ράδιο Γκράνμα, αφιέρωμα στις ευρωεκλογές – με καλεσμένο τον Αντώνη Μπρούμα από την Α.Κ

6 Ιον.

Τελευταία εκπομπή του αφιερώματος του radio granma στις ευρωεκλογές.

Καλεσμένος, ο Αντώνης Μπρούμας από την Αντιεξουσιαστική Κίνηση.

Κάναμε μια κουβέντα με τον Αντώνη με θέμα τις ευρωεκλογές, θέλοντας να ακούσουμε όχι μόνο απόψεις για το τι θα ψηφίσουμε αλλά και για το αν θα πρέπει να ψηφίσουμε . Συζητάμε για την αποχή και το διακύβευμα των εκλογών. Η κουβέντα φυσικά πήγε και στα γεγονότα του Δεκεβρίου αλλά και το συνδικαλισμό. Επειδή μας έχει πιάσει το καλοκαίρι και η κούραση, δεν αντισταθήκαμε στο πειρασμό και κάναμε τη κουβέντα στο μπαλκόνι, οπότε , ειδικά στην αρχή, ακούγονται σκυλιά και αυτοκίνητα.   Σε μια φάση ένα πιτσιρίκι από τη γειτονιά  φωνάζει αστυνομία – αστυνομία . Μάλλον μας πήρανε χαμπάρι… 🙂 . Που και που ακούγεται και καμιά μπύρα που ανοίγει αλλά είναι του δίπλα. Δεν είναι δικιά μας!

download it (δεξί κλικ, save link us)

Διάρκεια: 59:53min       Μέγεθος: 54:58ΜΒ

Υγ: Ευχαριστούμε τον Αντώνη που ανταποκρίθηκε άμεσα στη πρόσκληση μας και δέχτηκε μάλιστα να έρθει και να μιλήσει επώνυμα.

Υγ: για όσους δεν έχουν δει τις προηγούμενες εκπομπές με θέμα τις ευρωεκλογές και μιας και η μέρα των εκλογών πλησιάζει, υπενθυμίζουμε ότι μπορείτε να ακούσετε τις συνεντεύξεις στο Γκράνμα του Πέτρου Παπακωνσταντίνου από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ (κλικ), του Γιώργου Μαργαρίτη από το ΚΚΕ (κλικ) και της Ελένη Σωτηρίου από το ΣΥΡΙΖΑ (κλικ).

Advertisements

7 Σχόλια to “ράδιο Γκράνμα, αφιέρωμα στις ευρωεκλογές – με καλεσμένο τον Αντώνη Μπρούμα από την Α.Κ”

  1. Αντώνης Ιουνίου 6, 2009 στις 4:18 μμ #

    Κατακαβαίνω το -φροϋδικης προέλευσης- σύμπλεγμα του συνομιλητή στην αρχή της συνέντευξης να αποποιηθεί το ρόλο του ως εκπροσώπου, καταλαβαίνω και το αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ ιδέας και πράξης του συγκεκριμένου χώρου (σε όλες τις ερωτήσεις απαντάει με το εμείς).
    Το βασικότερο πρόβλημα που παρουσιάζει η άποψή του (και τονίζω εδώ ότι συμφωνώ ότι η αποχή είναι πολιτική πράξη και το κίνημα μπορεί να τη χρησιμοποιήσει σε περιόδους έντασης της ταξικής πάλης) είναι ότι αποθεώνει την ιδέα περί αποχής-πολιτικής πράξης αγνοώντας ότι οι εκλογές είναι μια νομιμοποιημένηη διαδικασία στη συνείδηση της εργατικής τάξης.
    Πολύ καλή η ερώτηση για το διακύβευμα των εκλογών. Δεν απάντησε ο συνομιλητής.
    Αυτό δε με το ότι η συμμετοχή στις εκλογές «στέλενει τον κόσμο σπίτι του» ψιλοαυθέρετο το βρίσκω.
    Τέλος η υποτίμηση του πολιτικού συστήματος «οι πολιτικοί είναι σαν οδοκαθαριστές» και η σημασία που παίζει το εποικοδόμημα στην κοινωνική βάση είναι πολύ λάθος κατά τη γνώμη μου.

  2. kraftwerkvs Ιουνίου 6, 2009 στις 6:29 μμ #

    Για όποιον διαβάσει το παρακάτω κείμενο διευκρινίζω ότι καμία από τις ερωτήσεις που κάνω δεν εμπεριέχουν ειρωνία και δεν γίνονται για λόγους συνδικαλιστικούς με την έννοια τουλαχιστον ότι ξέρω την απάντηση αυτού που ρωτάω, ο λόγος που γίνονται είναι γιατί εκεί πραγματικά αδυνατώ εδώ και πολλά χρόνια να καταλάβω τις θέσεις αντιεξουσιαστών/αναρχικών/αυτόνομων

    Καταρχήν προσπαθώ να καταλάβω κάτι, πως γίνεται λοιπόν κάποιος να πάρει συνέντευξη από κάποιον που είναι σε μια οργάνωση με οριζόντια οργάνωση συνελεύσεων, πως δηλαδή θα μιλήσει με κάποιον της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης ο οποίος θα του πει τις αποψεις της οριζόντιας οργάνωσης, και αυτό από μόνο του αν γίνει δεν είναι μια μορφή αντιπροσώπευσης, και αν ακόμα πάρει απόφαση να πάει κάποιος να μιλήσει, ποιος θα την πάρει αυτή την απόφαση η συνέλευση της Αθήνας ή θα πρέπει να μαζευτούν όλα τα μέλη της ΑΚ για να αποφασίσουν ποιος θα πάει και τι θα πει?

    Ξέρω επίσης ότι υπάρχει η Βαβυλώνια, υπάρχει το Φεστιβάλ που έγινε τώρα, πως πάρθηκαν οι αποφάσεις και πως πέρνονται για να γίνει η κάθε δράση μαζεύονται όλοι και συζητάνε?
    Εκεί δεν υπάρχει αντιπροσωπεύσει ? Όταν αποφασίστηκε να γίνει το ντοκιμαντέρ με τον Θοδωράκη ρωτήθηκαν όλα τα μέλη για το ποιος θα μιλήσει, για το αν θα κάνουν το ντοκιμαντέρ κλπ κλπ

    Σε μια αναρχική «οργάνωση» της κοινωνίας πως θα συννεονούνται οι πορτοκαλοπαραγωγοί για ένα πρόβλημα που ξαφνικά προκύπτει και που πρέπει να συζητηθεί ? θα υπάρχει αντιπροσώπευσει ?
    Και αν αυτό ξεφεύγει από τα γεωγραφικά σου γλωσσικά «σύνορα» και αφορά και πορτοκαλοπαραγώγούς άλλων πρώην χωρών τι θα κάνεις?
    Ποιος θα καθορίζει αν χρειαζόμαστε πορτοκάλια η βαμβάκι γιατί όλοι έχουν αρχίσει να καλλιεργούν πορτοκάλια και δεν παράγει κανείς βαμβάκι, ποιος θα το αποφασίσει για το πώς θα γίνεται η παραγωγή?

    Εξουσία. αρνούμενος κάθε μορφής εξουσία πως αποδέχεσαι την βία ενός ανθρώπου πάνω σε έναν άλλον , πως δέχεσαι την επαναστατική βία μια καθαρά εξουσιαστική ενέργεια ?
    Το ανθρώπινο ον δεν πρέπει να ασκεί εξουσία πουθενά ? όταν σκοτώνεις ένα ζώο για να το φάς δεν είναι ασκηση εξουσίας ή η εξουσια δεν πρέπει να ασκείται μεταξύ των ανθρώπων μόνο?
    Γιατί η βία απέναντι στα ΜΑΤ θεωρείται αντιβία ενώ η δικτατορία του προλεταριάτου που είναι συνολικά βία απέναντι στην αστική τάξη και τους κεφαλαιοκράτες είναι εξουσιασμός ?

    «Παίρνοντας μέρος στην εκλογική διαδικασία παραιτείσαι των δικαιωμάτων σου να είσαι ένας άνθρωπος που συμμετέχει στους κοινωνικούς αγώνες κα ι επαφίεσαι σε αυτούς που έχεις εκλέξει γιατί οι άνθρωποι θα τα κάνουν όλα για σένα»

    Από πού προκύπτει το ότι όταν συμμετέχεις παραιτείσαι από το να συμμετέχεις στους κοινωνικούς αγώνες?
    Οι εργαζόμενοι στον ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗ (για πληροφορίες )δεν είναι αναρχικοί και συμμετέχουν σε ένα συνδικαλιστικό όργανο που λέγεται Πανελλήνια Ένωση Εργαζομένων Ελαιουργοσαπουνοποιείων και οι περισσότεροι από αυτούς δεν είναι αναρχικοί (προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι κανένας αλλά το βάζω έτσι για να διευκολύνω την συζήτηση) και ψηφίζουν κάποια κόμματα, ψηφίζουν λοιπόν διπλά, και για τις εκλογές της κοινοβουλευτικές και για τα σωματεία τους, αυτό όμως δεν βλέπω να τους εμποδίζει σε τίποτα να κάνουν 11 βδομάδες απεργία, να σπάσουν τον εργοδοτικό τσαμπουκά και να ξαναφέρουν τους συναδέλφους τους πίσω. Από πού προκύπτει λοιπόν ότι όποιος αποφασίζει να εκλέγει αντιπρόσωπο «παραιτείσαι από το να συμμετέχεις στους κοινωνικούς αγώνες?»

    Το κείμενο έχει μεγαλώσει ήδη για αυτό σταματάω εδώ έχω χιλιάδες πράγματα να ρωτήσω και θα συνεχίζω για τις επόμενες μέρες.

  3. xamogelo Ιουνίου 6, 2009 στις 6:52 μμ #

    @Kraftwerkvs
    Γενικότερα μου έχουν κάνει αρκετές φορές επισήμανση μεταξεί της λέξης εκπρόσωπος και αντιπρόσωπος.. δεν είμαι σίγουρος για την ερμηνεία της. Υποθέτω ότι εννοούν κάτι τέτοιο http://adakiprus.blogspot.com/2008/03/blog-post.html
    (δεν διάβασα όλο το κείμενο κτλ)

    «Από πού προκύπτει το ότι όταν συμμετέχεις παραιτείσαι από το να συμμετέχεις στους κοινωνικούς αγώνες?
    Οι εργαζόμενοι στον ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗ (για πληροφορίες )δεν είναι αναρχικοί και συμμετέχουν σε ένα συνδικαλιστικό όργανο που λέγεται Πανελλήνια Ένωση Εργαζομένων Ελαιουργοσαπουνοποιείων και οι περισσότεροι από αυτούς δεν είναι αναρχικοί (προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι κανένας αλλά το βάζω έτσι για να διευκολύνω την συζήτηση) και ψηφίζουν κάποια κόμματα, ψηφίζουν λοιπόν διπλά, και για τις εκλογές της κοινοβουλευτικές και για τα σωματεία τους, αυτό όμως δεν βλέπω να τους εμποδίζει σε τίποτα να κάνουν 11 βδομάδες απεργία, να σπάσουν τον εργοδοτικό τσαμπουκά και να ξαναφέρουν τους συναδέλφους τους πίσω. Από πού προκύπτει λοιπόν ότι όποιος αποφασίζει να εκλέγει αντιπρόσωπο «παραιτείσαι από το να συμμετέχεις στους κοινωνικούς αγώνες?»»

    Καλά δεν είναι 1-1 αντιστοιχία σίγουρα. Τώρα εγώ δεν συμφωνώ 100% με αυτή την πρόταση αλλά πιστεύω ότι έχει λίγο βάση. Όταν ο άλλος βλέπει τις εκλογές σαν μέσο εκτόνωσης του προβλήματος του τότε δεν διοχετεύται αυτή η διαφωνία προς άλλη κατεύθυνση. Υποθέτω ότι κάτι τέτοιο πιστεύει ότι γίνεται.

  4. kraftwerkvs Ιουνίου 6, 2009 στις 7:09 μμ #

    φίλε σε παρακαλώ μην μου βάζεις άλλα αναρχικά κείμενα να διαβάσω γιατί μου προκύπτουν και άλλες ερωτήσεις και δεν θα κοιμηθώ το βράδυ….
    (χεχε αστειεύομαι θα το διαβάσω αλλά ο Αντώνης μιλάει για αντιπροσώπευσει), άκου να σου πω την αλήθεια xamogelo και γώ πιστεύω ότι όλα αυτά που λένε οι αναρχικοί και έχω τους προβληματισμούς μου σε αυτό αλλά είναι άλλο αυτό και άλλο να λές ότι εξαιτίας ότι οποιάδηποτε εξουσία είναι ανήθικη όπως λεέι κα το λίνκ που με παρέπεμψες θα την καταργήσουμε, είναι απλουστευτικό και ηθικολογικό όσο δεν πέρνει άλλο, είναι βέβαια καθαρό και εξαγνισμένο απο οποιαδήποτε δοσοληψία, οποιαδήποτε σκιά αλλά είναι ψεύτικο είναι ιδεαλιστικό και ο ιδεαλισμός δεν πρέπει να είναι σύμβουλος μας. Αλλά δεν θέλω να παραστρατήσουμε απο το αρχικό, γιατί δεν ουσιαστικά δεν εκεί είναι μια τεράστια αντίφαση

    Από πού προκύπτει το ότι όταν συμμετέχεις παραιτείσαι από το να συμμετέχεις στους κοινωνικούς αγώνες?
    Οι εργαζόμενοι στον ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗ (για πληροφορίες )δεν είναι αναρχικοί και συμμετέχουν σε ένα συνδικαλιστικό όργανο που λέγεται Πανελλήνια Ένωση Εργαζομένων Ελαιουργοσαπουνοποιείων και οι περισσότεροι από αυτούς δεν είναι αναρχικοί (προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι κανένας αλλά το βάζω έτσι για να διευκολύνω την συζήτηση) και ψηφίζουν κάποια κόμματα, ψηφίζουν λοιπόν διπλά, και για τις εκλογές της κοινοβουλευτικές και για τα σωματεία τους, αυτό όμως δεν βλέπω να τους εμποδίζει σε τίποτα να κάνουν 11 βδομάδες απεργία, να σπάσουν τον εργοδοτικό τσαμπουκά και να ξαναφέρουν τους συναδέλφους τους πίσω. Από πού προκύπτει λοιπόν ότι όποιος αποφασίζει να εκλέγει αντιπρόσωπο «παραιτείσαι από το να συμμετέχεις στους κοινωνικούς αγώνες?»

  5. kraftwerkvs Ιουνίου 6, 2009 στις 7:13 μμ #

    ΡΕ γαμώ την βιασύνη μου και την συνταξή μου, αυτό ήθελα να γράψω…..

    «άκου να σου πω την αλήθεια xamogelo και γώ έχω τα ερωτηματικά μου σε σχέση με την εξουσία (οποιαδήποτε εξουσία) και το κατα πόσο διάφορες δομές της δημιουργούν ζητήματα αλλά είναι άλλο αυτό και άλλο να λές ότι εξαιτίας ότι οποιάδηποτε εξουσία είναι ανήθικη όπως λεέι κα το λίνκ που με παρέπεμψες θα την καταργήσουμε………»

  6. xamogelo Ιουνίου 6, 2009 στις 7:43 μμ #

    «Ο εκπρόσωπος είναι ο εκφραστής του συνόλου το οποίο εκπροσωπεί. Είναι ορισμένος για μια συγκεκριμένη αποστολή και μετά απ’ αυτήν ανακαλείται, σε αντίθεση με τον αντιπρόσωπο της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας ο οποίος δεν θα ανακληθεί παρά σε 5 χρόνια (περίπου). Ο εκπρόσωπος επίσης δεν έχει δικαίωμα απόφασης και αυτή είναι η σημαντικότερη διαφορά του από τον αντιπρόσωπο ο οποίος αποφασίζει για μας και μάλιστα “εν λευκώ”. Ο δεύτερος έχει απόλυτη εξουσία έναντι του συνόλου από το οποίο έχει εκλεγεί. Εδώ ακριβώς βρίσκεται και η διαφορά μεταξύ εκπροσώπου και αντιπροσώπου, η διαφορά μεταξύ άμεσης και κοινοβουλευτικής δημοκρατίας ή ακόμα καλύτερα μεταξύ δημοκρατίας και κρατικής εξουσίας…»

    δες αυτό το κομμάτι από όλο το κείμενο. Δεν στο έστειλα να το διαβάσεις όλο. Σόρρυ που δεν διευκρίνησα

    «Από πού προκύπτει το ότι όταν συμμετέχεις παραιτείσαι από το να συμμετέχεις στους κοινωνικούς αγώνες?»
    Δεν το λέω σαν κανόνα! και δεν σου μιλάω τόσο για οργανωμένους κτλ (Αν και με τις εκλογές έχω παρατηρήσει ότι η αριστερά δίνει έστω και αν δεν το λέει περισσότερη σημασία από όσο χρειάζεται.) Αλλά υπάρχει αρκετός κόσμος που αντιλαμβάνεται τις εκλογές σαν μοναδική υποχρέωση του. Επαναπαύετε ή εκτονώνεται εκεί πέρα. Δεν αμφισβητώ ότι δεν συμβαίνει.Αμφισβητώ την βαρύτητα του (όπως την αντιλαμβάνονται οι αναρχικοί) με βάση το επιχείρημα που θέτουν. Δηλαδή μπορεί κάποιος να μου πει διάφορα άλλα επιχειρήματα για τις εκλογές. Για το συγκεκριμένο μιλάω.

    Όπως και να έχει αυτό το διάστημα δεν εχω χρόνο. Από τις 12 (ποιο πιθανόν από 20 και μετά βέβαια) του μηνός και μετά βλέπουμε
    cu

  7. Αντώνης Μπρούμας Ιουνίου 7, 2009 στις 10:33 πμ #

    @Αντώνης
    Η διευκρίνιση (καμία δυσκολία) ότι εκφράζω τον εαυτό μου δεν είναι φροϋδικης προέλευσης. Μολονότι στην ΑΚ Αθήνας υπάρχει η θέση περί ακύρου – αποχής από τις εκλογές, δεν έχει γίνει κάποια συμφωνία πιο συγκεκριμένων θέσεων, ώστε να μπορώ να στηριχθώ και να μην αυθαιρετώ. Το «εμείς» το χρησιμοποιώ όπου εκφράζονται θέσεις οι οποίες πράγματι αφορούν περισσότερο κόσμο. Το σύμπλεγμα εκπροσώπησης το παθαίνουν αυτοί που στηρίζονται στην αντιπροσώπευση και όχι το αντίστροφο.

    Οι εκλογές είναι πράγματι μια νομιμοποιημένη διαδικασία στη συνείδηση της εργατικής τάξης, κάτι που φυσικά πρέπει να αλλάξει. Αν δεν κάνω λάθος, στη δεδομένη στιγμή η εργατική τάξη δεν έχει και ταξική συνείδηση. Μήπως να παραμείνει και αυτό το ίδιο?

    «Πολύ καλή η ερώτηση για το διακύβευμα των εκλογών. Δεν απάντησε ο συνομιλητής.» Το αν υπήρξε διακύβευμα και αν απέτυχε μπορείς να μας το αναλύσεις το βράδυ με τα αποτελέσματα. Θα είναι κάτι σαν καταμέτρηση κουκιών, φαντάζομαι. Το δικό ΜΑΣ διακύβευμα δεν περνάει από εκλογές.

    Δεν υποτιμώ τη σημασία της πολιτικής στην θέση που έχει στο σύστημα. Αντίθετα, αναφέρω την υποβάθμιση της θέσης της σε αναλογία με την οικονομική εξουσία. Η χρεωκοπία των σοσιαλδημοκρατικών ιδεών σήμερα, κάτι που δεν καταφέραμε επί 150 χρόνια εμείς με τις ιδέες μας και το κατάφερε τώρα το ίδιο το σύστημα στην πράξη, μπορεί να σου λέει κάτι.

    @kraftwerks
    Για τις ερωτήσεις που κάνεις μπορούν να βρεθούν απαντήσεις από την ιστορία και την καθημερινή πρακτική των κινημάτων. Μιας και ρώτησες απαντώ. Η ΑΚ είναι ένα δίκτυο συνελεύσεων με μία κοινή βάση και μία ετήσια πανελλαδική συνέλευση. Η ΑΚ Αθήνας λειτουργεί με βάση τη συνέλευσή της ενώ ένα ολιγομελές συντονιστικό αναλαμβάνει να εκτελούνται οι αποφάσεις της. Το BFEST οργανώθηκε από μία επιτροπή συντρόφων με συγκεκριμένα κατανεμημένες αρμοδιότητες στα μέλη της. Άλλο εκπρόσωπος άλλο αντιπρόσωπος. Άλλο επίσης η «εξουσία» μίας κοινωνίας ΓΙΑ για να κάνει κάτι και άλλο η εξουσία ανθρώπου σε άνθρωπο («εξουσία επί»)που έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται η κοινωνία αυτή. Για θέματα οικονομίας ένα καλό παράδειγμα είναι η αυτοδιεύθυνση της παραγωγής σε μεγάλα τμήματα της Ισπανίας τον καιρό του εμφυλίου, όπου συμπληρώθηκαν σε δύσκολες καταστάσεις τρεις ετήσιοι οικονομικοί κύκλοι. Το να είσαι ενάντια στην εξουσία δε σε κάνει πασιφιστή. Η δικτατορία πάνω στο προλεταριάτο απέτυχε. Σοσιαλισμός χωρίς ελευθερία, επικεντρωμένος μόνο στην αύξηση της παραγωγής και όχι στη διαδικασία αυτοδιεύθυνσής της, δε νοείται. Οι εργαζόμενοι στον Παπουτσάνη δείχνουν το δρόμο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: