‘Κυβέρνηση’ φασιστοειδών

11 Μάι.

_MAY3184Το Κοινοβούλιο έκλεισε για τέσσερις μήνες. Στους δρόμους, οι φασίστες επιτίθενται σε ξένους και αριστερούς σε συνεργασία με την αστυνομία. Μιλάμε άραγε για την Ελλάδα του 2009 ή για τη Γερμανία των αρχών του ’30?

Όσοι δε το ‘χετε δει, δείτε αυτό

‘Κράτος δικαίου’, οι ασπίδες προστατεύουν τους επιτιθέμενους φασίστες, οι φασίστες οπλισμένοι με βομβίδες κρότου λάμψης της αστυνομίας.

‘Ποινικοποίηση της κουκούλας’, άλλο όμως το καλυμένο πρόσωπο του φασίστα.

‘Σταθερότητα’ – η κυβέρνηση μένει στη θέση της με την κρυφή ψήφο των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων του φασισμού και του ρατσισμού (ΛΑΟΣ) δοσμένη σε σφραγισμένο φάκελο από τον αρχηγό τους.

‘Σεβασμός της δημοκρατίας, Όλα στο φώς’ – Πνιγμένο από τα σκάνδαλα το Κοινοβούλιο κλείνει.  Η περεταίρω συζήτηση απαγορεύεται.  Από δω και πέρα το μόνο κυβερνητικό πρόγραμμα θα είναι το ξόδεμα του δημόσιου χρήματος για την εξαγορά των ψήφων ενός εξαθλιωμένου και αγριεμένου εκλογικού σώματος.

Κι εμείς ακόμα τους ανεχόμαστε. Κι εμείς τους δίνουμε ακόμα κι άλλη πίστωση χρόνου.  Οι ιστορικοί του μέλλοντος θα δυσκολευτούν να καταλάβουν πώς στο διάολο αυτή η κυβέρνηση έμεινε τόσο καιρό πάνω. Και κάποιοι απο σας του συντρόφους να μου λέτε ‘για να θες να πέσει η κυβέρνηση τότε μάλλον θα είσαι ΠΑΣΟΚος’. Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω ένα τέτοιο επιχείρημα?

Στην Αργεντινή το 2001 ο κόμπος είχε φτάσει στο χτένι. Οι καταθέσεις των λαϊκών στρωμάτων μπλοκαρίστηκαν. Ο λαός βάδισε πολλές φορές προς την κατάληψη του Κοινοβουλίου χάνοντας άξια παιδιά του. Τη μία φορά παραλίγο να τα καταφέρει ν’αποθήσει τα φασιστικά μαντρόσκυλα των καπιταλιστών.

Η κυβέρνηση έπεσε. Ανέβηκε ο σοσιαλδημοκράτης Κιρχνερ. Επανάσταση δεν έγινε γιατί οι εργαζόμενοι δεν ήταν αρκετά οργανωμένοι. Ήταν όμως η εξέγερση του 2001 μια αποτυχία? Ένας χαμένος κόπος?

Η νέα κυβέρνση εξασφάλισε κάποιες επι μέρους κατακτήσεις για την εργατική τάξη. Επαιξε επίσης ρόλο στην ισορροπία των δυνάμεων παίζοντας το ρόλο του ‘βάλτου’ ανέμεσα στις ΗΠΑ και  τις αριστερές κυβερνήσεις στην περιοχή. Τους έδωσε έτσι έναν πολύτιμο χώρο να αναπνεύσουν που δε θα υπήρχε αν η Βραζιλία και η Αργεντινή είχαν μια πλήρως εχθρική στάση εναντίον τους.

Το κυριότερο: ο λαός και η πρωτοπορεία του είχαν μια ακόμα γνήσια εμπειρία και μπορούν πιο στέρεα να κτίσουν το κίνημα τους για την αλλαγή.

Όταν κανείς δρα, παίρνει πολτικές πρωτοβουλίες σίγουρα θα κάνει λάθη και θα πάρει ρίσκα. Όμως όταν μείνει αδρανής και αφήνει μια ανυπόφορη κατάσταση να σαπίσει, τότε σίγουρα τίποτα καλό δε χτίζεται, κανένας δρόμος δεν ανοίγεται.

Δεν έχω αυταπάτες ότι το ΠΑΣΟΚ θα κάνει κάτι σαν το Κιρχνερ. Ειναι σάπιοι πέρα ως πέρα και πρέπει να σαρωθούν μαζί με την υπόλοιπη πολιτική ελίτ.

Η εμπειρία ενός λαού όμως να ρίξει μια κυβέρνηση και δη μία τόσο φασιστική όπως αυτή που έχουμε τώρα είναι ανεκτίμητη. Αφού έριξαν πολλές κυβερνήσεις κατάφεραν να έχουν μια προοδευτική στη Βολιβία ή το Εκουαδόρ. Αφού μπορούσαν να τη ρίξουν και δε το κάναν τα βέλγικα συνδικάτα το 1992, τρώνε ακόμα σκατά.

Συγκρίνω ανόμοια πράγματα? Ίσως. Δεν αντέχω όμως τη ντοπή να κυβερνάνε τη χώρα μου ακόμα αυτοί οι φασίστες με αυτό τον τρόπο, όταν ο λαός μας έχει τόσες ιστορικές εμπειρείς, τόσους αγώνες στην πλάτη του.

δείτε και aυτό το σχετικό post

Advertisements

35 Σχόλια to “‘Κυβέρνηση’ φασιστοειδών”

  1. Кроткая Μαΐου 11, 2009 στις 2:43 μμ #

    “Σχολιάζοντας το προεδρικό διάταγμα για τη λήξη των εργασιών της τρέχουσας Συνόδου της Βουλής, ενόψει των Ευρωεκλογών του Ιουνίου, η γενική γραμματέας του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, από τη Γερμανία όπου βρίσκεται, έκανε την ακόλουθη δήλωση.
    «Ήταν κυριολεκτικά ενέργεια αιφνιδιαστική, που τουλάχιστον από την εικόνα που έχω, πιστεύω ότι αιφνιδίασε και την ίδια την κυβέρνηση.
    Πιστεύουμε και είμαστε βέβαιοι για αυτό, ότι αυτή η επιλογή υπηρετεί την παραγραφή σκανδάλων, διότι ότι σκάνδαλα έχουν γίνει μέχρι το 2007 τελειώνουν, έχουν παραγραφεί.
    Παράλληλα κάλεσε “τον ελληνικό λαό να μην παραγράψει στη συνείδησή του ούτε τα σκάνδαλα, ούτε τις αιτίες των σκανδάλων και τις ευθύνες γενικότερα των κομμάτων εξουσίας για τα προβλήματα που υπάρχουν και για αυτή τη σαπίλα, η οποία απλώνεται όλο και πιο πολύ.
    Να μην πάει κάτω», κατέληξε.”

    http://www.express.gr/news/politics/165849oz_20090509165849.php3

  2. Talibremal Μαΐου 11, 2009 στις 4:51 μμ #

    diavaste mia antapokrisi apo to blog afto..
    einai anatrixiastiki katastasi…
    k opos sxoliase kapoios na fantastei kaneis oti itan i 9 maiou
    i imera antifasistikis nikis ton laon
    e re pousti mou stalin pou tous xreiazetai ores ores!

    http://afroditealsalech.blogspot.com/2009/05/blog-post_10.html

  3. Μιχάλης Μαΐου 11, 2009 στις 6:04 μμ #

    Υ, σωστά όλα αυτά και υπάρχουν και χιλιάδες άλλα (μόνο τα εργοδοτικά εγκλήματα να βάλεις έχουμε και άλλους εκατοντάδες νεκρούς και χιλιάδες σακατεμένους αυτά τα 5 χρόνια), αλλά δεν μπορείς να μένεις στο σύνθημα να πέσει η κυβέρνηση. Παραγράφεις έτσι (σίγουρα άθελά σου μέσα στη φόρτιση των γεγονότων) όλα αυτά που έκαναν οι προηγούμενοι. Θυμίζω μόνο την πρωτοπορία στα σκάνδαλα που ακόμα βγαίνουν στη φόρα, τη συμμετοχή στους ιμπερ. Πολέμους, το τσάκισμα στην καταστολή το 97 με τον ΑΣΕΠ, το 98 με τα συλλαλητήρια για την παιδεία, την εντολή <<ας έχουμε και νεκρούς αρκεί μα μην προχωρήσουν, κατά την επίσκεψη του Κλίντον το 99…
    δεν νομίζω πως θα μπορούσε κανείς (αν έχει διαβάσει κάποια από τα άρθρα σου) να σε χαρακτηρίσει ΠΑΣΟΚο, όμως σίγουρα αν μένεις, έστω και φραστικά, στο να πέσει η κυβέρνηση, δεν βοηθάς τον κόσμο να δει τη λύση…
    δεν χρειαζόμαστε έναν άλλο υπηρέτη της πλουτοκρατίας, χωρίς να πιστεύω ότι αυτό ήθελες να πεις, αλλά μια άλλη κοινωνία.
    Γεια σου κομπάσε, καλή συνέχεια, κατά την Πέμπτη τα ξαναγράφουμε…

  4. compassocap Μαΐου 11, 2009 στις 6:25 μμ #

    @Μιχάλης:
    συμφωνώ απόλυτα μαζί σου (άλλωστε εσύ από τις διαδηλώσεις για τον ΑΣΕΠ κάτι θα ξέρεις παραπάνω! 🙂 ) όμως να πω το εξής. Ναι προφανώς και δε πρέπει να μένεις στο αίτημα να πέσει η κυβέρνηση αλλά δε θα ήταν άσχημη ιδέα να το διατύπωνες. Η κυβ’ερνηση αυτή προφανώς κατά τη ταπεινή μου άποψη πρέπει να πέσει. Αυτό που μετράει ακόμα περισσότερο είναι ο τρόπος που θα πέσει. Αν έπεφτε με ένα κίνημα και γινόντουσαν οι εκλογές υπό συνθήκες πίεσης και διαδηλώσεων θεωρώ ότι θα ήταν ένα μεγάλο βήμα και κυρίως θα ήταν μια πολύ καλή κληρονομιά για την επόμενη κυβέρνηση που σίγουρα δε θα υπακούει στο ανώτατο Σοβιέτ 🙂 .
    Από την άλλη η θέση σου Υ ότι αυτά στην αστυνομία συμβαίνουν λόγω κυβέρνησης θεωρώ ότι υποτιμάει την εγχώρια (και μη) αντίδραση και υπερκτιμά τη κυβέρνηση.

  5. erythros Μαΐου 11, 2009 στις 7:01 μμ #

    Κυβέρνηση απατεώνων που κουκουλώνουν σκάνδαλα δισεκατομμυρίων την ώρα που οι άνεργοι αυξάνονται με δραματικό ρυθμό!
    Κυβέρνηση δολοφόνων που πυροβολεί 15χρονους!
    Κυβέρνηση υποκριτών που τούς πειράζει η κουκούλα του εξεγερμένου νεαρού και κάνει πως δεν βλέπει τον καλυμένο ακροδεξιό δολοφόνο!
    Κυβέρνηση υπηρετριών της πιό ακραίας μορφής καπιταλισμού!

    Να κάνουμε πως δεν τη βλέπουμε και μείς επειδή μπορεί να…βγεί το ΠΑΣΟΚ!!!
    Ε όχι. Και την βλέπουμε και θα την ρίξουμε. Η Αριστερά μάχεται τον εχθρό καταπρόσωπο. Δεν κάνει μπακαλίστικους υπολογισμούς.
    Κανείς δεν μπορεί να σε κατηγορήσει για ΠΑΣΟΚο φίλε μου! Γιατί πολύ απλά δεν είσαι.
    Έχεις κάθε δικαίωμα να ζητάς το αυτονόητο. Να μάχεσαι τον εχθρό. Εχθρός είναι και αυτός που προσπαθεί να σου επιβάλλει το «κάτσε στα αυγά σου. Οι άλλοι είναι χειρότεροι».
    Γιατί αυτό στην πολιτική ορολογία λέγεται ακραίος συντηρητισμός. Και εσύ είσαι το αντίθετο (έτσι δειχνει το μπλόγκ σου).
    Σήμερα, με δεδομένη την μη αυτοδυναμία κανενός, είναι χρέος της Αριστεράς να ρίξει την κυβέρνηση.
    Είναι επίσης χρέος της αριστεράς, με συντονισμό δράσης και με μοναδικό στόχο το γκρέμισμα του δικομματισμού, να μην αφήσει το ΠΑΣΟΚ να ανακάμψει!

  6. Χ-Erythros Μαΐου 11, 2009 στις 8:39 μμ #

    Χμμμ… μου είπαν ότι μπήκε εδώ κάποιος με το παλιό μου ψευδώνυμο (erythros). Δεν είμαστε το ίδιο πρόσωπο. Και μιάς και μπήκα:
    Η εργατική τάξη δεν έχει συμφέρον ούτε από ΠΑΣΟΚ, ούτε από ΝΔ, ούτε από στηρίγματα της Ε.Ε. με όποιο προσωπείο και αν εμφανίζονται αυτα. Η εργατική τάξη, και εδώ και στις άλλες χώρες, έχει συμφέρον να αποδεσμευτεί από την Ένωση των ιμπεριαλιστών. Και η αποδέσμευση ταυτίζεται με την πάλη για σοσιαλισμό (εκτός και περιμένει κανείς ότι οι αστοί θα οδηγήσουν την Ελλάδα εκτός ΕΕ…). Και δεδομένα δεν υπάρχουν σε ρευστές εποχές. Από πραξικοπήματα ξέρουν καλά και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Γιατί ξεχνάμε τί έγινε στην ΓΣΕΕ το 1985; Γιατί το να χτυπά συνταξιούχους και ναυτεργάτες (παράδειγμα φέρνω) το ΠΑΣΟΚ είναι πιό ποιοτικό από το να το κάνει η ΝΔ;
    Δεν είναι θέμα μάχης μεταξύ κομμάτων. Είναι θέμα σύγκρουσης τάξεων. Εκεί είναι το ζήτημα και εκεί είναι όλες οι απαντήσεις σε αυτά που αναζητάς Υ.

    ΥΓ: οι moderators ελπίζω να θυμούνται το mail μου. Το ξανάγραψα για διασταύρωση και για επαλήθευση ότι δεν είμαι το ίδιο πρόσωπο με τον «Eryhtros», για την αποφυγή παρεξηγήσεων.

  7. Χ-Erythros Μαΐου 11, 2009 στις 8:40 μμ #

    Χμμμ2… δεν ξέρω γιατί μπήκε σε όλο το κείμενο bold.
    Χαιρετώ.

  8. plagal Μαΐου 11, 2009 στις 9:08 μμ #

    Και τι εγινε δηλαδη που το ΠΑΣΟΚ δεν ειναι καλυτερο? Το ΠΑΣΟΚ ειναι το θεμα?

  9. compasso Μαΐου 11, 2009 στις 10:15 μμ #

    @x-erythros:
    δε πιστεύω ότι όποιος σε έχει διαβάσει υπάρχει περίπτωση να μπερδεύτηκε. Υποθέτω ότι ο φίλος που σχολίασε δε είχε κάποια δόλια πρόθεση.
    Στο σχόλιο σου τώρα. Προφανώς και είναι θέμα ταξικής πάλης η οποία όμως εκπροσωπείτε από τα κόμματα της, έτσι δεν είναι?
    Υγ: γιατί σε χάσαμε ρε x-erythre? δεν έπρεπε να το καταργήσεις το μπλογκ.

    • compasso Μαΐου 11, 2009 στις 10:21 μμ #

      «η αστική τάξη εκπροσωπείτε από τα κόμματα της» ήθελα να πω

  10. kraftwerk Μαΐου 12, 2009 στις 12:03 πμ #

    »Να πέσει η κυβέρνηση», γιατί;
    Γιατί ακόμα και σαν αστική κυβέρνηση δεν κάνει καλά την δουλειά της;
    Μπορεί να είναι τα σκάνδαλα ένα μέτρο για μια τέτοια κρίση; και αν ναι ένα κουμμουνιστικό κίνημα μπορεί και πρέπει να έχει τέτοια πολιτική στοχοθεσία;
    Έχει σημασία να ρίξει ο λαός μια κυβέρνηση και υπο ποιές προυποθέσεις;
    Ποιό είναι το πολιτικό πρόταγμα;
    Μήπως ακόμα και απλά να πέσει μια κυβέρνηση αποτελεί νίκη για το λαικό κίνημα και του δίνει να καταλάβει ότι μπορεί να κάνει νίκες;
    Μήπως όλο αυτό απλά δημιουργεί σύγχιση σε σχέση με την καινούργια κυβέρνηση που θα έρθει;
    Εγώ νομίζω ότι το σύνθημα να πέσει η κυβέρνηση έχει νόημα υπο συνθήκες εξαιρετικές,αφενός, όπου η αστικές δημοκρατικές λειτουργίες, χτυπιούνται και απο την άλλη υπενθυμίζοντας σαν πολιτικό υποκείμενο ότι καμία αλλάγη δεν μπορεί να συντελεστεί επι της ουσίας με την εναλλαγή των αστικών κυβερνήσεων.

    Νομίζω λοιπόν ότι σήμερα δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα για την κυβέρνηση της ΝΔ, είναι μια κυβέρνηση αντιλαική, που χρησιμοποιει διάφορους μηχανισμούς(καταστολής, παρακρατικούς, δικαστικούς, πολιτικούς) για να εξυπηρετήσει το τάξη που υπηρετεί, το ΠΑΣΟΚ που θα είναι η επόμενη κυβέρνηση θα κάνει ακριβώς το ίδιο όπως και έκανε μέχρι σήμερα.

  11. Y Μαΐου 12, 2009 στις 10:18 πμ #

    @compasso
    Δε ξέρω αν ‘υποτιμάω την εγχώρια αντίδραση’, όταν εσύ πάντως μου λες ‘αυτά στην αστυνομία συμβαίνουν ΔΕ λόγω κυβέρνησης’ τότε αυτό αγγίζει τα όρια του πολιτικού σουρεαλισμού. Δεν έδωσε δηλαδή εντολή ο Μαρκογιαννάκης το Σάββατο να συμπεριφερθούν έτσι οι σκατόμπατσοι? Η μήπως δεν ήξερε και ενημερώθηκε μετά? Ας μην είμαστε αφελείς. Αυτά που έγιναν το Σάββατο είναι μέρος πολιτικού και κατασταλτικού σχεδίου με την εμπλοκή της κυβέρνησης. Και δυστυχώς από ότι βλέπω πιάνει, καθότι οι περισσότεροι από εσάς αντιμετωπίζεται τα γεγονότα ως κάτι το συνηθισμένο και δε βλέπετε καμία ποιοτική διαφορά στη δράση των φασιστών στην Ελλάδα.

    @Χ-eryhtros (the true)
    Δεν έχετε βαρεθεί να λέτε το ίδιο ποίημα? Είδες να λέω ότι η εργατική τάξη έχει συμφέρον από το ΠΑΣΟΚ? Δεν έχετε επίσης βαρεθεί να κουνάτε το χέρι δασκαλίστικα λέγοντας αυταπόδεικτα πράγματα?(του τύπου οι απαντήσεις βρίσκονται στις ταξικές συγκρούσεις).
    Και να ρωτήσω κάτι? Γιατί όποιος λέει να πέσει η κυβέρνηση είναι ύποπτος για φιλοΠΑΣΟΚος (όπως συνεχίζει να με αντιμετωπίζει π.χ. ο Ερυθρός, the true) ενώ όποιος λέει να μην πέσει δεν είναι ύποπτος για φιλόΝεοδημοκράτης?

    Στην Ισλανδία έπεσε η κυβέρνηση από τις λαϊκές κινητοποιήσεις. Ανατράπηκε από τα κάτω δηλαδή. Αυτά δε γίνονται κάθε μέρα σύντροφοι και κυρίως όχι στην Ευρώπη. Προχθες ορκίστηκε η καινούρια κυβέρνηση με 5 υπουργούς σοσιαλδημοκράτες και πέντε από το κόμμα Πρασίνων και Αριστερών, το οποίο τριπλασιάσε ή τετραπλασίασε τα ποσοστά του. Δε μπήκε στη κυβέρνηση όπως ο μικρός ξάδερφος όπως έγινε σε προηγούμενα χρόνια σε Γαλλία και Ιταλία αλλά ως το ένα από τα δύο μισά. Πολλοί απο εσάς ίσως να προδικάζεται ότι η κυβέρνηση στην Ισλανδία θα είναι μία από τα ίδια και ότι είναι αυταπάτη να το βλέπει κανείς διαφορετικά. Εγώ ωστόσο βλέπω μια ιδιαίτερα σημαντική αλλαγή, μια στροφή του κόσμου στα αριστερά και περιμένω να δω τα αποτελέσματα. Ακόμα κι αν είναι μια από τα ίδια οι εργαζόμενοι θα έχουν παρει ένα πολύτιμο μάθημα.

    Στην Ελλάδα το πολιτικό σύστημα που δημιουργήθηκε μετά τη μεταπολίτευση αποσυντίθενται(για να πω κι εγώ κάτι μπανάλ). Έχουμε στρατηγική για το πώς θα το αξιοποιήσουμε αυτό? Ή παιρνάμε για επαναστατική λογική το ‘πάνω από όλα η εκλογική μας ενίσχυση’ και ότι και να γίνεται πέρα από τα όρια μας (ανακατατάξεις κλπ.) δε μας καίγεται καρφάκι και είναι όλα μάταιοι οπορτουνισμοί?

  12. Αντώνης Μαΐου 12, 2009 στις 11:17 πμ #

    Δεν θα εισέλθω στην ουσία της κουβέντας λόγω έλλειψης χρόνου αλλά θα παραθέσω δύο γεγονότα:
    Οι χρυσαυγίτες και γενικά οι φασίστες στην Ελλάδα ΠΑΝΤΑ λειτουργούσαν με την κάλυψη της αστυνομίας υπό οποιαδήποτε πολιτική ηγεσία. Πρέπει να έχει κάποιος πολύ κοντή μνήμη για να μη θυμάται την περίπτωση Κουσουρή (Περίανδρου) που έγινε επίθεση μπροστά στη διμοιρία των ΜΑΤ. Τότε δηλαδή ο Γ Ρωμαίος του ΜΠΑΤΣΟΚ (για να μη ξεχνιόμαστε!) δεν ήξερε; Αυτό που είπε ο compasso είναι σωστό. Προφανώς η κυβέρνηση δίνει την εντολή. Οποιαδήποτε αστική κυβέρνηση. Όχι μόνο της ΝΔ.
    Όσον αφορά την Ισλανδία: Το πρώτο νομοσχέδιο που έφερε η νέα κυβέρνηση είναι η αίτηση ένταξης της χώρας στην Ε. Ε. Με την ανοχή των Πράσινων. Προοδευτική εξέλιξη; Δεν θα πάρω…

  13. Αντώνης Μαΐου 12, 2009 στις 11:19 πμ #

    Και το link
    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_10/05/2009_278863

  14. Y Μαΐου 12, 2009 στις 12:06 μμ #

    @Αντώνη
    Τόσα ξέρεις τόσα λες για Ισλανδία. Οι Αριστεροί-Πρασινοι είναι ξεκάθαρα κατά την ένταξης. Λένε: να γίνει ψηφοφορία στο Κοινοβούλιο και αν περάσει να γίνει και δημοψήφισμα. Για να τελειώνουμε με αυτό το θέμα. Δίκαια και ξάστερα. Αλλά εσύ ότι δε ταιριάζει στο κρεβάτι του Προκρούστη σου το κόβεις και το πετάς. Δε βλέπεις πέρα από τη μύτη σου.

    Για φασίστες: σημασία δεν έχει μόνο αν συνεργάζονταν από πάντα με την αστυνομία. Σημασία έχει και με πόση συχνότητα, πόσο απροκάλυπτα και θέλοντας να πετύχουν ποιους στόχους. Έχει η φασιστική οργάνωση κάνει ποιοτικά άλματα στην Ελλάδα ναι ή ου? Τι μέτρα πρέπει να πάρουμε για να την αντιμετωπίσουμε? Να λέμε ‘δε βαριέσαι πάντα έτσι ήταν?

  15. Αντώνης Μαΐου 12, 2009 στις 12:21 μμ #

    Ρε Υ θα μας τρελάνεις; Δηλαδή όταν στην κυβέρνηση το έτερό σου ήμισυ (που το’ χεις και σε εκτίμηση!) κατεβάζει στο κοινοβούλιο πρόταση για την Ε.Ε. που είναι θέμα στρτηγικής σημασίας και εσύ αρκείσαι στο να ζητάς δημοψήφισμα αλλά ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ και συγκυβερνάς με το συγκεκριμένο κόμμα, δηλαδή δέχεσαι να διαχειρίζεσαι χωρίς προγραμματικές συμφωνίες και αύριο μεθαύριο που θα έρθει το δημοψήφισμα θα λες στον εργάτη «ψήφισε κατα της ένταξης αλλά όχι κατα της κυβέρνησης που κατεβάζει το ν/σ γιατί είναι προοδευτική επειδή συμμετέχουμε εμείς» αυτό θα είναι το άκρως προοδευτικό για την κοινωνική απελευθέρωση της εργατικής τάξης!!! Είναι κλασσική περίπτωση «θέλουμε και τις θέσεις μας και τις «θεσούλες» μας. Στη γλώσσα που καταλαβαίνω εγώ το κρεββάτι του προκρούστη είναι το εργαλείο του συγκεκριμένου κόμματος. Και όταν πατάς σε δύο βάρκες αυτό λέγεται πολιτικός τυχοδιωκτισμός (=οπορτουνισμός)

  16. Y Μαΐου 12, 2009 στις 12:26 μμ #

    Δε βάζεις το εαυτό σου στη λογική του να σκεφτείς μια άλλη πολιτική κατάσταση μέσα από τα μάτια κάποιων άλλων ανθρώπων. Τα κρίνεις όλα με τα δικά σου μέτρα και σταθμά. Γι’αυτό και η πολιτική σου λογική είναι αδιέξοδη.

  17. Αντώνης Μαΐου 12, 2009 στις 12:33 μμ #

    Και νάτη η είσοδος του ευρωκομμουνισμού από το παράθυρο! Ζήτω οι εθνικές ιδιομορφίες! Κάποιοι άλλοι κάπου αλλού (σε άλλο πλανήτη?) τα σκέφτονται διαφορετικά τα πράγματα… Ίδια λογική με Ιταλία, Γαλλία Ισπανία κτλ είναι μακρύς ο κατάλογος…
    Αδιέξοδη πολιτική σκέψη η κριτική στη συγκυβέρνηση χωρίς προγραμματική συμφωνία (για να μην έρθει η δεξιά?). Αδιέξοδη και η καταφανής επίκείμενη υπερψήφιση του ν/σ στο ισλανδικό κοινοβούλιο καθώς μόνο οι πράσινοι έχουν πεί ότι θα ψηφίσουν κατά. Και μετά δημοψήφισμα. Και ο λαός (με τη θηλειά στο λαιμό) θα ψηφίσει δημοκρατικά. Και όλοι θα δεχτούμε το αποτέλεσμα. Και θα συνεχίσουμε να συγκυβερνούμε…Μια ωραία ατμόσφαιρα…

  18. Y Μαΐου 12, 2009 στις 1:26 μμ #

    Ναι ε? Όποιος λέει ότι υπάροχυν εθνικές ιδιομορφίες είναι ευρωκομμουνιστής λοιπόν?

    ‘Αδιέξοδη πολιτική σκέψη η κριτική στη συγκυβέρνηση χωρίς προγραμματική συμφωνία’ – Που τα ξέρεις αυτά ρε φίλε για τους Ισλανδούς? έχεις διβάσει το κυβερνητικό του πρόγραμμα?

    Ανάγεις τα δικά σου χαρκατηριστικά σε χρυσό νόμο για όλους. Επειδή εσύ μέσα σε συγκεκριμένες συνθήκες απορρίψει την κυβερνητική συνεργασία πρέπει να την απορρίψουν όλοι. Μαλάκας δηλαδή ο Τσάβες που συμμάχησε με σοσιαλδημοκράτες και μέχρι και φιλελευθερους. Μαλάκας και ο Λένιν που είχε συμμαχήσει σε κάποια φάση με τους Εσέρους.

    Και για την ΕΕ: Για μια στιγμή ρε μεγάλε! Εσείς με ποιους συνεργάζεστε? Παρουσιάστηκε αυτή η διακήρυξη http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=10/5/2009&id=10941&pageNo=8&direction=1 Την οποία σημειοτέον δε μπορώ προς το παρόν να βρω σε καμία άλλη γλώσσα και σε κανένα άλλο σάιτ (κοίταξα στο PTB και το Ιρλανδικό).

    To μόνο μεγάλο κόμμα που συμμετέχει είναι το Πορτογάλικο (PCP). Έχει το PCP καθαρή θέση εξόσου από την ΕΕ όπως αυτή που διαφημίζεται στο Ρίζο από το μικροσκοπικό ΚΚ των Λαών της Ισπανίας? Όχι. Θα παρεθέσω λινκ σε επόμενο κόμεντ για να μη μου το κόψει το σπαπ.

    Στην πρωτοβουλία συμμετέχει επίσης το PTB. Σε προηγούμενο ποστ είχα παραθέσει απόσπασμα από την πρώτη σελίδα του προγράμματος τους για τις ευρωεκλογές: ‘είναι ώρα να αλλάξουμε κατεύθυνση. Όχι επιστρέφοντας στο παρελθόν, ούτε βγαίνοντας από την ΕΕ και ακολουθώντας μια εθνικιστική πολιτική […] πρέπει να αμφισβητηθούν τόσο οι πολιτικές της ΕΕ όσο και των κρατών – μελών που εφαρμόζουν τις ντιρεκτίβες της’

    Άντε παράτα μας λοιπόν.

  19. Y Μαΐου 12, 2009 στις 1:27 μμ #

    Το πρόγραμμα του PCP στα αγγλικα. Πατήσετε shift + F και ψάξτε για European Union για να βρείτε τις θέσεις τους για την ΕΕ
    http://www.pcp.pt/english/

  20. Αντώνης Μαΐου 12, 2009 στις 1:59 μμ #

    Απο το πρόγραμμα του πορτογάλικου Κ.Κ.
    Portugal’s entry into the EEC, which the PCP correctly opposed and whose negative consequences it foresaw, has created greater obstacles for a democratic policy, has given new pretexts to destroy the April revolution’s achievements and has generated a dynamic that is seriously harmful for the national interest και παρακάτω

    Nothing can force Portugal to give up its right to choose its own social and economic structures and its own political system. Nothing can force Portugal to accept the status of a client State within the EEC – an organisation which strengthens and coordinates those States which are controlled by big business, monopoly groups and transnational corporations – and to alienate its national independence and sovereignty. The Portuguese people have, and must always have, the full right to determine their own destiny and to choose the paths which they deem are in accordance with their historical identity and their interests and yearnings.

    Μήπως δεν σου είναι ξεκάθαρο?

  21. Eythros (The fake) Μαΐου 12, 2009 στις 2:02 μμ #

    Κατ’ αρχάς να ζητήσω συγγνώμη για τη χρησιοποίηση ψευδωνύμου που ήδη υπήρχε. Δεν το γνώριζα.
    Κατα δεύτερον, νομίζω οτι καταντά πλέον κουραστική η απο καθέδρας διδασκαλία για τα αυτονόητα. Τις… βλαβερές συνέπειες της ΕΕ δηλαδή!
    Εν πάσει περιπτώση, καπιταλισμό είχαμε και πρίν την ένταξη της Ελλάδας, καπιταλισμό εξακολουθούμε να έχουμε και μετά (ολίγος ή ολιγότερος καπιταλισμός δεν υπάρχει!).
    Το να φορτώνουμε λοιπόν όλα τα δεινά στην ΕΕ, ουσιαστικά σημαίνει αθώωση των νεοφιλελεύθερων ελληνικών (ή άλλων) κυβερνήσεων. Ή εν πάσει περιπτώση αποπροσανατολισμό της κοινωνίας και διοχέτευση της αντίδρασης σε ένα μακρυνό εχθρό (την ΕΕ των Βρυξελών).
    Προσωπικά πιστεύω οτι αυτό γίνεται απο μερος της ελληνικής αριστεράς βάσει σχεδίου (δυστυχώς) και κατόπιν συμφωνίας. Εξυπηρετώντας στενά μικροκομματικά συμφέροντα, απαλλάσει των ευθυνών του τον δικομματισμό και προσπαθεί να στρέψει τις ελπίδες για αλλαγή του σκηνικού σε ένα μακρυνό «σοσιαλιστικό» μέλλον!
    Αυτός είναι ο λόγος της προσπάθειας απαξίωσης της εξέγερσης του Δεκέβρη και (θυμηθήτε το), όποιας άλλης προκύψει στο μέλλον, απο τη συγκεκριμένη πτέρυγα της ελληνικής αριστεράς!

    @Αντώνης:

    Το να προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τη σημερινή κοινωνία με όρους της δεκαετίας του ’70 (ευρωκομμουνισμός), μάλλον δεν πρόκειται να δώσει κανένα αποτέλεσμα.
    Αυτό δεν σημαίνει βέβαια οτι «Κάποιοι άλλοι κάπου αλλού (σε άλλο πλανήτη?)ΔΕΝ (σ.σ) τα σκέφτονται διαφορετικά τα πράγματα…»
    Αν φανταστείς ότι υπάρχουν περιοχές της γης οι οποίες δεν έχουν απαλαγεί ακόμη απο την μεσαιωνική φεουδαρχία, δεν έχουν προχωρήσει καν στον καπιταλισμό, τότε μπορείς να υποθέσεις οτι βρίσκονται πράγματι σε άλλο πλανήτη!
    Τώρα αν είσαι έτοιμος να δείς την αλλαγή που ονειρεύεσαι, μέσα ΚΑΙ απο τα δικά τους μάτια, έχει καλώς! Σε αντίθετη περίπτωση μένεις αγκιστρωμένος σε αρτυριοσκληρημένα στερεότυπα τα οποία η κοινωνία έχει ανατρέψει και η ιστορία απορρίψει!
    Διαλέγεις και παίρνεις φίλε μου!

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία
    και συγγνώμη και πάλι για το ψευδώνυμο!

  22. plagal Μαΐου 12, 2009 στις 2:05 μμ #

    Y, συμφωνω σε ολα μαζι σου. Εχει σημασια ποιο ποδι της αστικης ταξης ειναι στην κυβερνηση γιατι δημιουργουνται διαφορετικες ευκαιριες για την αριστερα, που μπορει αντι να δινει μαχες οπισθοφυλακης να βγει με καλυτερους ορους στην επιθεση, αρκει να μην υπαρχουν αυταπατες για τα ορια και τις διαθεσεις της «σοσιαλδημοκρατικης» κυβερνησης. Το να ξεγραφονται οοοολες οι αντιθεσεις του συστηματος εξουσιας σαν ανεπιλυτες και αδιαφορες στα πλαισια του καπιταλισμου και να κανουμε απλα επικλησεις στη δευτερα παρουσια της Επαναστασης, δεν ειναι πολιτικη, ειναι θρησκευτικη αιρεση.

    Οσο για την Ισλανδια, ο συντροφος παραπανω ισως δεν εχει καταλαβει για τι κοινωνια και τι αποχαλινωμενη οικονομια μιλαμε. Η εισοδος τους στην ΕΕ ισως να ειναι και …προοδευτικο(!) μετρο για την περιπτωση μιας κοινωνιας που εχει φτασει να παραχωρει μετα απο διαγωνισμο το συνολο των ιατρικων ιστορικων και του γωνιδιωματος του πληθυσμου της σε ιδιωτικη εταιρεια!

  23. plagal Μαΐου 12, 2009 στις 2:06 μμ #

    Ωπ, βουτηξε το σχολιο μου το σπαμοφιλτρο.

  24. Αντώνης Μαΐου 12, 2009 στις 2:26 μμ #

    Επίσης όταν λες «μικρά» κόμματα τί εννοείς? Αποτελούν τα κόμματα αυτά σφραγίδες? Είναι αλήθεια ότι πιθανότητες να εκλέξουν ευρωβουλευτή έχουν μόνο τέσσερα (ΚΚΕ, PCP, ΣΚ Λετονίας, ΚΚ Σλοβακίας) Αυτό τί πάει να πεί?

    Επίσης από το πρόγραμμα του PtB (Εργατικό κόμμα Βελγίου)
    The proletariat must draw up its own strategy and policy in an autonomous way.
    Any opposition to the European Union must be directed towards the destruction of
    all European institutions by socialist revolution and their replacement by popular
    institutions under the leadership of the European proletariat. This strategy
    dissociates itself from any support to the European Union under cover of struggle
    against American domination and of any reformist delusion about a possible slow
    and progressive transformation of the European state.

    και το λινκ http://www.wpb.be/congress/europe.pdf
    Που το βρήκες τώρα το δικό σου δεν ξέρω…

  25. Αντώνης Μαΐου 12, 2009 στις 2:46 μμ #

    @ erythros (the fake)!!!

    Κοίτα. Δε θεωρώ τη μαρξιστική θεώρηση των πραγμάτων και τη λενινιστική προέκταση της ξεπερασμένη και αγκυλωμένη στο παρελθόν. Συμφωνώ απόλυτα με τα σχόλιά σου όσον αφορά το επίπεδο ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων σε μια σειρά χώρες (συμπεριλαμβανομένης και της Λ. Αμερικής) . Αυτό δε σημαίνει ότι το επίπεδο της Ισλανδίας είναι τέτοιο. Και εν πάσει περιπτώσει επαναλαμβάνοντας τα τετριμμένα περί βλαπτικής Ε.Ε. κτλ που φαίνεται να συμφωνούμε πως κρίνεις τη στάση των Πρασίνων στην Ισλανδία (και κατ΄επέκταση τη αντίστοιχη στάση διάφορων κομμάτων σε Ιταλία, Γαλλία κτλ) που έκαναν το ίδιο? Αυτά τα κόμματα τα δικαιολογούσαν ως εθνικές ιδιομορφίες και αυτό είναι επανέκδοση του ευρωκομμουνισμού (τί να κάνουμε έτσι λέγεται!). Σε μια συμπύκνωση η θεωρία αυτή υποστήριζε ότι στη βάση υπαρκτών «εθνικών» προβλημάτων μπορεί να γίνει σύμπραξη με την εγχώρια σοσιαλδημοκρατία σε αντιπαράθεση με τη δεξιά (!!) ως επιλογή του μή χείρον βέλτιστον. Αυτός ο διαχωρισμός σε δεξιά-αριστερά με όρους σοσιαλδημοκρατίας δεν είναι ξεπερασμένος κατα τη γνώμη σου?
    Αυτά φιλικά

  26. Y Μαΐου 12, 2009 στις 3:07 μμ #

    @Αντώνη
    Καλά είσαι σοβαρός ν’αμφισβητείς τη γνησιότητα του κειμένου του PTB που σου έστειλα? Στο προηγούμενο ποστ είχα και λινκ. Και το κείμενο που αναφέρομαι είναι τωρινό, του 2009. Κι εσύ που αντιπαραβάλεις κείμενο του 2002? Σοβαρέψου Αντώνη.
    Πάρε πάλι το λινκ: http://www.stopaucirquepolitique.be/fileadmin/users/nationaal/download/2009/verkiezingen/europe_fr.pdf
    Και πάρε και το απόσπασμα στα γαλλικά να το μεταφράσεις στο babelfish:
    ‘Il est temps de changer de cap. Non pas par un retour en arrière, ni une sortie de l’Union européenne, ni une politique nationaliste.Mais dans une perspective de transformation fondamentale à l’échelle européenne en reconstruisant
    des rapports de force au niveau européen.’

  27. Y Μαΐου 12, 2009 στις 3:18 μμ #

    Για το PCP, πρέπει να παρατήσεις τον παιδιάστικο τζαναμπετισμό σου και να διαβάσεις καθαρά. Βλέπειες πουθενά να λένε αποδεσμευση από την ΕΕ όπως λέει το ΚΚΕ? Και από την άλλη λένε:
    The PCP will struggle for a [European] Community of effective cooperation between free nations and sovereign States, and stands for building a complete Europe of peace, cooperation among workers, peoples and nations, for building a continent which can be a factor of security and social progress the world over. This is contrary to an EC shaped by the big monopolies’ interests and enclosed within a political-military bloc.

    […]
    The internationalisation of the economy, the profound international division of labour, the growing cooperation between States and the processes of integration correspond, in this latter part of the 20th century, to realities and trends of development that are not exclusive to capitalism. According to their course, characteristics and goals, such processes may benefit the monopolies and the transnationals, or they may benefit the peoples. It is each people’s and each country’s inalienable right to fight to defend their interests and rights.

    Και το απόσπασμα που αναφέρεσαι λεέι:
    Portuguese people have[..]the full right to determine their own destiny and to choose the paths which they deem are in accordance with their historical identity and their interests and yearnings.

    δηλαδή: ανάλογα με τις συνθήκες ο πορτογαλικός λαός θα κάνει την επιλογή του μέσα ή έξω από την ΕΕ.

  28. Y Μαΐου 12, 2009 στις 3:24 μμ #

    @Erythro (the fake)
    Η ΕΕ είναι ο εχθρός καθώς είναι η συγκεντρωμένη δύναμη, το κέντρο ισχύς των ενωμένων ευρωπαϊκών αστικών τάξεων.
    Απέναντι τους πρέπει να ενωθούν οι εργατικές.

    @αντώνη
    Η εργατική τάξη σε κάθε χώρα ζει σε άλλες συνθήκες. Αρα διαφορετικά είναι και τα χαρακτηριστικά της σοσιαλδημοκρατίας, όπως και των δυνάμεων στα αριστερά αυτής.

  29. Herr K. Μαΐου 12, 2009 στις 4:28 μμ #

    «Γιατί όποιος λέει να πέσει η κυβέρνηση είναι ύποπτος για φιλοΠΑΣΟΚος (όπως συνεχίζει να με αντιμετωπίζει π.χ. ο Ερυθρός, the true) ενώ όποιος λέει να μην πέσει δεν είναι ύποπτος για φιλόΝεοδημοκράτης? »
    Δεν είναι το ποιος είναι ύποπτος για τι. Απλώς, αντικειμενικά, το αίτημα να πέσει η κυβέρνηση ενισχύει τον άλλο πόλο του δικομματισμού. Αυτό καταγράφουν οι δημοσκοπήσεις τουλάχιστον.
    Το αντίθετο του «να πέσει η κυβέρνηση!» δεν είναι «να μην πέσει η κυβέρνηση!» αλλά το «δεν μάς αφορά αν θα πέσει η κυβέρνηση ή όχι!

    Για την Ισλανδία σωστά τα λες υποθέτω, Υ, αλλά εκεί τα πράγματα ήταν πολύ πιο άγρια, έτσι δεν είναι;

    Και εξάλλου στην Ελλάδα έχεις μια Αριστερά (ΚΚΕ, Ανταρσύα) που δεν επιθυμεί διακαώς τη διεύρυνση του ακροατηρίου της.

  30. Y Μαΐου 12, 2009 στις 4:30 μμ #

    @Herr K.
    Και τι επιθυμεί?

  31. Herr K. Μαΐου 12, 2009 στις 5:12 μμ #

    Την απλή αναπαραγωγή της για να μην εξαφανιστεί; την περιχαράκωσή της; Μακάρι να ήξερα, Υ!

  32. Eythros (The fake) Μαΐου 12, 2009 στις 6:52 μμ #

    Y είπε:
    «Η ΕΕ είναι ο εχθρός καθώς είναι η συγκεντρωμένη δύναμη, το κέντρο ισχύς των ενωμένων ευρωπαϊκών αστικών τάξεων.
    Απέναντι τους πρέπει να ενωθούν οι εργατικές.»

    Συμφωνώ μέχρι κεραίας!!!

  33. stratos fountoulis Μαΐου 13, 2009 στις 8:02 πμ #

    ποιοι οι πραγματικοί κουκουλοφόροι;

Trackbacks/Pingbacks

  1. Redblogs.gr » ‘Κυβέρνηση’ φασιστοειδών - Μαΐου 11, 2009

    […] ‘Ποινικοποίηση της κουκούλας’, άλλο όμως το… [Διαβάστε το υπόλοιπο του άρθρου στο blog του] […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: