολα αυτα βεβαια αναφερονται γιατι αν δεν ξερεις την ριζα ή δεν την αποκαλυπτεις, μετα με τι διεκδικιτικο πλαισιο θα πας να παλεψεις. Αν διαφαινονται αγωνιστικες διαθεσεις στον κοσμο με λογικες διαχειρισης δεν γινεται να πας κοντρα στην κυβερνηση και στους γενικοτερους σχεδιασμους. Ασε που στο τελος, απο την εμπειρια του εργατικου κινηματος, με τετοιου ειδους αποπροσανατολιστικες αναλυσεις και πλαισια αγωνα οι εργαζομενοι θα απογοητευτουν και θα πεσουν πιο βαθια στα διχτυα του «τιποτα δεν γινεται», «ολοι ειναι πουλημενοι», απογοητευση δηλαδη και μοιρολατρεια.

  7. Y 13 Ιουλίου, 2009 στις 6:22 μμ #

    Ντάξει ρε συ. Που το ξέρεις εσύ ότι είναι ‘αλλεργικά φοβούμενος’?
    Είναι ένας εργαζόμενος από ότι φαίνεται αγωνίζεται μέσα στον ΟΣΕ για να υπάρξει αντίσταση και συ του την πέφτεις κατ’αυτόν τον τρόπο. Τι να σου πω?

  8. λαθραναγνώστης 13 Ιουλίου, 2009 στις 6:36 μμ #

    Η ΝΔ, τωρα τελευταία κατα τρόπο ανεπίτρεπτο προσπαθεί να της πιστωθούν όλες οι «μεταρυθμίσεις» τις οποίες όλοι οι έλληνες απολαμβάνουμε.
    Για τον λόγο αυτό καλό θα είναι, η αριστεροι, επειδή διακατέχονται απο πνεύμα δικαίου, να επιμένουν να αναδεικνύουν τον καταλυτικό ρόλο του ΠΑΣΟΚ στη διαμόρφωση της ονειρικής κοινωνίας μας.

  9. Μέλιτον Καντάρια 13 Ιουλίου, 2009 στις 6:45 μμ #

    Μαλλον παρεξηγηθηκε οτι ανεφερα…
    Το πεσιμο ηταν απεναντι στα ιδεολογηματα που εκπορευοταν απο το κειμενο και οχι στον ιδιο προσωπικα.

    Απλα δεν γινεται να χαιδευουμε οποιονδηποτε τα εχει παρει στην κρανα απλα επειδη το καταγγελλει.
    Το κειμενο που αναρτηθηκε θελοντας και μη ειχε πολιτικο πλαισιο. Δεν γινεται να μην κανω κριτικη σε κατι που το εργατικο κινημα τα εχει λυσει χρονια τωρα. Ενω κανενας δεν κατεχει ολη τη σοφια του κοσμου, αυτο ομως δεν μας δικαιολογει στο να ξεχναμε τα βασικα της Αλφαβητα της ταξικης παλης.

  10. Y 13 Ιουλίου, 2009 στις 7:07 μμ #

    Νομίζω ότι το κείμενο του είναι πάρα πολύ καλό και αποτελεσματικό από άποψη ταξικής πάλης.

    Ο κάθε υπουργός πρέπει να φοβάται την κοινή γνώμη και τη λαϊκή οργή. Όλοι μαζί, αλλά και ο καθένας ξεχωριστά. Να οργνανώνουμε πολιτικές αποκαλύψεις και σκάνδαλα έλεγε ο Λένιν γιατί συμβάλουν στη συνειδητοποίση της κατάστασης και στη αποκάλυψη του χαρακτήρα του πολιτικού συστήματος. Αν κάνουμε εμείς αποκαλύψεις πιο εύκολα θα μπορέσουμε να προβάλουμε και τα πολιτικά συμπεράσματα που θέλουμε.

    Ο (εντελώς υστερικός) τρόπος που αντιδράτε καταλήγει σε μια νοοτροπία εντελώς αναποτελεσματική: δε μπορούμε να μιλάμε για έναν υπουργό (και κατ’επέκταση ένα πρόσωπο, μια εταιρεία ένα οποιοδήποτε σύνολο) γιατί ότι κάνουν δεν είναι δικό τους φταίξιμό αλλά του συστήματος. Δε θα μπορούσαν οι αστοί πολιτικοί και οι υπόλοιποι αστοί να περιμένουν μεγαλύτερο δώρο και υπηρεσία από την κομμουνιστική αριστερά! Να μένουν στο απυρόβλητο και να έχουν δικαίωμα να ξεσαλώνουν και να λεηλατούν καθώς αυτό δεν είναι ατομική τους ευθύνη αλλά του συστήματος.

    Πρέπει να χτυπάμε το σύστημα συνολικά αλλά και όποιον πάει να το παίξει πρωτοπόρος του και πρωτοπαλικαρό του σε κρίσιμες μάχες. Στη μάχή δε πρέπει δηλαδή να χτυπηθεί πρώτος ο αξιωματικός του αντιπάλου? Όλο το απένατι στράτευμα με μια μπαταριά πρεπει να πέσει?

    Και δε κατάλαβα δηλαδή που πειραχτήκατε τόσο? Επειδή τον λέει Κοτσαμπάση? Καλά τονε λέει. Δεν είναι ο μόνος αλλά είναι Κοτσαμπάσης και αυτό πρέπει να ειπωθεί.

    Δε μπορούμε να ανεβάσουμε τίποτα πια. Θα τα κλείσουμε όλα και θα διαβάζουμε μόνο Ριζοσπάστη να ικανοποιηθείτε επιτέλους.

    Αντί να δείτε πώς να γίνει μέτωπο και αντίσταση με όσους περισσότερους γίνεται, ψάχνετε παντού Πασόκους. Το κερατό μου.

  11. Μέλιτον Καντάρια 13 Ιουλίου, 2009 στις 7:43 μμ #

    Συγγνωμη που διαφωνουμε μαζι σου γιατι εχουμε αλλη (οχι υστερικη οπως λες) αποψη…

  12. Μαύρο πρόβατο 13 Ιουλίου, 2009 στις 11:16 μμ #

    Δε μπορούμε να ανεβάσουμε τίποτα πια. Θα τα κλείσουμε όλα και θα διαβάζουμε μόνο Ριζοσπάστη να ικανοποιηθείτε επιτέλους.

    Ναι, να διαβάζουμε όμως και καμμιά φορά… Αξίζει τον κόπο! Προσωπικά τα μισά πράγματα για το θέμα που θίγει η ανάρτηση τα έμαθα από το (πολύ ενδιαφέρον) ποστ, αλλά τα άλλα μισά τα έμαθα από το άρθρο του «Ρ» που μετέφερε ο Μελ.Κ. παραπάνω στα σχόλια.

  13. Y 14 Ιουλίου, 2009 στις 12:38 πμ #

    Ντάξει Μ.Π. δεκτή η παρατήρηση σου. (έχω τυπωμένα ήδη κάποια άρθρα μπροστά μου)

    Αλλά εδώ την πέφτουμε στον εργαζόμενο του ΟΣΕ ως Πασόκο επειδή προσδίδει στον υπουργό τις αρετές που του αρμόζουν. Αυτές δηλαδή του Κοτσαμπάση και του πλιατσικολόγου της δημόσιας περιουσίας. Τι έπρεπε να κάνει δηλαδή κάθε φορά που λέει κάτι για τον υπουργό να προσθέτει ‘και που κι ένας Πασόκος θα έκανε τα ίδια’. Δηλαδή ντάξει έχουμε φτάσει σε απίστευτα επίπεδα μονοχνωτισμού!

    Έχουμε φτάσει να θεωρούμε κάθε ένδειξη πολιτικού δυναμισμού και κάθε έκφανση μαχητικού λόγου που βγαίνει από τα ξύλινα πλαίσια οπορτουνιστική παρέκκληση. Κι ενώ υποψιάζομαι ότι και πολλοί από εσάς το βλέπετε αυτό, αφήνετε εμένα συνέχεια να γίνομαι κακός.

  14. Μέλιτον Καντάρια 14 Ιουλίου, 2009 στις 1:40 πμ #

    Αγαπητε Υ…
    Να σου επαναλαβω τοτε την ερωτηση: Αν αλλαζαμε τους «κοτσαμπασηδες» δε θα ειχαμε την ιδιωτικοποιηση και το ξεπουλημα του ΟΣΕ;…να προσθεσω του OTE, της ΔΕΗ, της Ολυμπιακης, του ΟΛΠ, των τραπεζων, της χρησης γης, της παιδειας, της υγειας μπλα,μπλα,μπλα,μπλα…

    Σταματα επιτελους να λες οτι γινεται πεσιμο στον εργαζομενο του ΟΣΕ. Η αντιπαραθεση ειναι πανω στην πολιτικη του αναλυση και στα «συννεφακια» – αυταπατες οτι κυριως υπευθυνος ειναι τα golden boys. Αυτη η αναλυση,(πώς να το κανουμε,πώς να το πουμε αλλιως;) την διατυμπανιζουν καθε ωρα και στιγμη σε ολη την βαθμιδα οι ΠΑΣΟΚοι.Απο τα ξεπουλημενα κρατικοδιαιτα συνδικαλιστικα στελεχη τους μεχρι τον απιστευτο Γιωργακη. Ασε που βολευει ωρες-ωρες και την κυβερνηση γιατι ετσι τελικα συγκαλυπτεται η πολιτικη της και η μαχη απομονωνεται σε επιπεδο διαχειριστικης και ανακατωσουρας επι του προβληματος για τα διαδικαστικα. Ετσι δηλαδη φαινεται να βγαινει λαδι η πολιτικη της Ε.Ε. και ο δικομματισμος, εκτος αν τοσα χρονια κυβερναει το ΚΚΕ και εφημερις της Κυβερνησεως ειναι ο Ριζοσπαστις!?!

    Πιστευω πως πιο σαφης δεν μπορω να γινω!!!!!!!!!!

    Αγαπητε Υ μετα το καραβι που γυρναγαμε απο την Γενοβα και τα αλκοολια που εχουμε πιει (ασχετο αυτο)πραγματικα εχεις αποθεωσει εναν τροπο πολιτικης αναλυσης που ειναι πολυ μακρυα απο τις αφετηριες σου και αυτο δεν ειναι παντα…εξελιξη,μπορει να ειναι και πισωγυρισμα.

  15. Αντώνης 14 Ιουλίου, 2009 στις 9:19 πμ #

    Να βοηθήσω χωρ’ις σχόλια; Τους τελευταίους μήνες υπάρχει και μια άλλη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης που έχει να κάνει με την έρευνα και τα ερευνητικά ιδρύματα. Δε’ιτε δύο άρθρα και πείτε μου τη γνώμη σας αν δε βαριέστε.
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4521928&ct=1

    και

    http://www2.rizospastis.gr/storyPlain.do?id=5130133&action=print

  16. Αντώνης 14 Ιουλίου, 2009 στις 9:58 πμ #

    Για δείτε και αυτό

    http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=14/7/2009&id=11126&pageNo=13&direction=1

  17. Y 14 Ιουλίου, 2009 στις 10:45 πμ #

    Μάλλον Μέλιτον θα ήρθα πολύ κοντά με τους ξένους συντρόφους στη Γένοβα και με κόλλησαν οπορτουνισμό.

    Εσύ στο παραπάνω κείμενο το είδες ως αποπροσονατολιστικό. Εγώ το είδα ως ένα πολύ καλό κείμενο ενός εργαζόμενου που αγωνίζεται. Η κουβέντα έκανε τον κύκλος της και οι δύο μαζί την αποπροσαντολίσαμε από το να είναι γόνιμη.

  18. compassocap 14 Ιουλίου, 2009 στις 11:12 πμ #

    @Μ.Κ.:
    το θέμα δεν είναι αν φταίει το σύστημα. Προφανώς και φταίει, προφανώς και αν ήταν κάποιος άλλος και από το ΠΑΣΟΚ στη θέση του συγκεκριμένου υπουργού θα λειτουργούσε παρόμοια. Το θέμα είναι ότι τον χαρακτηρισμό του υπουργού ως κοτσαμπάση εσύ το κάνεις κυρίαρχο θέμα της κουβέντας. Οι προσωπικές ευθύνες υπάρχουν είτε το θες είτε όχι. Αυτοί οι συγκεκριμένοι άνθρωποι μας καταστρέφουν τις ζωές, υπηρετώντας φυσικά το σύστημα. Συγκεκριμένοι επιχειρηματίες θησαυρίζουν, και μετά ζητούν από τους εργαζόμενους να επωμιστούν τα βάρη της κρίσης. Συγκεκριμένους επιχειρηματίες εξυπηρετεί η κυβέρνηση με τα μέτρα που παίρνει.
    Δε διαφωνούμε για τις νομοτέλειες του καπιταλισμού, αλλά δε μπορώ να δεχτώ ότι διαβάζεις ένα κείμενο από έναν αγωνιστή εργαζόμενο του ΟΣΕ, που ιδιωτικοποιείται, και αυτό που βρίσκεις να επισημάνεις είναι η διαφορά σου μαζί του και όχι τα κοινά σημεία. Και επίσης η λέξη που χρησιμοπιεί ο άνθρωπος, είναι απίθανα πετυχημένη.
    Και ξαναλέω, είτε το θέλουμε είτε όχι προσωπικές ευθύνες υπάρχουν. Στη Βενεζουέλα δεν έχουν σοσιαλισμό, εξ όσων γνωρίζω.

    πάντα συντροφικά

  19. Μέλιτον Καντάρια 14 Ιουλίου, 2009 στις 5:17 μμ #

    Αγαπητε Υ συμφωνω για μια φορα μαζι σου. Οντως η κουβεντα εκανε τον κυκλο της και ο καθενας να βγαλει τα συμπερασματα του.
    @ Compasso
    Απλα να σου αναφερω οτι: ο Σπαρτακος ηταν αγωνιστης αλλα δεν συμφωνω με την τακτικη του να «αποδρασει»
    και ο Γκαντι ηταν αγωνιστης αλλα διαφωνω με την τακτικη της παθητικης αντιστασης
    και ο Τσε ηταν επαναστατης αλλα διαφωνω με τις τελευταιες σπασμωδικες κινησεις
    σε Αφρικη και Λατινικη Αμερικη
    και ο Τροσκι ηταν ο ιδρυτης του Κοκκινου Στρατου αλλα…
    και ο Σταλιν ηταν απο τους ηγετες της νικης εναντια του χιτλεροφασισμου αλλα
    δεν μπορω να συμφωνησω με την θεση για το παλλαικο κρατος.
    Εν κατακλειδι ολοι μπορει να συμμετεχουν σε μια κινηματικη μορφη λαικης δρασης που φαινομενολογικα να φαινεται προς στρεφεται εναντια στο συστημα αλλα δεν θα αποθεωσω τους οποιουσδηποτε αγωνισταραδες αν δεν επιμεινω στο περιεχομενο της.
    Επιτελους αυτη η εμμονη στη μορφη και το τσαχπινικο «βολικο» αποτραβηγμα απο το περιεχομενο – πολιτικο πλαισιο μιας αγωνιστικης διαθεσης – δρασης εχει και ονομα και πηγη προελευσης. Επειδη ουτε οι ρετσετες ουτε τα τσιτατα μπορουν καθε φορα να βοηθησουν ας βγαλει ο καθενας τα συμπερασματα του.

    Υ.Γ.
    Αγαπητε Υ και εγω ηρθα σε πολυ κοντινη επαφη με τους ξενους συντροφους στη Γενοβα αλλα τον οπορτουνισμο απο την μια δεν τον εβλεπα με φοβικο ματι, απο την αλλη οπου ηταν δυνατον ερχομουν σε αντιπαραθεση(λεκτικα εννοω). Εβλεπα επιπλεον τον σεβασμο που ετρεφαν ολοι προς το Partido Communista de Grecia, απο τα φρικια της CNT και της FAI(Ισπανια και Ιταλια) μεχρι τους οικολογους των Κατω Χωρων και αυτο μας εκανε εκεινες τις δυσκολες ωρες περηφανους, δεν νομιζω να το ξεχασες!

  20. Μέλιτον Καντάρια 14 Ιουλίου, 2009 στις 5:26 μμ #

    Αγαπητε Υ συμφωνω για μια φορα μαζι σου. Οντως η κουβεντα εκανε τον κυκλο της και ο καθενας να βγαλει τα συμπερασματα του.

    @ Compasso
    Απλα να σου αναφερω οτι: ο Σπαρτακος ηταν αγωνιστης αλλα δεν συμφωνω με την τακτικη του να «αποδρασει»
    και ο Γκαντι ηταν αγωνιστης αλλα διαφωνω με την τακτικη της παθητικης αντιστασης
    και ο Τσε ηταν επαναστατης αλλα διαφωνω με τις τελευταιες σπασμωδικες κινησεις
    σε Αφρικη και Λατινικη Αμερικη
    και ο Μαντελα ηταν αγωνιστης μεσα στις φυλακες του απαρτχαιντ αλλα κανεις
    δεν νομιζω να συμφωνουσε με τις θεσεις αφου ανελαβε την πρωθυπουργια
    και ο Αραφατ εδωσε τρομερες μαχες εναντια στους απιστευτους Ισραηλινους αλλα
    δεν μπορω να συμφωνησω με το ξεδιαντροπο ξεπουλημα του παλαιστινιακου λαου
    που εκανε πιεζομενος απο τον Κλιντον το 1993
    και ο Τροσκι ηταν ο ιδρυτης του Κοκκινου Στρατου αλλα…
    και ο Σταλιν ηταν απο τους ηγετες της νικης εναντια του χιτλεροφασισμου αλλα
    δεν μπορω να συμφωνησω με την θεση για το παλλαικο κρατος.
    Οταν ξεκιναει καποιος λαικος αγωνας δεν τον φετιχοποιεις αλλα προσπαθεις να παλεψεις και για τον προσανατολισμο του, γιατι ειναι επικινδυνο να κανεις μια τρυπα στο νερο και να στειλεις τον κοσμο πιο βαθια στην τρυπα του.
    Εν κατακλειδι ολοι μπορει να συμμετεχουν σε μια κινηματικη μορφη λαικης δρασης που φαινομενολογικα να φαινεται προς στρεφεται εναντια στο συστημα αλλα δεν θα αποθεωσω τους οποιουσδηποτε αγωνισταραδες αν δεν επιμεινω στο περιεχομενο της.
    Επιτελους αυτη η εμμονη στη μορφη και το τσαχπινικο «βολικο» αποτραβηγμα απο το περιεχομενο – πολιτικο πλαισιο μιας αγωνιστικης διαθεσης – δρασης εχει και ονομα και πηγη προελευσης. Επειδη ουτε οι ρετσετες ουτε τα τσιτατα μπορουν καθε φορα να βοηθησουν ας βγαλει ο καθενας τα συμπερασματα του.

    Υ.Γ.
    Αγαπητε Υ και εγω ηρθα σε πολυ κοντινη επαφη με τους ξενους συντροφους στη Γενοβα αλλα τον οπορτουνισμο απο την μια δεν τον εβλεπα με φοβικο ματι, απο την αλλη οπου ηταν δυνατον ερχομουν σε αντιπαραθεση(λεκτικα εννοω). Εβλεπα επιπλεον τον σεβασμο που ετρεφαν ολοι προς το Partido Communista de Grecia, απο τα φρικια της CNT και της FAI(Ισπανια και Ιταλια) μεχρι τους οικολογους των Κατω Χωρων και αυτο μας εκανε εκεινες τις δυσκολες ωρες περηφανους, δεν νομιζω να το ξεχασες!

  21. Μέλιτον Καντάρια 14 Ιουλίου, 2009 στις 5:29 μμ #

    Sorry,το σχολιο 20 ηθελε διορθωση και μην το λαβετε υποψιν

  22. Y 14 Ιουλίου, 2009 στις 5:36 μμ #

    Και πώς ανταποδίδει το σεβασμό το Partido Communista de Grecia?
    Τους τραβάει μια χλέπα στη μούρη και τους λέει άει στο διάολο όλοι οπορτουνιστές?

    Μαθαίνει στα μέλη του ότι λίγο πολύ όλοι οι αριστεροί εκτός συνόρων τα έχουν κατεβάσει κι ότι το μόνο σημαντικό κόμμα που συνεχίζει να ερμηνέυει σωστά το μαρξισμό είμαστε εμείς (κομματικός σωβινισμός)?

    Κανονικά το κόμμα θα έπρεπε να προσπαθεί να συζητήσει με όλους αυτούς που λες ‘από τα φρικιά της Ισπανίας μέχρι τους οικολόγους των Κάτω Χωρών’, όχι να τους διαγράφει όλους μονοκοντυλιά και επιμένει στην καθαρότητα του.

    Σε προηγούμενο ποστ ο Βισκ παρέθεσε ομιλία του Σλοβένου μαρξιστή Slavoj Žižek – που δε τον ήξερα πριν αλλα που μου φαίνεται ενδιαφέροντας και που είμαι σίγουρος ότι με τον ίδιο αυτοματισμό εμένα μου φαίνεται ενδιαφέροντας σε σένα, στον Αντώνη και σε άλλους ίσως φαίνεται άλλος ένας σκατορεφορμιστής. Εκεί προτείνει μια νέα αντιμετώπιση των αριστερών liberals, εν ολίγοις όλων των μη μαρξιστών αριστερών. Νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη αξία αυτό που λέει κι ότι η ειλικρινής συνεργασία με αυτούς τους ανθρώπους είναι μονόδρομος. Αν τώρα νομίζουμε ότι μοιράζοντας αναθέματα και δημιουργόντας παντού εχθρούς πηγαίνουμε μπροστά, τότε αμφιβάλώ αν θα πάμε μακριά…

  23. compasso 15 Ιουλίου, 2009 στις 11:31 πμ #

    @ΜΚ:
    οι συγκρίσεις είναι υπερβολικές όχι λόγω προσώπων, αλλά λόγω εποχών. Ωστόσο καταλαβαίνω τι θες να πεις. Παρόλαυτα εδώ ακριβώς είναι ίσως και το θέμα της διαφωνίας μας. Ωφείλουμε να έχουμε μια συνηδητοποίση της κατάστασης. Που βρισκόμαστε και τι κάθε φορά αποτελεί βήμα μπρος. Υπάρχουν δύο λογικές. Η λογική του συμμετέχω σε ένα κίνημα, κάνω συμμαχίες (ως ένα σημείο μη το χέσουμε…) και μέσα από εκεί προσπαθώ να περάσω τη πολιτική μου θέση και η λογική ότι ψάχνω να βρω τη διαφωνία μου και χρησιμοποιώ το κίνημα για να προβάλλω τη πολιτική μου θέση, ώστε να ξεχωρίσω από τον οπορτουνισμό ή και από τη μάνα μου την ίδια. Καταρχήν να ξεκαθαρίσω ότι διαφωνώ κάθετα με το ότι η θέση του φίλου από τον ΟΣΕ έχει να κάνει οτιδήποτε με οπορτουνιστικές λογικές. Τη δεύτερη «τακτική» την έχει πληρώσει το ΚΚΕ αρκετά και τελικά πολλές φορές εξαναγκάστηκε να κάνει συμβιβασμούς που κανονικά δε θα έπρεπε να κανει.
    Για να καταλήξω εκεί που θέλω και να μη σε κουράζω (αν και κάτι μου λέει ότι έχεις άπειρο χρόνο τώρα… 🙂 🙂 😀 ). Η κατάσταση στο συνδικαλιστικό κίνημα είναι πολύ άσχημη. Ο υποκειμενικός παράγοντας απέχει πολύ από τ αεπίπεδα συνηδητοποίησης που θα μας έκαναν χαρούμενους. Αυτό πρέπει να το έχουμε στο μυαλό μας όταν αποφασίζουμε πως θα δράσουμε. Ο σύντροφος λοιπόν από τον ΟΣΕ, μπορεί να μην πιστεύει στο σοσιαλισμό ή στην Οκτωβριανή επανάσταση αλλά σε ότι λέει έχει δίκιο. Εσύ από εκεί και πέρα μπορείς να πας παρακάτω τη θέση του αυτή.

    Και ναι ο υπουργός είναι … , όπως και να το κάνουμε. (Γράφω επώνυμα πια και δε μπορώ να εκφραστώ ελεύθερα… )

  24. Μέλιτον Καντάρια 15 Ιουλίου, 2009 στις 12:12 μμ #

    Γαμω τα υπουργεια μου και τους υπουργους….Ικανοποιηθηκατε; Εγινε τωρα καλος επαναστατης και ξεφυγα απο τα φοβικοσεχταριστικα πλαισια!??!
    Μαλλον εγινα αρεστος, αφου πατησα ποδι στα «ΚΚΕδιστικα» εγκεφαλικα αγκυλωματα…

    @ Compasso
    Εισαι μεγαλο καθικακι. Ξερεις να χτυπας εκει που ποναω.

  25. Y 15 Ιουλίου, 2009 στις 12:38 μμ #

    Όχι, θέλουμε να μπινελικώσεις τον υπουργό προσωπικά για να γουστάρουμε 😛 😛

    Για τους ξένους και τους μη μαρξιστές αριστερούς δεν απάντησες, αλλά τέσπα ελπίζω να τα πούμε από κοντά σύντομα…

  26. Μέλιτον Καντάρια 18 Ιουλίου, 2009 στις 3:23 μμ #

    ΚΚΕ – ΚΝΕ: ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΧΘΕΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18/07/2009 ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ

    Ανοιξαν τα διόδια σε 17 σταθμούς
    Για πάνω από 2,5 ώρες τα αυτοκίνητα διέρχονταν χωρίς οι οδηγοί να πληρώνουν τα υπέρογκα χαράτσια

    http://www1.rizospastis.gr/page.do?publDate=18/7/2009&id=11148&pageNo=14&direction=1

    …ΚΑΙ ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ…
    ΤΟ ΚΚΕ ΚΑΙ Η ΚΝΕ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
    ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΛΑΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

  27. Y 18 Ιουλίου, 2009 στις 3:28 μμ #

    Εντυπωσιακή κινητοποίηση όντως! Θερμά συγχαρητήρια! Απ’ότι φαίνεται όλα τα υπόλοιπα μέσα το θάψανε.
    (τα κεφαλαία βέβαια δε ξέρω τι ακριβώς εκφράζουν και εξυπηρετούν..)

  28. Μέλιτον Καντάρια 18 Ιουλίου, 2009 στις 3:36 μμ #

    Να μην εχεις και μια απορια για το τελος…?

  29. Y 18 Ιουλίου, 2009 στις 3:39 μμ #

    Μέτωπο, όχι ανταγωνισμός.

  30. Μέλιτον Καντάρια 18 Ιουλίου, 2009 στις 4:30 μμ #

    Μετωπο Αντιιμπεριαλιστικο – Αντιμονοπωλιακο – Δημοκρατικο, οχι αχταρμας.

  31. Y 18 Ιουλίου, 2009 στις 5:06 μμ #

    Μέτωπο για το σοσιαλισμό με ειλικρινή συνεργασία χωρίς στενόμυαλους ηγεμονισμούς. Μέτωπο τολμηρό με ξεπέρασμα των λογικών προτάγματος της περιφρούρησης του ‘κεκτημένου χώρου’.

  32. Μέλιτον Καντάρια 19 Ιουλίου, 2009 στις 11:49 μμ #

    Επειδη σε βλεπω αντι-ηγεμονικο θα ελεγα να αφησεις και καποιον αλλον να εχει την τελευταια κουβεντα και ας μην πολυ-συμφωνεις μαζι του. Επιπλεον πως η κουβεντα για το ΑΑΔ Μετωπο ειναι σε …λαθος post αυτη τη στιγμη οποτε ασ’την οπως ειναι και συνεχιζουμε απο αλλου, σαν να λεμε στα προσεχως!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Redblogs.gr » Επιστροφή στον ΟΣΕ: Τα νέα συμπυκνωμένα δρομολόγια - 13 Ιουλίου, 2009

    […] Η δουλειά είχε ξεκινήσει από τον προηγούμενο Υπουργό Μεταφορών, τον υπερ-προβεβλημένο Χατζηδάκη (μέχρι και δελφίνο τον έχρισαν κάποιες δωρεάν φυλλάδες, μάλλον… [Διαβάστε το υπόλοιπο του άρθρου στο blog του (1696 λέξεις)] […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: