Μια κοινωνία ανάπηρη

26 Απρ.

Σήμερα, χτες δε ξέρω κι εγώ πότε, έπαιξε στο Παπαδάκηστον ΑΝΤ1  ένα θέμα που δείχνει πραγματικά σε τι κοινωνία ζούμε. Δε το είδα, αλλά τυχαίνει να έχω ιδία γνώση, οπότε μπορώ να αναφερθώ. Στη Σύρο λοιπόν στο τμήμα «μηχανικών σχεδίασης συστημάτων και προϊόντων» φοιτεί μια κοπέλα με κινητικά προβλήματα. Οι αίθουσες του Πανεπιστημίου είναι απροσπέλαστες, εκτός από μία. Οι «δάσκαλοι» λοιπόν της σχολής δε νοιάστηκαν, δε  σκέφτηκαν (θέλω να πιστεύω) να παραδίδουν τα μαθήματα που παρακολουθεί η εν λόγω φοιτήτρια σε αυτή την αίθουσα. Μόνο ένας ή δύο καθηγητές ασχολήθηκαν. Η ειρωνεία βρίσκεται ότι η σχολή έχει και ολόκληρη κατεύθυνση «design for all».

Από την άλλη είμαι σίγουρος αν και δε την έχω δει την εκπομπή, ότι η προσέγγιση του δημοσιογράφου θα ήταν για άλλη μια φορά, το καημένο το ανάπηρο που το ταλαιπωρούν και θα αρχίσανε πάλι τα «τι δύναμη ψυχής που έχει που σπουδάζει»  κτλ… Να μην τον αδικήσω, ξαναλέω δε την είδα την εκπομπή. Όμως την έχω βαρεθεί αυτή την αντίληψη από ανθρώπους που δεν έχουν μιλήσει ποτέ με άτομα με αναπηρία, από ανθρώπους που βλέπουν την αναπηρία σαν το τέλος του κόσμου. Ε λοιπόν σας διαβεβαιώ δεν είναι, παρότι η κοινωνία και η «πολιτεία» (το σιχαίνομαι αυτό τον όρο) κάνουν τα παντά για να γίνει.

Μας βαρέθηκα, πραγματικά μας βαρέθηκα…

Και αναρωτιέμαι ποιος είναι τελικά ο ανάπηρος? Οι άνθρωποι ή η κοινωνία και το σύστημα που τους αποκλείει?

4 Σχόλια to “Μια κοινωνία ανάπηρη”

  1. Кроткая Απρίλιος 26, 2009 στις 4:09 μμ #

    Όταν είχα πρωτοπάει στην Ελβετία (έμεινα ένα χρόνο εκεί), μου είχε κάνει τρομακτική εντύπωση το πόσοι άνθρωποι με καροτσάκια ή τυφλοί κυκλοφορούσαν στους δρόμους. Καθώς ήμουν στην κοσμάρα μου ακόμα, είχα κάνει (σε έλληνα φίλο που είχε έρθει να με δει τότε) το ηλίθιο σχόλιο «μα, καλά, τόσοι πολλοί ανάπηροι υπάρχουν σε αυτή τη χώρα;». Προφανώς, ο φίλος με κατακεραύνωσε, λέγοντάς μου «παντού υπάρχουν, απλά εδώ μπορούν να ζουν και έξω από τα σπίτια τους».

  2. Rocean Απρίλιος 27, 2009 στις 1:35 μμ #

    Εδώ στην Ελλάδα δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν καλά-καλά αυτοί που δεν έχουν πρόβλημα. Οι ανάπηροι θα κυκλοφορήσουν?

  3. compassocap Απρίλιος 27, 2009 στις 1:48 μμ #

    ακριβώς έτσι

  4. compasso Απρίλιος 28, 2009 στις 8:53 μμ #

    το video το είδατε? Κι αν το είδατε, το αφήσατε ασχολίαστο?

Σχολιάστε

